مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • 25 آذر 1396
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟ در طول سالها فعالیت در زمینه ثبت شرکت همیشه با این موضوع مواجه بوده ایم که برخی از متقاضیانی که خودشون اقدام به ثبت شرکت کرده بودند به علت اینکه مدارکشون کامل نبوده، براشون اخطار رفع نقص صادر شده و بعد از مدتی پرونده ثبت شرکت اونها توسط اداره […]

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟ در طول سالها فعالیت در زمینه ثبت شرکت همیشه با این موضوع مواجه بوده ایم که برخی از متقاضیانی که خودشون اقدام به ثبت شرکت کرده بودند به علت اینکه مدارکشون کامل نبوده، براشون اخطار رفع نقص صادر شده و بعد از مدتی پرونده ثبت شرکت اونها توسط اداره ثبت شرکت ها عودت داده شده و این عدم آگاهی صحیح و کامل باعث می شود متاسفانه هزینه و وقت زیادی از متقاضیان ثبت شرکت به هدر برود.

 

لذا ما برای پاسخ به این سوال پر تکرار که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟ به بررسی و توضیح کامل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص پرداخته ایم. بنابراین چنانچه قصد ثبت شرکت سهامی خاص رو دارین توصیه می کنیم موارد زیر رو مطالعه بفرمائین.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها

۱- دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت.

 

۲- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.

 

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.

 

۴- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت.

 

۵- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت).

 

۶- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره.

 

۷- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید).

 

۸- اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و سپرده گذاری حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مذکور.

 

۹- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت.

 

در ادامه بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص به دو نمونه از اقرارنامه که اولی برای مدیران هست و دومی برای بازرسین اشاره می کنیم.

 

نمونه متن اقرارنامه مدیران:

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص

بدینوسیله اینجانبان آقایان/خانم ها اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه در شرف تأسیس تعهد و اقرار می نماییم که

به هیچگونه شغل دولتی اشتغال نداریم و مشمول ممنوعیت های مقرر در اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ ، ۱۲۶ ، ۱۴۷  لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشیم (ضمنا هیچ یک از نامبردگان به نحوی از انحاء در رابطه با اصل ۴۹ قانون اساسی محکوم نگردیده) و ممنوعیت قانونی جهت عضویت در هیأت مدیره یا مدیرعاملی وجود ندارد. النهایه کلیه نامبردگان اقرار و تعهد نمودند در صورت کشف خلاف مشمول بند ۳ ماده ۲۴۳ لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهند بود.

 

۹- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت

تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت، حقوقی دریافت نمی کنند. و اگر خلاف این موضوع کشف بشه، اشخاص متخلف با استناد به ماده ۲۴۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت محکوم به حبس یا جزای نقدی می شوند.

 

نمونه متن اقرارنامه بازرسین:

 

بازرس (بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی

و مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.

 

۱۰- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه وکیل دادگستری

 

۱۱- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه

 

۱۲- پرداخت فیش ۴۰۰۰ تومانی بعنوان هزینه تعیین نام

 

۱۳- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

که این مبلغ باید در یکی از بانک های کشور در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس سپرده گذاری شده و گواهی بانک مربوطه همراه با سایر مدارک ذکر شده به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. این مبلغ تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده قابل برداشت نیست.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

در خاتمه باید خدمتتون عرض کنیم که چنانچه با مطالعه این مقاله همچنان سوالی در ذهنتان باقی مانده و

یا برای ثبت شرکت نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید میتوانید به راحتی با مشاوران و کارشناسان با تجربه و خبره ثبت شرکت مشهور از طریق راه های ارتباط با ما و همچنین از طریق شماره تلفن ۲۱ ۴۸ ۲۱ ۸۸ – ۰۲۱  در تماس باشید.
شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه