بخشودگی جرائم مالیاتی تسهیل شد!

  • 14 اردیبهشت 1397
  • محسن شیخ ها
  • 1 پرسش و پاسخ

بخشودگی جرائم مالیاتی تسهیل شد!   با بخشنامه رئیس کل سازمان مالیاتی، تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش تا پایان سال ۹۷ به مدیران کل سازمان مالیاتی کشور تفویض گردید. متن کامل بخشنامه به شرح زیر است: ⁣نظر به اهمیت تحقق به موقع درآمدهای مالیاتی ، رعایت اصل عدم تمرکز و اجتناب از […]

بخشودگی جرائم مالیاتی تسهیل شد!

 

با بخشنامه رئیس کل سازمان مالیاتی، تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش تا پایان سال ۹۷ به مدیران کل سازمان مالیاتی کشور تفویض گردید.
متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:
⁣نظر به اهمیت تحقق به موقع درآمدهای مالیاتی ، رعایت اصل عدم تمرکز و اجتناب از انجام مکاتبات متعدد و اتلاف وقت مؤدیان محترم مالیاتی، به منظور تسریع در امر وصول مالیات و پیروز بخشنامه شماره 200/95/42 مورخ 07/ 07/ 1395 بدین وسیله اختیارات قانونی موضوع مواد 167 و 191 قانون مالیات های مستقیم با آخرین اصلاحات مصوب 31/ 04/ 1394، در خصوص تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش مقرر در قانون یاد شده و قانون مالیات بر ارزش افزوده با رعایت قوانین مذکور و سایر قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال 1397، به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض می شود.
تذکرات:
1- بخشودگی جرائم قابل بخشش سال یا سال های مورد درخواست مؤدیان مالیاتی، منوط به پرداخت اصل مالیات و مانده جرائم (اعم از غیر قابل بخشش یا آن قسمت از جرائم که با بخشودگی آن موافقت نشده است) همان سال یا سال ها باشد.
2- در مواردی که مؤدی مالیاتی مشمول دریافت خسارت تأخیر موضوع  تبصره ماده 242 قانون یاد شده می باشد، ضرورری است  ابتدا مبالغ مذکور از جرائم مالیاتی قابل بخشش مربوط به همان سال یا سایر سنوات کسر گردیده، سپس نسبت به بخشودگی یا وصول جرایم مالیاتی قابل بخشش مازاد، بررسی و اتخاذ تصمیم شود .
ضمنا مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور مجازند تمام یا بخشی از اختیارات موضوع تفویض اعتبار مزبور را به معاونان، مدیریت ها و رؤسای امور مالیاتی ذی ربط تفویض نمایند.

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در ارتباط با دعاوی امور مالیاتی و همچنین دعاوی دیگری از جمله کیفری، حقوقی، خانواده و ثبتی نیاز به مشاوره دارید، می توانید ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از خدمات تخصصی و مشاوره حقوقی تخصصی کارشناسان خبره و وکلای پایه یک با تجربه ما بهره مند گردید.

 

 

پیوند:  وکیل ملکی  |  وکیل کیفری  |  طلاق توافقی  |  ثبت شرکت

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 1 دیدگاه
  • بخشودگی جرایم مالیاتی پاسخ

    ممنون از اطلاع رسانی مفیدتان

    19 اسفند 1397 در 22:11