آموزش تصویری نحوه استعلام چک برگشتی و چک های صیادی با پیامک ✔️

  • 11 مهر 1399
  • محسن شیخ ها
  • 9 پرسش و پاسخ

نحوه استعلام چک‌ برگشتی با پیامک   استعلام چک برگشتی چگونه است؟ استعلام موجودی چک به چه نحوی انجام می‌شود و شماره پیامک استعلام چک برگشتی چیست؟ در این نوشته با ما همراه باشید تا ضمن مشاهده پاسخ این سوالات، بصورت کامل و در چند گام ساده با نحوه استعلام چک های صیادی از طریق […]

نحوه استعلام چک‌ برگشتی با پیامک

 

استعلام چک برگشتی چگونه است؟ استعلام موجودی چک به چه نحوی انجام می‌شود و شماره پیامک استعلام چک برگشتی چیست؟ در این نوشته با ما همراه باشید تا ضمن مشاهده پاسخ این سوالات، بصورت کامل و در چند گام ساده با نحوه استعلام چک های صیادی از طریق پیامک آشنا شده و در کمتر از یک دقیقه اقدام به استعلام موفقیت آمیز چک‌های مورد نظر خود بنمایید.

 

دلایل استعلام چک با پیامک

 

عدم موجودی کافی در حساب صادر کننده چک و در نتیجه برگشت خوردن چک در حجم زیاد، یکی از مهمترین چالش‌های اقتصاد ایران و انجام مبادلات، خرید و فروش در داخل کشور محسوب می‌شود.

 

موضوع عدم وصول چک‌ها که متاسفانه در حجم بسیار زیاد اتفاق می‌افتد، موجب شده است تا شاهد تعداد زیاد پرونده‌های حقوقی و کیفری چک برگشتی در محاکم دادگستری باشیم.

 

این مسائل و مشکلات دیگری که عدم وصول چک‌های در دست مردم، موجب آن گردید، باعث شد تا چکی جدید به نام چک صیاد پا به عرصه وجود بگذارد، به این امید که از طریق آن بتوانیم تا حدودی از این مشکلات و گرفتاری‌ها رها شویم.

استعلام چک از طریق پیامک | استعلام چک های صیادی از طریق پیامک | استعلام موجودی چک | استعلام چک برگشتی | استعلام چک چگونه است

استعلام موجودی چک

نحوه استعلام چک ‌های صیادی از طریق پیامک

 

شهروندان می‌توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی به سامانه استعلام پیامکی با سرشماره ۷۰۱۷۰۱ از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی ثبت‌ شده نزد بانک مرکزی مطلع شوند.

 

قالب ارسال پیامک استعلام:  ۱*۱*  شناسه استعلام ۱۶ رقمی

 

در پیامک پاسخ، اطلاع رسانی به صورت رتبه بندی شده بر اساس یکی از رنگ‌های زیر اعلام می‌شود:

 

وضعیت سفید

 

اعلام وضعیت سفید به این معناست که صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا درصورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.

 

وضعیت زرد

 

وضعیت زرد یعنی آنکه صادرکننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

 

وضعیت نارنجی

 

وضعیت نارنجی به این معنا است که صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

 

وضعیت قهوه‌ای

 

اعلام وضعیت قهوه‌ای نشانگر این است که صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

 

وضعیت قرمز

 

وضعیت قرمز نشان از وخامت اوضاع حساب صادر کننده چک است و به این معنا است که صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است.

 

نکته: هزینه هر استعلام موفق ۳۵۰۰ ریال است و درحال حاضر از هر شماره تلفن همراه، چهار استعلام در روز قابل اخذ است.

 

«پاسخ به سوالات متداول شما»

 

استعلام چک از طریق پیامک (اگر استعلام موفقیت آمیز انجام شود) دارای هزینه‌ای اندک است. امّا استعلام چک از طریق سایت بانک مرکزی بدون هزینه و رایگان انجام می‌شود. برای مشاهده مبلغ استعلام پیامکی چک و همچنین شماره‌ای که باید از طریق آن اقدام به استعلام نمایید، همین مقاله را مطالعه کنید.

استعلام چک فوری و سریع است. شما در هر زمان از شبانه روز مطابق با آموزش تصویری که ما در این مقاله ارائه کرده‌ایم اقدام به استعلام پیامکی و یا استعلام از سایت بانک مرکزی بنمایید، در همان لحظه و بدون فوت وقت، پاسخ آن را دریافت می‌نمایید. برای مشاهده آموزش تصویری نحوه استعلام چک از طریق پیامک، مقاله را مشاهده بفرمایید.

شما پس از اینکه اقدام به استعلام چک برگشتی بنمایید، با 5 وضعیت سفید، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز مواجه می‌شوید که هر کدام از این وضعیت‌ها، بیانگر میزان خوش حساب بودن یا بد حساب بودن صادر کننده چک است. برای مشاهده توضیحات و مبالغ چک برگشتی هر 5 وضعیت مذکور، همین مقاله را مطالعه بفرمایید.

خیر، برای استعلام چک برگشتی و بررسی وضعیت خوش حسابی صادر کننده چک به هیچوجه نیاز به نصب و استفاده از اپلیکیشن خاصی ندارید و تمامی اقدامات و الزامات لازم را می‌توانید با یک پیامک ساده انجام دهید. برای استعلام فوری و پیامکی چک، مقاله را مشاهده بفرمایید.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 9 دیدگاه
  • حامد پاسخ

    خیلی عالی و سپاسگذار از توضیحات کاملتون ممنونم…لطف بفرماید هزینه 350تومن رو چه جوری پرداخت میشه از کارت بانکی یا شارژ تلفن همراه

    20 فروردین 1400 در 16:50
  • مرتضی باقرپور پاسخ

    سلام. لطفا این گزینه های زرد .قهوه ای…….و غیره رو بردارین برای گوشی خلاصه شده پیام بیاد مثلا
    چک مورد نظر داری ۳یا ۴ برگشتی داره
    دستتون درد نکنه

    30 شهریور 1399 در 14:27
  • حسین پاسخ

    کد فعال سازی . مثلا ۴۹۳۹

    میاید ولی سفید بودن یا نارنجی بود رو نشان نمیده .
    میشه در این رابطه توضیح بدین؟

    28 شهریور 1399 در 23:22
  • هاشم پاسخ

    سلام. من چکم ۱۵ اسفند برگشت خورد . ۱۶ اسفندپاس کردم. مراجعه کردم ۵ فروردین به شعبه بانک و فرم رفع سو اثر رو پر کردم. . ولی تا به امروز هنوز از سیستم بانک مرکزی پاک نشده. ضمنا کد ۱۶ رقمی صیاد چکم رو ندارم

    10 فروردین 1399 در 14:25
  • مهری قندالی پاسخ

    واقعا عالی بود اذتون ممنونم

    24 شهریور 1398 در 09:05
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما

      24 شهریور 1398 در 16:58
  • چاپ نگار پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون
    فقط تو متنتون نفرمودید چه جوری چک صیاد رو میشه از چک های دیگه تشخیص داد
    البته یه توضیحی در باره چک صیاد برا دوستان هم بدید عالی تر میشه

    12 تیر 1398 در 11:06
    • تحریریه مشهور پاسخ

      خیلی ممنون از لطفتون
      بله حتماً در این مورد توضیحات تکمیلی داده میشه

      13 تیر 1398 در 22:00
  • محسن پاسخ

    عالی بود

    26 اردیبهشت 1398 در 01:04