ثبت شرکت مشهور تخصصی ترین مرکز ثبتی و حقوقی در ایران

مراحل ثبت برند و علامت تجاری در ۷ گام ساده

فروردین ۳, ۱۳۹۷
ادمین

مراحل ثبت برند و علامت تجاری

 

ثبت برند از اهمیت بسزایی برخوردار است و به همین دلیل و دلایل بسیار مهم دیگری که در ادامه به تمامی آنها اشاره نموده ایم شاهد رشد روز افزون متقاضیان آن هستیم، همچنین به دلیل پیچیدگی های خاصی که مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری دارد و به منظور آگاهی هرچه بیشتر شما متقاضیان گرامی، در این نوشته بصورت کاملاً ساده و البته جامع و کامل، مراحل ثبت برند و علامت تجاری را در ۷ گام ساده شرح داده ایم و پس از آن به مسائلی مانند مدارک مورد نیاز ثبت برند و زمانی که حدوداً بطول می انجامد تا برند مورد نظر به ثبت برسد، مدت اعتبار برند ثبت شده، بررسی کامل طبقه بندی برند، نحوه استعلام آنلاین برند قبل از ثبت، هزینه ثبت برند و موارد پر اهمیت دیگری که دانستن آن بسیار مفید است پرداخته ایم. بنابراین چنانچه متقاضی ثبت برند و ثبت علامت تجاری هستید و یا بنا به هر دلیلی تصمیم به کسب اطلاعات مفید و کاربردی و کامل در این زمینه هستید توصیه می نماییم مقاله حاضر را بصورت کامل مطالعه نمایید.

 

  • چنانچه در مورد مراحل، مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت برند نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید از طریق تماس با شماره ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱ با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید. 

 

اینفوگرافیک مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

اینفوگرافیک مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند در ۷ گام ساده

 

۱- مشاوره کاملاً تخصصی و رایگان با کارشناسان باتجربه موسسه حقوقی مشهور در ارتباط با مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن و مدت زمانی که حدوداً به طول می انجامد تا برند شما به ثبت برسد و همچنین هزینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، اولین گام از مراحل ثبت برند است و اقدام بعدی انتخاب یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را به گونه ای انتخاب نمایید که برند شما به راحتی در اذهان مخاطب ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می نمایید و در همین رابطه نیز می توانید از تخصص کارشناسان خبره موسسه مشهور بهره مند شوید.

 

۲- مرحله بعدی آن است که ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلاً در همان طبقه ثبت شده است یا خیر، چرا که در صورت وجود کوچکترین مشابهتی بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلا در همان طبقه ثبت شده است، اظهارنامه علامت تجاری شما رد خواهد شد و برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب می شود.

 

ما به شما اکیداً توصیه می نماییم که این مرحله از مراحل ثبت برند را کاملاً جدی بگیرید! و قبل از شروع هر اقدامی ابتدا برند مورد نظر خود را استعلام نمایید تا از درصد موفقیت در ثبت شدن آن اطلاع پیدا کنید و از همین طریق از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید.

 

برای استعلام برند بصورت کاملاً رایگان، فوری و آنلاین و در هر زمانی از شبانه روز می توانید از طریق کلیک بر روی آیکون زیر، وارد مرحله مربوطه شوید و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظرتان استعلام نمایید و چنانچه «عین و یا شبیه» برند مورد نظرتان قبلاً برندی ثبت نشده بود، آنگاه با خیالی آسوده مراحل ثبت برند را آغاز نمایید.

 

 

 

 

 

۳- سومین مرحله از مراحل ثبت برند فراهم نمودن مدارک مورد نیاز آن است که در ادامه همین مقاله مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را بصورت مفصل شرح داده ایم

 

۴- در مرحله بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید و اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید و پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه ای نمایش داده می شود که باید آن را پرینت نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید و با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید که جهت پیگیری های بعدی و اطلاع از نوبت شما در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنید

 

۵- پس از آنکه اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما توسط هر سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و فاقد نقص اعلام و مورد تایید قرار گرفت، برای شما پیامکی ارسال می گردد که ثبت علامت تجاری مورد تقاضای شما از سوی اداره علائم تجاری بلامانع تشخیص داده شده است و در این مرحله باید بصورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری خود نمایید و برای این منظور باید حتماً تصویر برابر اصل کلیه مدارکی که در هنگام تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود در سامانه بارگزاری و آپلود نموده اید را با خود به همراه داشته باشید

 

۶- پس از آنکه مطابق با گام قبلی اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری خود نمودید از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال میگردد و برای شما امکان واریز هزینه روزنامه رسمی نوبت اول که به آگهی تقاضای علامت تجاری موسوم است فراهم می شود که باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید و پس از سپری شدن حدوداً یک هفته از پرداخت هزینه، روزنامه مذکور چاپ و به آدرس شما ارسال می شود

 

مطابق با قانون، از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود می دانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند و اگر در این فرصت ۳۰ روزه اعتراضی به اداره مالکیت ارسال نشود، امکان پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم فراهم می گردد که با پرداخت این هزینه حدوداً یک هفته زمان میبرد تا روزنامه نوبت دوم چاپ و به آدرس شما ارسال شود و همچنین پرداخت هزینه حق الثبت اقدامی تکمیلی است که باید در این زمان انجام دهید.

 

۷- آخرین گام از مراحل ثبت برند آن است که با در دست داشتن مدارکی مانند یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶*۶ مجدداً به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و ضمن ارائه رسید، سند برند خود را تحویل بگیرید.

 

نکته مهم: پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

نکته مهم: اگر پروسه ثبت برند شما توسط موسسات ثبتی انجام میگیرد، هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما به اداره مالکیت معنوی وجود ندارد و مواردی نظیر مراجعه به این اداره، تشکیل پرونده فیزیکی،  پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، پرداخت هزینه حق الثبت، مراجعه مجدد به اداره مالکیت، دریافت سند برند و تحویل آن به شما همگی جزء خدماتی است که باید توسط موسسه ای که با شما قرارداد بسته است انجام شود.

 

هزینه ثبت برند چقدر است؟

 

با توجه به تعداد طبقه ای که برای ثبت برند خود انتخاب می نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید، هزینه ثبت برند متغیر و متفاوت خواهد بود.

 

در تصویر زیر هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت برند برای شخص حقوقی بصورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می توانید از هزینه های مربوطه بصورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، کارشناسان با تجربه ما پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

 

هزینه ثبت برند

مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری 

دلایل مهم ثبت برند

 

تصور نمایید که مدّت زیادی است با نام و یا نشان تجاری خاصی به فعالیت می پردازید و به دلیل عملکرد خوبی که در بخش بازاریابی، تبلیغات، کیفیت کالاها، محصولات و یا خدمات خود داشته اید و همچنین به علت احترام به حقوق مشتریانتان، بازار خیلی خوب و پر سودی برای خود فراهم آورده اید و در بین مشتریانتان دارای محبوبیت زیادی شده اید، اما اگر برند و یا علامت تجاری خود را به ثبت نرسانده باشید، با دستان خودتان امکان سوء استفاده از برند خود را فراهم آورده اید و این امکان وجود دارد که سودجویان از برند شما سوء استفاده نمایند و دسترنج سال ها فعالیت و تلاش و کوشش و اعتبار محصولات و کالاهای و خدمات شما را به تاراج ببرند و یا حتی اقدام به ثبت برند و ثبت علامت تجاری شما نمایند که در چنین شرایطی متاسفانه شما نمی توانید به بهره مندی از حمایت های قانونی خیلی امیدوار باشید و اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سوء استفاده کرده است، کاری سخت و دشوار خواهد بود.

 

با کمال تاسف باید بگوییم در سال های اخیر از این دست مسائل بسیار اتفاق افتاده است و کسب و کارهای بزرگی را به ورطه نابودی کشانده است. بنابراین اگر تصور نمایید که این اتفاقات برای شما پیش نمی آید و در اصطلاح فقط برای دیگران است، سخت در اشتباهید.

 

بنابراین اگر نام و نشان تجاری معتبری دارید که بنا به هر علتی تا کنون به ثبت نرسانده اید و یا اگر تصمیم به شروع فعالیت و ورود به کسب و کار و بازار پر رقابت امروزی را دارید، تصویه اکید ما این است که حتماً در اسرع وقت اقدام به ثبت برند و ثبت علامت تجاری خود نمایید. 

 

چرا انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟

 

ثبت برند و ثبت علامت تجاری از خدمات پر متقاضی و مهمی است که توسط اداره مالکیت معنوی ارائه می شود و از آنجائیکه این اداره فقط در شهر تهران مستقر است، تمامی اظهارنامه های ثبت علامت تجاری که در سامانه اینترنتی این اداره ثبت می شود، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام نتیجه می شود.

 

به دلیل آنکه هر روزه تعداد زیادی اظهارنامه ثبت علامت تجاری به این اداره ارسال می شود و از طرفی تعداد کارشناسان اداره مالکیت معنوی محدود است، طبیعتا با صف های طولانی بررسی اظهارنامه های ثبت علامت تجاری مواجه هستیم و گاهاً مشاهده می شود که بررسی این اظهارنامه ها توسط کارشناسان چند ماه به طول می انجامد که اگر در هنگام تنظیم و ارسال آنها دقت لازم را معمول نداشته باشید یا موارد قانونی را رعایت نکرده باشید، با اخطار رفع نقص یا بدتر از آن با اخطار رد اظهارنامه مواجه می شوید که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه شما می شود.

 

به همین جهت رعایت موارد قانونی و انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا به همین خاطر تصمیم گرفتیم شما را با مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز آن بصورت گام به گام و ساده آشنا نماییم.

 

پس از ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری با چه تصمیماتی از سوی اداره مالکیت معنوی مواجه می شویم؟

 

پس از تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری بر حسب مورد با یکی از اقدامات و تصمیمات ذیل از سوی کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری مواجه می شویم:

 

الف) صدور ابلاغیه پذیرش

 

بهترین خبری که از سوی اداره مالکیت معنوی برای متقاضی ثبت علامت تجاری ارسال می شود همین خبر بلامانع بودن ثبت علامت مورد تقاضا است. چنانچه مراحل ثبت برند را بصورت کامل و دقیق مطابق با مواردی که در بالا ذکر نمودیم طی کرده باشید و تمامی مواردی که برای تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز، تنظیم صحیح و دقیق اظهارنامه ثبت علامت تجاری و ارسال آن و همچنین طبقه بندی علامت تجاری و موارد مهم دیگری که مورد نیاز است را بخوبی انجام داده باشید، با صدور ابلاغیه پذیرش مواجه می شوید که در این زمان باید گام ۵ الی ۷ از مراحل ثبت برند که در بالا مشاهده می نمایید را در اسرع وقت انجام دهید.

 

ب) صدور اخطار رفع نقص

 

چنانچه در مراحل ثبت برند که در بالا به تفصیل ذکر گردید دقت لازم را نداشته باشید و در مواردی مانند تهیه مدارک و اطلاعات لازم و تکمیل دقیق اظهارنامه و مواردی مانند آن دچار اشتباه شده باشید، با اخطار رفع نقص مواجه می شوید و در اینصورت ۳۰ روز زمان دارید تا موارد مطروحه و نواقص اعلامی را برطرف نمایید در غیر اینصورت اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما رد خواهد شد.

 

پ) صدور اخطار رد

 

بدترین خبر ممکن اخطار رد برند مورد تقاضا است. این اتفاق در مواردی نظیر عدم اقدام به موقع برای رفع نواقص اعلامی (مورد قبلی)، وجود تشابه در برند مورد تقاضا با برندی که قبلاً در همان طبقه و زمینه برای شخص دیگری به ثبت رسیده است و یا حتی زودتر تقاضا شده (ولو یک روز زودتر تقاضا شده) و در حال طی کرد مراحل ثبت برند از سوی متقاضی آن است، عدم طبقه بندی صحیح برند با توجه به مجوز فعالیت، عدم انجام صحیح مراحل ثبت برند که در بالا بصورت مشروح ذکر کردیم و مواردی نظیر آن است.

 

سوال مهم: اگر با اخطار رد مواجه شدیم ولی به دلایلی همچنان اصرار به ثبت شدن برند مورد نظر خود داشته باشیم باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

 

پاسخ: در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار میگیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود.

 

پس از تشکیل کمیسیون که اعضاء آن از کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری هستند، اعضاء مذکور به اعتراض شما رسیدگی می نمایند و نتیجه از طریق سامانه به شما اعلام میگردد اما بسیار بعید است نتیجه مثبت باشد و اعلام شود که اشتباهی رخ داده و در نتیجه ثبت علامت تجاری مورد تقاضا بلامانع اعلام شود.

 

پس از این مرحله اگر به احتمال زیاد نظر کمیسیون همچنان بر رد اظهارنامه علامت باشد، شما می توانید با تقدیم دادخواست مربوطه به دادگاه، حل و فصل قانونی این اختلاف را تقاضا نمایید. دادگاه با جلب نظر کارشناس متخصص به موضوع رسیدگی می نماید و رای لازم را صادر می نماید که طرفین دعوا (متقاضی ثبت برند به عنوان خواهان و اداره ثبت علائم تجاری به عنوان خوانده دعوا) حق دارند تا در زمان قانونی به این رای اعتراض نمایند که در چنین وضعیتی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع می شود و رای دادگاه تجدید نظر رای قطعی و نهایی خواهد بود و نتیجه آن هرچه که باشد برای طرفین دعوا لازم الاتباع خواهد بود.

 

همانطور که مشاهده می نمایید چنانچه پرونده ثبت علامت تجاری شما از سوی اداره با اخطار رد مواجه شود و همچنان نسبت به ثبت آن اصرار داشته باشید، راهی طولانی و سخت در پیش دارید که همین موضوع بیانگر اهمیت طی کردن صحیح مراحل ثبت برند و بهره گیری از تجربیات افرادی است که در این خصوص دارای تبحر و تجربه کافی هستند.

 

مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

برای ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟

 

بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی، یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت برند حقوقی، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها، موسسات و یا سازمان ها خواهند بود، را دارید و همچنین بسته به اینکه برندی که ثبت می نمایید فارسی باشد و یا لاتین باشد، مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی و شخص حقوقی را با هم بررسی می نماییم.

 

الف) مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقیقی:

 

۱- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص متقاضی ثبت برند

 

۲- کپی برابر اصل کارت بازرگانی شخص متقاضی (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

 

۳- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

 

۴- اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و همراه متقاضی

 

ب) مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقوقی:

 

۱- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت

 

۲- کپی آخرین روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت (درصورت وجود)

 

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند

 

۴- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

 

۵- کپی کارت بازرگانی شرکت (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

 

۶- اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و همراه صاحبان امضاء شرکت  

 

نکته مهم: مطابق با آخرین دستور العمل اداره مالکیت معنوی، شماره تلفن همراه متقاضیان ثبت برند  (چه برند حقیقی و چه برند حقوقی) باید حتماً بنام خود ایشان باشد و در واقع مالک رسمی خط تلفن همراه ارائه شده باید لزوماً خود متقاضی ثبت برند باشد.  

 

  • نکته: مالک یک برند می تواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیق و حقوقی باشند که در اینصورت باید تعیین نمایید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند خواهند بود.

ثبت برند چقدر زمان می برد؟

 

هنگامی که اظهارنامه برند و علامت تجاری خود را در سامانه ارسال می نمایید این اظهارنامه در نوبت و صف بررسی کارشناسان (۳ کارشناس) و همچنین رئیس اداره علائم تجاری قرار می گیرد و در واقع نوبت شما و این موضوع که اظهارنامه علامت تجاری چند نفر قبل از شما در صف انتظار بررسی است، تعیین کننده مدت زمان ثبت برند مورد نظرتان است.

 

مدت زمان ثبت برند را باید به ۲ بخش اصلی زیر تقسیم نمود:

 

الف) بخش اول: مدت زمان حدودی بررسی ۳ کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری و اعلام نظر ایشان که معمولاً در حدود ۱ ماه و یا کمتر زمان میبرد و اگر ثبت علامت تجاری مورد نظر از سوی هر ۴ نفر بلامانع تشخیص داده شود نوبت به سپری شدن زمان بخش دوم می رسد.

 

ب) بخش دوم: مدت زمان مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی علامت، پرداخت هزینه های روزنامه رسمی نوبت و چاپ آن و الزاماً سپری شدن ۳۰ روز از تاریخ انتشار آن، پرداخت هزینه روزنامه رسمی دوم و چاپ آن، پرداخت حق الثبت، مراجعه حضوری مجدد به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند برند که تمامی این موارد تحت هیچ شرایطی کمتر از ۴۵ روز نخواهد بود.

 

بنابراین در مجموع مدت زمان مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری و دریافت سند مربوط به آن به هیچ عنوان کمتر از حدوداً ۵۰ روز نخواهد بود. 

 

برندی که به ثبت می رسد تا چه مدت اعتبار دارد؟

 

مدت اعتبار برندهایی که به ثبت می رسند، «۱۰ سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه» است و همچنین در پایان این مدت ۱۰ ساله، یک مهلت ۶ ماهه برای تمدید برند وجود دارد که مالک برند برای حفظ آن باید حتما قبل پایان یافتن این مهلت ۶ ماهه، نسبت به تمدید آن اقدام نماید و اگر اقدام به تمدید برند خود در این بازه زمانی ننماید، هر شخصی که متقاضی این برند باشد، می تواند با طی نمودن مراحل پیش گفته، برند فوق را بنام خود ثبت نماید!

 

این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که می توانید برند خود را برای سال های طولانی و ده ها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینه های مربوطه و برای دوره های متوالی ۱۰ ساله تمدید نمایید و از داشتن برندی با قدمت بالا و حرفه ای که داشتن آن آرزوی بسیاری از رقبای شماست لذّت ببرید.

 

چرا پروسه زمانی ثبت برند به نسبت ثبت شرکت خیلی طولانی تر است؟!

 

یکی از مهمترین و متداولترین سوالات متقاضیان ثبت برند همین سوال است، چراکه طبیعتاً پروسه زمانی هر اقدامی از جمله ثبت برند و علامت تجاری از دغدغه های متقاضیان آن است.

 

یکی از دلایل این سوال اختلاف بسیار زیاد بین زمان لازم برای ثبت شرکت و زمان لازم برای ثبت برند است، چراکه پروسه زمانی ثبت شرکت در مجموع معمولاً کمتر از ۱۰ روز است امّا در مورد ثبت برند همانطور که در بالا اشاره شد این پروسه زمانی معمولاً چیزی در حدود ۲ ماه خواهد بود.

 

علت این اختلاف فاحش زمانی در این است که اداره ثبت شرکت ها در تمام شهرها و نقاط ایران وجود دارد و اقدامات لازم و ثبت انواع شرکت برای متقاضیان در استان ها و شهرهای ایران، در اداره ثبت شرکت های همان شهر و استان انجام می پذیرد در نتیجه چیزی بنام صف و نوبت بررسی وجود ندارد و کار با سرعت قابل قبولی انجام می گیرد.

 

امّا در مورد ثبت برند قضیه کاملاً متفاوت است چراکه بر خلاف اداره ثبت شرکت ها که در تمام شهرهای ایران وجود دارد، اداره مالکیت معنوی که وظیفه و مسئولیت اموری مانند ثبت علائم تجاری، ثبت طرح های صنعتی و ثبت اختراعات را بر عهده دارد، فقط در شهر تهران مستقر است و تمامی اظهارنامه های مربوط به موارد مذکور از سراسر ایران به این اداره ارسال می شود و با توجه به تعداد کارشناسان محدودی که این اداره دارد، طبیعتاً فرصت بررسی سریع، دقیق و فنی اظهارنامه های ارسالی در زمان اندک وجود ندارد و با توجه به حجم انبوه اظهارنامه های واصل شده به اداره مالکیت معنوی، صف و نوبت بررسی تشکیل می شود و همین صف و نوبت است که دلیل اصلی طولانی تر شدن پروسه ثبت برند به نسبت ثبت شرکت است.

 

همچنین دیگر از دلایل مهم طولانی تر شدن مراحل ثبت برند به نسبت ثبت شرکت در این است که در مورد ثبت انواع شرکتها، ابتدا شرکت به ثبت می رسد و سپس روزنامه رسمی آن چاپ می شود و فقط یک نوبت انتشار روزنامه رسمی وجود دارد، اما در مراحل ثبت برند دو نوبت انتشار روزنامه رسمی (با اختلاف حداقل ۳۰ روز بین انتشار نوبت اول با نوبت دوم)، قبل از ثبت نهایی برند وجود دارد.  

 

مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

طبقه بندی علامت تجاری چگونه است؟

 

یکی از اقدامات لازم برای ثبت برند و در واقع یکی از مهمترین ترین مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری انتخاب صحیح طبقات مورد نظر است، برای طبقه بندی علامت تجاری باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که طبقه بندی را باید با توجه به مجوز فعالیت خود انجام دهید و در واقع طبقه بندی برند و علامت تجاری در محدوده مجوز فعالیت متقاضی خواهد بود.

 

طبقه بندی علامت تجاری که در ادامه به تفصیل مشاهده می نمایید به این صورت است که طبقات ۱ الی ۳۴ مربوط به کالاها و محصولات است و طبقات ۳۵ الی ۴۵ مربوط به خدمات است.

 

الف) کالاها و محصولات:

 

طبقه۱- مواد شیمیائی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاء حریق، مواد آبکاری و لحیم کاری، مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی، مواد دباغی، چسب های مورد استفاده در صنعت

 

طبقه۲- رنگ ها، روغن جلاها، لاک ها (لاک و الکل ها)، محافظت کننده ها در مقابل زنگ زدگی و جلوگیری کننده ها از فاسد شدن چوب و رنگ کننده ها، مواد شیمیائی تثبیت کننده رنگ، رزین ها یا صمغ های طبیعی خام، فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ، دکوراتورها ، چاپگرها و هنرمندان

 

طبقه۳- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد برای استفاده در رخت و لباس شوئی، ترکیبات مخصوص تمیز کردن، براق کردن، رنگ زدائی، لکه گیری و صیقل دادن و سائیدن، صابون ها، عطریات ، روغن های با اسانس، مواد آرایشی و لوسیون های مخصوص مو، دندان شویه ها و خمیر دندان ها

 

طبقه۴- روغن های صنعتی و نفتی و گریس ها، روان کننده ها، گردگیرها، مرطوب کننده ها و ترکیبات مخصوص وصل، سوخت ها (شامل سوخت موتور)، مواد روشنائی و شمع ها و فتیله ها برای روشنائی

 

طبقه۵- مواد داروئی و دامپزشکی، ترکیبات بهداشتی برای (اهداف پزشکی، برای مواد رژیمی و تغذیه ای، برای استفاده در مصارف پزشکی یا دامپزشکی، غذای کودکان،  مکمل های رژیمی و تغذیه ای برای انسان و حیوانات، انواع گچ برای مصارف پزشکی، لوازم زخم بندی (پانسمان)،  مواد مخصوص پرکردن دندان، موم دندان سازی، ضدعفونی کننده ها، ترکیبات برای نابود سازی حشرات موذی، قارچ کش ها، علف کش ها

 

طبقه۶- فلزات معمولی و آلیاژهای آن ها، مواد ساختمانی فلزی، ساختمان های فلزی قابل حمل و نقل و انتقال، مواد فلزی خطوط راه آهن، کابل ها و سیم های غیر الکتریکی انواع سیم ها از فلزات معمولی، آهن آلات، اقلام کوچک سخت افزار فلزی، انواع لوله و تیوب فلزی (مجراهای فلزی)، گاوصندوق ها، کالاها از فلز معمولی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، سنگ های معدنی فلزات

 

طبقه۷- ماشین ها و ماشین آلات (ابزار ماشین)، انواع موتورها (به غیر از موتورها برای خودروها و وسایل نقلیه زمینی)، اتصالات مربوط به ماشین آلات و قطعات انتقال نیرو (غیر از موارد مربوطه به خودروهای زمینی)، ابزار کشاورزی (غیر از ابزاری که با دست کار می کنند)، ماشین های جوجه کشی، دستگاههای اتوماتیک فروش که با سکه کار می کنند

 

طبقه۸- ابزار آلات و وسایل دستی (با کارکرد دستی)، کارد و قاشق و چنگال، اسلحه کمری، تیغ ها

 

طبقه۹- تجهیزات علمی، مسافت یابی، مساحی، الکتریکی، عکاسی، سینمائی، بصری، وزن کردن، اندازه گیری، علامت دادن، بازرسی و چک کردن، نجات از مرگ، وابزارهای کمک آموزشی، ابزارهای ضبط صوت، انتقال وتکثیر مرتبط، باصدا و تصویر، حافظه های مغناطیسی، دیسک های ضبط، ماشین های فروش خودکار، ماشینهای فروش

 

طبقه۱۰- دستگاه ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه زنی

 

طبقه۱۱- دستگاه های مخصوص روشنائی، گرمایشی، مولد بخار، آشپزی (طبخ)، تبرید (سردکننده)، خشک کن، تهویه، تأمین و ذخیره آب و اهداف و مصارف بهداشتی

 

طبقه۱۲- خودروها (وسایط نقلیه)، دستگاه های حمل و نقل زمینی، هوائی یا آبی

 

طبقه۱۳- سلاح های گرم، مهمات و پرتابه ها (موشک، راکت، خمپاره و غیره)، مواد منفجره، مواد و وسایل آتش بازی

 

طبقه۱۴- فلزات گرانبها و آلیاژهای آن ها و کالاهای ساخته شده یا روکش شده از آن ها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، جواهرات، سنگ های قیمتی، وسایل ساعت سازی و زمان سنجی

 

طبقه۱۵- آلات موسیقی

 

طبقه۱۶- کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقه های دیگر ذکر نشده اند، کار چاپ شده، لوازم صحافی، عکس، لوازم التحریر، چسب ها برای مصارف تحریری یا خانگی، لوازم نقاشی، قلم موهای نقاشی، ماشین های تحریر، ملزومات دفتری (به استثناء مبلمان)، لوازم آموزشی و تدریسی (به استثناء دستگاه ها)، لوازم پلاستیکی برای بسته بندی (که در سایر طبقات ذکر نشده باشند)، حروف چاپ، کلیشه های چاپ

 

طبقه۱۷- لاستیک، گوتا پرچا (نوعی کائوچو)، صمغ، پنبه نسوز، میکا و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، پلاستیک ها به شکل پرس شده و با فشار از قالب عبور داده شده برای استفاده در ساخت سایر کالاها، مواد بسته بندی، در پوش گذاری، انسداد و عایق بندی، لوله های قابل انعطاف غیر فلزی

 

طبقه۱۸- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات ذکر نشده اند، پوست حیوانات، چمدان ها و کیف و کیسه های مسافرتی، چترها، چترهای آفتابگیر و عصاهای مخصوص راه رفتن، شلاق ها، زین و یراق و زین برگ و سراجی

 

طبقه۱۹- مصالح ساختمانی (غیر فلزی)، لوله های غیر فلزی سخت و غیرقابل انعطاف برای استفاده در ساختمان، آسفالت، انواع قیر، ساختمان های قابل انتقال غیر فلزی، بناهای یادبود غیر فلزی

 

طبقه۲۰- مبلمان، آئینه ها و قاب های عکس،کالاهای ساخته شده (که در طبقات دیگر ذکر نشده اند) از چوب، چوب پنبه، نی، بامبو، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، پوسته داخلی مروارید ساز، صدف مروارید، پیپ ها و چپق‌های کف دریائی و جایگزین های این مواد یا ساخته شده از پلاستیک

 

طبقه۲۱- ظروف خانگی یا وسایل آشپزخانه و ظروف، شانه و اسفنج ها، برس ها (غیر از قلم موها)، مواد مخصوص ساخت برس، وسایل برای نظافت و تمیزکاری، سیم ظرفشوئی، شیشه هائی که بر روی آنها کار نشده یا نیمه ساخته اند (به استثناء شیشه های مورد استفاده در ساختمان)، شیشه آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده اند

 

طبقه۲۲- طناب ها، ریسمان، تورها، چادرها، سایبان ها، برزنت ها (تارپولین)، بادبان ها، ساک ها و گونی‌ها و کیسه‌ها (که در طبقات دیگر ذکر نشده اند)، مواد لائی و آکندنی (به استثناء لاستیکی یا پلاستیکی)، مواد فیبری خام برای نساجی

 

طبقه۲۳- انواع نخ و رشته برای مصرف نساجی

 

طبقه۲۴- مصنوعات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند، روتختی ها، رومیزی ها

 

طبقه۲۵- پوشاک، پاپوش (کفش)، پوشش سر

 

طبقه۲۶- انواع پارچه توری و گلدوزی، روبان ها و قیطان ها، دکمه ها، قلاب ها، قزن قفلی ها، سوزن ها و سوزن ته گردها و سوزن خیاطی،گل های مصنوعی

 

طبقه۲۷- فرش ها، قالیچه ها، پادری ها و مواد مخصوص پادری ها، حصیرها، لینولئوم و مواد دیگر برای پوشش کف های موجود، قالیچه ها و شیشه های تابلوئی (غیر پارچه ای)

 

طبقه۲۸- انواع بازی ها و اسباب بازی ها، وسایل ورزشی و ژیمناستیک که در سایر طبقات طبقه بندی نشده اند، تزئینات برای درخت های کریسمس

 

طبقه۲۹- گوشت، گوشت ماهی، گوشت ماکیان و شکار، عصاره های گوشت، میوه ها و سبزیجات پخته شده، خنک شده، منجمد شده و به صورت کنسرو، انواع ژله، مرباجات و کمپوت ها، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن های خوراکی و چربی های خوراکی

 

طبقه۳۰- قهوه، چای، کاکائو، و قهوه مصنوعی، برنج، پیوکا و ساکوز (نشاسته، نیوک و نشاسته ساگو)، آرد و فرآورده های ساخته شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی ها، یخ های خوراکی، عسل، ملاس، شکر، مخمر، پودر شیرینی پزی، نمک، خردل، ادویه، سرکه، انواع سس (چاشنی ها)، یخ و بستنی

 

طبقه۳۱- غلات، محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلی که در طبقات دیگر طبقه بندی نشده اند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذرها، گیاهان طبیعی و گل ها، مواد غذائی مختص حیوانات، مالت (جوانه جو)

 

طبقه۳۲- ماءالشعیرها، آب های معدنی و گازدار و سایر نوشابه های غیرالکلی، آب میوه ها و نوشابه های میوه ای، شربت ها و سایر فرآورده ها برای ساخت نوشابه ها

 

طبقه۳۳- محصولات این طبقه جهانی بوده و در ایران قابل ثبت نیستند

 

طبقه۳۴- توتون، اقلام دخانی، کبریت ها

 

 

ب) خدمات:

 

طبقه۳۵- تبلیغات، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و تجاری، عملیات دفتری واداری

 

طبقه۳۶- بیمه، امورمالی، امور پولی، امور مربوط به املاک و مستغلات

 

طبقه۳۷- ساختمان سازی، تعمیرات، خدمات نصّابی

 

طبقه۳۸- مخابرات از راه دور

 

طبقه۳۹- حمل و نقل، بسته بندی و انبار سازی کالاها، ترتیبات مسافرت

 

طبقه۴۰- عمل آوری مواد

 

طبقه ۴۱- آموزش و پرورش، ارائه آموزش و کارآموزی، تفریح و سرگرمی، ورزش و فعالیت های فرهنگی

 

طبقه۴۲- خدمات علمی و فن آوری و پژوهشی و طراحی مربوطه، خدمات مربوط به تجزیه و تحلیل صنعتی و پژوهشی، طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه

 

طبقه۴۳- خدمات مربوط به عرضه اغذیه و نوشیدنی، مسکن و محل اقامت موقت

 

طبقه۴۴- خدمات پزشکی، خدمات دامپزشکی، مراقبت بهداشتی و زیبائی برای انسان ها و حیوانات، خدمات کشاورزی، باغبانی و جنگلداری

 

طبقه۴۵- خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد.

 

نکته مهم: طبقاتی که در بالا مشاهده می نمایید در واقع سرشاخه و عناوین کلی طبقه بندی محصولات، کالاها و خدمات است و چنانچه کالا، محصول و یا خدماتی دارید که در طبقات فوق الذکر مشاهده نمی نمایید، اصلاً نگران نباشید چرا که طبقات فوق الذکر دارای ریز طبقات و زیرمجموعه گسترده ای است و حتماً به نحوی کالاها و خدمات شما را شامل می شود و پوشش میدهد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه با مطالعه متن فوق همچنان سوالی در رابطه با مراحل ثبت برند ، نحوه تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری ، طبقه بندی علامت تجاری و غیره دارید که بدون پاسخ مانده است و یا در موارد فوق و همچنین در مورد ثبت طرح صنعتی نیاز به راهنمایی و مشاوره دقیق و تخصصی دارید، می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور با کارشناسان خبره ثبتی و وکلای پایه یک باتجربه همکار ما در موسسه مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

 

⚖موسسه حقوقی مشهور تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت، ثبت برند و خدمات حقوقی در ایران

 

۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۳۰📞

 

لینک کوتاه: کپی لینک
مشاوره تخصصی در امور حقوقی و ثبتی شما شروع مشاوره

مطالب مشابه

نظرات و بازتاب ها

  • با سلام خدمت شما
    ما تصمیم به ثبت برند در گروه مواد غذایی خصوصاً اقلامی مانند رب گوجه فرنگی، ترشیجات، خیار شور و کنسرویجات داریم.
    لطفاً راهنمایی کنین که در چه طبقه ای باید برندمون رو ثبت کنیم؟

    • با درود و احترام خدمت شما
      ثبت برند مواد غذایی در طبقات ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۹ و ۴۳ امکانپذیره و عمده ترین اقلامی که در این طبقات وجود داره شامل موارد زیره:

      طبقه ۲۹- گوشت، گوشت ماهی، گوشت ماکیان و شکار، عصاره های گوشت، میوه ها و سبزیجات پخته شده، خنک شده، منجمد شده و به صورت کنسرو، انواع ژله، مرباجات و کمپوت ها، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن های خوراکی و چربی های خوراکی

      طبقه۳۰- قهوه، چای، کاکائو، و قهوه مصنوعی، برنج، پیو کا و ساکوز (نشاسته، نیوک و نشاسته ساگو)، آرد و فرآورده های ساخته شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی ها، یخ های خوراکی، عسل، ملاس، شکر، مخمر، پودر شیرینی پزی، نمک، خردل، ادویه، سرکه، انواع سس (چاشنی ها)، یخ و بستنی

      طبقه۳۱- غلات، محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلی که در طبقات دیگر طبقه بندی نشده اند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذرها، گیاهان طبیعی و گل ها، مواد غذائی مختص حیوانات، مالت (جوانه جو)

      طبقه۳۲- ماءالشعیرها، آب های معدنی و گازدار و سایر نوشابه های غیرالکلی، آب میوه ها و نوشابه های میوه ای، شربت ها و سایر فراورده ها برای ساخت نوشابه ها

      طبقه۳۹- حمل و نقل، بسته بندی و انبار سازی کالاها و غیره

      طبقه۴۳- خدمات مربوط به عرضه اغذیه و نوشیدنی و غیره

      همچنین برای آشنایی بیشتر و مشاهده لیست کامل طبقه بندی برند وارد این قسمت بشین.

  • سلام کارشناس محترم
    ضمن تشکر از اطلاعات کاملی که در مورد ثبت برند دادید یه سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنین
    ما اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند کردیم و قبلش برند مورد نظرمون رو استعلام کردیم و چون قبلاً ثبت نشده بود ما اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند کردیم، اماّ متاسفانه بعد از گذشت حدود ۴ ماه برامون اخطار رد اومد و کارشناس اداره علامت تجاری در اخطار رد نسبت به ۵ مورد ایراد گرفته و یکی از ایرادات هم مشابهت برند درخواستی ما با برندی هست که قبلاً ثبت شده، در صورتی که ما تصور میکردیم تمام مراحل رو به درستی طی کردیم و در واقع منتظر ثبت شدن برندمون بودیم که متاسفانه رد شد.
    لطفاً راهنمایی کنین که ما چطور میتونیم این برند رو ثبت کنیم؟

    • با درود خدمت شما کاربر گرامی و تشکر از لطفی که داشتین
      در ارتباط با تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت برند رعایت چند تا نکته مهم و تاثیر گذار ضروری هست و اگر این چند تا نکته رو رعایت نکنین بدون تردید برند مورد نظرتون با اخطار رفع نقص و یا بدتر از اون با اخطار رد مواجه میشه که این موضوع هم زمان زیادی از شما هدر میده و هم هزینه های شما رو سوخت میکنه.
      این درسته که بخشی از پروسه ثبت علائم تجاری بصورت اینترنتی انجام میشه و ممکنه در ظاهر کار ساده ای به نظر برسه اما نیاز به تجربه و مهارت داره و همونطور که خدمتتون عرض شد اگر نکات مهم استعلام برند قبل از ثبت و تکمیل و ارسال اظهارنامه رو بدرستی رعایت نکنین، نباید توقع ثبت شدن برندتون رو داشته باشین.
      نکته دیگه اینه که شما نمیتونین درخواست ثبت برندی رو داشته باشین که قبلاً در همون طبقه مورد نظر شما بنام شخص و یا شرکت دیگه ای ثبت شده. در واقع یکی از مهمترین دلایل ثبت برند، انحصاری بودن اونه
      برای اطلاعات تکمیلی به کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰

  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناسان محترم
    من از شرکت زیبا پوشان پیام میدم خدمتتون
    با توضیحاتی که در بالا در مورد ثبت برند و مراحل مختلف اون دادین متوجه شدم که در این زمینه متخصص هستین، چون ما قبلاً با ۳ تا شرکت ثبتی قرارداد ثبت برند بستیم اما متاسفانه با وجود اینکه پول زیادی از ما گرفتن ولی در نهایت نتونستن برن مارو ثبت کنن.
    برای ما ثبت برند در زمینه پوشاک و لباس خیلی اهمیت داره.
    آیا شما میتونین برند مورد نظرمون رو بصورت تضمینی ثبت کنین؟

    • با درود و احترام خدمت شما کاربر گرامی
      خیلی ممنون از محبت شما
      در موسسه ما در صورت درخواست متقاضی، امکان ثبت برند (از جمله ثبت برند پوشاک) بصورت کاملاً تضمینی وجود داره.
      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰

  • سلام
    ما به تازگی یک پادکست شروع کردیم و دوست داریم اسم و لوگوش به نام خودمون ثبت بشه. آیا میشه همچین کاری کرد؟ میشه راهنماییمون کنید؟

    • با درود بر شما کاربر گرامی
      بله امکان ثبت برند و لوگو شما وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرین: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰

  • با سلام
    ضمن تشکر بابت به اشتراک گزاشتن اطلاعاتتون سوآلی دارم:
    آیا بطور کلی یک شخص عادی می تونه بدون داشتن هیچ گونه پروانه یا … اقدام به ثبت برند کنه؟ مثلن من نوعی یه نام خاص به ذهنم می رسه و می خام اون رو به نام خودم ثبت بکنم.

    • درود بر شما و ممنون از لطفی که دارین
      یکی از مدارک الزامی ثبت برند (چه ثبت برند توسط شخص حقیقی مثل شما و چه شخص حقوقی مثل شرکت ها و موسسات) مجوز فعالیت مرتبط اعم از جواز کسب، جواز تاسیس صنایع، پروانه بهره برداری و امثالهم هست

  • سلام
    آیا شما مراحل ثبت برند رو انجام میدید؟
    اگر انجام میدی هزینه اش چقد میشه؟
    و چقد زمان میبره؟
    با تشکر از مطالب خوبتان.

    • درود برشما
      بله تمام مراحل ثبت برند از ابتدا تا تقدیم سند ۱۰ ساله برند توسط کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی مشهور انجام میشه
      برای اطلاع دقیق از مواردی نظیر مدت زمان، هزینه ها، مدارک لازم و غیره با ما تماس بگیرید ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰

  • سلام, من لوگو ای با حروف لاتین طراحی کردم و شغلم آرایشگری هستم ولی سالن از خودم ندارم, به عنوان یه شخص حقیق چطور میتونم لوگو ام رو ثبت کنم؟ چون طبق مطالب بالا خیلی پیچیده میشه و حس میکنم غیر قابل انجامه

    • درود بر شما
      خیر موضوع پیچیده ای نیست، شما باید مدارکی که در متن بالا ذکر شده فراهم کنین تا بشه لوگو رو بنامتون ثبت کرد.
      مهمترین مدارکی که باید فراهم کنین کارت بازرگانی (با توجه به اینکه لوگو مورد نظرتون لاتین هست) و مجوز فعالیت هست
      چنانچه برای فراهم کردن هر کدام از مدارک مورد نیاز مشکلی دارین با کارشناسان ما تماس بگیرین تا راه حل هایی رو بهتون پیشنهاد بدیم
      در مجموع اصلاً نگران ثبت لوگوتون نباشین

  • باسلام
    برای لاتین بودن برند میشه از کارت عضویت استفاده کرد یا نه فقط کارت بازرگانی؟
    واینکه کارت بازرگانی را میتوان به عنوان جواز کسب استفاده کرد؟

    • درود بر شما
      پاسخ سوال اوّل: بله برای ثبت برند لاتین میشه بجای کارت بازرگانی از کارت عضویت اتاق بازرگانی استفاده کرد
      پاسخ سوال دوّم: کارت بازرگانی فقط برای ثبت برند در طبقه مربوط به صادرات مجوز محسوب میشه و برای ثبت برند در طبقات دیگه باید مجوز مرتبط با همون طبقه رو ارائه بدین

  • سلام من نمایندگی حقیقی جنرال بیمه ایران دارم ایا میتونم برای نمایندگی م اسم و لوگوو ثبت کنم ؟ ممنون میشم راهنمیی بفرمایید

  • سوالی دیگی گه پیش اومد برام اینکه میشه مراحل انجام ثبت برند رو شخص دیگری انجام بدهد..بدیل اینکه شخص اصلی ساکن شهر تهران نیست.

    • مراحل ثبت برند تا قبل از تایید کارشناسان و رئیس اداره علامت، از طرف افراد فاقد سمت هم قابل انجام هست امّا پس از تایید برند و در هنگام تشکیل پرونده فیزیکی و انجام مراحل پایانی کار باید متقاضی حقیقی به وکیل دادگستری وکالت بدهد

  • سلام من توی مرکز مالکیت معنوی اکانت بنام شخص خودم دارم، ایا میتونم برای شرکتی که تازه تاسیس کردم با همین اکانت یک برند به اسم شرکتم ثبت کنم؟

نظر خود را ارسال کنید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد

phone برای تماس کلیک کنید ۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۳۰