مراحل ثبت شرکت اینترنتی در اداره ثبت شرکتها با ۹ گام دقیق✔️

  • 20 بهمن 1399
  • محسن شیخ ها
  • 30 پرسش و پاسخ

مراحل ثبت شرکت  مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها چگونه است؟ وکیل پایه یک دادگستری در این نوشته شما را با صفر تا صد اقدامات لازم، مدارک مورد نیاز، مدت زمان، نحوه ثبت شرکت، مراحل دقیق ثبتی و راهنمای ثبت شرکت اینترنتی در سامانه ثبت شرکتها از اولین گام تا روزنامه رسمی با ۹ گام […]

مراحل ثبت شرکت 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها چگونه است؟ وکیل پایه یک دادگستری در این نوشته شما را با صفر تا صد اقدامات لازم، مدارک مورد نیاز، مدت زمان، نحوه ثبت شرکت، مراحل دقیق ثبتی و راهنمای ثبت شرکت اینترنتی در سامانه ثبت شرکتها از اولین گام تا روزنامه رسمی با ۹ گام ساده و کامل آشنا نموده است.

 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی

خلاصه مراحل ثبت شرکت را در این نوشته میخوانید…

 

در این راهنمای ثبت شرکت شما را با مراحل کامل ثبتی نظیر نحوه ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها و چگونگی تعیین نوع شرکت، نحوه انتخاب شرکاء و سهامداران و تعداد آنها، تعیین میزان سرمایه شرکت و آورده سهامداران و بررسی سرمایه نقدی و غیر نقدی، نحوه انتخاب موضوع شرکت و بررسی موضوعاتی که نیاز به مجوز دارند و موضوعاتی که بدون مجوز به ثبت می رسند، شیوه انتخاب نام شرکت، انتخاب سمت اعضاء هیات مدیره مانند مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و غیره، تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع مختلف شرکت و امضاء و ارسال آنها به اداره ثبت شرکت ها را در چند گام ساده و بصورت کامل آشنا نموده ایم بگونه‌ای که بدون تردید با مطالعه کامل این متن، هیچ نیازی به مطالعه مقالات دیگر در زمینه ثبت شرکت و اطلاعات مورد نیاز آن نخواهید داشت. بنابراین حتماً تا انتها با ما همراه باشید.

۱- تعیین نوع شرکت

 

از میان شرکت های مندرج در ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکتی را که با اهداف، شرایط، امکانات و برنامه های شما هماهنگی بیشتری دارد انتخاب نمایید. اما لازم به ذکر است که بیشترین نوع شرکت هایی که در ایران به ثبت می رسند شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و همچنین تا حدودی شرکت سهامی عام است که برای آشنایی بیشتر با هر کدام از آن ها، در سامانه ثبت شرکت ها اطلاعات کاملی در خصوص تمامی آنها وجود دارد که می توانید مطالعه نمایید.

 

۲- انتخاب شرکاء و سهامداران

 

مهمترین گام از مراحل ثبت شرکت همین گام است. شاید در میان گام‌های دیگری که در این مقاله بررسی می‌کنیم، ساده‌ترین آنها در فرایند تاسیس شرکت همین انتخاب شرکاء و سهامداران به نظر بیاید اما مهمترین است چرا که اگر در ابتدای کار در انتخاب شرکاء و سهامداران شرکت که قرار است سرمایه، کار، اندیشه، تخصص، انرژی و زمان خود را در قالب شرکت بیاورند و با یکدیگر در سود و زیان شرکت شریک شوند، دقت لازم به عمل نیاید می تواند شرکت را در طول حیاتش با مشکلات و چالش های گوناگونی رو به رو سازد که گاهی کار تا جایی پیش می رود که منجر به انحلال شرکت می شود.

 

۳- تعیین سرمایه شرکت و آورده سهامداران

 

هنگامی که قصد ثبت شرکت را دارید باید مشخص کنید که سرمایه شرکت شما چه مقدار است همچنین باید نوع سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیر نقدی را نیز تعیین نمایید.

 

نکته ۱: حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت  ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است.

 

نکته ۲: چنانچه آورده هر کدام از شرکاء و سهامداران بصورت غیر نقدی باشد، لازم است نظر کارشناس رسمی دادگستری در رابطه با ارزش ملک، خودرو، ماشین آلات و غیره ای که تصمیم است به عنوان سرمایه غیرنقدی به شرکت آورده شود، بصورت رسمی اخذ و همراه با مدارک دیگری که در ادامه به تمامی آنها اشاره خواهیم نمود، به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.

 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی | راهنمای ثبت شرکت

۴- تعیین موضوع فعالیت شرکت

 

تعیین موضوع فعالیت شرکت یکی از مهمترین گام های مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها است، چرا که اگر دقت لازم را در این مورد نداشته باشید ممکن است شرکت شما اصلا ثبت نشود یا اگر ثبت هم بشود در ادامه با مشکلاتی مواجه شوید.

 

از بین موضوعات گوناگونی که برای فعالیت شرکت وجود دارد، ۴ دسته مختلف وجود دارد:

 

الف) موضوعاتی که قابل ثبت توسط عموم مردم نیستند و فعالیت در این موضوعات در انحصار دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و عمومی و دولت قرار دارد

 

ب) موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از وزارت خانه، سازمان و یا نهاد مرتبط و ذی ربط دارند و اصل این مجوز باید به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد

 

پ) موضوعاتی که برای ثبت نیاز به مجوز ندارند اما بعد از ثبت شرکت و برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز از وزارتخانه، سازمان و یا نهاد مرتبط و ذیربط دارند

 

ت) موضوعاتی که نه در هنگام ثبت و نه پس از آن نیازی به مجوز خاصی ندارند

 

از آنجائیکه انتخاب موضوع فعالیت شرکت از مسائل تخصصی است، توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص ثبتی موسسه حقوقی مشهور مشاوره نمایید.

۵- تعیین نام شرکت

 

موضوع تعیین نام شرکت را قبلا تحت عنوان راهنمای انتخاب نام شرکت بررسی نموده ایم که پیشنهاد می نماییم آن را مطالعه نمایید.

 

۶- تعیین سمت اعضا هیئت مدیره و وضعیت حق امضاء شرکت

 

در هر شرکتی سمت هایی همچون مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره وجود دارد و همچنین بسته به نوع شرکت ممکن است بازرس اعم از بازرس اصلی و علی البدل هم وجود داشته باشد که باید ضمن تعیین سمت هر کدام از اعضاء شرکت، وضعیت حق امضاء در شرکت را نیز تعیین نمایید.

۷- تهیه و امضا مدارک برای تاسیس شرکت

 

پس از تایید نام شرکت باید مدارک ذیل تهیه شده و به امضاء شرکاء، سهامداران و بازرسین شرکت (در صورت وجود) برسد و ما در ذیل به مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های پر متقاضی اشاره می نماییم:

 

نکته مهم: از ابتدای سال ۱۳۹۸ دیگر نیازی به ارسال کپی برابر اصل مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی شرکاء شرکت، سهامداران و بازرسین شرکت (اعم از شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و غیره) و همچنین نیازی به ارسال گواهی عدم سوء پیشینه کیفری به اداره ثبت شرکتها وجود ندارد.

 

چرا که با توجه به دسترسی هایی که برای کارشناسان اداره ثبت شرکتها فراهم شده است، کارشناسان بصورت آنلاین و برخط تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بررسی و راستی آزمایی می نمایند؛ لذا مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت که در ذیل مشاهده می‎‌فرمایید با توجه به این تغییر مهم بروز رسانی شده است.

 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی | راهنمای ثبت شرکت

الف) مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

 

الف-۱ : دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت

 

الف-۲ : دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

الف-۳ : دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

الف-۴ : اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

الف-۵ : دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

الف-۶ : اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

الف-۷ : تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیتهای قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

ب) مدارک مورد نیاز بر ای ثبت شرکت سهامی خاص:

 

ب-۱ : دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت

 

ب-۲ : دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

ب-۳ : اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

ب-۴ : دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

ب-۵ : اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکتها مراجعه نماید)

 

ب-۶ : اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و سپرده گذاری حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مذکور

 

ب-۷ : تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیتهای قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت. 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی | راهنمای ثبت شرکت

پ) مدارک مورد نیاز بر ای ثبت شرکت تعاونی:

 

پ-۱ : چهار نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضاء شرکت، هیئت مدیره منتخب، بازرسان و مدیر عامل شرکت.

 

پ-۲ : چهار نسخه از اساسنامه شرکت

 

پ-۳ : چهار نسخه از دعوت نامه از اولین مجمع عمومی عادی

 

پ-۴ : درخواست کتبی ثبت شرکت تعاونی

 

پ-۵ : ارائه طرح پیشنهادی و مجوزی صادره از وزارت تعاون

 

پ-۶ : رسید پرداخت مبلغ لازم التادیه سرمایه شرکت مطابق با اساسنامه

 

پ-۷ : موافقت نامه تشکیل شرکت یا اتحادیه

 

پ-۸ : ارائه مجوز ثبت شرکت یا اتحادیه

 

پ-۹ : تعهد نامه هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و محدودیتهای قانونی قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و بازرسین.

 

نکته: مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه تاسیس شرکت تعاونی شامل موارد ذیل است:

 

۱- کپی مدارک ثبت شرکت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است

 

۲- نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است

 

۳- تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که خطاب به اداره تعاون نوشته شده باشد

 

ت) مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی:

 

ت-۱ : دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت

 

ت-۲ : دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

ت-۳ : دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

ت-۴ : اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

ت-۵ : دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

ت-۶ : اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکتها مراجعه نماید)

 

ت-۷ : تعهدنامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیتهای قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها | مراحل ثبت شرکت اینترنتی | راهنمای ثبت شرکت

۸- ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها

 

پس از انجام کلیه اقدامات فوق و تهیه مدارک پیش گفته و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه اداره ثبت شرکتها بصورت گام به گام و تایید نام و امضاء مدارک، باید مدارک لازم را از طریق باجه های پستی مجاز و از طریق پست پیشتاز به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

 

با ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها ممکن است با یکی از ۳ حالت ذیل رو به رو شوید:

 

۱- رد پرونده (که در این صورت مدارک به نشانی شما پس فرستاده میشود)

 

۲- اعلام رفع نقص پرونده (در این صورت مدارک جهت رفع نقص به نشانی شما عودت میشود)

 

۳- پذیرش پرونده (در اینصورت شرکت شما به ثبت میرسد که می بایست یا شخص اصیل یا وکیل دادگستری که در سامانه اداره ثبت شرکتها معرفی شده و اصل وکالتنامه وی همراه با مدارک شرکت به اداره ثبت شرکتها ارسال گردیده است، بصورت حضوری به اداره مربوطه مراجعه می نماید و ضمن پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفاتر؛ مدارک شرکت ثبت شده را دریافت میکند).

 

۹- پرداخت هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

 

آخرین گام از مراحل ثبت شرکت مراجعه به سایت روزنامه رسمی و پرداخت هزینه انتشار آگهی رسمی ثبت تاسیس شرکت و نیز مراجعه مجدد به سایت اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار شرکت است که هر دو روزنامه رسمی و کثیرالانتشار پس از چاپ از طریق پست به آدرس شما ارسال خواهد شد.

ثبت یک شرکت دقیقاً چقدر طول میکشد؟

 

مدت زمان ثبت شرکت را به دو بخش زیر تقسیم میکنیم:

الف) مرحله تایید نام: این مرحله حدوداً یک الی دو روز کاری زمان میبرد.

 

ب) مرحله ثبت نهایی شرکت: پس از تایید نام شرکت و امضاء اوراق و مدارک شرکت (ذکر شده در بالا) و ارسال آنها به اداره ثبت شرکتها از طریق پست، حدوداً یک هفته کاری زمان لازم است تا شرکت مورد نظر شما به ثبت برسد.

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در مورد مراحل ثبت شرکت اینترنتی در اداره ثبت شرکتها و اقدامات لازم سوالی دارید که احیاناً بی پاسخ مانده است یا در موارد لازم مربوط به ثبت برند و ثبت شرکت و تکالیف پس از آن نیاز به مشاوره حقوقی دارید، می توانید ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از مشاوره کارشناسان خبره و با تجربه ما بهره مند گردید.

 

نحوه ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟ اگر تصمیم دارید که در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، شرکت خود را ثبت کنید اما نمی‌دانید دقیقاً چطور باید این کار را انجام دهید ادامه راهنمای تصویری ثبت شرکت را دنبال کنید تا با مرحله به مرحله ثبت کردن شرکت در این سامانه آشنا شوید و بتوانید به راحتی شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید.

 

کامل‌ترین راهنمای تصویری ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌‌ها

 

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم مراحل ثبت شرکت به طور کلی شامل: ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، تایید نام شرکت، تنظیم مدارک و ارسال آن‌ها به اداره ثبت شرکت‌ها و ثبت نهایی شرکت می‌باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه ثبت کردن شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها را به صورت تصویری، مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. اگر شما هم با نحوه ثبت شرکت به صورت آنلاین آشنایی ندارید ادامه این راهنمای تصویری ثبت شرکت را از دست ندهید.

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت مرحله به مرحله

 

گام اول: وارد شدن به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

 

اولین کاری که باید برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها انجام دهید این است که وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها شوید؛ جهت انجام این کار مرورگر خود را باز کنید و آدرس: https://irsherkat.ssaa.ir/Design/Establishment.aspx را در آن وارد کنید. با کپی کردن این آدرس در مرورگر خود با فرمی مواجه می‌شوید که نحوه تکمیل آن را در ادامه راهنمای تصویری ثبت شرکت، مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

 

گام دوم: وارد کردن اطلاعات متقاضی

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

 

فیلدهایی که در این صفحه وجود دارند باید بر این اساس پر شوند:

 

اداره کل استان: در این قسمت باید اطلاعات اداره کل استانی که قرار است شرکت در آنجا ثبت شود را وارد کنید برای مثال اگر قرار است که شرکت شما در استان تهران به ثبت برسد باید از منوی کشویی ک در این قسمت قرار دارد گزینه اول یعنی “اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران” را انتخاب کنید.

 

واحد ثبتی: در این قسمت باید اطلاعات اداره ثبت شرکت محلی که قرار است شرکت شما در آنجا ثبت شود را وارد کنید برای مثال اگر در فیلد اول یعنی فیلد “اداره کل استان‌ها” نام استان تهران را انتخاب کردید در این فیلد نیز باید “اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران” را انتخاب کنید.

 

تابعیت متقاضی: در این فیلد نیز باید نوع تابعیت فرد متقاضی را انتخاب کنید؛ درصورتی که در این قسمت تابعیت ایرانی را انتخاب کردید باید حتماً شماره ملی فرد متقاضی را نیز در فیلد “شماره ملی متقاضی” وارد کنید اما درصورتی که تابعیت غیر ایرانی را انتخاب کردید باید فیلد “شماره فراگیر” را پر کنید.

 

سمت متقاضی: اگر فرد تکمیل کننده این فرم وکیل شخص متقاضی جهت ثبت شرکت باشد باید در فیلد “سمت متقاضی” گزینه “وکیل” را انتخاب کند اما درصورتی که خود شخص متقاضی در حال پر کردن این فرم است باید گزینه “اصیل” را در این قسمت انتخاب کند.

 

شماره همراه متقاضی: در این فیلد نیز باید شماره همراه فرد متقاضی وارد شود.

 

شماره ملی متقاضی: همانطور که اشاره کردیم درصورتی که شما در فیلد “تابعیت متقاضی” گزینه “ایرانی” را انتخاب کنید، فیلد “شماره ملی متقاضی” در همین صفحه نمایش داده می‌شود که باید شماره ملی فرد متقاضی در آن وارد شود؛ درصورتی که تابعیت “غیر ایرانی” را انتخاب کنید بجای فیلد “شماره ملی متقاضی”، فیلد “شماره فراگیر” نمایش داده می‌شود که فرد متقاضی باید کد فراگیر خود را که 8 رقمی است در این قسمت وارد کند.

 

نام متقاضی: در این قسمت باید نام شخص متقاضی ثبت شرکت وارد شود.

 

نام خانوادگی متقاضی: در این فیلد نیز باید نام خانوادگی شخص متقاضی ثبت شرکت وارد شود.

 

نام امضاء کننده دفتر: بخش دوم این صفحه به اطلاعات شخص امضاء کننده دفتر اختصاص داده شده است که اولین فیلد آن شامل: نام شخص امضاء کننده دفتر است که در این قسمت باید نام آن فرد را وارد کنید.

 

نام خانوادگی امضاء کننده دفتر: در این فیلد باید نام خانوادگی شخص امضاء کننده دفتر را وارد کنید.

 

سمت امضاء کننده دفتر: این فیلد به سمت شخص امضاء کننده دفتر اختصاص داده شده است که یا باید از مدیران دفتر باشد یا باید از شرکاء و سهامداران دفتر؛ اگر هم شخص وکیل باشد باید گزینه وکیل انتخاب شود.

 

وضعیت توکیل امضاء کننده: در این قسمت باید وضعیت خود را از نظر داشتن یا نداشتن وکیل تعیین کنید.

 

تابعیت امضاء کننده دفتر: در این فیلد باید نوع تابعیت امضاء کننده دفتر را انتخاب کنید.

 

شماره ملی امضاء کننده دفتر: این قسمت نیز باید با شماره ملی امضاء کننده دفتر پر شود.

 

درنهایت نیز باید تصویر امنیتی را وارد کنید و بر روی گزینه گام بعدی کلیک کنید تا بتوانید به گام بعدی راه پیدا کنید.

 

گام سوم: ثبت نام‌های درخواستی

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

 

در این صفحه باید نام‌های درخواستی را ثبت کنید؛ جهت انجام این کار باید فیلدهای موجود در این صفحه را به شکل زیر پر کنید:

 

اولویت نام: منظور از فیلد اولویت نام، مشخص کردن اولویت نام‌ها براساس ترتیب پیشنهادی اسامی است که از یک تا پنج می‌باشد.

 

نام درخواستی: نام مورد نظر را در این قسمت تایپ کنید.

 

توضیحات متقاضی: درصورتی که توضیحاتی درمورد نام پیشنهاد شده وجود دارد باید آن توضیحات را در فیلد “توضیحات متقاضی” تایپ کنید.

 

ثبت نام درخواستی: پس از تعیین اولویت نام، اضافه کردن نام درخواستی و وارد کردن توضیحات متقاضی (درصورت لزوم) باید آن نام را ثبت کنید تا در قسمت پایین فرم نمایش داده شود؛ برای انجام این کار باید بر روی گزینه “ثبت نام درخواستی” کلیک کنید. لازم به ذکر است که هر بار پس از وارد کردن یک نام درخواستی جدید و اطلاعات مرتبط با آن باید این گزینه را انتخاب کنید تا به قسمت پایین این فرم افزوده شود.

 

حذف نام درخواستی: اگر پس از ثبت کردن چندین نام درخواستی قصد داشتید که یکی از آن‌ها را حذف کنید ابتدا باید نام مورد نظر در قسمت پایین فرم را انتخاب کنید و پس از آن بر روی گزینه “حذف نام درخواستی” کلیک کنید.

 

جستجوی نام درخواستی: اگر تعداد نام‌هایی که ثبت کردید زیاد هستند و قصد دارید که از میان آن‌ها نام خاصی را پیدا کنید می‌توانید از گزینه “جستجوی نام درخواستی” استفاده کنید تا خیلی سریع بتوانید نام مورد نظر خود را پیدا کنید.

درنهایت باید بر روی گزینه گام بعدی کلیک کنید تا بتوانید به گام بعدی راه پیدا کنید.

 

گام چهارم: تعیین مدت و موضوع فعالیت

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

این صفحه مختص تعیین مدت و موضوع فعالیت شرکت می‌باشد که باید فیلدهای موجود در آن را بر این اساس پر کنید:

 

مدت فعالیت شرکت / موسسه: این فیلد دارای دو گزینه محدود و نامحدود است که اگر گزینه محدود را انتخاب کنید، پر کردن فیلد تاریخ پایان فعالیت الزامی خواهد شد.

 

تاریخ پایان فعالیت: همانطور که اشاره کردیم اگر در فیلد “مدت فعالیت شرکت / موسسه”، گزینه محدود را انتخاب کنید باید این فیلد را نیز حتماً پر کنید و تاریخ پایان فعالیت محدود شرکت خود را در آن وارد کنید.

 

افزودن موضوع فعالیت: برای اضافه کردن زمینه‌های فعالیت شخصیت حقوقی ابتدا باید بر روی گزینه “افزودن موضوع فعالیت” کلیک کنید تا فرم مربوط به زمینه‌های فعالیت جهت وارد کردن اطلاعات باز شود.

 

 

⚖ موسسه حقوقی مشهور، تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت، ثبت برند و امور حقوقی در ایران

 

«پاسخ به سوالات متداول شما»

 

چنانچه سوالات خود را در لیست زیر مشاهده نمی‌نمایید با ما تماس بگیرید ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱

 

هزینه ثبت شرکت بصورت دقیق بستگی به مسائلی مانند، میزان سرمایه ثبتی شرکت، کوتاه و یا طولانی بون موضوع فعالیت شرکت، مجوزی بودن یا نبودن موضوع فعالیت شرکت و مسائلی مانند آن دارد. برای مشاهده تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت در تهران و تمام نقاط ایران، مقاله را مطالعه نمایید.

برای تعیین نام شرکت، بین ۱ الی ۲ روز زمان لازم است و پس از امضاء مدارک توسط سهامداران و شرکاء و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز کاری زمان لازم است تا شرکت به ثبت برسد. البته برخی از مسائل مهم نیز وجود داردکه در بحث زمان ثبت یک شرکت تاثیر گذار است که ما در این مقاله تمامی آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

پس از ثبت شرکت باید اقدام به پرداخت هزینه و دریافت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار کنید، هر سال اقدام به پلمپ دفاتر نمایید، کد اقتصادی دریافت کنید و همچنین هر سال اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی نمایید. برای کسب اطلاعات مفید به منظور دوری از گرفتاری‎‌ها و مشکلات احتمالی، از مشاوره رایگان کارشناسان باتجربه ما بهره‌مند شوید.

انتخاب نوع شرکت تا حدود زیادی بستگی به تمایل و انتخاب سهامداران و شرکاء شرکت و همچنین بستگی به شرایط خود متقاضیان دارد. با توضیحات کاملی که در همین مقاله در ارتباط با تفاوت‌ها، مزایا و معایب هر دو شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود ارائه کرده‌ایم، خودتان انتخاب نمایید که کدام نوع از شرکتها را ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 30 دیدگاه
  • کیا پاسخ

    سلام چطور برای یک نفر دو تا سمت وارد کنیممثلا مدیر عامل و عضو هیات مدیره؟

    8 بهمن 1402 در 10:26
  • niloofar پاسخ

    سلام خسته نباشید. من تغییرات انجام میدم کاهش سرمایه از طریق خروج شریک در قسمت سهام اشخاص گیر میکنه و دیگه جلو نمیره چیکار باید بکنم؟

    16 مرداد 1400 در 08:54
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      باید به انجام کار مسلط باشید، اگر تسلط ندارید توصیه میکنیم برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه و زمان اصلاً خودتون انجام ندین

      20 مرداد 1400 در 02:12
  • فرشاد پاسخ

    با سلام
    مدارك مورد نيازي كه فرموديد مثل تقاضا نامه اساسنامه و شركت نامه را بايد از كجا تهيه كرد؟
    نام شركت تاييد شده است.

    17 تیر 1400 در 14:04
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      باید از سامانه اداره ثبت شرکتها دریافت کنید

      17 تیر 1400 در 15:07
  • سیاوش پاسخ

    درود بر شما
    بنده در حال حاضرنمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش لوازم صوتی تصویری و الکترونیک را دارم… با کارخانجات تولید کننده لوازم خانگی و صوتی تصویری و شرکتهای خدماتی قرارداد دارم و جواز بنده پروانه کسب میباشد.
    با توجه به فعالیت بنده از انواع شرکت سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و … باید کدام یک از آنها را برای تأسیس شرکت خود انتخاب کنم؟؟

    26 خرداد 1400 در 13:30
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بسته به شرایطتون بهتره که از بین شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص یکی را برای تاسیس و ثبت انتخاب کنید.

      7 مهر 1400 در 22:53
  • مهسا پاسخ

    با سلام
    من میخاهم شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم- کارم مراجعه حضوری ندارد، میخاستم ببینم تا چه مدت می توانم ادرس منزل رو به عنوان ادرس محل کارم بدهم ؟
    ایا از نظر دارایی و همچنین جهت دریافت کد اقتصادی به مشکلی نمیخورم که ادرس منزلم محل کارم هست ؟

    4 اردیبهشت 1400 در 16:01
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      تا هر زمان که تمایل داشته باشید میتوانید آدرس منزل رو به عنوان آدرس شرکت معرفی کنید، اما در نظر داشته باشید که برای منزلی که معرفی میکنید مالیات بر اجاره تعلق میگیره.

      7 مهر 1400 در 23:00
  • امیر پاسخ

    سلام
    برای افتتاح حساب مهر شرکت و شماره ثبت لازم است؟

    29 فروردین 1400 در 09:57
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله لازم است

      29 فروردین 1400 در 11:52
  • محمد عباسی پاسخ

    با سلام من میخوام شرکت ثبت کنم. سوال اول اینکه من میخوام یک شرکت پیمانکاری خصوصی بزنم از انواع شرکت سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و … باید کدوم نوع رو برای شرکت پیمانکاری انتخاب کنم؟؟
    و سوال دوم اینکه موrع ثبتنام تو سایتی که معرفی کردید داخل فرمش دوتا گزینه بود به نام خوشه و گروه که هیچ گزینه ای برای انتخاب نداشت و حتما هم باید یک گزینه انتخاب بشه برای این دوتا باید چکار کنم؟؟؟

    18 اسفند 1399 در 18:27
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوال اول: برای شرکت با موضوع پیمانکاری و حضور در مناقصات توصیه میکنیم شرکت رو از نوع سهامی خاص انتخاب و ثبت کنید.
      پاسخ سوال دوم: مشاوره در مورد کار با سامانه نداریم.

      26 اسفند 1399 در 14:55
  • رامین پاسخ

    سلام، خسته نباشید. مراحل ثبت شرکت من به اتمام رسیده و روزنامه رسمی آن هم ارسال شده. در حال حاضر به جز روزنامه رسمی مدرک دیگری ندارم. برای دسترسی به اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه و … باید چیکار کنم؟

    13 دی 1399 در 13:21
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه و مدارک شرکت رو دریافت کنید.

      13 دی 1399 در 14:13
  • کیان پاسخ

    با سلام
    بعد از دریافت روزنامه رسمی و کثیر الانتشار باید مجددا به ثبت شرکتها مراجعه کرد؟
    آیا برای شرکت مسئولیت محدود باید هر دو روزنامه (رسمی و کثیرالانتشار) اگهی چاپ کرد؟

    8 دی 1399 در 00:51
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوال اول: خیر نیازی به مراجعه مجدد به اداره ثبت شرکتها نیست.
      پاسخ سوال دوم: بله چاپ هر دو روزنامه لازم است.

      8 دی 1399 در 12:25
  • نیلوفر پاسخ

    سلام خسته نباشید
    این مراحل برای شرکتی ک فقط اعضای هِئت مدیره عوض میشه هم صدق میکنه؟؟

    7 دی 1399 در 11:11
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      این مراحل مربوط به ثبت تاسیس شرکت هست، اما اقدامی که شما پرسیدین مربوط به زمانی میشه که شرکت قبلاً ثبت شده و تصمیم داره اعضاء هیات مدیره رو تغییر بده که شرایط و مراحل متفاوتی داره.

      7 دی 1399 در 11:57
  • قلی زاده پاسخ

    سلام
    پس از چند مرتبه رد درخواست نام بخاطر یکی دو کلمه اختلاف در متونی که می نوشتم بالاخره تاییدیه نام شرکت واسه من اومد
    حالا مدارکی را که گفته پرینت کنید و امضا کنید را هیچ دسترسی نداده
    از کجا باید اونها را دانلود کنیم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    3 آذر 1399 در 12:49
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      به نوع شرکت اشاره‌ای نکردین اما با توجه به توضیحاتتون، احتمالاً در حال ثبت شرکت سهامی خاص هستین.
      در مورد ثبت شرکت سهامی خاص پس از تایید نام باید اقدامات زیر رو انجام بدین تا سامانه اداره ثبت شرکتها برای پرینت اوراق بهتون دسترسی بده:
      1- به یکی از بانکها مراجعه و افتتاح حساب کنید و همچنین گواهی بانک مربوطه مبنی بر تایید افتتاح حساب بانکی رو هم دریافت کنین (البته جای نگرانی نداره چون بانکها به این موضوع کاملاً آشنایی دارند)
      2- مجدداً به سامانه اداره ثبت شرکتهامراجعه و اطلاعات گواهی بانک و فیش واریزی بانکی رو در سامانه وارد کنید تا سامانه برای پرینت اوراق بهتون دسترسی بده
      3- اوراق رو امضاء و به همراه اصل فیش بانکی و گواهی بانک به وسیله پست به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید

      3 آذر 1399 در 13:58
  • م . قاسمی پاسخ

    سلام
    از کجا می تونم بفهمم مراحل ثبت شرکت من تو چه مرحله ای هست؟

    25 آبان 1399 در 16:49
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      با توجه به شماره پیگیری‌ای که در اختیار دارین باید مجدداً به سامانه اداره ثبت شرکتها مراجعه کنین تا متوجه بشین که کارتون در چه مرحله‌ای هست

      25 آبان 1399 در 17:08
  • سامان جعفرخانی پاسخ

    با سلام واقعا ممنونم از اینکه وقت میزارید و با این قدرت دارید اطلاعات به روز رو در اختیار افراد جامعه قرار می دهید. موفق باشید

    25 آبان 1399 در 16:47
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفی که دارید
      ما اطلاع رسانی صحیح و به روز رو از جمله وظایف خودمون میدونیم و خوشحالیم که رضایت و حسن توجه شما مخاطبین گرامی رو داریم

      25 آبان 1399 در 17:09
  • سهرابی پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    می‌خواستم بدونم همه این مراحل ثبت تاسیس شرکت در حال حاضر با توجه به وضعیت ادارات به خاطر ویروس کرونا چقدر زمان می‌برد؟

    25 آبان 1399 در 16:40
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درو بر شما
      پروسه زمانی ثبت شرکت به دو بخش تقسیم میشه:
      الف) تایید نام: این بخش حدوداً یک الی دو روز زمان میبره
      ب) ثبت نهایی شرکت در اداره ثبت شرکتها: این بخش از کار هم حدوداً 5 الی 7 روز کاری طول میکشه

      25 آبان 1399 در 17:09
  • نیلوفر پاسخ

    سلام
    شرکت من در مرحله ی تایید نام هست و تایید شده. الان اظهار نامش رو از کجا دانلود کنم تا بتونم امضا کنم؟ با سپاس

    24 مهر 1399 در 02:17
  • مجید پاسخ

    خیلی ممنون از راهنمایی شفاف و بدون پیچیدگیتون
    سپاسگذارم

    14 مرداد 1399 در 13:28
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      خیلی ممنون از لطفتون

      15 مرداد 1399 در 21:45