راهنمای مشهور مراحل ثبت برند تجاری در سال 1402

  • 14 اردیبهشت 1402
  • محسن شیخ ها
  • 135 پرسش و پاسخ

ثبت برند تجاری خصوصاً در سالهای اخیر و با رشد کسب و کارهای اینترنتی و رشد فزاینده مخاطبان فضای مجازی و تبلیغات برندهای مختلف در شبکه های اجتماعی، بیلبوردها، تلویزیون و رادیو و غیره دارای اهمیت بسیار زیادی شده و روز به روز به متقاضیان ثبت علامت تجاری افزوده میشود از همین رو در این نوشته به این مقوله فوق العاده مهم با زبان ساده پرداخته ایم که پیش روی شماست.

ثبت برند تجاری در سال 1402 چگونه است و دقیقاً چه مراحلی دارد؟ اگر تمایل دارید با مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری از 0 تا 100 با تمامی جزئیات آن با توجه به تغییرات مهمی که از مهرماه سال 1400 بوجود آمده است به شکلی مفید، کاربردی و ساده آشنا شوید ((به گونه‌ای که نیاز به مطالعه هیچ مقاله دیگری نداشته باشید))، این نوشته قطعاً شما را به سادگی و در کوتاهترین زمان به اهدافتان می‌رساند.

 

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

آنچه در این نوشته خواهید خواند

  • مقدمه…
  •  مراحل ثبت برند و علامت تجاری در 7 گام ساده (از 0 تا 100)
  •  نحوه استعلام برند قبل از ثبت
  •  بررسی مواردی که به عنوان برند قابل ثبت نیستند
  •  هزینه ثبت برند و واریزی‌های قانونی آن
  •  بررسی دلایل و مزایای مهم ثبت برند 
  •  پس از اظهارنامه ثبت علامت، با چه تصمیماتی از سوی اداره مواجه می‌شویم؟
  •  مدارک مورد نیاز ثبت برند (اعم از حقیقی و حقوقی)
  •  ثبت برند چقدر زمان می‌برد؟
  •  برندی که به ثبت میرسد تا چه زمانی اعتبار دارد؟
  •  چرا مدت زمان ثبت برند در ایران به نسبت ثبت شرکت طولانی‌تر است؟
  •  برای ثبت برند کجا باید رفت؟
  •  بررسی کامل طبقه بندی برند
  •  و موارد مهم و گوناگون دیگر

 

مقدمه…

ثبت برند و انجام صحیح و حرفه‌ای مراحل آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل و دلایل مهم دیگری که در ادامه به تمامی آنها اشاره نموده‌ایم شاهد رشد روز افزون متقاضیان آن هستیم.

 

به دلیل پیچیدگی‌های خاصی که مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری دارد و به منظور آگاهی هرچه بیشتر شما متقاضیان گرامی، در این نوشته بصورت کاملاً ساده و البته جامع و کامل، تمام مراحل لازم برای ثبت لوگو و برند را در ۷ گام ساده شرح داده‌ایم.

 

بنابراین اگر متقاضی ثبت لوگو و علائم تجاری هستید و یا بنا به هر دلیلی تصمیم به کسب اطلاعات مفید و کاربردی و کامل در این زمینه دارید، توصیه می‌نماییم مقاله حاضر که راهنمای ثبت برند بصورت کامل و حرفه‌ای است را مطالعه نمایید.

 

  • همچنین اگر در مورد مراحل، مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت انوع علائم تجاری نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می‌توانید به راحتی از طریق تماس با شماره ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱ با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید. 

 

 

اینفوگرافیک مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

اینفوگرافیک مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند در ۷ گام ساده

 

گام اول) دریافت مشاوره حرفه‌ای و رایگان

اولین اقدام لازم برای ثبت برند تجاری دریافت مشاوره کاملاً تخصصی و رایگان با کارشناسان باتجربه موسسه حقوقی مشهور در ارتباط با مسائلی نظیر: مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن، مدّت زمانی که حدوداً به طول می‌انجامد تا برند شما به ثبت برسد، هزینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری ،انتخاب برند یا لوگو که یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را به گونه‌ای انتخاب نمایید که برند شما به راحتی در اذهان مخاطبان ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می‌نمایید، همچنین شما می‌توانید پس از آنکه برند مورد نظر خود را در ایران به ثبت رساندید، آن را در کشورهای خارجی تحت عنوان برند مادرید (WIPO) نیز به ثبت برسانید.

در همین رابطه می‌توانید از تخصص کارشناسان خبره موسسه حقوقی مشهور بهره‌مند شوید.

 

گام دوم) استعلام برند قبل از ثبت

ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلاً در همان طبقه ثبت شده است یا خیر.

در صورت وجود مشابهت بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلاً در همان طبقه ثبت شده است، تقاضای شما رد خواهد شد.

برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب می‌شود.

ما به شما اکیداً توصیه می‌نماییم که این مرحله از مراحل ثبت برند را کاملاً جدی بگیرید!

قبل از شروع هر اقدامی ابتدا برند مورد نظر خود را استعلام نمایید تا از درصد موفقیت ثبت شدن آن اطلاع پیدا کنید.

به همین وسیله می‌توانید از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید.

برای استعلام برند بصورت کاملاً رایگان، فوری و آنلاین و در هر زمانی از شبانه روز می‌توانید از طریق کلیک بر روی آیکون زیر، وارد مرحله مربوطه شوید و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظرتان استعلام نمایید و چنانچه «عین و یا شبیه» برند مورد نظرتان قبلاً برندی ثبت نشده بود، آنگاه با خیالی آسوده مراحل ثبت برند را آغاز نمایید.

 

 

گام سوم) تهیه مدارک لازم

سومین گام از مراحل ثبت برند فراهم نمودن مدارک مورد نیاز آن است که در ادامه همین مقاله مدارک ثبت برند و علامت تجاری را بصورت مفصل و کامل شرح داده‌ایم.

 

گام چهارم) ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و سپس اخذ گواهی امضاء از دفترخانه اسناد رسمی

در این مرحله باید به سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کنید و اکانت کاربری خود را ساخته و آن را تایید نمایید.

راه تایید اکانت کاربری این است که با برگه‌ای که خود سامانه پس از ثبت نام در اختیار شما قرار میدهد به یکی از دفاتر اسناد رسمی در سراسر ایران مراجعه و اقدام به اخذ گواهی امضاء نمایید.

 

پس از اخذ گواهی امضاء، باید اطلاعات مربوط به این گواهی امضاء را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کنید تا اکانت کاربری شما تایید شود و بتوانید اظهارنامه برند خود را تنظیم و ثبت کنید.

 

گام پنجم) تنظیم صحیح و ثبت اظهارنامه برند

در گام بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید.

سپس اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید.

 

پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه‌ای نمایش داده می‌شود که باید آن را پرینت نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید.

 

سپس باید با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید که جهت پیگیری‌های بعدی و اطلاع از نوبت شما در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنید.

 

گام ششم) بررسی اظهارنامه برند توسط کارشناسان اداره علامت

پس از آنکه اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما توسط هر سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و فاقد نقص اعلام و مورد تایید قرار گرفت، برای شما پیامکی ارسال می گردد که ثبت علامت تجاری مورد تقاضای شما از سوی اداره علائم تجاری بلامانع تشخیص داده شده است.

 

نکته: پرداخت هزینه دو نوبت روزنامه رسمی سر موقع!

پس از تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

در این زمان برای شما امکان واریز هزینه روزنامه رسمی نوبت اول که به آگهی تقاضای علامت تجاری موسوم است فراهم می‌شود.

سپس باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید که پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال می‌شود.

مطابق با قانون، از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود می‌دانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند.

اگر در این فرصت ۳۰ روزه اعتراضی به اداره مالکیت ارسال نشود، امکان پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم فراهم می‌گردد.

با پرداخت این هزینه حدوداً یک هفته زمان میبرد تا روزنامه نوبت دوم چاپ و به آدرس شما ارسال شود. همچنین پرداخت هزینه حق الثبت اقدامی تکمیلی است که باید در این زمان انجام دهید.

 

گام هفتم) یک نوبت مراجعه به اداره علامت و دریافت سند ۱۰ ساله برند

آخرین گام از مراحل ثبت برند آن است که با در دست داشتن مدارکی مانند یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶*۶ به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و ضمن ارائه رسید، سند برند خود را تحویل بگیرید.

نکته مهم: پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد.

نکته مهم: اگر پروسه و مراحل ثبت برند تجاری شما توسط موسسات ثبتی انجام می‌گیرد، هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما به اداره مالکیت معنوی وجود ندارد و مواردی نظیر مراجعه به این اداره، تشکیل پرونده فیزیکی،  پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، پرداخت هزینه حق الثبت، مراجعه مجدد به اداره مالکیت، دریافت سند برند و تحویل آن به شما همگی جزء خدماتی است که باید توسط موسسه‌ای که با شما قرارداد بسته است انجام شود.

 

این مطلب را حتماً مطالعه نمایید!: مراحل ثبت طرح صنعتی در چند گام دقیق و ساده

چه مواردی به عنوان برند و علامت تجاری قابل ثبت نیستند؟

هنگامی که تصمیم به ثبت برند و علامت تجاری دارید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که برخی از کلمات و عبارات به عنوان برند و علامت تجاری قابل نیستند و برای جلوگیری از هدر رفت هزینه و زمان خود بهتر است این موارد را که در ادامه به آنها اشاره می نماییم در نظر داشته باشید و با لحاظ موارد ذیل برند مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

موارد ذیل به عنوان برند و علامت تجاری قابلیت ثبت ندارند:

۱- علائمی که قدرت و توانایی تمیز دهندگی و متمایز بودن را نداشته باشند

 

۲- علائمی که فاقد هرگونه صفات مشخصه و کاملاً عام باشند (بطور مثال شما نمی توانید عبارت “پارچه” را برای محصولات نساجی و طبقات مرتبط مانند پوشاک به ثبت برسانید)

 

۳- علائمی که توصیفی هستند (به طور مثال شما نمی توانید برند “خوشمزه” را برای مواد غذایی بکار ببرید)

 

۴- علائمی که شامل یک اسم تعیین کننده نوع و جنس کالاها باشند (به طور مثال شما نمی توانید برند “شیشه” را برای محصولات شیشه ای ثبت نمایید)

 

۵- علائمی که عین و یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت و یا نام تجاری باشند که برای همان کالاها یا خدمات یا کالاها یا خدمات مشابه ای که متعلق به فرد دیگری (اعم از حقیقی و یا حقوقی) که در ایران معروف است بکار روند (اعم از آنکه آن علامت و یا نام تجاری معروف قبلاً به ثبت رسیده باشد و یا هنوز ثبت نشده باشد)

 

۶- علائمی که گمراه کننده باشند ( به طور مثال شما نمی توانید برای کالای چوبی عبارت آهنین بکار ببرید)

 

۷- علائمی که عین و یا شبیه علائمی هستند که قبلاً در طبقات دیگری به ثبت رسیده‌اند امّا بسیار معروف و مشهور هستند (به منظور جلوگیری از سوء استفاده و بهره‌مندی بی جهت از دسترنج دیگران و جلوگیری از یک حمایت اضافی)

 

۸- علائمی که مغایر با نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند بدون تردید قابل ثبت نخواهند بود

 

۹- علائمی که با علائم تجاری ثبت شده که متعلق به اشخاص ثالث است در تعارض باشد

 

۱۰- علائمی که درخواست ثبت آن ها همراه با سوء نیّت باشد غیر قابل ثبت هستند و اگر هم ثبت شده باشند در دادگاه قابل ابطال هستند

 

۱۱- علائمی که جزء علائم ذکر شده در ماده ۶ کنوانسیون پاریس باشند (به طور مثال بر اساس بند الف ماده ۶ کنوانسیون پاریس اگر بدون اجازه مقامات صالح علائم رسمی، بیرق [پرچم] و دیگر نشانه های دولتی کشور های عضو اتحادیه و نشانه و انگ رسمی و دولتی و تقلید آثار و علائم تاریخی و خانوادگی را برای علامت تجاری و یا صنعتی یا عناصر این علامت بکار برند کشورهای اتحادیه توافق دارند که تقاضای ثبت آن را نپذیرند و اگر این تقاضا ثبت شده است ثبت آن را با اقدامات مقتضی باطل و استعمال آن را منع کنند.)

 

۱۲- علائمی که حاوی مشخصات جغرافیایی نادرست که موجب گمراهی عموم در خصوص مبدا کالای تحت علامت باشند، قابل ثبت نخواهد بود (بطور مثال شما نمی‌توانید برای کالایی که در ایران تولید و یا بسته بندی می‌شود تقاضای ثبت علامت تجاری «البغداد» را داشته باشید)

 

۱۳- ثبت علامت تجاری مورد نظر با قانون مغایرت داشته باشد

 

۱۴- علائمی که حق تقدم افراد دیگر (چه حقیقی و چه حقوقی) را در تقاضای ثبت علامت تجاری مورد نظر تضییع نماید.

 

هزینه ثبت برند چقدر است؟

با توجه به تعداد طبقه‌ای که برای ثبت برند خود انتخاب می‌نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت علامت تجاری برای شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید، هزینه ثبت برند متغیر و متفاوت خواهد بود.

 

در تصویر زیر هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت برند برای شخص حقوقی بصورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می‌توانید از هزینه‌های مربوطه بصورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، کارشناسان با تجربه ما پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

 

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

دلایل مهم ثبت برند تجاری

تصور نمایید که مدّت زیادی است با نام و یا نشان تجاری خاصی به فعالیت می‌‌پردازید و به دلیل عملکرد خوبی که در بخش بازاریابی، تبلیغات، کیفیت کالاها، محصولات و یا خدمات خود داشته‌‌اید و همچنین به علت احترام به حقوق مشتریانتان، بازار خیلی خوب و پر سودی برای خود فراهم آورده‌ اید و در بین مشتریانتان دارای محبوبیت زیادی شده‌‌اید، اما اگر برند و یا علامت تجاری خود را به ثبت نرسانده باشید، با دستان خودتان امکان سوء استفاده از برند خود را فراهم آورده‌‌اید.

 

در این وضعیت این امکان وجود دارد که سودجویان از برند شما سوء استفاده کنند و دسترنج سال‌ها فعالیت و تلاش و کوشش و اعتبار محصولات، کالاها و خدمات شما را به تاراج ببرند. یا حتی اقدام به ثبت برند و ثبت علامت تجاری شما نمایند.

 

در چنین شرایطی متاسفانه شما نمی‌توانید به بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی خیلی امیدوار باشید و اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سوء استفاده کرده است، کاری سخت و دشوار خواهد بود.

 

با کمال تاسف باید بگوییم در سال های اخیر از این دست مسائل بسیار اتفاق افتاده و کسب و کارهای بزرگی را به ورطه نابودی کشانده است.

بنابراین اگر تصور نمایید که این اتفاقات برای شما پیش نمی‌آید و در اصطلاح فقط برای دیگران است، سخت در اشتباهید.

 

در نتیجه اگر نام و نشان تجاری معتبری دارید که بنا به هر علتی تا کنون به ثبت نرسانده اید و یا اگر تصمیم به شروع فعالیت و ورود به کسب و کار و بازار پر رقابت امروزی را دارید، توصیه اکید ما این است که حتماً در اسرع وقت اقدام به شروع مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری خود نمایید. 

 

چرا انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟

ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می‌شود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران مستقر است، تمامی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می‌شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می‌شود.

 

به دلیل آنکه هر روزه تعداد زیادی اظهارنامه ثبت علامت تجاری به این اداره ارسال می شود و از طرفی تعداد کارشناسان اداره مالکیت معنوی محدود است، طبیعتاً با صف های طولانی بررسی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری مواجه هستیم و گاهاً مشاهده می‌شود که بررسی این اظهارنامه‌ها توسط کارشناسان چند ماه به طول می‌انجامد که اگر در هنگام تنظیم و ارسال آنها دقت لازم را معمول نداشته باشید یا موارد قانونی را رعایت نکرده باشید، با اخطار رفع نقص یا بدتر از آن با اخطار رد اظهارنامه مواجه می‌شوید که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه شما می‌شود.

 

به همین جهت رعایت موارد قانونی و انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا به همین خاطر تصمیم گرفتیم شما را با مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن بصورت گام به گام و ساده آشنا نماییم.

 

پس از ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری با چه تصمیماتی از سوی اداره مالکیت معنوی مواجه می‌ شویم؟

پس از تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علائم تجاری بر حسب مورد با یکی از اقدامات و تصمیمات ذیل از سوی کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری مواجه می‌شویم:

 

الف) صدور ابلاغیه پذیرش

بهترین خبری که از سوی اداره مالکیت معنوی کشور برای متقاضی ثبت علامت تجاری ارسال می‌شود همین خبر بلامانع بودن ثبت علامت مورد تقاضا است.

 

چنانچه مراحل ثبت برند را بصورت کامل و دقیق مطابق با مواردی که در بالا ذکر نمودیم طی کرده باشید و تمامی مواردی که برای تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز، تنظیم صحیح و دقیق اظهارنامه ثبت علامت تجاری و ارسال آن و همچنین طبقه بندی علامت تجاری و موارد مهم دیگری که مورد نیاز است را بخوبی انجام داده باشید، با صدور ابلاغیه پذیرش مواجه می‌شوید که در این زمان باید گام ۵ الی ۷ از مراحل ثبت برند که در بالا مشاهده می‌نمایید را در اسرع وقت انجام دهید.

 

ب) صدور اخطار رفع نقص

چنانچه در مراحل ثبت برند که در بالا به تفصیل ذکر گردید دقت لازم را نداشته باشید و در مواردی مانند تهیه مدارک و اطلاعات لازم و تکمیل دقیق اظهارنامه و مواردی مانند آن دچار اشتباه شده باشید، با اخطار رفع نقص مواجه می شوید و در اینصورت ۳۰ روز زمان دارید تا موارد مطروحه و نواقص اعلامی را برطرف نمایید در غیر اینصورت اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما رد خواهد شد.

 

پ) صدور اخطار رد

بدترین خبر ممکن اخطار رد برند مورد تقاضا است.

 

این اتفاق در مواردی نظیر عدم اقدام به موقع برای رفع نواقص اعلامی (مورد قبلی)، وجود تشابه در برند مورد تقاضا با برندی که قبلاً در همان طبقه و زمینه برای شخص دیگری به ثبت رسیده است و یا حتی زودتر تقاضا شده (ولو یک روز زودتر تقاضا شده) و در حال طی کرد مراحل ثبت برند از سوی متقاضی آن است، عدم طبقه‌بندی صحیح برند با توجه به مجوز فعالیت، عدم انجام صحیح مراحل ثبت برند که در بالا بصورت مشروح ذکر کردیم و مواردی نظیر آن است.

 

سوال مهم: اگر با اخطار رد مواجه شدیم ولی به دلایلی همچنان اصرار به ثبت شدن برند مورد نظر خود داشته باشیم باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

 

پاسخ: در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید.

در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار می‌گیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود.

پس از تشکیل کمیسیون که اعضاء آن از کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری هستند، اعضاء مذکور به اعتراض شما رسیدگی می‌نمایند و نتیجه از طریق سامانه به شما اعلام می‌گردد.

اما بسیار بعید است نتیجه مثبت باشد و اعلام شود که اشتباهی رخ داده و در نتیجه ثبت علامت تجاری مورد تقاضا بلامانع شود.

پس از این مرحله اگر به احتمال زیاد نظر کمیسیون همچنان بر رد اظهارنامه علامت باشد، شما می توانید با تقدیم دادخواست مربوطه به دادگاه، حل و فصل قانونی این اختلاف را تقاضا نمایید.

دادگاه با جلب نظر کارشناس متخصص به موضوع رسیدگی و رای لازم را صادر می‌نماید که طرفین دعوا (متقاضی ثبت برند به عنوان خواهان و اداره ثبت علائم تجاری به عنوان خوانده دعوا) حق دارند تا در زمان قانونی به این رای اعتراض کنند.

در چنین وضعیتی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع میشود و رای دادگاه تجدید نظر رای قطعی و نهایی است و نتیجه آن هرچه که باشد برای طرفین دعوا لازم الاتباع خواهد بود.

همانطور که مشاهده می نمایید چنانچه پرونده ثبت علامت تجاری شما از سوی اداره با اخطار رد مواجه شود و همچنان نسبت به ثبت آن اصرار داشته باشید، راهی طولانی و سخت در پیش دارید.

همین موضوع بیانگر اهمیت طی کردن صحیح مراحل ثبت برند و بهره‌گیری از تجربیات افرادی است که در این خصوص دارای تبحر و تجربه کافی هستند.

 

برای ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟

بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی، یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت برند حقوقی، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها، موسسات و یا سازمان‌ها خواهند بود، را دارید و همچنین بسته به اینکه برندی که ثبت می‌نمایید فارسی باشد و یا لاتین باشد، مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای هر دو گروه را با هم بررسی می‌نماییم.

 

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

الف) مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقیقی:

۱- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص متقاضی

۲- کپی برابر اصل کارت بازرگانی (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

۳- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

۴- اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و همراه متقاضی

 

ب) مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقوقی:

۱- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت

۲- کپی آخرین روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت (درصورت وجود)

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند

۴- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

۵- کپی کارت بازرگانی (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

۶- اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و همراه صاحبان امضاء شرکت

  

نکته مهم: مطابق با آخرین دستور العمل اداره مالکیت معنوی، شماره تلفن همراه متقاضیان (چه برند حقیقی و چه برند حقوقی) باید حتماً بنام خود ایشان باشد و در واقع مالک رسمی خط تلفن همراه ارائه شده باید لزوماً خود متقاضی ثبت برند باشد. 

 

  • نکته: مالک یک برند میتواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیق و حقوقی باشند. در اینصورت باید تعیین کنید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند هستند.

 

ثبت برند چقدر زمان می برد؟

هنگامی که اظهارنامه برند و علامت تجاری خود را در سامانه ارسال می نمایید این اظهارنامه در نوبت و صف بررسی کارشناسان (۳ کارشناس) و همچنین رئیس اداره علائم تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی قرار می گیرد و در واقع نوبت شما و این موضوع که اظهارنامه علامت تجاری چند نفر قبل از شما در صف انتظار بررسی است، تعیین کننده مدت زمان ثبت نهایی برند مورد نظرتان است.

 

مدت زمان ثبت برند را باید به ۲ بخش اصلی زیر تقسیم کنیم:

الف) بخش اول: مدت زمان حدودی بررسی ۳ کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری و اعلام نظر ایشان که معمولاً در حدود ۱ ماه و یا کمتر زمان میبرد و اگر ثبت علامت تجاری مورد نظر از سوی هر ۴ نفر بلامانع تشخیص داده شود نوبت به سپری شدن زمان بخش دوم می‌رسد.

 

ب) بخش دوم: مدت زمان مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی علامت، پرداخت هزینه‌های روزنامه رسمی نوبت و چاپ آن و الزاماً سپری شدن ۳۰ روز از تاریخ انتشار آن، پرداخت هزینه روزنامه رسمی دوم و چاپ آن، پرداخت حق الثبت، مراجعه حضوری مجدد به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند برند که تمامی این موارد تحت هیچ شرایطی کمتر از ۴۵ روز نخواهد بود.

 

بنابراین در مجموع مدت زمان مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری و دریافت سند مربوط به آن به هیچ عنوان کمتر از حدوداً ۵۰ روز نخواهد بود.

 

برندی که به ثبت می‌رسد تا چه مدت اعتبار دارد؟

مدت اعتبار برندهایی که به ثبت می رسند، «۱۰ سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه» است و همچنین در پایان این مدت ۱۰ساله، یک مهلت ۶ ماهه برای تمدید برند وجود دارد که مالک برند برای حفظ آن باید حتماً قبل پایان یافتن این مهلت ۶ ماهه، نسبت به تمدید آن اقدام نماید و اگر اقدام به تمدید برند خود در این بازه زمانی ننماید، هر شخصی که متقاضی این برند باشد، می تواند با طی نمودن مراحل پیش گفته، برند فوق را بنام خود ثبت نماید!

 

این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که می‌توانید برند خود را برای سال‌های طولانی و ده‌ها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینه‌های مربوطه و برای دوره‌های متوالی ۱۰ ساله تمدید نمایید و از داشتن برندی با قدمت بالا و حرفه‌ای که داشتن آن آرزوی بسیاری از رقبای شماست لذّت ببرید.

 

چرا مدت زمان ثبت برند در ایران به نسبت ثبت شرکت طولانی‌‌تر است؟!

یکی از مهمترین و متداولترین سوالات متقاضیان ثبت برند همین سوال است، زیرا طبیعتاً پروسه زمانی هر اقدامی از جمله ثبت علامت تجاری و برند از دغدغه‌های متقاضیان آن است.

یکی از دلایل این سوال اختلاف بسیار زیاد بین زمان لازم برای ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری است، چراکه پروسه زمانی ثبت شرکت در مجموع معمولاً کمتر از ۱۰ روز است.

امّا در مورد ثبت برند همانطور که در بالا اشاره شد این پروسه زمانی معمولاً چیزی در حدود ۲ ماه خواهد بود.

علّت این اختلاف فاحش زمانی در این است که اداره ثبت شرکت‌ها در تمام شهرها و نقاط ایران وجود دارد و اقدامات لازم و ثبت انواع شرکت برای متقاضیان در استان‌ها و شهرهای ایران، در اداره ثبت شرکت‌های همان شهر و استان انجام می‌پذیرد در نتیجه چیزی بنام صف و نوبت بررسی وجود ندارد و کار با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود.

امّا در مورد ثبت برند در ایران قضیه کاملاً متفاوت است چراکه بر خلاف اداره ثبت شرکت‌ها که در تمام شهرهای ایران وجود دارد، اداره مالکیت معنوی که وظیفه و مسئولیت اموری مانند ثبت علائم تجاری، ثبت طرح‌های صنعتی و ثبت اختراعات را بر عهده دارد، فقط در شهر تهران مستقر است و تمامی اظهارنامه‌های مربوط به موارد مذکور از سراسر ایران به این اداره ارسال می شود.

با توجه به تعداد کارشناسان محدودی که این اداره دارد، طبیعتاً فرصت بررسی سریع، دقیق و فنی اظهارنامه‌های ارسالی در زمان اندک وجود ندارد و با توجه به حجم انبوه اظهارنامه‌های واصل شده به اداره مالکیت معنوی، صف و نوبت بررسی تشکیل میشود و همین صف و نوبت است که دلیل اصلی طولانی تر شدن پروسه ثبت برند به نسبت ثبت شرکت است.

همچنین دیگر از دلایل مهم طولانی تر شدن مراحل ثبت برند به نسبت ثبت شرکت در این است که در مورد ثبت انواع شرکت‌ها، ابتدا شرکت به ثبت می رسد و سپس روزنامه رسمی آن چاپ می شود و فقط یک نوبت انتشار روزنامه رسمی وجود دارد، اما در مراحل ثبت برند دو نوبت انتشار روزنامه رسمی (با اختلاف حداقل ۳۰ روز بین انتشار نوبت اول با نوبت دوم)، قبل از ثبت نهایی برند وجود دارد.

 

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند تجاری و ثبت علامت تجاری

برای ثبت برند کجا باید رفت؟

با توجه به آنکه تقریباً اکثر قریب به اتفاق اقدامات لازم و مراحل ثبت برند در ایران کاملاً بصورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود، باید بگوییم که در بدو امر لازم لازم نیست به جایی مراجعه کنید.

شما باید تمامی اقدامات لازم (موارد مذکور در قسمت مراحل ثبت برند) را بصورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید و پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری، آنگاه شما و یا وکیل شما، باید دو نوبت به اداره مالکیت معنوی که در تهران مستقر است مراجعه نمایید. (نوبت اول مراجعه برای تشکیل پرونده فیزیکی و نوبت دوم برای دریافت سند برند)

 

طبقه بندی علامت تجاری چگونه است؟

یکی از اقدامات لازم برای ثبت علائم تجاری و در واقع یکی از مهمترین ترین مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری انتخاب صحیح طبقات مورد نظر است.

برای طبقه بندی علامت تجاری باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که طبقه بندی برند را باید با توجه به مجوز فعالیت خود انجام دهید.

در واقع طبقه بندی برند و علامت تجاری در محدوده مجوز فعالیت متقاضی خواهد بود.

طبقه بندی علامت تجاری که در ادامه به تفصیل مشاهده می نمایید به این صورت است که طبقات ۱ الی ۳۴ مربوط به کالاها و محصولات است و طبقات ۳۵ الی ۴۵ مربوط به خدمات است.

 

الف) کالاها و محصولات:

طبقه۱- مواد شیمیائی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین‌های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک‌های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاء حریق، مواد آبکاری و لحیم کاری، مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی، مواد دباغی، چسب‌های مورد استفاده در صنعت

 

طبقه۲- رنگ ها، روغن جلاها، لاک ها (لاک و الکل ها)، محافظت کننده ها در مقابل زنگ زدگی و جلوگیری کننده ها از فاسد شدن چوب و رنگ کننده ها، مواد شیمیائی تثبیت کننده رنگ، رزین ها یا صمغ های طبیعی خام، فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ، دکوراتورها ، چاپگرها و هنرمندان

 

طبقه۳- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد برای استفاده در رخت و لباس شوئی، ترکیبات مخصوص تمیز کردن، براق کردن، رنگ زدائی، لکه گیری و صیقل دادن و سائیدن، صابون ها، عطریات ، روغن های با اسانس، مواد آرایشی و لوسیون های مخصوص مو، دندان شویه ها و خمیر دندان ها

 

طبقه۴- روغن های صنعتی و نفتی و گریس ها، روان کننده ها، گردگیرها، مرطوب کننده ها و ترکیبات مخصوص وصل، سوخت ها (شامل سوخت موتور)، مواد روشنائی و شمع ها و فتیله ها برای روشنائی

 

طبقه۵- مواد داروئی و دامپزشکی، ترکیبات بهداشتی برای (اهداف پزشکی، برای مواد رژیمی و تغذیه ای، برای استفاده در مصارف پزشکی یا دامپزشکی، غذای کودکان،  مکمل های رژیمی و تغذیه ای برای انسان و حیوانات، انواع گچ برای مصارف پزشکی، لوازم زخم بندی (پانسمان)،  مواد مخصوص پرکردن دندان، موم دندان سازی، ضدعفونی کننده ها، ترکیبات برای نابود سازی حشرات موذی، قارچ کش ها، علف کش ها

 

طبقه۶- فلزات معمولی و آلیاژهای آن ها، مواد ساختمانی فلزی، ساختمان های فلزی قابل حمل و نقل و انتقال، مواد فلزی خطوط راه آهن، کابل ها و سیم های غیر الکتریکی انواع سیم ها از فلزات معمولی، آهن آلات، اقلام کوچک سخت افزار فلزی، انواع لوله و تیوب فلزی (مجراهای فلزی)، گاوصندوق ها، کالاها از فلز معمولی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، سنگ های معدنی فلزات

 

طبقه۷- ماشین ها و ماشین آلات (ابزار ماشین)، انواع موتورها (به غیر از موتورها برای خودروها و وسایل نقلیه زمینی)، اتصالات مربوط به ماشین آلات و قطعات انتقال نیرو (غیر از موارد مربوطه به خودروهای زمینی)، ابزار کشاورزی (غیر از ابزاری که با دست کار می کنند)، ماشین های جوجه کشی، دستگاههای اتوماتیک فروش که با سکه کار می کنند

 

طبقه۸- ابزار آلات و وسایل دستی (با کارکرد دستی)، کارد و قاشق و چنگال، اسلحه کمری، تیغ ها

 

طبقه۹- تجهیزات علمی، مسافت یابی، مساحی، الکتریکی، عکاسی، سینمائی، بصری، وزن کردن، اندازه گیری، علامت دادن، بازرسی و چک کردن، نجات از مرگ، وابزارهای کمک آموزشی، ابزارهای ضبط صوت، انتقال وتکثیر مرتبط، باصدا و تصویر، حافظه های مغناطیسی، دیسک های ضبط، ماشین های فروش خودکار، ماشینهای فروش

 

طبقه۱۰- دستگاه ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه زنی

 

طبقه۱۱- دستگاه‌ های مخصوص روشنائی، گرمایشی، مولد بخار، آشپزی (طبخ)، تبرید (سردکننده)، خشک کن، تهویه، تأمین و ذخیره آب و اهداف و مصارف بهداشتی

 

طبقه۱۲- خودروها (وسایط نقلیه)، دستگاه های حمل و نقل زمینی، هوائی یا آبی

 

طبقه۱۳- سلاح های گرم، مهمات و پرتابه ها (موشک، راکت، خمپاره و غیره)، مواد منفجره، مواد و وسایل آتش بازی

 

طبقه۱۴- فلزات گرانبها و آلیاژهای آن ها و کالاهای ساخته شده یا روکش شده از آن ها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، جواهرات، سنگ های قیمتی، وسایل ساعت سازی و زمان سنجی

 

طبقه۱۵- آلات موسیقی

 

طبقه۱۶- کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقه های دیگر ذکر نشده اند، کار چاپ شده، لوازم صحافی، عکس، لوازم التحریر، چسب ها برای مصارف تحریری یا خانگی، لوازم نقاشی، قلم موهای نقاشی، ماشین های تحریر، ملزومات دفتری (به استثناء مبلمان)، لوازم آموزشی و تدریسی (به استثناء دستگاه ها)، لوازم پلاستیکی برای بسته بندی (که در سایر طبقات ذکر نشده باشند)، حروف چاپ، کلیشه های چاپ

 

طبقه۱۷- لاستیک، گوتا پرچا (نوعی کائوچو)، صمغ، پنبه نسوز، میکا و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، پلاستیک ها به شکل پرس شده و با فشار از قالب عبور داده شده برای استفاده در ساخت سایر کالاها، مواد بسته بندی، در پوش گذاری، انسداد و عایق بندی، لوله های قابل انعطاف غیر فلزی

 

طبقه۱۸- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات ذکر نشده اند، پوست حیوانات، چمدان ها و کیف و کیسه های مسافرتی، چترها، چترهای آفتابگیر و عصاهای مخصوص راه رفتن، شلاق ها، زین و یراق و زین برگ و سراجی

 

طبقه۱۹- مصالح ساختمانی (غیر فلزی)، لوله های غیر فلزی سخت و غیرقابل انعطاف برای استفاده در ساختمان، آسفالت، انواع قیر، ساختمان های قابل انتقال غیر فلزی، بناهای یادبود غیر فلزی

 

طبقه۲۰- مبلمان، آئینه‌ ها و قاب‌ های عکس، کالاهای ساخته شده (که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند) از چوب، چوب پنبه، نی، بامبو، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، پوسته داخلی مروارید ساز، صدف مروارید، پیپ ها و چپق‌های کف دریائی و جایگزین های این مواد یا ساخته شده از پلاستیک

 

طبقه۲۱- ظروف خانگی یا وسایل آشپزخانه و ظروف، شانه و اسفنج ها، برس ها (غیر از قلم موها)، مواد مخصوص ساخت برس، وسایل برای نظافت و تمیزکاری، سیم ظرفشوئی، شیشه هائی که بر روی آنها کار نشده یا نیمه ساخته اند (به استثناء شیشه های مورد استفاده در ساختمان)، شیشه آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده اند

 

طبقه۲۲- طناب ها، ریسمان، تورها، چادرها، سایبان ها، برزنت ها (تارپولین)، بادبان ها، ساک ها و گونی‌ها و کیسه‌ها (که در طبقات دیگر ذکر نشده اند)، مواد لائی و آکندنی (به استثناء لاستیکی یا پلاستیکی)، مواد فیبری خام برای نساجی

 

طبقه۲۳- انواع نخ و رشته برای مصرف نساجی

 

طبقه۲۴- مصنوعات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، روتختی ها، رومیزی ها

 

طبقه۲۵- پوشاک، پاپوش (کفش)، پوشش سر

 

طبقه۲۶- انواع پارچه توری و گلدوزی، روبان ها و قیطان ها، دکمه ها، قلاب ها، قزن قفلی ها، سوزن ها و سوزن ته گردها و سوزن خیاطی،گل های مصنوعی

 

طبقه۲۷- فرش ها، قالیچه ها، پادری ها و مواد مخصوص پادری ها، حصیرها، لینولئوم و مواد دیگر برای پوشش کف های موجود، قالیچه ها و شیشه های تابلوئی (غیر پارچه ای)

 

طبقه۲۸- انواع بازی ها و اسباب بازی ها، وسایل ورزشی و ژیمناستیک که در سایر طبقات طبقه بندی نشده اند، تزئینات برای درخت های کریسمس

 

طبقه۲۹- گوشت، گوشت ماهی، گوشت ماکیان و شکار، عصاره‌های گوشت، میوه‌ها و سبزیجات پخته شده، خنک شده، منجمد شده و به صورت کنسرو، انواع ژله، مرباجات و کمپوت‌ها، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن‌های خوراکی و چربی‌های خوراکی

 

طبقه۳۰- قهوه، چای، کاکائو، و قهوه مصنوعی، برنج، پیوکا و ساکوز (نشاسته، نیوک و نشاسته ساگو)، آرد و فرآورده‌ های ساخته شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی‌ ها، یخ‌ های خوراکی، عسل، ملاس، شکر، مخمر، پودر شیرینی پزی، نمک، خردل، ادویه، سرکه، انواع سس (چاشنی‌ ها)، یخ و بستنی

 

طبقه۳۱- غلات، محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلی که در طبقات دیگر طبقه بندی نشده‌ اند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذرها، گیاهان طبیعی و گل‌ ها، مواد غذائی مختص حیوانات، مالت (جوانه جو)

 

طبقه۳۲- ماءالشعیرها، آب‌ های معدنی و گازدار و سایر نوشابه‌ های غیرالکلی، آب میوه‌ ها و نوشابه‌ های میوه‌ ای، شربت‌ها و سایر فرآورده‌ ها برای ساخت نوشابه‌ ها

 

طبقه۳۳- محصولات این طبقه جهانی بوده و در ایران قابل ثبت نیستند

 

طبقه۳۴- توتون، اقلام دخانی، کبریت ها

 

ب) خدمات:

طبقه۳۵- تبلیغات، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و تجاری، عملیات دفتری و اداری

 

طبقه۳۶- بیمه، امورمالی، امور پولی، امور مربوط به املاک و مستغلات

 

طبقه۳۷-‌ساختمان‌سازی،تعمیرات،خدمات نصّابی

 

طبقه۳۸- مخابرات از راه دور

 

طبقه۳۹- حمل و نقل، بسته بندی و انبار سازی کالاها، ترتیبات مسافرت

 

طبقه۴۰- عمل آوری مواد

 

طبقه ۴۱- آموزش و پرورش، ارائه آموزش و کارآموزی، تفریح و سرگرمی، ورزش و فعالیت های فرهنگی

 

طبقه۴۲- خدمات علمی و فن آوری و پژوهشی و طراحی مربوطه، خدمات مربوط به تجزیه و تحلیل صنعتی و پژوهشی، طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه

 

طبقه۴۳- خدمات مربوط به عرضه اغذیه و نوشیدنی، مسکن و محل اقامت موقت

 

طبقه۴۴- خدمات پزشکی، خدمات دامپزشکی، مراقبت بهداشتی و زیبائی برای انسان ها و حیوانات، خدمات کشاورزی، باغبانی و جنگلداری

 

طبقه۴۵- خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد.

 

نکته مهم: طبقاتی که در بالا مشاهده می نمایید در واقع سرشاخه و عناوین کلی طبقه بندی محصولات، کالاها و خدمات است و چنانچه کالا، محصول و یا خدماتی دارید که در طبقات فوق الذکر مشاهده نمی نمایید، اصلاً نگران نباشید چرا که طبقات فوق الذکر دارای ریز طبقات و زیرمجموعه گسترده ای است و حتماً به نحوی کالاها و خدمات شما را شامل می شود و پوشش میدهد.

در پایان لازم به ذکر است چنانچه با مطالعه متن فوق همچنان سوالی در رابطه با مراحل ثبت برند ، نحوه تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری ، طبقه بندی علامت تجاری و غیره دارید که بدون پاسخ مانده است و یا در موارد فوق و همچنین در مورد ثبت طرح صنعتی نیاز به راهنمایی و مشاوره دقیق و تخصصی دارید، می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور با کارشناسان خبره ثبتی و وکلای پایه یک باتجربه همکار ما در موسسه مشاوره داشته باشید.

 

⚖موسسه حقوقی مشهور تخصصی‌ترین مرکز ثبت شرکت، نام و علائم تجاری و خدمات حقوقی در ایران

 

«سوالات متداول ثبت برند»

 

چنانچه سوالات خود را در لیست زیر مشاهده نمی‌نمایید با ما تماس بگیرید ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱

برند‌هایی که ثبت می‌شوند تا ۱۰ سال اعتبار دارند و پس از پایان ۱۰ سال نیز یک مهلت ۶ ماهه وجود دارد تا نسبت به تمدید برند برای مدّت ۱۰ سال دیگر اقدام شود و این پروسه برای دوره‌های متوالی تکرار می‌شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی مقاله را مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند فارسی و لاتین بنام شخص حقوقی (شرکت یا موسسه)، با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بنام شخص حقیقی (افراد)، با یکدیگر متفاوت است. همچنین اینگونه نیست که برای ثبت برند لاتین در هر شرایطی مجبور به ارائه کارت بازرگانی باشید و این امکان وجود دارد تا با انجام اقداماتی، برند لاتین را بدون نیاز به کارت بازرگانی به ثبت برسانیم. در همین مقاله بصورت کامل به بحث مدارک لازم برای ثبت برند فارسی و لاتین (چه حقیقی و چه حقوقی) و موضوع کارت بازرگانی پرداخته‌ایم که توصیه می‌نماییم مطالعه بفرمایید.

هزینه ثبت برند بستگی به مسائل مهمی مانند تعداد طبقات درخواستی، روزنامه‌های رسمی (۲ نوبت روزنامه)، حق الثبت، حق الوکاله وکیل (در صورت وجود وکیل) و غیره دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت برند و ثبت لوگو و مشاهده تمامی جزئیات مربوط به آن، همین مقاله را مطالعه بفرمایید.

مدّت زمان ثبت برند تا حدود زیادی بستگی به این دارد که در کارتابل هر کدام از کارشناسان اداره علامت، چند نفر جلوتر از شما باشند. امّا حدوداً ۱۵ روز بررسی‌های اولیه طول می‌کشد و بعد از تایید نیز، پروسه نهایی کار حدوداً ۴۵ روز زمان می‌برد. در مورد مدت زمان ثبت برند و موارد مهم دیگر، در این مقاله بطور مفصل توضیح داده‌ایم.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 135 دیدگاه
  • محمد رضا پاسخ

    سلام، من میخواستم برند براس شرکت که در تولید مواد شوینده فعالیت دارد ثبت کنم، باید چه مجوز هایی داشته باشد و ایا میتوان به عنوان شخص کمتر از 18 سال در سایت مالکیت معنوی حساب داشته باشم؟

    13 فروردین 1402 در 12:37
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      باید مجوز تولید و بسته بندی مواد شوینده بگیرید.

      16 اردیبهشت 1402 در 14:15
  • رحمت کوهی پاسخ

    واقعا سرتون دردنکنه همه چی عالی بود

    20 مهر 1401 در 11:00
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون

      23 آبان 1401 در 17:13
  • لیلی پاسخ

    سلام وقت بخیر بعداز ثبت اظهارنامه و تحویل مدارک به دفترخونه جهت تایید دفترخونه،وقتی توی وضعیت پرونده بزنه طبقه بندی نشده،یعنی چی..؟؟؟

    16 شهریور 1401 در 01:26
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      یعنی پرونده و برند شما هنوز توسط کارشناس مربوطه طبقه بندی نشده و همچنان باید منتظر باشید.

      17 شهریور 1401 در 12:54
      • مرتضی پاسخ

        ممنون

        6 آذر 1401 در 10:10
  • محسن شیخ ها پاسخ

    درود بر شما
    خیر به هیچ عنوان هیچ شخصی مجاز نیست برندی رو به ثبت برسونه که قبلاً (در همان طبقه و همان کالاها و خدمات) بنام شخص دیگری ثبت شده.
    در این مورد موارد زیر رو در نظر داشته باشید:
    1- اولاً مطمئن بشین که شخصی که میفرمایین برند رو ثبت کرده یا نه، چون ممکن هست بدون اینکه برند رو ثبت کرده باشه داره ازش استفاده میکنه که البته بدون اجازه شما نمیتونه چنین کاری رو انجام بده
    2- دوماً مطمئن بشین که حتماً برند مورد نظر دقیقاً در همان طبقه و محصولات یا خدمات برند ثبت شده شما به ثبت رسیده (که البته خیلی بعیده)
    در صورتی که پاسخ هر کدام از موارد بالا مثبت هست، باید از طریق مراجعه به مراجع قانونی و از طریق ارائه دادخواست یا شکوائیه (بسته به مورد) و پیگیری مورد، از حقوق قانونی خودتون دفاع کنید.
    موفق باشید.

    4 شهریور 1400 در 01:06
  • مصطفی الله یاری پاسخ

    باسلام و احترام خسته نباشید
    من یه برند در حال ثبت دارم که متاسفانه تمام لیست طبقه ۳۵ رو انتخاب کردم با اینکه باید فقط خرید و فروش رو میزدم
    بعد از اینکه اخطار رفع نقص اومد نامه زدم که به دلیل اشتباه انجام شده فقط قسمت خرید و فروش مورد تایید هست و مابقی طبقه ۳۵ تعدیل بشه
    امروز بعد از ۲ماه کارشناس پیام دادن: خدمات تعدیل نشده اقدامی ندارد

    میخواستم بدونم این یعنی چی؟ من الان باید چکاری انجام بدم؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    14 مرداد 1400 در 00:03
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      مجدداً اقدام کنید. البته باید به انجام کار کاملاً مسلط باشید

      20 مرداد 1400 در 02:15
  • علی شاکر پاسخ

    با سلام
    ابتدا از شما برای راهنمایی های مفیدتان تشکر میکنم
    شرکت بنده در حوزه کود فعالیت می کند سوالاتی در زمینه ثبت برند از شما داشتم:
    ۱. آیا امکان اضافه کردن یک لوگو به یک برند ثبت شده وجود دارد؟
    ۲. آیا میتوان از یک برند که در طبقات مختلف کود ثبت شده در محصولات کودی متنوع استفاده کرد؟ به عبارت دیگر میشود از یک برند برای چندین محصول استفاده کرد؟

    10 تیر 1400 در 18:43
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      پاسخ سوال اول: بله امکان اضافه کردن یک لوگو به برند ثبت شده وجود داره و اگر تصمیم داشته باشید از این لوگو انحصاراً استفاده کنید و از حمایتهای قانونی بهره مند بشین باید لوگو رو هم همانند برند ثبت کنید.
      پاسخ سوال دوم: بله این امکان وجود داره

      13 تیر 1400 در 13:23
  • جواد پاسخ

    سلام و عرض ادب
    باتشکر از خدمات و توضیحات خوبتون
    بنده یک برند جهانی رو در ایران ب ثبت رسوندم ، سوالم اینه آیا نماینده رسمی اون برند در ایران میتونه برند بنده رو باطل کنه؟

    22 خرداد 1400 در 11:25
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله تحت شرایطی امکان ابطال برند وجود داره

      23 خرداد 1400 در 11:32
  • رضا پاسخ

    سلام و عرض ادب من در سال 90 یک برند ثبت کردم و الان میخوام تمدید کنم و اون موقع کارتابل الکترونیک نبود الان برای تمدید علامت باید چکار کنم و کارتابل الکترونیک ندارم؟

    13 خرداد 1400 در 21:24
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      توصیه میکنیم همین مقاله رو بصورت کامل مطالعه کنید تا با شرایط روز ثبت برند آشنا بشید.

      7 مهر 1400 در 22:56
  • احسانی پاسخ

    سلام و عرض ادب . همانطور که مشخص است یک برند برای ثبت تجاری توسط چندین سمت از قبیل کارشناس طبقه بندی ، کارشناس پرونده ، کارشناس مسئول و رئیس اداره مورد بررسی قرار می گیرد.
    اما پرونده بنده پس از عبور از کارتابل رئیس اداره در تاریخ 1400/02/21 جهت اقدام مقتضی در نوبت قرار گرفته است و تعداد پرونده های پیش از بنده از روز 21 اردیبهشت تغییری نداشته و روی 12 نفر است . آیا اشتباهی در سامانه رخ داده است ؟

    10 خرداد 1400 در 13:06
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      خیر اشتباهی صورت نگرفته و پرونده در حال طی مسیر طبیعی خودش هست.

      10 خرداد 1400 در 14:00
  • باسره پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بنده کارت بازرگانی حقیقی دارم ولی ۸ سال هست که تمدید نکرده ام ، به نظر شما برای ثبت برند لاتین ، کارت بازرگانی را تمدید کنم و ثبت برند انجام بدم یا اینکه کارت بازرگانی را ابطال کنم و کارت عضویت اتاق بگیرم و ثبت برند کنم ؟
    با تشکر فراوان

    10 فروردین 1400 در 23:48
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بهتره که با کارت عضویت اتاق بازرگانی اقدام کنید.

      7 مهر 1400 در 23:03
  • masoumeh پاسخ

    با سلام ضمن تشکر بابت وقتی که میذارید و با حوصله پاسخ سوالات رو میدین. من چن تا سوال داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدین:

    برندی که من انتخاب کردم با حروف لاتینه و عملا بی معنیه( حروف اول اسم وفامیلمو به انگلیسی گذاشتم!) برای ثبت برندم بدون نیاز به کارت بازرگانی چه راه حلی دارین؟داشتن کارت بازرگانی منو مشمول پرداخت مالیات و این برنامه ها نمیکنه؟برای مستند معنی برند با توجه به توضیحی که دادم چه پیشنهادی دارین؟

    کار من دوخت کارهای چرمی و لباسه و میخوام برندم رو روی کالاهام بزنم ولی کارم خونگیه و مشتریهامم فعلا در همین حده ولی میخوام کارمو گسترش بدم ، انتخاب خرید و فروش اینترنتی در طبقه 35 و بسته بندی و توزیع و حمل ونقل در طبقه 39 بارگذاری چه مدارکی رو میخواد؟ گرفتن صادرات از طبقه 39 رو برای چه کسانی توصیه میکنید؟چقد ضروریه این مجوز؟داشتن گواهی فنی و حرفه و مجوز مشاغل خانگی برای ارائه قابل قبوله؟

    با سپاس از پاسخگویی شما

    9 بهمن 1399 در 02:36
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوالات شما بسیار مفصل هست و در قالب کامنت امکانپذیر نیست.
      لطفاً تماس بگیرین تا کارشناسان ما راهنمایی و مشاوره لازم رو خدمتتون ارائه کنند.

      9 بهمن 1399 در 13:03
  • ناصر پاسخ

    با سلام
    آیا با وجود اظهار نامه ثبت شده و در جریان میتوان اظهارنامه های جدید با برندهای دیگر ثبت کرد که اگه اولی رد شد زمان رو از دست نداده باشم؟

    1 دی 1399 در 17:19
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله میتونین این کار رو انجام بدین

      2 دی 1399 در 11:08
  • رضوان پاسخ

    با سلام
    در ابتدای کار ۴۵۰۰ نفر قبل از من بود (در مرحله کارشناس طبقه بندی). تا اینکه اون تعداد نفرات تموم شدن و وارد کارتابل کارشناس شدم. حدود دو ماه هست که در کارتابل کارشناس تو صف هستم. ۱۵۰۰ نفر تقریبا قبل من هستند. با این سرعت فکر کنم حداقل ۲ ماه دیگه تو صف باشم. دو تا سوال داشتم
    اول: آیا ورود پرونده من از کارتابل کارشناس طبقه بندی به کارتابل کارشناس نشوندهنده تایید اولیه برندم هست یا نه؟
    دوم: آیا با وجود اینکه این اظهار نامه ام در دست اقدام هست میتوانم چند تا اظهار نامه جدید با برندهای دیگه ثبت کنم که اگه اولی رد شد زمان رو از دست نداده باشم؟

    1 دی 1399 در 16:45
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله پروسه زمانی ثبت برند به نسبت قبل طولانی‌تر شده و بسیاری از اوقات با صف‌های طولانی روبه‌رو هستیم.
      پاسخ سوال اول: خیر، تایید اولیه برند یعنی تایید هر سه کارشناس اداره و همچنین رئیس اداره مالکیت و اعلام بلامانع بودن ثبت برند. بنابراین باید همچنان منتظر باشید.
      پاسخ سوال دوم: بله شما میتونین همزمان که منتظر نتیجه بررسی این برند هستین، چندتا اظهارنامه جدید هم ثبت کنین تا زمان رو از دست ندید

      1 دی 1399 در 17:17
  • مهرداد پاسخ

    ممنون از پاسخگویی شما
    هزینه ثبت لوگو وشرکت سهامی خاص توسط موسسه شما در چه رنج قیمتی هستش؟
    وثبت هر کدام چقدر زمانبر می باشد؟

    1 دی 1399 در 16:36
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      ثبت برند حدوداً بین 2 تا 3 ماه زمان میبره و پروسه زمانی ثبت شرکت سهامی خاص هم چیزی در حدود یک هفته کاری هست.
      برای اطلاع از هزینه‌ها لطفاً تماس بگیرین و یا شمارتون رو اعلام کنین تا کارشناسان ما باهاتون تماس بگیرند

      1 دی 1399 در 17:13
  • مهرداد پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای ثبت برند در زمینه کنسرو تن ماهی باید از کجا و کدوم سازمانها مجوز فعالیت بگیرم ممنونم جواب بدین.
    با تشکر

    1 دی 1399 در 10:45
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      شما میتونین از وزارت جهاد کشاورزی مجوز لازم رو دریافت کنید.
      موسسه ما این مجوز رو ظرف چند روز دریافت میکنه
      در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

      1 دی 1399 در 13:52
  • زین الدین پاسخ

    ممنونم از شما فقط اگه بخوام ثبت کنم ثبت اختراع باید کرد یا ثبت برند

    29 آذر 1399 در 19:23
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود مجدد خدمت شما
      هر کدام از ثبت برند و ثبت اختراع مزایا خاص خودش رو داره و همچنین شرایط جداگانه‌ای داره
      پیشنهاد میکنم برای تصمیم گیری بهتر با کارشناسان ما مشاوره داشته باشین

      30 آذر 1399 در 15:41
  • زین الدین پاسخ

    سلام درودفراوان یک سوال داشتم محصولاتی که قبلا تولید شده مثل محلول ضد عفونی کننده دست اگر بخوایم ماده ای رو بهش اضافه کنیم این باید ثبت برند بشه یا ثبت اختراع یا اصلا ربطی به این موضوعات نداره ممنونم از شما

    29 آذر 1399 در 16:49
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      الزامی به ثبت ندارین، اما در نظر داشته باشین که ثبت برند و یا ثبت اختراع برای شما مزایای بسیار زیادی داره از جمله برخورداری از حمایت‌های قانونی، افزایش ارزش کالاها و محصولات و غیره

      29 آذر 1399 در 18:30
  • پورجبار پاسخ

    خیلی ممنون از راهنماییتون

    24 آذر 1399 در 13:00
    • محسن شیخ ها پاسخ

      خواهش میکنم دوست گرامی

      24 آذر 1399 در 16:51
  • پورجبار پاسخ

    سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار گذاشتید.
    من یک سوال از خدمتتون داشتم
    برای تمدید علامت تجاری هم باید مجدد اظهارنامه جدید پربشه و یا اینکه مراحلش متفاوت هست؟

    24 آذر 1399 در 11:01
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود برشما
      بله باید اظهارنامه جدید تنظیم و ارسال کنین

      24 آذر 1399 در 12:46
  • بهروز پاسخ

    با سلام
    ضمن تشکر از اطلاعات کاملی که در مورد ثبت برند دادید یه سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنین
    اینجانب درخواست یک برند داشتم و الان درمرحله رفع نقص میباشد . موضوع رفع نقص مستند کلمه میباشد.
    کلمه نام یکی از شهرهای اروپایی میباشد (فقط شامل فارسی ) و فکرمیکنم که اگراعلام کنم که نام یک شهر باشد اظهارنامه رد شود …
    البته اگر اسم را به دوقسمت جدا کنم میتوان از لغت نامه استناد نمود
    لطفا راهنمایی فرمایید
    پیشاپیش ازبذل توجه جنابعالی کمال تشکر دارم

    16 آذر 1399 در 16:52
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      با توجه به توضیحاتی که دادین پیشنهاد میکنم که اسم رو به گونه‌ای تقسیم کنید که امکان استناد به یکی از فرهنگ نامه‌های معتبر وجود داشته باشه

      16 آذر 1399 در 17:23
  • ماه‌پری پاسخ

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

    15 آذر 1399 در 02:47
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      در مورد علائم تجاری مطالب متنوع و بسیار زیادی در سایت ما وجود داره و به راحتی در دسترس شماست.
      از دو راه زیر میتونین به تمامی این مطالب دسترسی داشته باشین:
      1- در قسمت بالای صفحه و زیر عنوان اصلی مطلب (مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری در 7 گام ساده) بر روی عبارت “علائم تجاری” کلیک کنید تا عناوین تمامی مطالب مربوطه برای شما نمایش داده بشه و هر کدام که تمایل داشتین مطالعه بفرمایین.
      2- در کادر جستجو، عنوان مطلب مورد نظرتون رو سرچ و کلیک کنید و مطلب مورد نظر رو مطالعه نمایید.

      15 آذر 1399 در 11:22
  • صمد شهریاری پاسخ

    سلام و درود
    ایا شما کار ثبت برند درصورتیکه با درخواست ثبت،موافقت نشده باشد و نیازبه اعتراض باشد انجام می دهید؟؟؟
    بنده یک برندی را درخواست کرده بودم اما بعلت شباهت بایک برند دیگر رد شده است،اما هم از لحاظ معنی وهم ازلحاظ حروف و ترکیبات و حتی کالاها نیزمتفاوت است،
    ایا میتوانید همکاری کنید؟؟

    10 آذر 1399 در 18:57
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله حتماً، لطفاً با موسسه تماس بگیرید

      10 آذر 1399 در 22:33
  • فواد پاسخ

    سلام و تشکر از پاسخ فنی شما
    یک سوال دیگر که برایم پیش آمد این است که آیا اینطور که در بند مذکور ذکر شده به این معناست که قرارداد سفارش کالا (با شرایطی که فرمودین) و استفاده از مجوز دیگران باید به طور توامان انجام شود؟ یعنی هم برند به طور شراکتی با شخصی که مجوز دارد ثبت شود و هم قرارداد سفارش کالا وجود داشته باشد یا هریک از این دو نیز کفایت میکند؟

    7 آذر 1399 در 11:22
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود مجدد خدمت جناب فواد گرامی
      هر کدام از موارد ذکر شده (ارائه قرارداد معتبر سفارش کالا و یا استفاده از مجوز دیگران) به تنهایی کفایت میکند.

      8 آذر 1399 در 12:42
  • فواد پاسخ

    سلام

    در راهنمای سایت مالکیت معنوی یکی از مثالهایی که در مورد مدرک دال بر فعالیت ذکر شده این مورد هست:

    قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها

    سوالم این هست که آیا بر این اساس، یک قرارداد سفارش کالا از یک شرکت ثبت شده به عنوان مدرک دال بر فعالیت عمل میکند؟ و اگر جواب خیر است لطفا توضیح بیشتر در مورد این بند بدهید.

    لطفا این را هم پاسخ دهید که نماد اعتماد الکترونیکی هم مدرک محسوب میشود یا خیر؟

    با تشکر از مطالب خوبتان

    6 آذر 1399 در 21:00
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      برای پاسخ کامل به سوالات شما ذکر توضیحات زیر لازم هست:
      1- قرارداد سفارش کالا (مشروط به پذیرش کارشناس اداره مالکیت معنوی و واقعی بودن قرارداد) میتونه به عنوان مدرک فعالیت محسوب بشه
      2- ثبت شرکت، مدرک فعالیت محسوب نمیشه
      3- استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها به این معنی است که شما از مدرک فعالیت شخص دیگری برای ثبت برند استفاده کنید. اما نکته مهم این است که باید حتماً با شخص مذکور بصورت شراکتی برند رو ثبت کنید (مثلاً 10% از برند باید بنام شخصی که مجوز داره بشه و پس از ثبت شدن برند، شخص مذکور در صورت رضایت اون 10% رو به شما منتقل کنه و این انتقال با طی فرآیند قانونی در اداره مالکیت معنوی ثبت بشه)
      4- نماد اعتماد الکترونیکی برای ثبت برند در طبقه مرتبط مدرک محسوب میشه

      6 آذر 1399 در 23:55
  • بهمن سهرابی پاسخ

    ایا همزمان میتوان دومورد لوگو یا برند ثبت کرد؟

    23 آبان 1399 در 08:29
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله امکان ثبت همزمان دو یا چند برند و لوگو برای یک شخص (اعم از شخص حقیقی و شخص حقوقی) وجود داره

      23 آبان 1399 در 19:32
  • بهمن سهرابی پاسخ

    ایا اختصار نام شرکت به انگلیسی به عنوان لوگو یا برند میشه استفاده کرد . واگر چنین باشه لاتین محسوب میشه؟

    23 آبان 1399 در 08:28
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله شما میتونین نام یک شرکت رو به اختصار و بصورت انگلیسی به ثبت برسونین و در چنین حالتی علامت تجاری تجاری مورد نظرتون لاتین محسوب میشه

      23 آبان 1399 در 19:34
  • بهزاد پاسخ

    با سلام ممنون ارز مطالب خوبتون

    8 آبان 1399 در 10:03
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      سپاس از لطفتون

      8 آبان 1399 در 14:29
  • amina پاسخ

    با سلام.
    درثبت اظهارنامه حقوقی اشتباهی گزینه مالک را فعال نموده ام و همین اشتباه باعث شده مبالغی که در اطهارنامه قید شده بصورت حقیقی کسر شود و اظهارنامه باجند دفعه رفع نقص متفاوت مواجه شده برای اینکه مالک را از اظهارنامه درحال بررسی حذف کنم و بقیه مشکلات مالی حل شود چکار کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    19 مهر 1399 در 11:43
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بارها و بارها عرض کردیم تنظیم صحیح اظهارنامه علامت تجاری از اهمیت فوق العاده‌ای برخورداره و اگر در این زمینه تخصص کافی ندارین حتماً از کارشناسان مربوطه کمک بگیرین، در غیر اینصورت هزینه و زمانتون از دست میره و….

      19 مهر 1399 در 16:14
  • محمد پاسخ

    سلام.وقتتون بخیر
    اول از همه ممنون بابت مطالب
    بنده توی سایت ثبت نام کردم اما کد تایید ارسال نشد که بتونم استعلام برند انجام بدم،لطفا مشکل بررسی کنید
    دوتا سوال هم بنده داشتم
    اول اینکه توی قسمت مدارک نوشته شده برای ثبت برند باید مجوز کسب و کار داشته باشی،بنده یک فروشگاه اینترنتی دارم،آیا منظور از مجوز همون نماد الکترونیکی هست?اینماد؟
    چون بنده شرکتی ندارم و آنلاین کار میکنم
    و دوم اینکه شما خودتون ثبت برند انجام میدید؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    10 شهریور 1399 در 05:22
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      شما احتمالاً پیامکهای تبلیغاتی رو مسدود کردین که کد تایید براتون ارسال نمیشه، اگر مسدود نکردین مجدداً تلاش کنین.
      پاسخ سوال اول: برای ثبت برند در زمینه فروشگاه اینترنتی، داشتن اینماد کافی هست.
      پاسخ سوال دوم: بله ما خودمون ثبت برند انجام میدیم، در صورت تمایل به استفاده از خدمات ما با موسسه تماس بگیرین.

      10 شهریور 1399 در 14:09
  • فاطمه پاسخ

    سلام. براي ثبت برند شما از ما مشخص كردن طبقه را ميخواهيد تا عنوان محصول هم بايد مشخص بشه؟ مثلاً بايد بگيم طبقه ٢٩ يا بايد عنوان محصول هم قيد بشه؟
    و به من گفته شده مدت اعتبار برند يكسال هست و بايد سالانه تمديد بشه. اين درست هست؟

    4 مرداد 1399 در 20:54
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوال اول: ما از شما فقط عنوان محصولاتی که براتون خیلی مهم است رو میخواییم، امّا در ادامه کارشناسان ما با توجه به مجوز فعالیت شما در کنار محصولاتی که براتون مهم است، محصولات متنوع دیگری رو هم انتخاب میکنند که در نهایت برندی بسیار حرفه‌ای و کامل داشته باشین.
      پاسخ سوال دوم: مدت اعتبار برند 10 سال است و همچنین شما میتونین در پایان 10 سال، مجدداً برند رو برای 10 سال دیگه تمدید کنین و این کار میتونه بارها و بارها اتفاق بیوفته و برند شما تقریباً برای همیشه براتون محفوظ بمونه.
      در نتیجه اشخاصی که به شما گفتن اعتبار برند یکساله هست یا اطلاعات کافی ندارند و یا کلاهبردار هستند

      4 مرداد 1399 در 22:10
  • علی پاسخ

    سلام ، طبقه برای بسته بندی حبوبات ، کدام است؟

    26 خرداد 1399 در 19:41
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      حبوبات طبقات 30 و 31 هست

      7 مهر 1400 در 23:13
  • رضا راد پاسخ

    ببخشید یه سوال داشتم
    من به برندی مد نظرم هست واسه ثبت ولی در سراسر کشور حدودا بین 10 تا 15 مغازه به این اسم وجود داره که جواط کسب گرفتن ولی بعنوان برند ثبت نشدن من میتونم بعنوان برند ثبت کنم؟ و آیا بعد از ثبت اونها باید حق امتیاز بدن؟ یا اینکه میتونن شکایت کنن چون خیل قبل تر از من جواز کسب به اون اسم گرفتن

    19 خرداد 1399 در 21:06
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله شما امکان ثبت این برند رو دارید و چنانچه برند مورد نظر رو ثبت کنید، با درخواست شما مغازه‌هایی که فرمودین باید از ادامه فعالیت با این برند خودداری کنند.

      7 مهر 1400 در 23:22
  • الهام پاسخ

    با سلام
    ثبت برند توسط دانشگاهها یا سایر ارگانهای دولتی امکان پذیر است؟

    19 خرداد 1399 در 12:35
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله امکانپذیر هست.

      7 مهر 1400 در 23:26
  • علی پاسخ

    با سلام
    من یک برندی مورد نظرم هس
    اما در طبقه 29 مواد غذایی ثبت شده برای اجیل اما من میخام برا لبنیات ثبت کنم
    ایا امکانش هس؟
    ممنون از سایت خوبتون

    23 اردیبهشت 1399 در 22:14
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله امکانپذیر هست

      24 اردیبهشت 1399 در 10:55
  • حمید پاسخ

    سلام مجدد
    ممنون از جواب قبلیتون
    گفتین که با جواز کسب خوار بار تو طبقه بسته بندی نمیشه برند ثبت کرد، برای ما که موضوع کارمون زرشک، زعفران و عنابه با جواز کسب تو کدوم طبقه باید اقدام به ثبت کنیم؟
    و سول دوم اینکه اگه از طریق مشاغل خانگی اقدام کنیم و مجوزشو بگیریم میشه برای طبقه بسته بندی هم اقدام کرد؟
    سپاس

    6 اردیبهشت 1399 در 23:41
  • حمید پاسخ

    سلام مجدد
    دوباره مزاحمتون میشم در مورد ثبت برند با جواز کسب خوار بار، برای ثبت برند زعفران ، زرشک و عناب با جواز کسب کدوم طبقه رو باید انتخاب کنم؟
    و اینکه اگه یه شرکت در زمینه مشاغل خانگی با موضوع بسته بندی این اقلام ثبت کنم میشه تو طبقه بسته بندی هم برند ثبت کرد؟
    سپاس

    6 اردیبهشت 1399 در 22:07
  • امیرعلی پاسخ

    با سلام خدمت کارشناس محترم موسسه مشهور
    اینجانب با مطالعه مطالب شما کلی اطلاعات کامل در خصوص چگونگی ثبت برند و طبقات آن به دست آوردم و با تماس با موسسه شما همچنین کارشناسان شما با حوصله اطلاعات کاملتری ارائه دادن و در نهایت برند ما با مجموعه شما به ثبت رسید. خواستم از مجموعه شما و البته از کارشناس محترمتان خانم کاظمی تشکر ویژه ای کنم . به امید ادامه فعالیتهای بیشتر با شما

    28 فروردین 1399 در 15:04
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      خیلی خوشحالیم که رضایت شما مشتری گرامی رو جلب کرده‌ایم

      28 فروردین 1399 در 16:56
  • حمید پاسخ

    ممنون از وقتی که میذارین
    سوالی که داشتم اینه که میتونه جواز کسب به اسم کسی باشه اما برند به اسم کس دیگه ای ثبت بشه؟
    و اینکه ما یه جواز کسب در زمینه خوار و بار فروشی داریم، موضوع کارمون بسته بندی زعفران، زرشک و عناب به صورت خونگی و فروش توی مغازست، با همین جواز کسب و این این شرایط میشه برندی ثبت کرد؟ و اگه میشه توی کدوم دسته بندی قرار میگیره؟

    22 فروردین 1399 در 14:36
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      شما باید حتماً چند درصد از برند رو بنام شخصی که جواز کسب داره بزنین
      در مورد سوال دومتون باید عرض کنم که بعید هست کارشناسان اداره مالکیت جواز کسب مورد نظر رو که در زمینه “فروش” خوار و بار هست رو برای ثبت برند در زمینه “بسته بندی” مواد غذایی بپذیرند

      23 فروردین 1399 در 12:13
  • میلاد پاسخ

    سلام وقت بخیر
    مجوز فعالیت( از مدارک لازم برای ثبت برند) چیست؟ آیا اینماد یک مجوز فعالیت است؟ کد شامد چطور؟
    با تشکر

    17 فروردین 1399 در 17:24
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      مدارک لازم برای ثبت برند در نوشته بالا بصورت مفصّل ذکر شده
      همچنین بسته به اینکه در کدام طبقه تصمیم به ثبت برند داشته باشید، اینماد و کد شامد میتونن مجوز فعالیت محسوب بشوند

      17 فروردین 1399 در 18:42
  • جم نژاد پاسخ

    باز هم سپاسگزارم بابت پاسختان
    میدانم یکم پرویی و سواستفاده ممکن است باشد اما در این اوضاع بی سامان از کمکتان بی نهایت سپاسگذار خواهم بود اگر امکانش برایتان فراهم باشد:
    آیا با پروانه بهره برداری که در آن آمده “جهت تولید” برخی تنقلات، میتوان رشته فعالیت را تجاری انتخاب کرد؟ یا تولیدی باشد بهتر است؟

    14 اسفند 1398 در 22:25
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      خواهش میکنم دوست گرامی، پاسخگویی به سوالات متقاضیان گرامی و رفع ابهامات از مهمترین وظایف ما محسوب میشه
      پاسخ سوال: همونطور که در پاسخ کامنت قبلیتون عرض کردم، در عمل هیچ تفاوتی در ذکر موضوع تجاری و یا تولیدی وجود نداره
      امّا شما با توجه به اینکه در مجوزتون (پروانه بهره برداری) کلمه تولید ذکر شده، موضوع رو تولیدی قرار بدین
      موفق باشین

      15 اسفند 1398 در 12:07
  • جم نژاد پاسخ

    ممنون از جوابتان اما میشه یه توضیحی درمورد تجاری یا تولیدی بدهید؟
    در پروانه بهره برداری ما ذکر شده تولید محصولات خوراکی(تنقلات) یعنی ما نمیتونیم رشته فعالیت را تجاری انتخاب کنیم؟ باید تولیدی باشه؟
    این دو چه تفاوتی در مزایا دارن؟

    14 اسفند 1398 در 10:09
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      در عمل و در بحث حمایت های قانونی و مزایا، هیچ تفاوتی بین تولیدی و تجاری نیست و وقتی شما برند رو ثبت می کنین بصورت کامل تحت حمایت قانونگذار قرار میگیرین. در چنین شرایطی هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی دیگری نمیتونه بدون اجازه شما با عین و یا حتی شبیه برند ثبت شده، در همون طبقه و حرفه به فعالیت بپردازه

      14 اسفند 1398 در 16:28
  • جم نژاد پاسخ

    سلام خسته نباشید
    سوال من مربوط به رشته فعالیت است. ما در ابتدا بنا بود که صادرات هم داشته باشیم در دورنمای کسب و کار اما بنا به شرایط فعلی و مالی از این بهش صرف نظر کردیم. اما در اظهارنامه رشته فعالیت برند را بازرگانی اعلام کرده بودیم و الان از ما کارت بازرگانی خواستند که چون نداریم باید رشته فعالیت را تغییر دهیم درست است؟ چه رشته ای باید انتخاب شود؟

    13 اسفند 1398 در 11:34
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      بله شما باید زمینه فعالیتتون رو اصلاح بفرمایید و بر اساس مجوز فعالیتی که دارید، طبقه های برند رو انتخاب کنید

      14 اسفند 1398 در 06:19
  • ایمان محمودی پاسخ

    محصول ما مربوط به شکلات و روکش شکلات و خرماست

    6 اسفند 1398 در 09:39
  • ایمان محمودی پاسخ

    سلام وقت شما بخیر
    ما ثبت برند رو انجام دادیم و اصلاحیه خورد وقتی درخواست رفع نقص رو فرستادیم الان پرونده حدود دو هفته است که ساکنه
    یعنی انگار هیچ پرونده ای بررسی نشده ما چیکار باید بکنیم؟ میشه حضوری پیگیری کرد؟
    و اینکه اگر قبل از اومدن جواب ما از برند استفاده کنیم یعنی محصول رو بدیم بیرون مشکلی ایجاد میشه؟

    6 اسفند 1398 در 09:05
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پیشرفت بررسی پرونده ها گاهی خیلی کم و کند هست امّا این یه مساله طبیعی است و جای نگرانی نداره و همچنین به صورت حضوری نمیشه پیگیری کرد و باید منتظر باشین تا کارشناس پرونده شما رو بررسی و اعلام نتیجه کنه
      پاسخ سوال آخر: توصیه می کنیم تا برند ثبت نهایی نشده و سند اون رو دریافت نکردین از هرگونه فعالیتی با برند مورد نظر خودداری کنین

      6 اسفند 1398 در 14:04
  • ساسان اوازه پاسخ

    سلام. ممنون از راهنماییتون.
    همونطور که گفتم ما یه شرکت تازه تاسیس هستیم و شرایط گرفتن پروانه حق العمل کاری سخته. میشه بجای پروانه و جواز و ‌… نماد اعتماد الکترونیکی که تحت نظارت وزارت صمت هستش ارائه داد.
    با تشکر

    8 بهمن 1398 در 08:54
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      شما تصمیم به ثبت برند در هر طبقه‌ای که داشته باشین باید حتماً مجوز مرتبط با همون طبقه رو ارائه بدین

      8 بهمن 1398 در 13:05
  • ساسان اوازه پاسخ

    سلام. وقتتون بخیر. خیلی ممنون از مطالب خوبتون و نحوه پاسخگوییتون
    شرکت ما تازه تاسیس شده با موضوع فعالیت بازاریابی غیر هرمی و دلالی و حق العمل کاری.
    میخواستم بدونم برای قسمت جواز ساخت و پروانه و … شرکت ما چه مدرکی باید ارائه بده؟ چون پروانه یا جواز خاصی برای فعالیت ما جایی ثبت نشده.
    اگر جواز یا پروانه ارسال نکنیم پرونده مون رد میشه؟
    با تشکر

    5 بهمن 1398 در 21:26
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفتون
      پاسخ سوال اول: شما میتونین پروانه حق العملکاری ارائه کنین
      پاسخ سوال دوم: یکی از مدارک الزامی ثبت برند، مجوز فعالیت مرتبط هست و اگر ارائه ندین پروندتون با اخطار مواجه میشه

      6 بهمن 1398 در 14:07
  • فائزه زمانی پاسخ

    درود
    ما برای تولید یه نوع تنقلات اقدام به ثبت کردیم و قرار هست که بسته بندی های کار رو هم خودمون انجام بدیم و ماشین آلات رو هم وارد کردیم، سوال من این هست که آیا همون طبقه ۳۹ کافیه یا باید طبقه ۷ مربوط به ماشین آلات رو هم اضافه کنیم؟

    1 بهمن 1398 در 23:28
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوالتون بستگی به دو نکته داره
      1- علاقه‌مندی و خواست شما
      2- مجوز یا مجوزهای فعالیتی که دارین
      اگر مجوز فعالیتی که در اختیار دارین به شما امکان ثبت برند در طبقه ماشین آلات مرتبط با بسته بندی تنقلات رو میده، در این طبقه هم ثبت کنین وگرنه باید فقط در طبقه مربوط به خود تنقلات برندتون رو ثبت کنین

      2 بهمن 1398 در 13:09
  • ساعد پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    سوالی داشتم درمورد نام برند، ما ثبت رو انجام دادیم اما ابلاغ رفع نقص بهمون خورده درمورد ارسال تصویر مستند معنی کلمه از سایت معتبر معانی
    این سایت معتبر معانی جای خاصی هست یا هر سایت ِلغتی رو شامل میشه؟
    پیشاپیش ممنون از راهنمایتون

    1 بهمن 1398 در 23:19
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      نه هیچ سایت خاصی مد نظر نیست، فقط مهم اینه که شما مستند معنی برند مورد نظرتون رو ارائه بدین

      2 بهمن 1398 در 13:05
  • سپهری پاسخ

    سلام روزتون بخیر
    دوست عزیز ما برای ثبت برند اقدام کردیم اما تو صف بررسی سایت گیر کرده پرونده الان ۸دود یک ماه هست که پرونده رفته تو سایت ولی هنوز ۲۹۰ نفر جلوی ما قرار دارند.
    راهی هست که این پروسه سریع تر بشه؟ شرکت شما میتونه در این زمینه کمکی بکنه؟

    17 دی 1398 در 08:20
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      اصلاً جای نگرانی نیست و این موضوع طبیعه
      گاهی ممکنه در صف نوبت کارشناسان اداره علامت، روزها بگذره و حتی یک نفر هم جلوتر نروید امّا وقتی کارشناس شروع به بررسی کنه با سرعت خوبی پرونده‌ها رو بررسی میکنه

      17 دی 1398 در 11:07
  • غفار رضاعلی پاسخ

    سلام . برای گرفتن برند مواد غذایی آیا باید خط تولید اون ماده غذایی رو راه اندازی کنیم و بعدش بدند بگیریم یا اینکه گرفتن برند جداست ؟ با تشکر از مطالب خوبتون و صبر و حوصله شما در جواب دادن به سوالات .

    5 دی 1398 در 14:34
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما و سپاس از لطفی که دارین
      نه شما برای ثبت برند هیچ نیازی به راه اندازی خط تولید محصول مورد نظرتون ندارید و اتفاقاً خیلی اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تر اینه که شما اوّل برند مورد نظرتون رو ثبت کنین و بر روی برندتون مجوزهای لازم مثل علامت استاندارد، سیب سلامت و غیره رو اخذ کنین و با خیال راحت به تولید و کارآفرینی و کسب ثروت مشغول بشین
      نکته: برای ثبت برند در هر طبقه‌ای که باشه مجوز فعالیت مرتبط با اون طبقه مثل جواز تاسیس، جواز کسب، پروانه بهره برداری و غیره لازم هست نه راه اندازی خط تولید

      7 دی 1398 در 10:55
  • نیما پاسخ

    سلام خسته نباشید ببخشید میخوستم ببینم
    که من میتونم برندی که نام تجاریشو ثبت کرده
    ولی نشان تجاری نداره
    نشان تجاری اونو ثبت کنم

    22 آذر 1398 در 23:25
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوال شما بستگی به دو سه مورد مهم داره
      برای پاسخ دقیق و صحیح به سوالتون باید یه مقدار اطلاعات بیشتری داشته باشیم
      در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل با ما تماس بگیرین

      23 آذر 1398 در 22:16
  • سپهری پاسخ

    سلام آقا ممنون که جواب سوالات رو میدید و ملت رو از بلاتکلیفی درمیاید
    ما موقع ثبت دوتا حساب باز کردیم هم شخص حقیقی که مدیرعامل بودن هم شخص حقوقی که خود شرکت
    ولی موقع تایید حساب کاربری اشتباها هردو حساب را با یه شناسه یکتا فعال کردیم یعنی با اینکه برای هر کدوم جداگانه گواهی امضا گرفته بودیم موقع فعال کردن اشتباه هردو رو با یه گواهی فعال کردیم
    بعد ولی بعد در هردو حساب وضعیت اظهارنامه از در انتظار تایید به طبقه بندی نشده تغییر کرد.
    حالا من میخواستم بدونم این یعنی مشکلی نیست یا اینکه بعدا له مشکل میخوره اظهار نامه؟

    13 آذر 1398 در 11:21
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      خواهش میکنم ما انجام وظیفه میکنیم
      اصلاً نگران این موضوع نباشین
      الان مراحل ثبت برند داره روند طبیعی خودش رو طی میکنه، در این مرحله شما باید منتظر باشین تا کارشناس اداره مالکیت معنوی حساب کاربری شرکت و مدیرعامل رو تایید و نحوه طبقه بندی ای که شما انجام دادین رو بررسی و در صورت صحیح بودن تایید کنه
      این مواردی که خدمتتون عرض کردم خیلی طول نمیکشه و اوایل هفته آینده نتیجش در سامانه اعلام میشه

      13 آذر 1398 در 17:01
  • جعفری پاسخ

    سلام و ممنون از مطالب عالیتون
    یه سوال داشتم اگر طبقه بندی رو اشتباه بزنیم رد میشه کلا درخواست یا باید تصحیح بشه؟ ما برای تولید مواد خوراکی درخواست دادیم اما چون بسته بندی هم شامل میشد و خودمون ماشین الات رو وارد کرده بودیم طبقه های 6 و امسثال اون مرتبط با بسته بندی رو هم زدیم
    ایا این درخواست رد میشه؟

    12 آذر 1398 در 16:40
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      خیلی ممنون از لطفتون
      شما باید با توجه به مجوزی که در اختیار دارین اقدام به طبقه بندی برند کنین
      موضوع قبول و یا رد برند مورد نظر شما با توجه به اشتباهی که در طبقه بندی مرتکب شدین، بستگی به نظر کارشناسان اداره مالکیت معنوی داره
      و حتّی احتمال صدور اخطار رفع نقص هم وجود داره، یعنی با توجه به اینکه مجوز بسته بندی رو ارائه نکردین براتون اخطار بیاد که این طبقه رو حذف کنین

      12 آذر 1398 در 21:24
  • فرهادی پاسخ

    سلام من توی مرکز مالکیت معنوی اکانت بنام شخص خودم دارم، ایا میتونم برای شرکتی که تازه تاسیس کردم با همین اکانت یک برند به اسم شرکتم ثبت کنم؟

    19 آبان 1398 در 11:09
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      خیر باید برای شرکتتون هم اکانت جداگانه بسازین

      20 آبان 1398 در 16:53
  • راحله پاسخ

    سوالی دیگی گه پیش اومد برام اینکه میشه مراحل انجام ثبت برند رو شخص دیگری انجام بدهد..بدیل اینکه شخص اصلی ساکن شهر تهران نیست.

    13 آبان 1398 در 17:04
    • ادمین پاسخ

      مراحل ثبت برند تا قبل از تایید کارشناسان و رئیس اداره علامت، از طرف افراد فاقد سمت هم قابل انجام هست امّا پس از تایید برند و در هنگام تشکیل پرونده فیزیکی و انجام مراحل پایانی کار باید متقاضی حقیقی به وکیل دادگستری وکالت بدهد

      18 آبان 1398 در 15:49
  • راحله پاسخ

    درود
    سپاس بابت مطالب مفیدتون ، یه سوال داشتم برای ثبت برند یک محصول مانند پسته در کدوم طبقات است؟

    13 آبان 1398 در 16:34
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      پسته در طبقات 29، 30 و 31 قرار داره

      18 آبان 1398 در 15:43
  • پارساشفیعی پاسخ

    ممنون ازراهنماییتون

    11 آبان 1398 در 13:53
  • علی پاسخ

    سلام من نمایندگی حقیقی جنرال بیمه ایران دارم ایا میتونم برای نمایندگی م اسم و لوگوو ثبت کنم ؟ ممنون میشم راهنمیی بفرمایید

    6 آبان 1398 در 17:45
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      خیر شما باید تحت برند و لوگوی بیمه ایران فعالیت کنین

      6 آبان 1398 در 19:52
  • پارساشفیعی پاسخ

    باسلام
    برای لاتین بودن برند میشه از کارت عضویت استفاده کرد یا نه فقط کارت بازرگانی؟
    واینکه کارت بازرگانی را میتوان به عنوان جواز کسب استفاده کرد؟

    2 آبان 1398 در 12:39
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      پاسخ سوال اوّل: بله برای ثبت برند لاتین میشه بجای کارت بازرگانی از کارت عضویت اتاق بازرگانی استفاده کرد
      پاسخ سوال دوّم: کارت بازرگانی فقط برای ثبت برند در طبقه مربوط به صادرات مجوز محسوب میشه و برای ثبت برند در طبقات دیگه باید مجوز مرتبط با همون طبقه رو ارائه بدین

      4 آبان 1398 در 20:19
  • مهدی پاسخ

    دمتون گرم عالی بود مطالب

    26 مهر 1398 در 19:34
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما

      28 مهر 1398 در 18:22
  • amir hossein پاسخ

    سلام
    واقعن مطالبتون خیلی مفید بود فقط یه سوال:
    فروشگاه اینترنتی تو کدوم طبقست؟

    9 مهر 1398 در 18:58
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      ممنون از لطفتون، فروشگاه اینترنتی در طبقات 35 و 42 قرار داره

      9 مهر 1398 در 22:07
  • قاسمی پاسخ

    سلام
    امکان ثبت شعار سازمانی هم وجود داره؟

    9 مهر 1398 در 12:42
    • ادمین پاسخ

      درود بر شما
      بله امکان ثبت شعار هم وجود داره

      9 مهر 1398 در 21:56
  • Rezvan پاسخ

    سلام, من لوگو ای با حروف لاتین طراحی کردم و شغلم آرایشگری هستم ولی سالن از خودم ندارم, به عنوان یه شخص حقیق چطور میتونم لوگو ام رو ثبت کنم؟ چون طبق مطالب بالا خیلی پیچیده میشه و حس میکنم غیر قابل انجامه

    22 مرداد 1398 در 11:32
    • تحریریه مشهور پاسخ

      درود بر شما
      خیر موضوع پیچیده ای نیست، شما باید مدارکی که در متن بالا ذکر شده فراهم کنین تا بشه لوگو رو بنامتون ثبت کرد.
      مهمترین مدارکی که باید فراهم کنین کارت بازرگانی (با توجه به اینکه لوگو مورد نظرتون لاتین هست) و مجوز فعالیت هست
      چنانچه برای فراهم کردن هر کدام از مدارک مورد نیاز مشکلی دارین با کارشناسان ما تماس بگیرین تا راه حل هایی رو بهتون پیشنهاد بدیم
      در مجموع اصلاً نگران ثبت لوگوتون نباشین

      22 مرداد 1398 در 16:59
  • علی پاسخ

    سلام
    آیا شما مراحل ثبت برند رو انجام میدید؟
    اگر انجام میدی هزینه اش چقد میشه؟
    و چقد زمان میبره؟
    با تشکر از مطالب خوبتان.

    27 تیر 1398 در 16:04
    • تحریریه مشهور پاسخ

      درود برشما
      بله تمام مراحل ثبت برند از ابتدا تا تقدیم سند 10 ساله برند توسط کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی مشهور انجام میشه
      برای اطلاع دقیق از مواردی نظیر مدت زمان، هزینه ها، مدارک لازم و غیره با ما تماس بگیرید.

      27 تیر 1398 در 21:11
  • عباس کریمی پاسخ

    با سلام
    ضمن تشکر بابت به اشتراک گزاشتن اطلاعاتتون سوآلی دارم:
    آیا بطور کلی یک شخص عادی می تونه بدون داشتن هیچ گونه پروانه یا … اقدام به ثبت برند کنه؟ مثلن من نوعی یه نام خاص به ذهنم می رسه و می خام اون رو به نام خودم ثبت بکنم.

    24 تیر 1398 در 08:55
    • تحریریه مشهور پاسخ

      درود بر شما و ممنون از لطفی که دارین
      یکی از مدارک الزامی ثبت برند (چه ثبت برند توسط شخص حقیقی مثل شما و چه شخص حقوقی مثل شرکت ها و موسسات) مجوز فعالیت مرتبط اعم از جواز کسب، جواز تاسیس صنایع، پروانه بهره برداری و امثالهم هست

      24 تیر 1398 در 21:57
  • رضا پاسخ

    سلام
    ما به تازگی یک پادکست شروع کردیم و دوست داریم اسم و لوگوش به نام خودمون ثبت بشه. آیا میشه همچین کاری کرد؟ میشه راهنماییمون کنید؟

    21 تیر 1398 در 20:15
    • تحریریه مشهور پاسخ

      با درود بر شما کاربر گرامی
      بله امکان ثبت برند و لوگو شما وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرین.

      22 تیر 1398 در 12:26
  • شرکت زیبا پوشان پاسخ

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناسان محترم
    من از شرکت زیبا پوشان پیام میدم خدمتتون
    با توضیحاتی که در بالا در مورد ثبت برند و مراحل مختلف اون دادین متوجه شدم که در این زمینه متخصص هستین، چون ما قبلاً با 3 تا شرکت ثبتی قرارداد ثبت برند بستیم اما متاسفانه با وجود اینکه پول زیادی از ما گرفتن ولی در نهایت نتونستن برن مارو ثبت کنن.
    برای ما ثبت برند در زمینه پوشاک و لباس خیلی اهمیت داره.
    آیا شما میتونین برند مورد نظرمون رو بصورت تضمینی ثبت کنین؟

    2 تیر 1398 در 16:39
    • تحریریه مشهور پاسخ

      با درود و احترام خدمت شما کاربر گرامی
      خیلی ممنون از محبت شما
      در موسسه ما در صورت درخواست متقاضی، امکان ثبت برند (از جمله ثبت برند پوشاک) بصورت کاملاً تضمینی وجود داره.
      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      2 تیر 1398 در 16:44
  • محمد زاده پاسخ

    سلام کارشناس محترم
    ضمن تشکر از اطلاعات کاملی که در مورد ثبت برند دادید یه سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنین
    ما اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند کردیم و قبلش برند مورد نظرمون رو استعلام کردیم و چون قبلاً ثبت نشده بود ما اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند کردیم، اماّ متاسفانه بعد از گذشت حدود 4 ماه برامون اخطار رد اومد و کارشناس اداره علامت تجاری در اخطار رد نسبت به 5 مورد ایراد گرفته و یکی از ایرادات هم مشابهت برند درخواستی ما با برندی هست که قبلاً ثبت شده، در صورتی که ما تصور میکردیم تمام مراحل رو به درستی طی کردیم و در واقع منتظر ثبت شدن برندمون بودیم که متاسفانه رد شد.
    لطفاً راهنمایی کنین که ما چطور میتونیم این برند رو ثبت کنیم؟

    1 تیر 1398 در 15:09
    • تحریریه مشهور پاسخ

      با درود خدمت شما کاربر گرامی و تشکر از لطفی که داشتین
      در ارتباط با تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت برند رعایت چند تا نکته مهم و تاثیر گذار ضروری هست و اگر این چند تا نکته رو رعایت نکنین بدون تردید برند مورد نظرتون با اخطار رفع نقص و یا بدتر از اون با اخطار رد مواجه میشه که این موضوع هم زمان زیادی از شما هدر میده و هم هزینه های شما رو سوخت میکنه.
      این درسته که بخشی از پروسه ثبت علائم تجاری بصورت اینترنتی انجام میشه و ممکنه در ظاهر کار ساده ای به نظر برسه اما نیاز به تجربه و مهارت داره و همونطور که خدمتتون عرض شد اگر نکات مهم استعلام برند قبل از ثبت و تکمیل و ارسال اظهارنامه رو بدرستی رعایت نکنین، نباید توقع ثبت شدن برندتون رو داشته باشین.
      نکته دیگه اینه که شما نمیتونین درخواست ثبت برندی رو داشته باشین که قبلاً در همون طبقه مورد نظر شما بنام شخص و یا شرکت دیگه ای ثبت شده. در واقع یکی از مهمترین دلایل ثبت برند، انحصاری بودن اونه
      برای اطلاعات تکمیلی به کارشناسان ما تماس بگیرید.

      1 تیر 1398 در 15:22
  • شرکت کار و اندیشه پاسخ

    با سلام خدمت شما
    ما تصمیم به ثبت برند در گروه مواد غذایی خصوصاً اقلامی مانند رب گوجه فرنگی، ترشیجات، خیار شور و کنسرویجات داریم.
    لطفاً راهنمایی کنین که در چه طبقه ای باید برندمون رو ثبت کنیم؟

    30 خرداد 1398 در 11:13
    • تحریریه مشهور پاسخ

      با درود و احترام خدمت شما
      ثبت برند مواد غذایی در طبقات ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۹ و ۴۳ امکانپذیره و عمده ترین اقلامی که در این طبقات وجود داره شامل موارد زیر است:

      طبقه ۲۹- گوشت، گوشت ماهی، گوشت ماکیان و شکار، عصاره‌های گوشت، میوه‌ها و سبزیجات پخته شده، خنک شده، منجمد شده و به صورت کنسرو، انواع ژله، مرباجات و کمپوت‌ها، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن‌های خوراکی و چربی‌های خوراکی

      طبقه۳۰- قهوه، چای، کاکائو، و قهوه مصنوعی، برنج، پیو کا و ساکوز (نشاسته، نیوک و نشاسته ساگو)، آرد و فرآورده‌های ساخته شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی ها، یخ های خوراکی، عسل، ملاس، شکر، مخمر، پودر شیرینی پزی، نمک، خردل، ادویه، سرکه، انواع سس (چاشنی‌ها)، یخ و بستنی

      طبقه۳۱- غلات، محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلی که در طبقات دیگر طبقه بندی نشده‌اند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذرها، گیاهان طبیعی و گل‌ها، مواد غذائی مختص حیوانات، مالت (جوانه جو)

      طبقه۳۲- ماءالشعیرها، آب‌های معدنی و گازدار و سایر نوشابه‌های غیرالکلی، آب میوه‌ها و نوشابه‌های میوه‌ای، شربت‌ها و سایر فرآورده‌ها برای ساخت نوشابه‌ها

      طبقه۳۹- حمل و نقل، بسته بندی و انبار سازی کالاها و غیره

      طبقه۴۳- خدمات مربوط به عرضه اغذیه و نوشیدنی و غیره

      همچنین برای آشنایی بیشتر و مشاهده لیست کامل طبقه بندی برند وارد این قسمت بشین.

      30 خرداد 1398 در 11:29
  • حامد پاسخ

    توضیحات شما عالی و کامل بود ممنو از سایت خوبتون

    20 اسفند 1397 در 22:08