خرید بیمه سربازی چگونه است؟ بررسی نحوه و شرایط خرید بیمه سربازی

  • 23 اسفند 1398
  • محسن شیخ ها
  • 2 پرسش و پاسخ

خرید بیمه سربازی   خرید بیمه سربازی یکی از دغدغه های همیشگی و مهم سربازان عزیز کشورمان است و طبیعتاً این قشر از جامعه ایرانی برای آنکه بتوانند از حمایت ها و مزایای قانونی بیشتری بهره مند شوند، تمایل دارند تا در دوران خدمت سربازی بیمه شوند و به همین دلیل سعی بر این داشته […]

خرید بیمه سربازی

 

خرید بیمه سربازی یکی از دغدغه های همیشگی و مهم سربازان عزیز کشورمان است و طبیعتاً این قشر از جامعه ایرانی برای آنکه بتوانند از حمایت ها و مزایای قانونی بیشتری بهره مند شوند، تمایل دارند تا در دوران خدمت سربازی بیمه شوند و به همین دلیل سعی بر این داشته ایم که در متن حاضر نحوه و شرایط خرید بیمه سربازی را مطابق با قانون توضیح دهیم.

 

شرایط خرید بیمه سربازی

شرایط خرید بیمه سربازی

شرایط خرید بیمه سربازی چیست؟

 

به موجب قانون، دوران خدمت سربازی کلیه بیمه شدگان جزو سوابق بیمه ای آنان محسوب می شود. مشروط بر این که تمام شروط ۴ گانه ذیل فراهم باشد:

 

۱- درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد

 

۲- حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد

 

۳- رابطه بیمه ای فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد

 

۴- در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل «۲» سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد

 

 

نحوه خرید بیمه سربازی چگونه است؟

 

طبق قانون کار، نحوه پرداخت حق بیمه دوره سربازی به دو دسته ذیل تقسیم می شود:

 

الف) کسانی که قبل از تاریخ ۱۳۸۳/۱/۳۰ (طبق قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن) خدمت سربازی را گذرانده اند که از این افراد حق بیمه ای دریافت نمی شود.

 

به شرط آن که قبل از رفتن به سربازی، اشتغال به کار داشته و حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند و پس از سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند.

 

ب) کسانی که پس از تاریخ مذکور به خدمت سربازی اعزام شده اند که از این افراد ۷ درصد از بیمه شده دوران خدمت به عنوان سهم بیمه شده اخذ می گردد و سهم کارفرما توسط دولت تامین می شود.

 

نکته: حق بیمه مربوط به دوره خدمت سربازی ۳۰% (سی درصد) میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست است که ۷% (هفت درصد) آن را بیمه شده می پردازد و مابقی توسط دولت پرداخت می شود.

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در ارتباط با مسائل حقوقی و ثبتی نیاز به مشاوره حقوقی و راهنمایی دارید و یا تصمیم به بهره مندی از خدمات وکیل پایه یک دادگستری خبره و با تجربه دارید، می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از خدمات کارشناسان خبره و وکلای پایه یک دادگستری با تجربه و کاربلد ما بهره مند گردید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 2 دیدگاه
  • احمد پاسخ

    باسلام.من درتاریخ 76/10/1به خدمت اعزام شدم ودرتاریخ78/3/27به پایان رسید.وبه ازخدمت سربازی بیمه شدم.الان 6سال 3ماه سابقه بیمه دارم.خواستم بودنم میتونم سابقه خدمتم را بخرم.لطفاراهنمایی کنید.

    10 دی 1397 در 13:02
  • بهنام بنده پاسخ

    باسلام
    ۲سال سابقه پرداخت بیمه باید دریک شعبه جمع شود یا نه مجموع پرداخت بیمه لحاظ پی شود

    10 آذر 1397 در 20:18