بهترین وکیل طلاق توافقی خانم و آقا ایران 10 روزه بدون حضور زوجین

  • 21 اردیبهشت 1402
  • محسن شیخ ها
  • 2 پرسش و پاسخ

چنانچه نیاز به وکیل برای طلاق توافقی دارید این نوشته با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی، به شما کمک میکند تا بهترین وکیل طلاق توافقی خانم و آقا با کمترین هزینه ممکن و بدون نیاز به حضور زوجین در هیچکدام از مراحل طلاق توافقی را جستجو و انتخاب نمایید.

وکیل طلاق توافقی کیست و چه کمکی به متقاضیان میکند؟ وکالت در طلاق توافقی چگونه است و پروسه انجام کار چقدر زمان میبرد؟ وکیل طلاق توافقی فردی است که انجام مراحل کامل طلاق توافقی را بر عهده می گیرد و از آنجا که طلاق توافقی مسئله ای است که می تواند طلاق را برای زوجین به یک روند خسته کننده و دشوار تبدیل کند، وجود بهترین وکیل برای طلاق توافقی در این زمینه باعث سرعت و آسانی روند آن خواهد شد. البته پر پیچ و خم بودن مسیر طلاق امری کاملاً طبیعی است اما تخصص وکیل کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد، به گونه‌ای که نیازی به حضور شما در هیچ مرحله‌ای نخواهد بود.

 

  • مراحل طلاق توافقی از 0 تا 100
  • بدون حضور زوجین
  • حدوداً 10 روز کاری
  • توسط خبره‌ترین وکلای خانم و آقا
  • تماس با ما: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰  و  ۰۹۱۲۴۶۰۳۱۷۰

 

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر از این نوع طلاق و مزایای انتخاب یک وکیل خبره و با تجربه برای طلاق توافقی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

نکته مهم: چنانچه برای انجام دقیق امور طلاق توافقی نیاز به وکیل خبره و با تجربه دارید، به اطلاعتان می رسانیم وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی مشهور که از خبره ترین وکلای ایران هستند، تمامی امور مربوط به طلاق توافقی را از 0 تا 100 بدون نیاز به حضور زوجین به انجام می رسانند. با ما تماس بگیرید.

 

مزایای اخذ وکیل برای طلاق توافقی

از آنجایی که امروزه تمامی امور به صورت کاملاً تخصصی قابل اجراست، زوجین می توانند به جهت پیشبرد بهتر و سریعتر روند دادرسی و در جهت کاهش هزینه، زمان و همچنین جلوگیری از شکست و نتیجه نامطلوب در این امر از وکیل طلاق توافقی کمک بگیرند تا با انجام هرچه بهتر و دقیق‌تر مراحل طلاق توافقی، نسبت به دستیابی به نتیجه مطلوب اطمینان بیشتری داشته باشند.

 

پیشنهاد می شود زوجین برای جلوگیری از رجوع مکرر به دادگستری و دخالت طرفین در طلاق و کوتاه شدن زمان صدور گواهی عدم سازش از مشاورین طلاق توافقی کمک بگیرند.

 

با مراجعه زوجین به دفاتر وکالت و قطعی شدن تصمیم آنها بر طلاق، توافقنامه طلاق توافقی توسط وکیل طلاق توافقی تنظیم خواهد شد و سپس امضاء وکالتنامه از زوجین اخذ خواهد شد.

 

برای انتخاب یک وکیل طلاق توافقی درست و اطمینان از مهارت وی در اجرای روند پروسه طلاق شما باید تا حدودی از راه حل های قانونی آگاه باشید و در این زمینه مطالعه نمایید تا در طی جلسات مشاوره رایگان با وکیل طلاق توافقی خود راجب به مسائل مالی و شروط توافق نامه ایی که با همسر خود تنظیم نموده اید صحبت های لازم را انجام دهید و آن را مکتوب نمایید تا در طی صورت جلسه ای با امضای هر دو طرف توافقنامه تنظیم شود.

 

موارد مهم اخذ وکیل برای طلاق توافقی
  • چنانچه زوجین تصمیم به اخذ طلاق توافقی بگیرند مدت زمان آن از ۱۰ روز کمتر نخواهد بود و با تعیین وکیل طلاق توافقی نیاز به حضور زوجین در جلسات اجباری مشاوره و همچنین در جلسه دادگاه نخواهد بود و اجرای صیغه طلاق توافقی در دفتر خانه طلاق با حضور وکیل طلاق توافقی صورت خواهد گرفت.
  • در صورت اخذ وکیل طلاق توافقی نیازی به حضور زوجین در هیچیک از مراحل دادگاه نیست و از تنش و اختلافات احتمالی زوجین در ملاقاتی که با یکدیگر دارند جلوگیری خواهد شد.
  • حضور وکیل طلاق توافقی به دلیل آشنا بودن با شعب دادگاه و رویه های آن از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری خواهد کرد.
  • هر چند حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله است ولی از پرداخت هزینه های بی جهت و اضافی پرهیز خواهد شد.

 

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در متون قانونی تعریفی برای آن وجود ندارد. در طلاق توافقی زن و شوهر به توافق می رسند تا از یکدیگر جدا شوند، این توافق در رای دادگاه ثبت خواهد شد و ضمانت اجرای قانونی پیدا خواهد کرد.

 

همانطور که از نام این طلاق پیداست طلاقی است که همه چیز در مورد آن بر اساس توافق زوجین بوده تا از یکدیگر جدا شوند. به این نوع طلاق، طلاق باین (بائن) اطلاق می شود.

 

در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو تصمیم به پایان دادن زندگی مشترک خود می گیرند و تمامی شرایط با توافق زن و شوهر مشخص می گردد. در این نوع طلاق زوجین پس از توافق در مورد مسائل مربوط به زندگی مشترک اعم از مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزند به دادگاه خانواده مراجعه می کنند.

 

بعد از مراجعه زوجین به دادگاه درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش به دادگاه ارائه می شود، بنابراین توافق زوجین برای طلاق جهت ثبت آن کافی نیست و باید زوجین به دادگاه مراجعه کنند تا مراحل قانونی را پشت سر بگذارنند.

 

روش های طلاق توافقی

  • طلاق می تواند به روشهای مختلفی درخواست شود که ساده ترین روش آن توافق زوجین بر اجرای طلاق توافقی است و یا با مراجعه به وکیل طلاق توافقی هر دو طرف درخواست خود را اعلام نمایند.

 

  • طبق قوانین، زن حق طلاق ندارد مگر در موارد استثنایی، زن همچنین می تواند در شروط ضمن عقد خود به حق طلاق اشاره کرده و در این مورد وکالت بلاعزل را دریافت نماید.

 

  • در روش دیگر طلاق می تواند توسط مرد درخواست شود.

 

  • همچنین زوجه می تواند بنابر شروط دوازده گانه ضمن عقد درخواست طلاق نماید.

 

مدارک لازم برای اجرای حکم طلاق توافقی

پس از تشخیص دادگاه جهت اجرای حکم طلاق توافقی بین زوجین باید مدارک ذیل آماده شود.

 

۱- شناسنامه و کارت ملی زوجین

 

۲- سند ازدواج یا عقد نامه (در صورتی که عقد نامه یا سند ازدواج در دسترس یکی از زوجین نباشد و یا مفقود شده باشد زوجین می توانند به دفترخانه ای ازدواج کرده اند مراجعه و رونوشت آنرا اخذ نمایند)

 

۳- وکالت نامه محضری طلاق که در صورت اخذ وکیل طلاق توافقی باید ضمیمه دادخواست شود

 

۴- گواهی عدم بارداری زوجه یا نامه پزشک قانونی مبنی بر تایید دوشیزگی زوجه باید ارائه شود

 

۵- شرح توافقات زوجین در خصوص پرداخت مهریه، نفقه، حضانت فرزند در صورت وجود فرزند مشترک، اجرت المثل ایام زندگی مشترک، ملاقات با فرزند و جهیزیه زوجه.

 

نکته: وجود نواقص در هر کدام از مدارک ذکر شده می تواند در روند اجرای پروسه طلاق مشکل ایجاد کند به همین دلیل بهتر از است قبل از مراجعه به دادگاه مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار وکیل قرار دهید تا از مشورت بهره کافی را ببرید. وجود وکیل طلاق توافقی می تواند تا حد زیادی امکان بروز خطا و اشتباه در روند دادرسی را کاهش دهد.

 

هزینه وکیل طلاق توافقی

هزینه وکیل برای طلاق توافقی همانند طلاق معمولی که به عهده درخواست کننده و خواهان است.

 

در طلاق توافقی نیز هزینه ها بر عهده ارائه دهنده دادخواست طلاق است و چنانچه زوجین هر دو طرف توافقنامه را ارائه دهند هزینه بصورت نصف نصف به عهده طرفین خواهد بود.

 

نکته: در صورتیکه مرد از پرداخت نفقه و مهریه سرباز زند زوجه می تواند علاوه بر مطالبه نقفه و مهریه، حق وکالت را با ذکر کردن در دادخواست خود طلب نماید.

 

از دیگر هزینه هایی که زوجین در پروسه طلاق متحمل می شوند می توان به هزینه دادخواست طلاق به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی و هزینه مشاوره خانواده که امری اجباری در روند طلاق توافقی است اشاره کرد.

 

همچنین هزینه نهایی مربوط به هزینه صدور گواهی عدم امکان سازش می باشد که باید به دفترخانه پرداخت شود.

 

هزینه طلاق توافقی 

  • هزینه مشاوره برای ۵ جلسه (لازم به ذکر است که حضور در این جلسات اجباری است مگر آنکه وکیل آشنا به موضوع طلاق توافقی داشته باشید)
  • هزینه مشاوره ارجاع از سوی دادگاه که بسته به مجتمع قضایی است
  • هزینه دادرسی
  • هزینه ثبت طلاق در دفترخانه
  • در صورت اخذ وکیل برای طلاق توافقی، حق الوکاله وکیل (برای هر یک از زوجین یک وکیل)

 

سوالات متداول وکالت در طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی کسی است که تمام روند و مراحل طلاق توافقی را بصورت کامل و دقیق، در سریعترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور زوجین به انجام میرساند.

برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان با وکیل مجرب و با تجربه در زمینه طلاق توافقی، با شماره 02143000430 یا 09124603170 تماس بگیرید.

در موسسه حقوقی مشهور این امکان وجود دارد که بدون آنکه به دفتر ما مراجعه کنید، از طریق سامانه ثنا به وکیل خود برای طلاق توافقی وکالت دهید.

چنانچه وکیل شما به امور طلاق توافقی (از جمله قوانین و شرایط روز دادگاه‌های خانواده) آشنایی کامل داشته باشد، هیچ نیازی به حضور شما در هیچکدام از مراحل از جمله جلسات مشاوره اجباری، دادگاه خانواده و دفترخانه طلاق نیست، در موسسه حقوقی مشهور موکلین طلاق توافقی هیچ نیازی به حضور در هیچ مرحله‌ای ندارند.

خیر اگر مشکلی با حضور در جلسات مشاوره اجباری، جلسه دادگاه خانواده و دفترخانه طلاق ندارید و همچنین اگر طولانی بودن فرآیند طلاق توافقی برای شما اهمیتی ندارد و با پروسه انجام کار آشنایی کامل دارید، هیچ الزامی به داشتن وکیل طلاق توافقی نخواهید داشت.

وکلای مختلف برای وکالت در پرونده‌های طلاق توافقی مبالغ کاملاً متفاوت و بعضاً زیادی دریافت میکنند، اما نگران هزینه ها نباشید چرا که حق الوکاله وکلای مجرب موسسه حقوقی مشهور برای وکالت در پرونده‌های طلاق توافقی بسیار منصفانه و جزء کمترین حق الوکاله‌ها در میان وکلای دیگر است.

اگر خودتان بخواهید مراحل طلاق توافقی را انجام دهید چیزی در حدود 4 تا 6 ماه زمان میبرد اما وکلای ما تمام پروسه طلاق توافقی را در حدود 20 روز کاری و بدون نیاز به حضور زوجین (در هیچ مرحله‌ای) انجام میدهند.

حضور 2 وکیل (یک وکیل برای مرد و یک وکیل برای زن) الزامی است.

زوجین متقاضی طلاق توافقی باید در زمینه‌های: مهریه، نفقه، اجرت المثل، جهیزیه و همچنین در صورت داشتن فرزند مشترک باید در مورد حضانت، نحوه ملاقات و نفقه فرزند با یکدیگر به توافق کامل رسیده باشند.

افرادی که متقاضی طلاق توافقی هستند ولی در خارج از کشور ساکن هستند و امکان سفر و حضور در ایران را ندارند میتوانند با راهنمایی‌های دقیق وکلای موسسه حقوقی مشهور، از طریق سامانه میخک و سامانه ثنا بهترین وکلای خانم و آقا ایران در زمینه طلاق توافقی را انتخاب و اختیار نمایند.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 2 دیدگاه
  • Sayad پاسخ

    باسلام
    وکالت طلاق توافقی زوجینی که در شهرستان های دیگر غیر از تهران هستند را قبول میکنید .من از استان کرمانشاه پیام دادم

    12 دی 1401 در 13:36
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله قبول میکنیم، لطفاً با شماره موبایل 09124603170 تماس بگیرید.

      12 دی 1401 در 17:20