ثبت برند در سمنان چگونه است؟

  • 11 دی 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در سمنان چگونه است و چقدر زمان میبرد؟ هزینه ثبت برند در سمنان چقدر است؟ در این مقاله ضمن پاسخ به این سوالات، شما را با مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت برند در سمنان آشنا نموده‌ایم.     احتمالا تا حد زیادی با مفهوم برند آشنایی دارید. علامت یا نشان تجاری یا […]

ثبت برند در سمنان چگونه است و چقدر زمان میبرد؟ هزینه ثبت برند در سمنان چقدر است؟ در این مقاله ضمن پاسخ به این سوالات، شما را با مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت برند در سمنان آشنا نموده‌ایم.

 

ثبت برند در سمنان چگونه است؟

 

احتمالا تا حد زیادی با مفهوم برند آشنایی دارید. علامت یا نشان تجاری یا همان برند، نامی است که به صورت لاتین یا فارسی در امور اقتصادی شرکت ها کاربرد دارد. درواقع نامی که یک شرکت تجاری یا خدماتی برای محصولات یا خدماتش انتخاب می کند، با عنوان برند شناخته می شود. برند، شرکت ها و تولیدات یا خدمات آن ها را از رقبا متمایز می کند و مردم با دیدن یا شنیدن آن، به یاد آن شرکت خاص و خدماتش می افتند.

 

برندها حتی ویژگی های احساسی هم دارند و می توان از طریق آنها احساسات مشتریان را درگیر کرد. ثبت این نام و نشان، مراحل و روند خاصی دارد که صاحبان مشاغل باید از آنها اطلاع داشته باشند. اگرچه قواعد، مراحل و قوانین ثبت برند در حالت کلی یکسان است، اما ممکن است در برخی از مناطق، بر حسب شرایط اجتماعی و …، تفاوت های جزئی داشته باشد. در ادامه این مطلب درمورد ثبت برند در سمنان توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. 

 

چرا بهتر است که برند ثبت کنیم؟  

 

برندها و نام های تجاری، حقوق ویژه ای دارند و کالا یا خدمات خاصی را معرفی می کنند. اما برند باید محافظت شود تا ماندگار شده و از سوء استفاده رقبا و افراد سوء استفاده گر، در امان باشد. ثبت برند در سمنان یا هرجای دیگری، به واقع نوعی محافظت از آن عنوان تجاری است. افراد در ازای پرداخت مبالغ مشخصی، می توانند برند خود را ثبت کرده و مصونیت آن را برای مدتی مشخص و یا مادام العمر، تضمین نمایند.

 

به این ترتیب، اگر جایی یا شخصی با نام تجاری شرکت دیگری مرتکب تخلف شود، می توان این تخلف را به شکل قانونی پیگیری کرد. حتی اگر کمی گسترده تر به مسئله نگاه کنیم، می بینیم که برندها و نمادهای تجاری، ضمن رسمیت دادن به فعالیت های صاحبان آنها، موجب سوددهی اقتصادی می شوند. مالکین می توانند پس از طی پروسه های مربوطه، از طریق برند خود در سطح جهانی هم به تجارت بپردازند.

 

 

مراحل ثبت برند در سمنان

 

اولین کاری که باید برای ثبت علامت تجاری در سمنان و دیگر مناطق کشور انجام دهید، استعلام برند است. در واقع با استعلام برند قبل از ثبت میتوانید تا حدود زیادی از احتمال ثبت شدن برند مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید. البته استعلام برند را باید با دقت بسیار زیادی انجام دهید تا زمان و هزینه های خود را هدر ندهید.

 

سپس باید به وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شوید. در این وب سایت، شما نام مورد نظرتان را ثبت می کنید و دیگر لازم نیست که به صورت حضوری، به اداره ثبت نشان های تجاری مراجعه نمایید.

 

سپس از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده، می توانید پاسخ اداره ثبت علامت تجاری را مشاهده کنید. مراحل کاملا مشخص است و کافی است روی لینک ثبت نام کلیک کرده و روند ثبت را طی کنید. بعد از پایان مراحل ثبت برند، کد رهگیری به شما داده می شود. سپس اگر مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت برند های تجاری تایید شود، ۲ نسخه قرارداد به آدرسی که قبلا  وارد کرده اید، ارسال می گردد.

 

در گام بعد، باید هر ۲ نسخه را امضا کرده و یکی از آنها را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی به آدرس اداره ثبت علائم تجاری ارسال نمایید. مراحلی که ذکر کردیم، شروع ماجرای ثبت برند در سمنان است و کار تازه از اینجا شروع می شود. درخواست شما باید بر اساس اولویت بندی های خاصی، بررسی شود. بعد از تکمیل فرم مربوطه در سامانه اداره مالکیت معنوی، بررسی می شود که آیا درخواست شما با شرایط و قوانین تطابق دارد یا نه. اگر نام یا نشان تجاری مورد نظر شما در این مرحله تایید شود، اجازه انتشار آگهی مربوط به آن صادر می شود. در غیر این صورت نیز باید اشکالات موجود در پرونده را رفع کنید. البته احتمال صدور ابلاغیه رد درخواست نیز وجود دارد که معنای عدم امکان ثبت برند درخواستی شماست.

 

برای ثبت برند در سمنان به چه مدارکی نیاز داریم؟

 

اگر یک شخص حقیقی هستید و می خواهید یک برند یا نام تجاری ثبت کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

 

  • کپی کارت ملی

 

  • کپی شناسنامه

 

  • کپی کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

 

  • کپی مجوز فعالیت (اعم از: جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

 

اشخاص حقوقی هم برای ثبت برند در سمنان یا هر شهر دیگری، به مدارک زیر نیاز دارند:

 

  • کپی کارت ملی صاحبان امضاء شرکت

 

  • کپی شناسنامه صاحبان امضاء شرکت

 

  • کپی روزنامه ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

 

 

  • کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

 

ثبت کدام برندها اجباری است؟

 

بر اساس قانون، هیچ اجباری برای ثبت برند یا نام تجاری وجود ندارد مگر در موارد زیر:

 

  • نوشیدنی ها و آب های گازدار

 

  • مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند

 

  • داروهای اختصاصی (اسپسیالیته) مورد استعمال طبی یا بیماری

 

  • لوازم آرایشی و بهداشتی که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می روند

 

هزینه ثبت برند در سمنان چقدر است؟

 

هزینه ثبت برند در هر شهری از کشورمان از جمله سمنان بستگی به تعداد طبقات و محصولات درخواستی دارد. همچنین حقیقی یا حقوقی بودن مالکیت برند نیز در هزینه های ثبت برند تاثیر گذار است.

 

برای اطلاع از هزینه ثبت برند توصیه میکنیم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید تا بتوانید تمامی هزینه های مربوط به ثبت برند و واریزی های قانونی آن را مشاهده فرمایید. 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه