راهنمای تصویری ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌‌ها

  • 4 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 2 پرسش و پاسخ

نحوه ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟ اگر تصمیم دارید که در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، شرکت خود را ثبت کنید اما نمی‌دانید دقیقاً چطور باید این کار را انجام دهید ادامه راهنمای تصویری ثبت شرکت را دنبال کنید تا با مرحله به مرحله ثبت کردن شرکت در این سامانه آشنا شوید […]

نحوه ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟ اگر تصمیم دارید که در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، شرکت خود را ثبت کنید اما نمی‌دانید دقیقاً چطور باید این کار را انجام دهید ادامه راهنمای تصویری ثبت شرکت را دنبال کنید تا با مرحله به مرحله ثبت کردن شرکت در این سامانه آشنا شوید و بتوانید به راحتی شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید.

 

کامل‌ترین راهنمای تصویری ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌‌ها

 

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم مراحل ثبت شرکت به طور کلی شامل: ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، تایید نام شرکت، تنظیم مدارک و ارسال آن‌ها به اداره ثبت شرکت‌ها و ثبت نهایی شرکت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت کردن شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها را به صورت تصویری، مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. اگر شما هم با نحوه ثبت شرکت به صورت آنلاین آشنایی ندارید ادامه این راهنمای تصویری ثبت شرکت را از دست ندهید.

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت مرحله به مرحله

 

گام اول: وارد شدن به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

 

اولین کاری که باید برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها انجام دهید این است که وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها شوید؛ جهت انجام این کار مرورگر خود را باز کنید و آدرس: https://irsherkat.ssaa.ir/Design/Establishment.aspx را در آن وارد کنید. با کپی کردن این آدرس در مرورگر خود با فرمی مواجه می‌شوید که نحوه تکمیل آن را در ادامه راهنمای تصویری ثبت شرکت، مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

 

گام دوم: وارد کردن اطلاعات متقاضی

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

 

فیلدهایی که در این صفحه وجود دارند باید بر این اساس پر شوند:

 

اداره کل استان: در این قسمت باید اطلاعات اداره کل استانی که قرار است شرکت در آنجا ثبت شود را وارد کنید برای مثال اگر قرار است که شرکت شما در استان تهران به ثبت برسد باید از منوی کشویی ک در این قسمت قرار دارد گزینه اول یعنی “اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران” را انتخاب کنید.

 

واحد ثبتی: در این قسمت باید اطلاعات اداره ثبت شرکت محلی که قرار است شرکت شما در آنجا ثبت شود را وارد کنید برای مثال اگر در فیلد اول یعنی فیلد “اداره کل استان‌ها” نام استان تهران را انتخاب کردید در این فیلد نیز باید “اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران” را انتخاب کنید.

 

تابعیت متقاضی: در این فیلد نیز باید نوع تابعیت فرد متقاضی را انتخاب کنید؛ درصورتی که در این قسمت تابعیت ایرانی را انتخاب کردید باید حتماً شماره ملی فرد متقاضی را نیز در فیلد “شماره ملی متقاضی” وارد کنید اما درصورتی که تابعیت غیر ایرانی را انتخاب کردید باید فیلد “شماره فراگیر” را پر کنید.

 

سمت متقاضی: اگر فرد تکمیل کننده این فرم وکیل شخص متقاضی جهت ثبت شرکت باشد باید در فیلد “سمت متقاضی” گزینه “وکیل” را انتخاب کند اما درصورتی که خود شخص متقاضی در حال پر کردن این فرم است باید گزینه “اصیل” را در این قسمت انتخاب کند.

 

شماره همراه متقاضی: در این فیلد نیز باید شماره همراه فرد متقاضی وارد شود.

 

شماره ملی متقاضی: همانطور که اشاره کردیم درصورتی که شما در فیلد “تابعیت متقاضی” گزینه “ایرانی” را انتخاب کنید، فیلد “شماره ملی متقاضی” در همین صفحه نمایش داده می‌شود که باید شماره ملی فرد متقاضی در آن وارد شود؛ درصورتی که تابعیت “غیر ایرانی” را انتخاب کنید بجای فیلد “شماره ملی متقاضی”، فیلد “شماره فراگیر” نمایش داده می‌شود که فرد متقاضی باید کد فراگیر خود را که 8 رقمی است در این قسمت وارد کند.

 

نام متقاضی: در این قسمت باید نام شخص متقاضی ثبت شرکت وارد شود.

 

نام خانوادگی متقاضی: در این فیلد نیز باید نام خانوادگی شخص متقاضی ثبت شرکت وارد شود.

 

نام امضاء کننده دفتر: بخش دوم این صفحه به اطلاعات شخص امضاء کننده دفتر اختصاص داده شده است که اولین فیلد آن شامل: نام شخص امضاء کننده دفتر است که در این قسمت باید نام آن فرد را وارد کنید.

 

نام خانوادگی امضاء کننده دفتر: در این فیلد باید نام خانوادگی شخص امضاء کننده دفتر را وارد کنید.

 

سمت امضاء کننده دفتر: این فیلد به سمت شخص امضاء کننده دفتر اختصاص داده شده است که یا باید از مدیران دفتر باشد یا باید از شرکاء و سهامداران دفتر؛ اگر هم شخص وکیل باشد باید گزینه وکیل انتخاب شود.

 

وضعیت توکیل امضاء کننده: در این قسمت باید وضعیت خود را از نظر داشتن یا نداشتن وکیل تعیین کنید.

 

تابعیت امضاء کننده دفتر: در این فیلد باید نوع تابعیت امضاء کننده دفتر را انتخاب کنید.

 

شماره ملی امضاء کننده دفتر: این قسمت نیز باید با شماره ملی امضاء کننده دفتر پر شود.

 

درنهایت نیز باید تصویر امنیتی را وارد کنید و بر روی گزینه گام بعدی کلیک کنید تا بتوانید به گام بعدی راه پیدا کنید.

 

گام سوم: ثبت نام‌های درخواستی

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

 

در این صفحه باید نام‌های درخواستی را ثبت کنید؛ جهت انجام این کار باید فیلدهای موجود در این صفحه را به شکل زیر پر کنید:

 

اولویت نام: منظور از فیلد اولویت نام، مشخص کردن اولویت نام‌ها براساس ترتیب پیشنهادی اسامی است که از یک تا پنج می‌باشد.

 

نام درخواستی: نام مورد نظر را در این قسمت تایپ کنید.

 

توضیحات متقاضی: درصورتی که توضیحاتی درمورد نام پیشنهاد شده وجود دارد باید آن توضیحات را در فیلد “توضیحات متقاضی” تایپ کنید.

 

ثبت نام درخواستی: پس از تعیین اولویت نام، اضافه کردن نام درخواستی و وارد کردن توضیحات متقاضی (درصورت لزوم) باید آن نام را ثبت کنید تا در قسمت پایین فرم نمایش داده شود؛ برای انجام این کار باید بر روی گزینه “ثبت نام درخواستی” کلیک کنید. لازم به ذکر است که هر بار پس از وارد کردن یک نام درخواستی جدید و اطلاعات مرتبط با آن باید این گزینه را انتخاب کنید تا به قسمت پایین این فرم افزوده شود.

 

حذف نام درخواستی: اگر پس از ثبت کردن چندین نام درخواستی قصد داشتید که یکی از آن‌ها را حذف کنید ابتدا باید نام مورد نظر در قسمت پایین فرم را انتخاب کنید و پس از آن بر روی گزینه “حذف نام درخواستی” کلیک کنید.

 

جستجوی نام درخواستی: اگر تعداد نام‌هایی که ثبت کردید زیاد هستند و قصد دارید که از میان آن‌ها نام خاصی را پیدا کنید می‌توانید از گزینه “جستجوی نام درخواستی” استفاده کنید تا خیلی سریع بتوانید نام مورد نظر خود را پیدا کنید.

درنهایت باید بر روی گزینه گام بعدی کلیک کنید تا بتوانید به گام بعدی راه پیدا کنید.

 

گام چهارم: تعیین مدت و موضوع فعالیت

 

راهنمای تصویری ثبت شرکت

راهنمای تصویری ثبت شرکت

این صفحه مختص تعیین مدت و موضوع فعالیت شرکت می‌باشد که باید فیلدهای موجود در آن را بر این اساس پر کنید:

 

مدت فعالیت شرکت / موسسه: این فیلد دارای دو گزینه محدود و نامحدود است که اگر گزینه محدود را انتخاب کنید، پر کردن فیلد تاریخ پایان فعالیت الزامی خواهد شد.

 

تاریخ پایان فعالیت: همانطور که اشاره کردیم اگر در فیلد “مدت فعالیت شرکت / موسسه”، گزینه محدود را انتخاب کنید باید این فیلد را نیز حتماً پر کنید و تاریخ پایان فعالیت محدود شرکت خود را در آن وارد کنید.

 

افزودن موضوع فعالیت: برای اضافه کردن زمینه‌های فعالیت شخصیت حقوقی ابتدا باید بر روی گزینه “افزودن موضوع فعالیت” کلیک کنید تا فرم مربوط به زمینه‌های فعالیت جهت وارد کردن اطلاعات باز شود.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 2 دیدگاه
  • ونوس پاسخ

    سلام چرا گزینه ی نوع شخصیت حقوقی و گروه و خوشه بسته است ؟

    24 آبان 1399 در 18:50
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      خیر مشکلی وجود نداره

      24 آبان 1399 در 22:38