آموزش تصویری ثبت انواع آگهی در روزنامه رسمی

  • 16 دی 1399
  • محسن شیخ ها
  • 58 پرسش و پاسخ

روزنامه رسمی چیست و چه وظایفی دارد؟ روزنامه رسمی کشور ، تنها مرجع رسمی انتشار کلیه آگهی های قانونی کشور اعم از انتشار کلیه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، ثبت شرکت و تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری، ثبت و تمدید نام و علائم تجاری، طرح های صنعتی و اختراعات و غیره است.   […]

روزنامه رسمی چیست و چه وظایفی دارد؟ روزنامه رسمی کشور ، تنها مرجع رسمی انتشار کلیه آگهی های قانونی کشور اعم از انتشار کلیه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، ثبت شرکت و تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری، ثبت و تمدید نام و علائم تجاری، طرح های صنعتی و اختراعات و غیره است.

 

با استناد به ماده ۶ نظامنامه وزارت عدلیه (در حال حاضر وزارت دادگستری) و همچنین با توجه به ماده ۱۹۷ قانون تجارت، خلاصه اطلاعات ثبتی هر شرکت و موسسه ای باید حداکثر ظرف یکماه پس از ثبت، در روزنامه رسمی کشور منتشر شود تا به اطلاع عموم برسد و علاوه بر آن خلاصه اطلاعات گفته شده باید در روزنامه کثیرالانتشاری که توسط مجمع عمومی موسسین شرکت انتخاب شده است منتشر شود.

 

با توجه به آنکه انتشار آگهی ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری و همچنین تغییرات آن ها، ثبت برند و علائم تجاری ، طرح های صنعتی و همچنین اختراعات و تمدید آن ها بر عهده خود متقاضیان است و در موارد بسیاری مشاهده شده است که به دلیل عدم اطلاع کافی از نحوه ثبت و انتشار آگهی های فوق در روزنامه رسمی، این موضوع مهم به تاخیر می افتد و یا گاهی بطور کل انجام نمی شود که ممکن است مشکلات زیادی را برای متقاضیان بوجود بیاورد.

 

به همین علت در این مقاله نحوه ثبت و انتشار انواع آگهی در روزنامه رسمی کشور را بصورت کامل و تصویری خدمت شما آموزش دهیم که در ادامه مطالعه می فرمائید.

 

آموزش تصویری ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور

 

۱- ابتدا به سامانه اینترنتی روزنامه رسمی به آدرس http://www.rrk.ir مراجعه فرمائید. (تصویر اول)

 

 

۲- پس از ورود به قسمت اصلی سایت، بر روی قسمت ورود اعضاء کلیک نمائید.

 

در این قسمت و در کادر سفید رنگی که در زیر ورود اعضاء باز می شود، دو قسمت “ورود کاربران عضو” و “ثبت نام” را مشاهده می نمائید.

 

چنانچه قبلاً در سایت ثبت نام نکرده و عضو سایت نیستید (که احتمالاً همینطور است)، باید بر روی قسمت “ثبت نام” کلیک نمائید. (تصویر دوم)

 

 

۳- پس از کلیک بر روی گزینه “ثبت نام” وارد قسمت “عضویت در سایت” می شوید که مطابق با تصاویر سوم و چهارم باید مشخصات و اطلاعات خود را در هر کدام از قسمت های مربوطه وارد نمائید.

 

در نهایت با کلیک بر روی قسمت تائید اطلاعات، وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات وارد شده خود را یک بار دیگر بررسی نمائید و در صورتی که اطلاعات و مشخصاتتان را به درستی وارد نموده اید آن را تایید نهایی کنید و اگر نیاز به اصلاح دارد با کلیک بر روی گزینه “اصلاح اطلاعات” مشخصات خود را اصلاح و در نهایت تایید کنید که با انجام این کار عضویت شما در سایت تکمیل و نهایی می شود. (تصویر سوم و چهارم)

 

نکته مهم: در درج اطلاعاتی که در این قسمت وارد می نمائید دقت لازم را داشته باشید، چرا که اولاً از طریق نام کاربری و رمز عبور است که می توانید روند ثبت و انتشار آگهی مورد نظر خود را پیگیری نمائید و ثانیاً نسخه فیزیکی آگهی شما در روزنامه رسمی ، به آدرس و کد پستی ای که در این قسمت وارد می نمائید ارسال خواهد شد.

 

مگر اینکه در نهایت و قبل از هدایت به درگاه پرداخت اینترنتی بانک جهت پرداخت آنلاین هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی، آدرس و کد پستی خود را تغییر دهید.

 

 

 

 

۴- با تائید نهایی مشخصات و اطلاعاتی که وارد نموده اید، مطابق با تصویر پنجم وارد قسمت “ورود به سایت” می شوید.

 

در این مرحله با وارد کردن کد کپچایی که در تصویر وجود دارد و کلیک بر روی نوار سبز رنگ ورود، وارد صفحه شخصی خود می شوید. (تصویر پنجم)

 

 

۵- پس از ورود به صفحه شخصی خود، گزینه “پرداخت هزینه آگهی” را کلیک نمائید و با کلیک آن وارد قسمت “پرداخت هزینه آگهی” می شوید.

 

در این قسمت باید شماره مکانیزه آگهی مورد نظر خود که کدی ۱۸ رقمی و منحصر به فرد است را وارد کادر مربوطه نمایید و بر روی قسمت “مشاهده آگهی” کلیک نمایید. (تصویر ششم و هفتم)

 

 

 

 

۶- با کلیک بر روی قسمت “مشاهده آگهی” وارد قسمت “پرداخت هزینه آگهی” می شوید که در این قسمت می توانید تمامی جزئیات آگهی خود را که عیناً در روزنامه رسمی به چاپ خواهد رسید را مشاهده نمائید.

 

اگر آگهی شما دارای نقص یا اشتباهی باشد باید قبل از پرداخت هزینه روزنامه خود، به اداره یا سازمان مربوطه مراجعه نمایید و نقص و اشتباه مورد نظر را برطرف کنید و پس از آن نسبت به ثبت آگهی خود اقدام نمائید.

 

اما اگر آگهی نقص و اشتباهی نداشته باشد (که معمولاً اینگونه است)، باید نسبت به پرداخت هزینه انتشار آگهی مود نظر خود اقدام نمایید که برای این منظور باید یکی از دو گزینه “پرداخت با استفاده از حساب سایت” (اگر قبلا در سایت حساب ساخته اید) و در غیر اینصورت گزینه “پرداخت آنلاین مبلغ آگهی” را کلیک نمایید.

 

با کلیک بر رو این قسمت بصورت خودکار اخطاری برای شما نمایش داده می شود که “آیا از صحت آدرس پستی اطمینان دارید؟” و این اخطار از این جهت اهمیت دارد که نسخه فیزیکی و کاغذی روزنامه رسمی آگهی مورد نظر شما به همین آدرسی که در صفحه شخصی شما منرج است ارسال خواهد شد.

 

اگر تمایل به ارسال روزنامه به آدرسی دیگر را دارید، در همین مرحله باید آدرس و کد پستی مورد نظر خود را وارد نمایید. (تصویر هشتم، نهم و دهم)

 

 

 

 

 

 

۷- هم اکنون به صفحه مربوط به “درگاه پرداخت اینترنتی بانک” هدایت شده اید که می بایست با ورود اطلاعات یکی از کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب که دارای رمز دوم نیز باشد، نسبت به پرداخت هزینه انتشار آگهی مورد نظر خود در سامانه روزنامه رسمی اقدام نمائید.

 

در این مرحله اقدامات شما برای ثبت و انتشار آگهی مورد نظرتان به انتها رسیده و خاتمه می یابد. (تصویر یازدهم)

 

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در ارتباط با ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها و همچنین آشنایی با وظایف و تکالیف پس از ثبت شرکت مانند پلمپ دفاتر، اخذ کد اقتصادی و همچنین امور ثبت برند و علائم تجاری و غیره نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از طریق شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰ با کارشناسان خبره و وکلای پایه یک باتجربه همکار ما مشاوره کاملاً رایگان داشته باشید.

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 58 دیدگاه
  • مهسا پاسخ

    با سلام و درود
    زمانی که میخوام پرداخت روزنامه رسمی رو انجام بدم پیام ” آگهی با چنین شماره ای یافت نشد و یا درخواست شما هنوز منتهی به صدور آگهی تایید شده جهت ارسال به روزنامه رسمی نشده است لطفا از مرجع صادر کننده آگهی پیگیری نمایید :” برام میاد میشه لطفا راهنماییم کنید که چه کاری باید انجام بدم؟

    16 اردیبهشت 1402 در 15:39
  • مهسا نوربخش پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من وقتی کد 18 رقمی رو وارد میکنم با پیام (آگهی با چنین شماره ای یافت نشد و یا درخواست شما هنوز منتهی به صدور آگهی تایید شده جهت ارسال به روزنامه رسمی نشده است لطفا از مرجع صادر کننده آگهی پیگیری نمایید ) مواجه میشم الان باید چیکار کنم ؟

    16 اردیبهشت 1402 در 15:10
  • محسن قمی پاسخ

    سلام ممنون از. راهنماییتون خوب بود. برقرار باشید

    21 فروردین 1402 در 12:12
  • امین پاسخ

    سلام و روزبخیر
    مرحله ارسال شده برای صدور آگهی چند روز زمان میبرد؟
    یکم آبان 1401 ثبت شده و الان 26 آبان هست و حدود 15 روز هست در مرحله صدور آگهی هستم
    لطفا راهنمایی کنین
    سپاس از شما

    26 آبان 1401 در 12:57
    • رضا پاسخ

      سلام و درود.
      برای ثبت نام در سایت روزنامه رسمی با مشخصات چه کسی ثبت نام بشه؟منظورم اینه که با مشخصات مدیر عامل باشه،یا یکی ازسهام داران؟
      سوال بعدی اینه که آدرس رو باید آدرس شرکت وارد کنیم یا آدرس متعلق به یکی از سهام داران؟
      سوال سوم هم اینه که به آدرسی غیر از آدرس های ذکر شده هم امکان ارسال روزنامه وجود داره؟پیشاپیش از پاسخگویی به سوالات سپاسگذاریم

      8 آذر 1401 در 02:33
  • علی آبادی پاسخ

    سلام ببخشید ما یک صورتجلسه تغییر مدیر عامل داریم 1- آیا اول در اداره ثبت مراحل تغییر صورت جلسه را باید طی کنیم ؟ 2-بعد از تایید نهایی متقاضی شماره صورتجلسه وتاریخ از طریق سامانه اعلام میشه وبعد با تحویل پست شود؟
    اگر ممکنه مراحل ثبت ودریافت روزنامه مانند راهنمایی های مرحله ای که دارید بفرمائید متشکرم

    18 مرداد 1400 در 17:29
  • سعیده پاسخ

    عالی بود واقعا ممنون شفاف و کامل.
    سپاس بیکران

    17 تیر 1400 در 11:43
  • محمد پاسخ

    سلام ممنون از سایت بسیار سودمند شما.
    من شماره مکانیزه رو که میزنم این پیام رو میده.
    ….درخواست شما هنوز منتهی به صدورآگهی تایید شده جهت ارسال به روزنامه رسمی نشده است.
    چکار باید کنم. ؟
    ممنونم از راهنماییتون

    8 خرداد 1400 در 20:28
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      فقط باید چند روز صبر کنید تا روزنامه رسمی چاپ و به آدرستون ارسال بشه

      9 خرداد 1400 در 12:39
  • مهسا پاسخ

    لطفا در مورد کد ۱۸ رقمی مکانیزه توضیح بدید. این کد و رو باید از اداره ثبت بگیریم؟ آگهی قبلش در اداره ثبت باید ثبت بشه؟

    24 فروردین 1400 در 12:11
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله کد 18 رقمی رو باید از اداره ثبت شرکتها تحویل بگیرین

      26 فروردین 1400 در 11:56
  • نسترن پاسخ

    ببخشید متن اگهی کجا باید وارد بشه این //؟؟؟؟؟
    برای تغییرات شرکت سهامی خاص/تغییر اعضا /تمدید خود شرکت پایان دوسال

    19 فروردین 1400 در 19:49
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      داخل تصاویر همین مقاله قابل مشاهده است

      26 فروردین 1400 در 12:04
  • بنفشه پاسخ

    سلام ببخشید میخواستم ببینم این چه نوع آگهی است؟اگهي روزنامه رسمي در مورد ثبت شرکت هاوگواهي ثبت شرکت

    17 اسفند 1399 در 14:54
  • مهدی پاسخ

    با سلام و تقدیم بهترینها برای مشاوره های عالیتان

    پیش نویس آگهی تاسیس ام آمده ولی شماره ثبت و شناسه ملی اختصاص نیافته
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    16 اسفند 1399 در 22:34
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      برای دریافت شماره ثبت و شناسه ملی و اوراق شرکت ثبت شده باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید.

      26 اسفند 1399 در 14:58
  • امید مقدمی پاسخ

    سلام
    ایا اگر در روزنامه رسمی تغییرات در شرکت خصوصی ایجاد کنیم و نایب رییس هیات مدیره را اجازه اقامه دعوی بدهیم در دادگاه و طبق اساسنامه شرکت هم باشد و مورد تایید باشد
    بنظر شما این کار ممکن میشود؟؟

    15 دی 1399 در 08:29
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله شما میتونین با تشکیل مجمع عمومی، تغییرات مورد نظرتون رو در اساسنامه شرکت اعمال و در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسونین و در گام نهایی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی بفرمایین

      15 دی 1399 در 12:34
  • fereshte پاسخ

    سلام و خسته نباشید من برای ثبت تغییرات مؤسسه طبق گفته های بالای شما هزینه را پرداخت کردم و الان پیام آمده که در روزنامه کثیرالنتشار ثبت نشده آیا لازمه هم در روزنامه رسمی و هم روزنامه کثیرالنتشار ثبت کنیم ؟

    8 آذر 1399 در 21:19
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      چاپ انتشار در هر دو روزنامه رسمی و کثیرالانتشار لازم است.

      9 آذر 1399 در 10:49
  • ایمان عطایی پاسخ

    باعرض سلام و احترام :
    شرکت بامسئولیت محدود در حال تصفیه که در اساس نامه شرکت روزنامه کثیرالانتشار مسخص نشده سه نوبت آگهی دعوت از بستانکاران رو میتونه ترهرروزنامه کثیری که میخواد آگهی کنه ؟ توضیح اینکه آگهی انحلال رواداره ثبت شرکت برای روزنامه کثیرالانتشار جمهوری ارسال کرده که وجود پرداخت وجه و گذشت ۱۰ روز درمرحله پذیرش شده توسط روزنامه قرارداره
    باتشکر

    22 مهر 1399 در 12:20
  • حسن گودرزی پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ممنون بابت راهنماییتون . همزمان با آگهی تأسیس در روزنامه رسمی باید در روزنامه کثیر الانتشارهم آگهی داد یا بعد از چاپ اولی

    8 مهر 1399 در 21:27
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود مجدد بر شما
      همزمان بودن یا نبودن انتشار آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار مهم نیست، موضوع مهم انتشار آگهی در هر دو روزنامه هست

      10 مهر 1399 در 01:09
  • حسن گودرزی پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ممنون بابت راهنماییتون . چند روز بعد از انتشارآگهی ثبت در روزنامه رسمی باید در روزنامه کثیر الانتشار آگهی بدیم

    8 مهر 1399 در 21:24
  • حسن گودرزی پاسخ

    سلام وقت بخیر. من هزینه آگهی ثبت رو پرداخت کردم تو سایت نوشته در حال انتشار امضا نشده منظورش چیه ؟؟شرکت ما مسولیت محدود هستش آیا بعد از روزنامه رسمی باید در روزنامه کثیر الانتشار هم آگهی بدیم ؟؟,ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    7 مهر 1399 در 23:46
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوال اول: روزنامه ابتدا منتشر میشه و بعد از امضاء به آدرس شما ارسال میشه
      پاسخ سوال دوم: بله، مراتب ثبت شرکت رو باید در روزنامه کثیر الانتشار هم آگهی کنین

      8 مهر 1399 در 14:18
  • علی پاسخ

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که قبل از این مراحل آیا باید به مرکز به خصوصی بریم و کارهای ادارای انجام بدیم؟ آخه یه قسمتی از متنتون گفتین که باید یک کد 18 رقمی که بالای نامه ثبت هست رو وارد کنیم میخواستم بدونم این کد رو از کجا باید بیاریم.؟

    6 مرداد 1399 در 10:21
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      برای پرداخت هزینه و چاپ روزنامه رسمی، در اختیار داشتن شماره مکانیزه (کد 18 رقمی) الزامی هست. این کد در قسمت بالای سمت راست آگهی ثبتی که اداره ثبت شرکتها بهتون میده قابل مشاهده است.

      6 مرداد 1399 در 14:10
  • ابوالفضل قبولی پاسخ

    با سلام من هزینه اگهی تغییرات واریز کردم کاملا
    حالا تو خود سایت ثبت شرکت ادرس ی سایت پست داده واسه واریز روزنامه رسمی و نمیتونم اگهی تغییرات جدید بزنم میخواستم بدونم هر دو باید واریز بشه یا فقط همون سایت روزنامه رسمی و اینکه نم

    28 تیر 1399 در 17:44
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      آدرسی که در سایت اداره ثبت شرکتها مشاهده میکنین مربوط به پرداخت روزنامه کثیرالانتشار هست که هزینه اونم باید پرداخت کنین.
      شما در سامانه روزنامه رسمی، هزینه روزنامه رسمی رو پرداخت کردین ولی باید حتماً هزینه روزنامه کثیرالانتشار رو هم بپردازین تا بتونین تغییرات جدید رو ثبت کنین

      28 تیر 1399 در 23:15
  • پریسا پاسخ

    سلام خسته نباشید ببخشید من بابت ثبت برند آگهی روزنامه رسمیم صادر شده فقط داخل سایت ثبت برند گفته آگهی نوبت دوم هم باید انجام بشه میخواستم بدونم آگهی نوبت دوم به چه صورت هست ممنون

    14 تیر 1399 در 09:29
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      برای ثبت برند ابتدا روزنامه رسمی نوبت اول منتشر میشه و طبق قانون باید 30 روز از تاریخ انتشار روزنامه رسمی نوبت اول بگذره تا امکان واریز هزینه و انتشار روزنامه رسمی نوبت دوم فراهم بشه

      14 تیر 1399 در 11:32
  • علی پاسخ

    سلام
    هزینه آگهی ثبت اختراع حدودا چه مقدار است؟
    با تشکر

    19 اسفند 1398 در 22:47
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      به روشی که در همین نوشته آموزش داده شد اقدام بفرمایین تا هزینه آگهی رو بصورت دقیق مشاهده کنین

      20 اسفند 1398 در 08:59
  • سجاد پاسخ

    ممنونم همین کارو میخاستم بدم یکی انجام بده پول زیادی ازم میگرفت.

    16 دی 1398 در 08:40
  • محمد پاسخ

    با سلام. بنده مراحل ثبت را طی نمودم و اکنون در وضعیت «ارسال شده براي صدور آگهي» قرار دارم. به سایت روزنامه رسمی مراجعه میکنم و پس از طی مراحلی که فرمودید، هنگامی که شماره 18 رقمی را وارد میکنم با این پیام مواجه میشوم:

    « آگهی با چنین شماره ای یافت نشد و یا درخواست شما هنوز منتهی به صدور آگهی تایید شده جهت ارسال به روزنامه رسمی نشده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه فرمایید.»

    چه باید کرد؟
    آیا باید پیش از مراجعه به این سایت، به صورت حضوری به ثبت شرکت ها مراجعه کنم؟
    همچنین به منظور توضیح بهتر روندی که در آن قرار دارم، آخرین پیامی که در سایت ثبت شرکت ها برایم ثبت شده است را نیز برایتان کپی میکنم:

    «1. متقاضی می بایست پس از رویت متن آگهی و تطبیق مفاد آن با درخواست نسبت به چاپ پیشنویس آگهی اقدام و به منظور طی سایر مراحل(پرداخت هزینه ها وثبت الکترونیکی) به اداره ثبت شرکت ها و موسساست غیرتجاری مربوطه مراجعه نماید
    2. هر گونه پذیرش صورتجلسه بعدی شخصیت حقوقی منوط به پرداخت هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور به آدرس اینترنتی rrk.ir و هزینه روزنامه کثیرالانتشار در آدرس postanu.post.ir می باشد. بدیهی است متقاضی موظف است پس از تایید توسط ذی سمت آگهی خود به صفحات مربوطه مراجعه و نسبت به پرداخت آنها اقدام نماید.
    3. متقاضی محترم به منظور پرداخت حق تمبر سرمایه آگهی های تاسیس می بایست از اینجا(ssaa.tax.gov.ir) اقدام نماید.»

    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم.

    13 دی 1398 در 16:26
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      هیچ جای نگرانی نیست دوست گرامی، یکی دو روز دیگه به سایت روزنامه رسمی مراجعه کنین و مطابق با مراحلی که در بالا توضیح داده شده هزینه روزنامه رسمی رو پرداخت کنین

      17 دی 1398 در 11:24
  • بهاره پاسخ

    ممنون از راهنماییتون. عالی بود. شما کمک کردید ما هزینه اضافی به موسسات پرداخت نکنیم.

    4 دی 1398 در 12:53
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      خواهش میکنم، انجام وظیفه کردیم

      4 دی 1398 در 18:58
  • بهزاد پاسخ

    ممنون از توضیحاتتون
    برای ثبت موسسه چه هزینه هایی باید پرداخت بشه؟
    الان من هزینه روزنامه رسمی رو به همین روشی که گفتین، دیدم شده 196 هزار تومن
    دوتا سایت دیگه هم گفتن حدود 400 هزار تومنه!!! بالاخره چقد باید هزینه بدیم؟؟؟

    7 آذر 1398 در 00:23
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      هزینه روزنامه رسمی فقط با همین روشی که در بالا بصورت کامل توضیح داده شده محاسبه و پرداخت میشه، در نتیجه هزینه روزنامه رسمی ثبت موسسه شما همان 196 هزار تومان هست نه 400 هزار تومان

      7 آذر 1398 در 11:53
  • سارا پاسخ

    خیلی عالی بود پایدار باشید

    1 آبان 1398 در 19:59
  • امید پاسخ

    عالی بود ممنون

    28 مهر 1398 در 07:51
  • nima پاسخ

    سلام
    ممنون از آموزش خوبتون
    خیلی مفید بود

    8 مهر 1398 در 16:05
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      خواهش میکنم انجام وظیفه بوده

      9 مهر 1398 در 21:56
  • نسرین پاسخ

    خیلی مفید بود با راهنمایی شما تونستم خود اگهیش کنم و دوبرابر مبلغشو ندم به کافی نت

    8 مهر 1398 در 10:45
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      خوشحالیم که مفید بوده براتون و راضی هستین

      8 مهر 1398 در 13:02
  • آزاده پاسخ

    سلام ممنون از آموزش بی نظیرتون
    فقط آگهی نقل و انتقال هم باید آگهی بشه؟چون نوشته که لازم نیست آگهی بشه .

    1 مهر 1398 در 11:58
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      ممنون از لطفتون
      نه نیازی به آگهی کردن نقل و انتقال سهام نیست

      6 مهر 1398 در 23:00
  • محمدرضا پاسخ

    مفید بود. تشکر

    27 شهریور 1398 در 20:26
  • مسعود پاسخ

    تشکر. خیلی کامل بود

    12 شهریور 1398 در 09:12
  • متین پاسخ

    ممنون عالی بود

    11 شهریور 1398 در 12:45
  • متین پاسخ

    خدا خیرتون بده

    11 شهریور 1398 در 12:45
  • میثم پاسخ

    ممنون و سپاس از مطلب مفیدتون

    26 مرداد 1398 در 19:58
  • صالح اقدم پاسخ

    عالی و سپاس

    23 تیر 1398 در 09:42
  • آناهیتا پاسخ

    واقعا مفید بود.خیلی ممنونم از شما

    18 تیر 1398 در 15:36
  • مهسا پاسخ

    خیلی مفید بود

    5 خرداد 1398 در 07:27
  • مجيد پاسخ

    ممنون از راهنمايي خوبتون.

    8 آذر 1397 در 21:33