ثبت شرکت با مسئولیت محدود با کمترین هزینه و زمان

  • 24 تیر 1396
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت با مسئولیت محدود   شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که با حضور حداقل ۲ نفر تشکیل و با رعایت شرایط دیگر از جمله تعیین سرمایه نقدی و در صورت تمایل سرمایه غیر نقدی، تعیین و تایید نام شرکت، تعیین موضوع فعالیت شرکت و تعیین مواردی همچون سمت اعضاء هیئت مدیره، آدرس شرکت، […]

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که با حضور حداقل ۲ نفر تشکیل و با رعایت شرایط دیگر از جمله تعیین سرمایه نقدی و در صورت تمایل سرمایه غیر نقدی، تعیین و تایید نام شرکت، تعیین موضوع فعالیت شرکت و تعیین مواردی همچون سمت اعضاء هیئت مدیره، آدرس شرکت، میزان سهم الشرکه هر کدام از اعضاء، دارنده یا دارندگان امضاء مجاز شرکت، تشکیل مجمع عمومی موسسین و جلسه هیئت مدیره، تصویب اساسنامه، فراهم آوردن مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد و ارسال این مدارک به اداره ثبت شرکت ها و بررسی مدارک و رعایت شرایط قانونی، شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها ثبت می شود که پس از آن باید موضوع تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم در روزنامه رسمی و هم در روزنامه کثیر الانتشار مربوط به آگهی های شرکت منتشر شود تا رسما و قانونا به اطلاع عموم رسیده باشد.

 

همچنین لازم به ذکر است برای ثبت شرکت های تجاری از جمله ثبت شرکت با مسئولیت محدود تقاضانامه تنظیم می گردد نه اظهارنامه.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود کدام است؟

 

۱- دو برگ از تقاضانامه شرکت

 

۲- دو برگ از شرکتنامه شرکت

 

۳- دو نسخه از اساسنامه شرکت

 

۴- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء

 

۵- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره

 

۶- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره

 

۷- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد)

 

۸- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

۹- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

مهمترین وظایف پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

 

هنگامی که ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا هر نوع دیگری از شرکت ها به سر انجام رسید، طبق قانون برخی از تکالیف وجود دارد که برای جلوگیری از مشکلات و مسائل بعدی، لزوما باید انجام شود که از جمله آن ها می توان به پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اشاره کرد که برای آشنایی بیشتر با هر کدام از آن ها، پیشنهاد می نماییم بر روی آن کلیک نمایید و مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

اطلاعات مهم و کاربردی شرکت با مسئولیت محدود

 

چنانچه تصمیم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارید و یا تصمیم به انجام تغییرات شرکت خود را دارید، لازم است در رابطه با این شرکت اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمایید که در ادامه به برخی از مهمترین این اطلاعات اشاره می نماییم:

 

۱- انتخاب نام برای شرکت با مسئولیت محدود

 

برطبق ماده ۹۵  قانون تجارت (در اسم این شرکت باید حتما عبارت با مسئولیت محدود قید شود وگرنه آن شرکت در قبال اشخاص ثالث شرکت تضامنی است و تابع مقررات آن خواهد بود).

 

برای آشنایی بهتر و بیشتر در ارتباط با نام شرکت و مواردی که در مورد آن باید رعایت نمایید، توصیه می نماییم بر روی نام شرکت کلیک نمایید و راهنمای مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۲- سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

 

الف) حداقل سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است

 

ب) در این شرکت باید تمام سرمایه نقدی تادیه و نیز تمام سهم الشرکه غیر نقدی تقویم (قیمت گذاری) و تسلیم گردد تا شرکت تشکیل گردد

 

پ) طبق ماده ۹۷ قانون تجارت : در شرکت نامه باید صراحتا قید شده باشد که سهم الشرکه های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم (قیمت گذاری) شده است.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۳- موضوع شرکت با مسئولیت محدود

 

شرکت با مسئولیت محدود فقط می تواند برای انجام امور تجاری تشکیل شود. بنابراین موضوع شرکت با مسئولیت محدود نمی تواند امور غیر تجاری باشد.

 

موضوع هر شرکتی از جمله شرکت با مسئولیت محدود ، تعیین کننده میزان اهلیت آن شرکت است، یعنی هر شرکتی فقط مجاز است تا در محدوده موضوع تعریف شده خود فعالیت کند و خارج از موضوع تعریف شده حق فعالیت ندارد و اگر فعالیتی داشته باشد باطل و بلااثر خواهد بود.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۴- مسئولیت و سود و زیان شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود

 

الف) این شرکت از نظر طبقه بندی بر اساس مسئولیت شرکاء، همانند شرکت سهامی است،  یعنی مسئولیت کلیه شرکاء  محدود به آورده آنها است

 

ب) در این شرکت سرمایه شرکت به صورت سهم الشرکه می باشد یعنی هر شریکی نسبت به آورده خود در شرکت، در سرمایه و سود و زیان شرکت شریک است

 

پ) شرکای شرکت با مسئولیت محدود در مورد سهم الشرکه غیر نقدی، نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای آن معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند

 

ت) در شرکت با مسئولیت محدود،  مسئولیت شرکاء در قبال طلبکاران شرکت محدود به آورده آنها در شرکت است و طلبکاران شرکت برای وصول باقیمانده طلب خود، این حق را ندارند که به اموال و دارائی شخصی شرکاء مراجعه نمایند (بالعکس شرکت تضامنی).

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۵- وضعیت حق امضاء در شرکت با مسئولیت محدود

 

هنگامی که قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تعیین وضعیت حق امضاء در شرکت با مسئولیت محدود و یا هر شرکت دیگری، از مهمترین مسائل و انتخاب های آن شرکت است که ما قبلا در ارتباط با این موضوع مقاله ای نوشته و در همین سایت منتشر نموده ایم که برای رعایت اختصار مطلب از ذکر مجدد آن خودداری می نماییم. اما اکیدا توصیه می نماییم بر روی حق امضاء در شرکت کلیک نموده و مقاله مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۶- نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود

 

الف) انتقال سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود مشروط به تنظیم سند رسمی است

 

ب) در شرکت با مسئولیت محدود انتقال سهم الشرکه هر شریک به اشخاص ثالث در صورتی میسر است که عده ای از شرکاء که حداقل سه چهارم سرمایه متعلق به آنها است و اکثریت عددی را نیز دارند موافق باشند.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۷- بطلان شرکت با مسئولیت محدود

 

باطل شدن شرکت با مسئولیت محدود ممکن است به علت عدم رعایت قواعد و مقررات عام راجع به قراردادها باشد. یا این بطلان به سبب نبودن یکی از شرایط عام تشکیل شرکتهای تجاری باشد.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۸- علل بطلان شرکت با مسئولیت محدود

 

الف) اولین علت بطلان شرکت ماهوی است. مانند این که تمام سرمایه نقدی تادیه نشود و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم (قیمت گذاری) و تسلیم نشود

 

ب) دومین علت بطلان شرکت شکلی است. مانند این که در شرکتنامه قید نشده باشد به صراحت که سهم الشرکه غیر نقدی هر کدامشان به چه میزانی تقویم شده است ، یعنی  باید به طور دقیق و به تفکیک مشخص شود که آورده هر شریک به چه میزان است.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۹- نتایج بطلان شرکت با مسئولیت محدود

 

وقتی شرکت با مسئولیت محدود به علت عدم رعایت مقررات قانونی باطل شد، شرکاء نمی توانند در مقابل اشخاص ثالث به این بطلان استناد کنند، منظور از اشخاص ثالث عملا طلبکاران شرکت است. در نتیجه طلبکاران شرکت می توانند به وجود و باقی بودن شرکت با مسئولیت محدود برای گرفتن حق و حقوق خود استناد کنند.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۱۰- مسئولیت مدنی ناشی از عدم  تشکیل شرکت

 

در شرکت با مسئولیت محدود شریک یا شرکاء و هیئت نظار و مدیرهایی که از انجام وظایف قانونی خود تخلف کرده باشند در مقابل شرکای دیگر و اشخاص ثالث نسبت به خسارات ناشیه از این بطلان متضامنا مسئول خواهند بود و مرور زمان طرح دعوا از تاریخ حادث شدن موجبات بطلان ده سال است. در قانون تجارت فقط همین سه عنوان یعنی شرکاء، هیئت نظار و مدیران  مسئولیت تضامنی دارند و مسئولیت فوق شامل افراد دیگر نمی شود.

 

همچنین افراد نامبرده زمانی دارای مسئولیت هستند که کسی به این بطلان استناد کرده باشد با این مضمون که این بطلان باعث ورود خسارت به او شده است و علاوه بر آن بتواند رابطه علیت بین عمل مرتکب و بطلان شرکت را ثابت نماید.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۱۱- مسئولیت کیفری عدم رعایت قواعد تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

 

مسئولیت کیفری فقط شامل مدیر و یا موسس و اشخاص خاص نیست بلکه شامل همه کسانی می شود که سهم الشرکه غیر نقدی را بیش از مبلغ واقعی تقویم (قیمت گذاری) کرده اند.

 

برای داشتن مسئولیت کیفری در شرکت با مسئولیت محدود میتوان مثلا اظهار بر خلاف واقع پرداخت و تسلیم سرمایه و تقویم غیر واقعی سهم الشرکه غیر نقدی را نام برد و عنوان مجرمانه ای که برای آن پیش بینی شده است جرم کلاهبرداری است که یکی از عناصر مهمی که باعث می شود این عمل، کلاهبرداری نامیده شود، به کار رفتن وسایل متقلبانه است که این وسایل متقلبانه ممکن است ارائه مدرک جعلی، اظهارنظر کارشناسی غیر واقع، صحنه سازی و غیره باشد.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۱۲- نوع شرکت با مسئولیت محدود

 

 شرکت با مسئولیت محدود جزء شرکتهای سرمایه است. (شرکت سرمایه شرکتی است که در آن شخصیت شریک دارای اهمیت است و این اهمیت از جهت روابط بین خود شرکاست هرچند که برای طلبکاران شرکت نیز دارای اثراتی است).

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

۱۳- مرور زمان دعاوی

 

مرور زمان دعاوی ناشی از تخلف از مقررات پیش بینی شده در قانون تجارت برای شرکت با مسئولیت محدود ۱۰ سال از زمان وقوع تخلف است.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

در پایان لازم به ذکر است چنانچه تصمیم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا هر شرکت دیگری و انجام وظایف و تکالیف پس از ثبت شرکت نظیر پلمپ دفاتر، اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده را دارید و همچنین اگر قصد ثبت تغییرات در شرکت خود را دارید، توصیه می نماییم قبل از هر اقدامی با کارشناسان خبره ثبتی ما مشاوره حقوقی داشته باشید که برای این منظور می توانید از طریق راههای ارتباط با ما و یا شماره  43000430-021 ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از خدمات تخصصی کارشناسان مجرب و وکلای پایه یک باتجربه موسسه ما بهره مند گردید و همچنین می توانید با تکمیل و ارسال فرم ذیل، درخواست مشاوره رایگان خود را برای ما ارسال نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان خبره و متخصص ما با شما تماس برقرار نمایند.

 

 

 

لینک های مفید:  شرکت سهامی خاص|شرکت تضامنی|شرکت تعاونی|ثبت برند|طرح صنعتی|ثبت اختراع|کارت بازرگانی|جواز تاسیس

 

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه