ثبت شرکت در گرجستان و بررسی کامل مراحل، مدارک و هزینه ها

  • 26 مهر 1400
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت در گرجستان چگونه است؟ هزینه ثبت شرکت در گرجستان چقدر است؟ مراحل، مزایا، شرایط و مدارک ثبت شرکت در این کشور چه مواردی است؟ در مقاله پیش رو به این سوالات بصورت کامل و جامع پاسخ داده ایم. بنابراین چنانچه تصمیم به ثبت شرکت در این کشور را دارید و یا علاقه مند به […]

ثبت شرکت در گرجستان چگونه است؟ هزینه ثبت شرکت در گرجستان چقدر است؟ مراحل، مزایا، شرایط و مدارک ثبت شرکت در این کشور چه مواردی است؟ در مقاله پیش رو به این سوالات بصورت کامل و جامع پاسخ داده ایم.

بنابراین چنانچه تصمیم به ثبت شرکت در این کشور را دارید و یا علاقه مند به کسب اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه هستید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

گرجستان (ساکارتولُ) کشوری در قفقاز است و در شاهراه ارتباطی اروپا و آسيا میانی اروپای شرقی و آسيای غربی و در مسير جاده تاريخی ابريشم قرار گرفته است.

این کشور در غرب و مركز ناحیه قفقاز میان دريای سياه و دريای خزر واقع شده است. با نگاهی به اين موقعيت جغرافيايی، گرجستان از شمال با فدراسيون روسيه، از جنوب شرقی با آذربايجان، از جنوب با ارمنستان و تركيه همسايه است.

زبان رسمی مردم این کشور، گرجی و آبخازی است. آیین ۸۳٪ از ساکنان گرجستان را مسیحیت ارتدوکس تشکیل می‌دهد و بعد از آن دین اسلام با ۱۰٪ فراوانی قرار دارد.

نوع حکومت گرجستان، جمهوری به‌ شمار می‌رود و نظام سیاسی حاکم بر آن، نیمه‌ ریاستی است و رئیس جمهور در راس کشور و نخست وزیر در راس حکومت قرار می‌گیرند. واحد رسمی پول  این کشور نیز لاری گرجستان (₾) نام دارد.

به منظور ثبت شرکت در گرجستان باید این نکته را در نظر داشته باشید که: با توجه به مزایای زیادی که ثبت شرکت در این کشور دارد،می تواند با شرکت های ثبت شده در ایران تعامل و همکاری خوبی در زمینه های گوناگون تجاری و اقتصادی داشته باشد.

 

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان دارای مزایای بسیار زیادی است و ما در ادامه به برخی از مهمترین این مزایا اشاره نموده ایم

 

  • ثبت شرکت در این کشور در حداقل زمان ممکن و با هزینه مناسب انجام می شود
  • قیمت محصولات و خدمات در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پائین تر است
  • هزینه بکارگیری نیروهای کار پایین است
  • میزان مالیات در کشور گرجستان بسیار کم است
  • تورم در کشور گرجستان کنترل شده است و به همین دلیل دارای ثبات اقتصادی خوبی است
  • دسترسی آسان به بازارهای کشورهای اروپایی
  • اقامت در گرجستان از طریق ثبت شرکت

 

در کشور گرجستان با دریافت پروانه جنرال تریدینگ (General Trading) می توانید به راحتی شرکت خود را در این کشور ثبت نمایید و با داشتن این پروانه دیگر نیاز به اخذ مجوز های مربوطه ندارید و تنها استثناء این موضوع اخذ مجوز برای فعالیت در زمینه تولید و پخش دارو است.

 

انواع شرکت های قابل ثبت در گرجستان

 

شرکت سهامی (JSC): نوعی شرکت بازرگانی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت هر یک از شرکاء به مبلغ سهام مربوط می شود و بدهی های شرکت به شرکاء مربوط نمی شود.

 

شرکت هلدینگ بین المللی: نوعی سازمان قانونی که به عنوان شرکت سرمایه گذاری محسوب می شود و سرمایه شرکاء به سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از اعضا به مبلغ سهام آن ها در شرکت بستگی دارد.

 

شرکت تعاونی(CO): نوعی شرکت است که برای انجام فعالیت واحد و به دست آوردن سود تشکیل می گردد و مسئولیت پرداخت قروض شرکت فقط خود شرکت است و نه اعضاء آن.

 

شرکت تجاری (BP): شرکتی تجاری است که بین دو و یا چند نفر تشکیل می شود که هر یک بخشی از سرمایه شرکت را تامین می نمایند و تقسیم سود و ضرر نیز به نسبت مقدار سرمایه ای است که هر یک از اعضاء با خود به شرکت آورده اند.

 

مشارکت محدود: شرکتی است که در آن چندین نفر فعالیت های مربوط به کارآفرینی مجزا و مستقل از هم ولی تحت نام و زیر مجموعه یک شرکت را انجام می دهند و در برابر قروض شرکت مسئولیتی را بر عهده ندارند.

 

مشارکت عمومی: شرکتی است که در آن چندین نفر فعالیت های مربوط به کارآفرینی مجزا و مستقل از هم ولی تحت نام و زیر مجموعه یک شرکت را انجام می دهند، امّا بر خلاف نوع قبلی، هر کدام از اعضاء در برابر قروض شرکت مسئول هستند.

 

توضیح: کارآفرین (IE) شخصی است که تمام اموری که مربوط به کارآفرینی می شود را با سرمایه خود انجام می دهد و مسئولیت پرداخت تمام قروض حاصل شده از فعالیت ها با خود شخص کارآفرین است.

 

شرکت با مسئولیت محدود (LLC): شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که برای انجام فعالیت ها و امور تجاری تاسیس و ثبت می شود و هر یک از شرکاء و اعضاء شرکت تا میزان آورده و سهم الشرکه خود در شرکت مسئول پرداخت بدهی های شرکت هستند.

 

 

مراحل ثبت انواع شرکتها در گرجستان

1- ترجمه پاسپورت شخص متقاضی به زبان گرجی و تایید دفتر اسناد رسمی در گرجستان

2- معرفی یک آدرس پستی معتبر به عنوان محل شرکت

3- تعیین نام شرکت و تکمیل فرم های مربوطه و همچنین تنظیم اوراق شرکت مانند اساسنامه، اظهارنامه، شرکتنامه و امثالهم

 

هزینه ثبت شرکت در گرجستان چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در گرجستان تا حدود بسیار زیادی بستگی به نرخ ارز دارد و با توجه به این موضوع که در ماه های اخیر، قیمت ارز دچار نوسانات بسیار زیادی بوده است، ما در این نوشته هزینه ثبت شرکت در این کشور را بصورت دقیق ذکر نکرده ایم. برای آگاهی از هزینه‌ها بصورت دقیق و شفاف، با کارشناسان موسسه حقوقی مشهور تماس حاصل نمایید.

 

⚖️موسسه حقوقی مشهور تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت، ثبت برند و خدمات حقوقی در ایران

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه