ثبت شرکت در ارمنستان و مراحل کامل، مدارک و هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

  • 29 اردیبهشت 1400
  • محسن شیخ ها
  • 2 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت در ارمنستان   ثبت شرکت در ارمنستان در سال‌های اخیر دارای رشد بسیار زیادی بوده است، زیرا ارمنستان کشوری است که برای سرمایه گذاران خارجی فضای مناسبی را برای رشد و پیشرفت فراهم نموده. شرکت‌های دارای مالکیت خارجی در کشور ارمنستان به سهولت به ثبت می‌رسند، زیرا دولت ارمنستان در تلاش برای جذب […]

ثبت شرکت در ارمنستان

 

ثبت شرکت در ارمنستان در سال‌های اخیر دارای رشد بسیار زیادی بوده است، زیرا ارمنستان کشوری است که برای سرمایه گذاران خارجی فضای مناسبی را برای رشد و پیشرفت فراهم نموده.

شرکت‌های دارای مالکیت خارجی در کشور ارمنستان به سهولت به ثبت می‌رسند، زیرا دولت ارمنستان در تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی و همچنین جذب علم و فن آوری و نیروی کار خلّاق و فعال است.

از این رو تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رو بصورت کامل و جامع مزایا و مراحل، مدارک مورد نیاز آن و هزینه ثبت شرکت در ارمنستان را شرح دهیم.

 

ثبت شرکت در ارمنستان تخصص ماست✔️

 

شما می‌توانید در ارتباط با کلیه مسائل مربوط به ثبت شرکت در این کشور با ما تماس بگیرید تا بهترین راهکارها را به شما ارائه دهیم و در کوتاهترین زمان ممکن و کمترین هزینه‌ها، شرکت شما را در ارمنستان به ثبت برسانیم.

 

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

 

پروسه ثبت شرکت در ارمنستان

 

فرایند ثبت شرکت تجاری در ارمنستان با انتخاب نوع شرکت آغاز می‌شود. یکی از اهداف مهم این است که فرایند مدیریت شرکت، رابطه بین سهامداران، نظم توزیع سود و سایر مسائل را تعیین نمایید.

قانون ارمنستان هنگام ثبت نام شرکت، نام‌ها را چک میکند. علاوه بر این، نباید اسامی مشابه یا مشابه با علائم تجاری ثبت شده را انتخاب کنید (به عنوان مثال، LLC Coca-Cola، CJSC)

یک نام تجاری نمی‌تواند تکراری باشد یا با نام تجاری یا علامت تجاری که قبلاً در ارمنستان ثبت شده است، شبیه باشد. در حالی که یک نام شرکت حق انحصاری خود را برای استفاده از آن ایجاد می‌نماید، همچنین باید ثبت نام یک علامت تجاری ثبت نشده را در نظر بگیرید. شما می‌توانید این شرکت را با نام اختصاری و یا با یک زبان خارجی ثبت کنید.

اگر شما نیاز به ثبت شرکت با نوع خاصی از فعالیت دارید (بانک‌ها، شرکت‌های بیمه)، در این موارد قانون ارمنستان میزان سرمایه بیشتری را تعیین نموده است.

 

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

 

ثبت شرکت در ارمنستان دارای مزایای متعددی بخصوص برای ایرانیان است. در ادامه به برخی از مهمترین این مزایا اشاره می‌کنیم:

 

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

1

1- ثبت سریع شرکت

 

یک شماره شناسایی مالیات بلافاصله به شرکت تازه ثبت شده صادر می‌شود. شما یک گواهی ثبت نام با شناسه مالیات و مقررات انجمن دریافت خواهید کرد، و شرکت شما آماده است تا فورا شروع به کار کند.

 

2- هزینه پایین ثبت و نگهداری شرکت

 

دولت معمولاً هزینه‌های ثبت نام شرکت را نمی‌پردازد. شرکت‌های غیر فعال مجبور نیستند مالیات پرداخت کنند، پرونده‌های مالیاتی را ارسال نمایند یا مورد بازرسی قرار گیرند. شرکت‌های فعال ممکن است هزینه‌هایی را که مربوط به رعایت حقوق مالی، خدمات حقوق و دستمزد و مالیات هستند متحمل شوند.

 

3- مدیران غیر ارمنی شرکت

 

مدیر یک شرکت ارمنی می‌تواند یک شهروند خارجی باشد. مدیر ارشد نیازی به اقامت در ارمنستان یا آدرس محل شرکت ندارد. یک خارجی می‌تواند همزمان 100٪ سهامدار و مدیر شرکت باشد.

 

4- ثبت شرکت غیر حضوری

 

اگر شما نمی‌توانید یا نمی‌خواهید وقت و پول خود را صرف سفر به ارمنستان کنید، می‌توانید شرکت خود را از راه دور ثبت نمایید. ثبت شرکت از راه دور با وکیل امکان پذیر است. هنگامی که ثبت نام انجام می‌شود، اسناد شرکت را جمع آوری می‌کنیم و آن‌ها را برای شما ارسال می‌کنیم تا با رعایت دستورالعمل‌ها، اقدامات بعدی خود را ادامه دهید.

 

5- نیاز به حداقل مدارک

 

برای ثبت انواع شرکت در کشور ارمنستان نیازی به ارائه انبوهی از اسناد و مدارک و فراهم آوری شرایط دست و پا گیر ندارید، چراکه کارشناسان خبره موسسه حقوقی مشهور برای ثبت شرکت شما در این کشور، فقط و فقط نیاز به گذرنامه معتبر شما دارند.

 

6- اقامت و شهروندی ارمنستان

 

انجام کسب و کار در ارمنستان شما و همچنین اعضای خانواده خود را برای وضعیت اقامت در ارمنستان واجد شرایط خواهد بود. افراد کسب و کار می‌توانند برای ویزای تک و یا چند نفر، مجوز اقامت موقت (1 ساله)، بلند مدت (5 ساله) یا ویژه (10 ساله) درخواست کنند. پس از حفظ اجازه اقامت برای مدت 3 سال، یک فرد ممکن است واجد شرایط شهروندی ارمنستان باشد.

 

7- مالیات پایین

 

دریافت مالیات پایین با مزایای ویژه مالیاتی برای اکثر گروه‌های اقتصادی و مودیان مالیاتی، از جمله شرکت‌های فناوری اطلاعات، شرکت‌های کوچک و متوسط، کشاورزان و غیره از مهمترین مزایای ثبت انواع شرکت در کشور ارمنستان محسوب می‌شود.

 

8- اعتبار فراوان

 

ارمنستان جزیره دور افتاده نیست، بلکه یک کشور واقعی با اقتصادی متنوع است. قوانین کشور ارمنستان تا کنون قوانین ضد پولشویی مناسبی تصویب کرده و بانک مرکزی این کشور نیز امنیت، ثبات و شهرت خوب سیستم بانکی را تضمین نموده است.

 

افتتاح حساب بانکی

 

افتتاح حساب بانکی شرکت در کشور ارمنستان ممکن است بسته به طول مدت بررسی‌های کلی توسط بانک، 1 تا 20 روز طول بکشد. به این نکته توجه کنید که ارائه گزارش مالیاتی در هر دوره (هر سه ماه یک بار) از قوانین مهم این کشور است. در صورتی که اقدام به ارائه گزارش نکنید، دچار جریمه خواهید شد. نکته دیگر این که باید رفت و آمد مداوم و امکان اقامت آسان در کشور مقصد به سهولت وجود داشته باشد.

 

شرایط ثبت شرکت در ارمنستان

 

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

 

هر شخصی با هر ملیتی که دارد می‌تواند مدیریت یک شرکت را در ارمنستان بر عهده بگیرد. سهامداران قادر به ثبت شرکت از طریق نهاد حقوقی هستند.

 

اگرچه محدودیت شرایط خاصی برای ثبت شرکت در این کشور وجود ندارد، اما سپرده پیشنهادی حدود 50000 درام (حدود 90 یورو) است. بعد از ثبت شرکت شما می توانید کسب و کار خود را در این کشور با خیالی آسوده آغاز نمایید، خانه و دفتر اجاره کنید یا بخرید، از مزایای آن جا استفاده کنید و پس از چند سال زندگی، با دریافت پاسپورت این کشور شهروند کشور ارمنستان شوید.

 

انواع ثبت شرکتها در ارمنستان

 

شما می توانید در ارمنستان شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص ثبت نمایید که در ادامه به توضیحات آن می‌پردازیم:

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

به این دلیل که حتما در ثبت شرکت سهامی خاص باید یک عضو ارمنی داشته باشید، ایرانی‌ها به ثبت کردن اینگونه شرکت‌ها استقبال چندانی نشان نمی‌دهند. در عوض ثبت شرکت مسئولیت محدود هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید بدون داشتن عضو ارمنی اقدام به ثبت شرکت کنید.

 

ثبت شرکت سهامی خاص

 

برای ثبت شرکت سهامی خاص به دلیل اینکه حتماً مدیر عامل شرکت باید ارمنی باشد، معمولاً برای افراد خارجی و غیر ارمنی زیاد خوشایند نیست و این گروه از متقاضیان استقبال چندانی برای این موضوع نشان نمی‌دهند.

 

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

 

1- در مرحله اول ترجمه و ثبت اسناد تاسیس، اساسنامه، کپی گذرنامه (ترجمه و تایید شده) مدیر عامل، آماده سازی و امضای اسناد مربوط به تاسیس شرکت، و ارائه تقاضانامه

 

2- افتتاح حساب بانکی و حساب سپرده سرمایه ثبت شده، و تایید بانک

 

3- دریافت تاییدیه سپرده سرمایه ثبت شده

 

4- دریافت و تکمیل تقاضای ثبت از سازمان ثبت دولتی

 

5- پرداخت کردن عوارض تمبر برای ثبت

 

6- تحویل دادن اسناد به ثبت دولتی

 

7- دریافت کردن گواهی ثبت

 

8- تحویل دادن اسناد به اداره مالیات محلی

 

9- دریافت کردن گواهی ثبت مالیاتی

 

10- تحویل دادن مدارک به صندوق تامین اجتماعی

 

11- دریافت گواهی ثبت تامین اجتماعی

 

12- تحویل مدارک برای دریافت مجوز ساخت مهر

 

13- دریافت کردن مجوز ساخت مهر

 

14- سفارش دادن مهر در شرکت مهرسازی دولتی

 

15- دریافت مهر شرکت

 

16- تحویل اسناد به سازمان آمار دولتی

 

17- دریافت گواهی از سازمان ثبت آمار

 

18- (آغاز فعالیت) پس از حداقل حدود 21 روز

 

هزینه ثبت شرکت در امنستان چقدر است؟

 

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان بستگی به برخی از موارد تاثیر گذار در هزینه‌ها دارد، با توجه به نوسان قیمت ارز در این قسمت از مقاله قیمت دقیقی ذکر نکرده‌ایم، برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت در این کشور با کارشناسان ثبت شرکت و ثبت برند موسسه حقوقی مشهور تماس حاصل فرمایید.

 

  • موسسه حقوقی مشهور، تخصصی‌ترین مرکز ثبت شرکت، نام و علائم تجاری در ایران 

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 2 دیدگاه
  • مهدی پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    بنده می‌خوام در زمینه ی فارم و ماینینگ ارز دیجیتال و پنل خورشیدی و سیستمهای امنیتی و دوربین مدار بسته و همچنین در خصوص آی تی شرکت ثبت کنم در واقع شرکت چند منظوره
    و برای من ماینینگ ارز دیجیتال خیلی مهمه

    28 شهریور 1400 در 16:13
  • محمدزاده پاسخ

    سلام بعد از عرض ادب هدف از ثبت شرکت در ارمنستان واردات و صادرات است ممنونم از راهنمایی شما

    27 خرداد 1399 در 19:41