برای عدم فعالیت شرکت ثبت شده چه باید کرد؟

  • 17 آبان 1396
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

جهت عدم فعالیت کردن شرکت ثبت شده چه باید کرد؟ عدم فعالیت کردن ثبت شرکت مشهور     عدم فعالیت کردن هنگامی  که شرکت به ثبت رسیده اما هیچ گونه فعالیتی ندارد مدیرعامل شرکت یا نماینده قانونی وی موظف خواهد شد در انتهای سال مالی و در تاریخ ۳۱/۴ هر سال به حوزه مالیاتی شرکت […]

جهت عدم فعالیت کردن شرکت ثبت شده چه باید کرد؟

عدم فعالیت کردن

ثبت شرکت مشهور

“ (ثبت شرکت خود را به ما بسپارید تلفن : ۸۸۲۱۴۸۲۱ ۰۲۱) ومشاوره بگیرید "

“ (ثبت شرکت خود را به ما بسپارید تلفن : ۸۸۲۱۴۸۲۱ ۰۲۱) “

 

 

عدم فعالیت کردن

هنگامی  که شرکت به ثبت رسیده اما هیچ گونه فعالیتی ندارد

مدیرعامل شرکت یا نماینده قانونی وی موظف خواهد شد

در انتهای سال مالی و در تاریخ ۳۱/۴ هر سال به حوزه مالیاتی شرکت مراجعه و نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی سفید اقدامات لازم را انجام دهند. در غیر اینصورت شرکت مشمول جرائم مالیاتی می‎شود. همچنین عدم فعالیت باید هر سال تمدید شود.

.

شرکت ها

بصورت کلی شرکتهایی که ثبت شده اما نمی خواهند هیچ گونه فعالیتی داشته باشند باید به ثبت برسد.

جهت  این کار باید مراحل قانونی آن باید گذرانده شود که به ترتیب عبارتند از موارد ریر:

ثبت شرکت، تعیین حوزه مالیاتی و کد اقتصادی، پلمپ دفاتر و سرانجام نامه عدم فعالیت.
به عبارت دیگری مراحلی که برای ثبت شرکت بدون فعالیت انجام می‎شود دقیقا مانند ثبت اولیه شرکت می‎باشد.

اداره دارایی باید در جریان عدم فعالیت شرکت باشد در غیر این صورت برای شرکت مالیات محاسبه می‎شود که به ضرر هئیت مدیره خواهد بود.

 

هئیت مدیره

 

در شرایطی که هئیت مدیره هیچ  تمایلی برای فعالیت شرکت ندارند

باید نسبت به تنظیم نامه عدم فعالیت و تسلیم آن به حوزه مالیاتی اقدامات لازم را انجام دهند. کارشناس اداره مالیات نیز پس از بررسی‎ها‎ی لازم نسبت به موافقت به عدم فعالیت اقدام می‎کند. هر شرکتی وضعیت مالی خود را به اداره دارایی اعلام و مالیات مربوط به سال مالی گذشته را طبق اظهارنامه تسلیمی پرداخت می‎کند.

 

جهت  اعلام عدم فعالیت شرکت و معافیت مالیاتی باید نکات زیر را در مد نظر داشته باشید:

1-  تشکیل دادن پرونده عدم فعالیت شرکت در اداره دارایی باید صورت بگیرد

زیرا بدون تشکیل پرونده عدم فعالیت، مفهومی نخواهد داشت.
2-  در مهلت قانونی (۴ ماه اول سال مالی) عدم فعالیت شرکت باید اعلام شود و اگر خارج از مهلت مقرر باشد،

مالیات ماههای اعلام نشده برای شرکت محاسبه می‎شود.
3- تسلیم دفاتر مالی و اظهارنامه عدم فعالیت شرکت الزامی می‎باشد.
4- عدم فعالیت شرکت در هر سال یکبار باید اعلام شود که هر سال باید دفاتر مالی شرکت را در مهلت مقرر تهیه کرد.
تنظیم اظهارنامه برای عدم فعالیت شرکت
تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر و مورد تایید سازمان مربوطه می‎باشد که تکمیل اظهارنامه‎ها‎ی مالیات بر ارزش افزوده یک شرکت تجاری یا موسسه غیر تجاری ضروری می‎باشد.

 

پیوند : موسسه حقوقی مشهور

منبع : http://www.mashhoor.ir

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه