بهترین بیمه بدنه خودرو چیست؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر مردم

  • 27 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران چیست؟ بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث که یک بیمه اجباری است، کاملاً اختیاری است اما رانندگانی که برای خودروی خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، بیمه بدنه خودرو را خریداری می‌کنند. اما پرسشی که اکثر بیمه‌گذاران هنگام خرید بیمه بدنه خودرو […]

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران چیست؟ بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث که یک بیمه اجباری است، کاملاً اختیاری است اما رانندگانی که برای خودروی خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، بیمه بدنه خودرو را خریداری می‌کنند. اما پرسشی که اکثر بیمه‌گذاران هنگام خرید بیمه بدنه خودرو با آن مواجه می‌شوند این است که بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟ اگر شما هم به دنبال خرید این بیمه هستید مطمئناً دوست دارید پاسخ این سوال را بدانید پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

بهترین بیمه بدنه خودرو چیست؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر مردم

بیمه بدنه خودرو چیست؟

 

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری است اما بیمه بدنه ماشین دقیقا چه نوعی بیمه‌ای است؟ درواقع در حوادث رانندگی این بیمه اجباری شخص ثالث است که به داد راننده مقصر می‌رسد به گونه‌ای که او می‌تواند خسارات جانی و مالی وارد شده به خودرو و خود شخص مقابل را از طریق بیمه شخص ثالث خود پرداخت کند. اما درصورتی که شما در حادثه رانندگی مقصر باشید و خودروی شما آسیب دیده باشد یا اینکه فرد مقصر حادثه رانندگی فرار کرده باشد تکلیف خسارت مالی و جانی که به خودرو یا خود شما وارد شده است چه می‌شود؟ اینجاست که بیمه بدنه خودرو به کمک شما می‌آید چراکه بیمه بدنه ماشین خسارت خودروی شما را در برابر حوادثی که تحت پوشش بیمه‌نامه بدنه ماشین قرار دارند جبران خواهد کرد.

 

بهترین شرکت بیمه برای خرید بیمه بدنه خودرو کدام است؟

 

در حال حاضر شرکت‌های متعددی از شرکت بیمه ایران گرفته تا شرکت‌های بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان، بیمه آسیا، بیمه سامان و … خدمات و پوشش‌های مرتبط با بیمه بدنه خودرو را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهند. نمی‌توان گفت که دقیقاً کدام شرکت بیمه، بهترین است و نسبت به سایر شرکت‌های بیمه پوشش‌های بهتری را ارائه می‌‌دهد چراکه شرایط بیمه بدنه ماشین در هر یک از این شرکت‌ها متفاوت است و به معیارهای شخص بیمه‌گذار و همچنین نیازهای او بستگی دارد. برای مثال برخی از بیمه‌گذاران تنها به دنبال بیمه بدنه‌ای هستند که ارزان قیمت باشد و برخی دیگر از بیمه‌گذاران به پوشش‌هایی که یک شرکت بیمه ارائه می‌دهد بیشتر از هزینه آن اهمیت می‌دهند.

 

بنابراین اول از همه باید معیارها، شرایط و نیازهای خود را برای خریداری بیمه بدنه ماشین بشناسید سپس متناسب با تمامی این موارد پوشش‌های بیمه بدنه‌ای که هر یک از شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین شرکت بیمه برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو را پیدا کنید.

 

معیارهای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو

 

بهترین بیمه بدنه خودرو چیست؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر مردم

 

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین

 

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین شامل پوشش‌های اصلی بیمه بدنه و پوشش‌های اضافی بیمه بدنه می‌باشد که پوشش‌های اصلی این بیمه توسط تمامی شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذاران ارائه داده می‌شود اما پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ماشین تنها توسط برخی از شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذار ارائه داده می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین

 

  • سرقت کلی خودرو
  • آسیب‌دیدگی خودرو به دلیل تصادف
  • واژگونی خودرو
  • سقوط خودرو
  • آتش گرفتن خودرو
  • منفجر شدن خودرو
  • آسیب‌دیدگی خودرو به دلیل بروز صاعقه

 

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ماشین

 

  • شکستن شیشه خودرو
  • سرقت جزئی از خودرو یا قطعات آن
  • آسیب‌دیدگی خودرو به دلیل بروز بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله، طوفان و …
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • نوسانات قیمت
  • ریختن مواد شیمیایی بر روی خودرو
  • حذف فرانشیز
  • کشیده شدن میخ، خط و خش بر روی خودرو
  • ترانزیت

 

همانطور که اشاره کردیم همه شرکت‌های بیمه پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو را به شخص بیمه‌گذار ارائه نمی‌دهند یا اینکه هر شرکت بیمه‌ای متناسب با معیارها و قوانین خود تنها برخی از موارد پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را به بیمه‌گذار ارائه می‌دهد. برای مثال پوشش کشیده شدن میخ، خط و خش بر روی خودرو تنها توسط شرکت بیمه ایران به بیمه‌گذار ارائه داده می‌شود. پوشش حذف فرانشیز نیز تنها توسط شرکت بیمه آسیا به بیمه‌گذار ارائه داده می‌شود. با این وجود برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که نسبت به سایر شرکت‌های بیمه موارد بیشتری از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را به بیمه‌گذار ارائه دهد.

سهولت در صدور و تمدید بیمه‌نامه بدنه خودرو

 

یکی از نکات جزئی که باید برای خرید بهترین بیمه بدنه برای ماشین به آن توجه کرد، تسریع و سهولت در صدور و تمدید بیمه‌نامه بدنه خودرو است چراکه برخی از شرکت‌های بیمه محدودیت‌هایی برای صدور و تمدید بیمه‌نامه دارند که کمی سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد و زمان زیادی را از شخص بیمه‌گذار تلف می‌کند. برای مثال شرکت بیمه پاسارگاد برای خودروهای بالای 20 سال بیمه‌نامه بدنه ماشین صادر نمی‌کند مگر اینکه بیمه‌نامه قبلی خودرو بالای 20 سال از همان شرکت پاسارگاد باشد.

 

میزان فرانشیز بیمه بدنه خودرو

 

فرانشیز به معنای درصدی از هزینه خسارت وارد شده به خودرو است که باید توسط خود راننده پرداخت شود. هر یک از پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه، میزان فرانشیز متفاوتی دارند. با این حساب هر چه میزان فرانشیزی که شرکت بیمه بدنه خودرو از شما دریافت می‌کند کمتر باشد بیشتر به نفع شما خواهد بود. برای مثال میزان فرانشیزی که شرکت بیمه سامان برای پوشش بلایای طبیعی از بیمه‌گذار دریافت می‌کند 10 درصد است درصورتی که میزان فرانشیزی که شرکت بیمه پارسیان برای پوشش بلایای طبیعی از بیمه‌گذار دریافت می‌کند 30 درصد است. از این‌رو باید برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، شرکتی را پیدا کنید که میزان فرانشیز کمتری را در صورت وارد شدن خسارت به خودرو از شما دریافت کند.

 

پرداخت سیار بیمه بدنه خودرو

 

بهترین بیمه بدنه خودرو چیست؟ بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر مردم

 

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین شرکت بیمه برای خرید بیمه بدنه ماشین، توجه به نحوه پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه است. برخی از شرکت‌های بیمه به دلیل شعبه‌های متعددی که دارند امکان پرداخت سیار خسارت بیمه را برای بیمه‌گذاران فراهم کرده‌اند. متاسفانه خیلی از مردم نمی‌دانند که برخی از تصادفات نیاز به کروکی و حتی مراجعه حضوری به شرکت بیمه را ندارند چراکه امکان کارشناسی سیار برای آن‌ها وجود دارد البته این مورد بستگی به شرکت بیمه مورد نظر بیمه‌گذار دارد. با این وجود مدت زیادی را منتظر می‌مانند تا پلیس بر سر صحنه تصادف حاضر شده و آن‌ها بتوانند با کروکی به مراکز پرداخت خسارت بیمه مراجعه کنند.

 

درصورتی که می‌توان تنها از طریق تماس با شرکت بیمه مورد نظر درخواست کارشناس کرد تا او بر سر صحنه تصادف حاضر شده و به ارزیابی خسارت‌های وارد شده به خودرو بپردازد و درنهایت پرداخت خسارت به صورت سیار انجام گیرد. توجه داشته باشید که شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و … از جمله شرکت‌های بیمه‌ای هستند که امکان پرداخت خسارت سیار را دارند. بنابراین حتماً امکان پرداخت سیار بیمه بدنه خودرو را در انتخاب شرکت بیمه لحاظ کنید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه