کد اقتصادی چیست؟ راهنمای کامل مراحل، مدارک لازم و هزینه دریافت کد اقتصادی

  • 7 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 5 پرسش و پاسخ

دریافت کد اقتصادی   کد اقتصادی چیست و چرا اخذ کد اقتصادی تا این اندازه مهم است و توسط کارشناسان اکیداً توصیه می‌شود؟! هزینه دریافت کد اقتصادی دقیقاً چقدر است؟ 1- به دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع کد اقتصادی، در این مقاله ضمن تعریفی که از این کد ارائه داده‌ایم، شما را با اهمیت و […]

دریافت کد اقتصادی

 

کد اقتصادی چیست و چرا اخذ کد اقتصادی تا این اندازه مهم است و توسط کارشناسان اکیداً توصیه می‌شود؟! هزینه دریافت کد اقتصادی دقیقاً چقدر است؟

1-

به دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع کد اقتصادی، در این مقاله ضمن تعریفی که از این کد ارائه داده‌ایم، شما را با اهمیت و ضرورت دریافت کد اقتصادی نیز آشنا می‌کنیم.

2-

همچنین بررسی می‌نماییم که داشتن این کد برای چه اشخاصی ضروری است و نیز می‌خوانیم که در چه مواردی نیازی به اخذ این کد وجود ندارد.

3-

در ادامه مراحل اخذ کد اقتصادی از اولین اقدام تا مرحله صدور و دریافت کد اقتصادی را بصورت کامل و دقیق و مطابق با آخرین قوانین و رویه‌های ادارات مالیاتی برای شما شرح می‌دهیم.

 

در خاتمه نیز آدرس، کدپستی و شماره تماس کلیه ادارات امور مالیاتی، ادارات مالیات بر ارزش افزوده، هیات حل اختلافات مالیاتی، ادارات وصول و اجرا مالیاتی و ادارت کل امور مالیاتی شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را بصورت دقیق تقدیم حضورتان نموده‌ایم.

 

بنابراین چنانچه تصمیم به دریافت کد اقتصادی دارید و یا بنا به هر دلیلی تمایل دارید تا در مورد کد اقتصادی اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید، توصیه می‌نماییم حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

با مطالعه کامل این مقاله، بدون تردید نیازی به مطالعه هیچ متن و مقاله دیگر در خصوص اخذ کد اقتصادی نخواهید داشت. 

 

لازم به ذکر است چنانچه تصمیم به اخذ کد اقتصادی بصورت فوری و کم هزینه دارید، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور در تماس باشید تا با دریافت بهترین راهکارها و حل مسائل و مشکلات احتمالی، به راحتی کد اقتصادی خود را دریافت نمایید: ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: راهنمای دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ کد اقتصادی

اخذ کد اقتصادی

کد اقتصادی چیست؟

 

کد اقتصادی، شماره‌ای ۱۲ رقمی است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا یا ارائه خدمات می‌پردازند اختصاص داده می‌شود.

 

کد اقتصادی جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود و تمامی شرکت‌های ثبت شده،  ملزم به اخذ کد اقتصادی هستند.

 

هر شرکت یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی منتشر گردید، باید حداکثر ظرف ۲ ماه در اداره مالیات حوزه‌ای که به آدرس شرکت یا موسسه مرتبط است، تشکیل پرونده داده و نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.

 

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی شرکت ها

 

۱- تصویر برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکاء و سهامداران شرکت

 

۲- گواهی امضاء دارندگان حق امضاء مجاز شرکت خطاب به اداره مالیات

 

۳- یک نسخه تکمیل شده از دفترچه تقاضای اخذ کد اقتصادی مودیان حقوقی

 

۴- تصویر برابر اصل اجاره نامه کد رهگیری دار و هولوگرام دار محل شرکت (در اجاره نامه مذکور، مستاجر باید شرکت باشد) 

 

۵- تصویر برابر اصل کلیه مدارک ثبتی شرکت اعم از اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت، صورتجلسه هیات مدیره شرکت، روزنامه رسمی ثبت شرکت و روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت

 

 

مراحل اخذ کد اقتصادی

 

۱- تکمیل مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی

 

برای اخذ کد اقتصادی مدارکی که در توضیحات قبلی ذکر نمودیم را بصورت کامل در ۲ نسخه تهیه نمایید که یکی از این نسخه‌ها را باید به قسمت تشکیل پرونده کد اقتصادی در ادارات مالیاتی تحویل دهید و نسخه دوم را نیز باید به قسمت مستغلات اداره مالیاتی تحویل دهید 

 

۲- مراجعه به اداره مالیات

 

پس از تکمیل تمام مدارک لازم باید به اداره مالیاتی که با توجه به مرکز اصلی شرکت تعیین می‌شود مراجعه نمایید و این نکته مهم را در نظر بگیرید که با توجه به رویه‌ای که چند وقتی هست در ادارات مالیاتی تهران مرسوم شده، برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکت‌ها به جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی، حضور شخص مدیرعامل و یا یکی از دارندگان امضاء مجاز شرکت الزامی است و حضور وکیل (چه وکیل مدنی و چه وکیل دادگستری) در این مرحله پذیرفتنی نیست. 

 

۳- بررسی مدارک و مراجعه به قسمت مستغلات

 

پس از آنکه اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمودید، کارشناس اداره امور مالیاتی برگه معرفی نامه به شما ارائه می‌نماید تا با این برگه به قسمت مستغلات اداره مالیاتی مراجعه نمایید و با تشکیل پرونده مربوطه در این قسمت وارد فاز بعدی می‌شوید.

 

نکته مهم: دقت کنید تشکیل پرونده در قسمت مالیات برای این منظور است که اداره مالیات بتواند از ملک محل شرکت، مالیات بر اجاره دریافت نماید

 

۴- قرار گرفتن در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات به جهت راستی آزمایی

 

پس از آنکه در قسمت مستغلات، پرونده مالیاتی را تشکیل بدهید در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات قرار می‌گیرید.

 

در این زمان کارشناس از سوی اداره مالیات به محل شرکت شما اعزام می‌گردد (معمولاً بصورت سرزده و بدون هماهنگی قبلی) تا از محل شرکت شما بازدید نماید.

 

در واقع کارشناس نسب به وجود واقعی شرکت شما در آدرس رسمی شرکت راستی آزمایی میکند و گزارش بازدید خود را بصورت مکتوب به اداره مالیات تحویل می‌دهد.

 

۵- پاسخ اداره مستغلات به قسمت تشکیل پرونده

 

در پاسخ به نامه قسمت تشکیل پرونده مالیاتی، قسمت مستغلات نامه‌ای مکتوب ارائه می‌نماید مبنی بر اینکه از محل شرکت مربوطه بازدید به عمل آمده و راستی آزمایی صورت گرفته است.

 

در نتیجه تخصیص کد اقتصادی به شرکت مربوطه بلامانع است (البته اگر واقعاً بلامانع باشد، وگرنه اعلام می‌نماید که شرکت در محل مذکور وجود خارجی ندارد که در اینصورت آغاز مشکلات بعدی برای شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی خواهد بود).

 

۶- مرحله پایانی و تخصیص کد اقتصادی

 

پس از اتمام موفقیت آمیز مراحل پیش گفته، کد اقتصادی ۱۲ رقمی که کدی انحصاری است، از سوی اداره مالیات به شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی اختصاص داده می‌شود.

 

نکته: چنانچه در مورد انجام هر یک از مراحل پیش گفته دچار مشکلی شده‌اید و یا تصمیم به اخذ کد اقتصادی دارید و در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، حتماً با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

 

 

چرا اخذ کد اقتصادی بسیار مهم و ضروری است؟

 

۱) شرکت شما هنگامی که تصمیم به انعقاد قراردادهای پر منفعت با شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ دارد، از سوی این شرکت‌ها و سازمان‌ها حتماً با درخواست ارائه کد اقتصادی مواجه می‌شود.

1-

چنانچه نخواهید یا نتوانید این کد را ارائه دهید، بدون تردید از انعقاد یک قرارداد جذاب و پر منفعت محروم می‌شوید و طبیعتاً با توجه به بازار پر رقابت امروزه، رقبای شما به راحتی جای شما را می گیرند و این فرصت سوزی‌ها گاهاً جبران ناپذیر است.

 

۲) فلسفه وجودی اکثر غریب به اتفاق شرکت‌ها، حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف است و یکی از مهمترین میدان‌های رقابت، حضور در مناقصات و مزایده‌ها است.

2-

برای حضور موفق در بسیاری از پر سودترین مناقصات و مزایده‌ها، داشتن گرید و رتبه بندی شرکت است.

2-

یعنی شرکت شما از سوی دستگاه مناقصه گذار یا برگزار کننده مزایده تنها در صورتی مجاز به حضور و ارائه رزومه و پاکت پیشنهادی قیمت است که دارای گرید باشد.

2-

قبل از آن برای اینکه بتوانید برای رتبه بندی و اخذ گرید شرکت خود اقدام نمایید، لازم است که برای شرکت خود حتما کد اقتصادی دریافت کرده باشید.

 

۳) در بسیاری از موارد تجار و شرکت‌ها برای انجام امور حرفه‌ای و همچنین برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات دارند و به همین دلیل نیازمند کارت بازرگانی هستند.

3-

برای اینکه تجار و شرکت‌ها بتوانند کارت بازرگانی دریافت کنند، لازم است که اقدام به اخذ کد اقتصادی نموده باشند.

۴) شاید بتوان گفت مهمترین دلیل اخذ کد اقتصادی دوری از مشکلات، جرایم و گرفتاری‌های مالیاتی است!

 

زیرا همانطور که میدانید طبق قوانین، هر شخص تاجری و نیز هر شرکت، موسسه و سازمانی که به نحوی در کشورمان به فعالیت می‌پردازد، مکلف است وظایف و تکالیف مالیاتی خود را طبق قانون و در موعد مقرر انجام دهد تا علاوه بر اینکه دچار مشکلات مالیاتی نشود، بتواند از برخی معافیت‌های قانونی مالیاتی نیز بهره‌مند گردد.

 

یکی از مهمترین این وظایف و تکالیف مالیاتی، تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی طبق مقررات قانونی در موعد مقرر است.

4-

در حال حاضر برای ارسال اظهارنامه مالیاتی هر سال، حداکثر فرصتی که برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است پایان خردادماه سال بعدی و حداکثر فرصتی که برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده است پایان تیر ماه سال بعدی است.

4-

برای ارسال اظهارنامه مالیاتی یکی از ضروری‌ترین و مهمترین اطلاعاتی که در سامانه اداره مالیات و در فرم‌های مربوطه باید وارد نمایید تا بتوانید با موفقیت اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنید ارائه کد اقتصادی است.

5-

اگر این کد را نداشته باشید نمی‌توانید اظهارنامه را ارسال کنید و در نتیجه ضمن اینکه از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند نمی‌شوید، به احتمال بسیار زیاد مالیات شما بصورت علی الراس محاسبه می‌شود که ممکن است بسیار بیشتر از مقدار واقعی مالیاتی باشد که در اصل باید می‌پرداختید.

 

اخذ کد اقتصادی برای چه کسانی ضروری است؟

 

اخذ کد اقتصادی

اخذ کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقوقی که به توزیع هر نوع کالا و ارائه کارها و امور خدماتی، تولیدی، مونتاژ و واردات و صادرات اشتغال دارند و همچنین کلیه اشخاص حقیقی که در امور فوق الذکر فعالیت دارند و دارای مجوز کسب و کار از مراجع مربوطه یا دارای محلی برای فعالیت تجاری هستند، صلاحیت دریافت کد اقتصادی را دارند.

 

مهمترین دلایل اخذ کد اقتصادی

 

۱) صدور فاکتور رسمی

 

۲) اخذ کارت بازرگانی

 

۳) رتبه بندی و اخذ گرید

 

۴) دریافت گواهی ارزش افزوده

 

۴) امکان ارسال اظهارنامه مالیاتی

 

۵) شرکت در مناقصات و مزایده‌ها

 

۶) انعقاد قرارداد با شرکت‌های دولتی

 

۷) امکان برخورداری از معافیت‌های مالیاتی

 

۸) انعقاد قرارداد با شرکت‌های خصوصی حرفه‌ای

 

در چه مواردی نیازی به اخذ کد اقتصادی وجود ندارد؟

 

۱) مساجد، تکایا و حسینه‌ها نیازی به اخذ کد اقتصادی ندارند

 

۲) اشخاص حقیقی و حقوقی که به فعالیت‌های هنری و فرهنگی از قبیل فیلم سازی و فعالیت‌های مرتبط، طراحی، خطاطی، نقاشی، ترجمه‌ کتاب، گرافیک، ویراستاری و نویسندگی اشتغال دارند

 

آدرس و شماره تماس کلیه ادارات امور مالیاتی و ارزش افزوده شهر تهران

 

الف) ادارات کل امور مالیاتی مرکز شهر تهران

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی مرکزی شهر تهران

آدرس: خیابان ولی عصر، بالاتر از بلوار میرداماد، خیابان سرو، شماره ۶۰  تلفن: ۸۸۱۹۷۹۶۰ کد پستی: ۱۹۶۸۴۴۱۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی ظهیر الاسلام

آدرس: خیابان ظهیر الاسلام، شماره ۲۸۹  تلفن: ۷۷۶۲۱۲۱۷  کد پستی: ۱۱۴۷۹۴۳۴۱۳

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی شیرودی

آدرس: خیابان مفتح، خیابان ورزنده، کوی سلماس، شماره ۹  تلفن: ۸۸۸۴۰۸۵۶  ‌کد پستی: ۱۵۷۳۶۳۳۶۵۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی مفتح

آدرس: خیابان مفتح شمالی، خیابان شهید نقدی (جنب پارکینگ همگانی مصلی امام خمینی) شماره ۲۵ کد پستی: ۱۵۷۶۶۴۷۳۱۳

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی بوشهر

آدرس: خیابان دکتر شریعتی، خیابان خواجه نصیر طوسی، شماره ۲۵۷  تلفن: ۷۷۶۸۴۳۷۶ کدپستی: ۱۶۱۱۶۸۳۵۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی ایرانشهر

آدرس: خیابان ایرانشهر، کوی  شهید رضا ملکیان، شماره ۳۴  تلفن:  ۸۸۳۲۰۵۱۹  کد پستی: ۱۵۸۴۷۵۳۸۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی شیخ هادی

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان جمهوری، خیابان شیخ هادی، شماره ۲۲۳ تلفن: ۶۶۷۰۲۳۴۵  کد پستی: ۱۱۳۹۷۳۳۳۱۶

 

  • اداره کل مرکز تهران

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، نبش گلریز، شماره ۹۱  تلفن: ۸۸۳۸۱۵۰۰ کد پستی: ۱۶۸۹۶۱۴۶۳۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی سپند جنوبی

آدرس: خیابان سپهبد قرنی، خیابان سپند غربی، ساختمان جنوبی، شماره ۱۴  تلفن: ۸۸۸۹۴۱۶۵  کد پستی: ۱۵۹۸۹۹۵۵۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی سپند شمالی

آدرس: خیابان سپهبد قرنی، خیابان سپند غربی، ساختمان شمالی، شماره ۳۵  تلفن: ۸۸۸۹۴۱۶۲  کد پستی: ۱۵۹۸۸۱۷۳۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی اشخاص حقوقی

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان دهم، شماره ۱۴ تلفن: ۸۸۵۴۱۳۸۱ کد پستی: ۱۵۸۵۳۶۹۳

 

  • هیات های حل اختلاف مالیاتی

آدرس:  خیابان شهید مطهری، مقابل خیابان سنایی،  شماره ۲۶۹ تلفن: ۸۸۷۱۵۷۱۷ کد پستی: ۱۵۸۶۷۱۶۸۱۳

 

ب) ادارات کل امور مالیاتی شمال شهر تهران

 

  • اداره ارزش افزوده

آدرس: خیابان بخارست، کوی دهم، شماره ۹  تلفن: ۸۸۷۵۰۴۷۵  کد پستی: ۱۵۱۴۷۴۷۴۱۱

 

  • اداره شهدای هفت تیر (جهت ارث و اشخاص حقیقی)

آدرس: بلوار میرداماد، جنب مسجد الغدیر،  شماره ۱۳۵ تلفن: ۲۲۲۷۶۷۸۷ کد پستی: ۱۹۱۱۱۶۱۸۵۱۸

 

  • اداره کل شمال تهران (هیات های حل اختلاف مالیاتی)

آدرس: بلوار میرداماد، روبروی بانک مرکزی، شماره ۱۵۳  تلفن:  ۲۲۹۲۲۲۷۰ کد پستی:  ۱۹۱۱۷۹۳۵۷۸

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی شهدای گمنام (اشخاص حقوقی)

آدرس: بلوار میرداماد، روبروی بانک مرکزی، شماره ۱۵۱ تلفن: ۲۲۲۶۹۰۲۰  کد پستی: ۱۹۱۱۶۱۸۵۱۸

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی هشتم شهریور (اشخاص حقیقی و وصول و اجرا مالیاتی)

آدرس: بلوار میرداماد، خیابان نفت شمالی، کوی دوم، شماره ۴  تلفن: ۲۲۹۲۱۰۲۱ کد پستی: ۱۳۱۸۸۳۸۶۴۱

 

پ) ادارات کل امور مالیاتی جنوب استان تهران

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی بعثت مرکزی

آدرس: اتوبان بعثت، پشت ترمینال جنوب، خیابان خزانه بخارایی، جنب مسجد قدس، تلفن: ۵۵۳۳۷۰۲۲ کد پستی: ۱۱۸۸۷۱۹۴۶۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی شکوفه

آدرس: خیابان پیروزی، خیابان  شکوفه، نبش خیابان سیرجان، شماره ۶۳  تلفن: ۳۳۷۹۸۷۲۳ کد پستی:  ۱۷۱۹۸۸۳۱۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی خط آهن

آدرس:  شهر ری، خیابان شهید غیوری، خیابان فداییان اسلام،  پایین تر از پل سیمان، چهار راه خط آهن، شماره ۱۴۱ تلفن: ۳۳۷۶۱۷۵۴ کد پستی:  ۱۷۵۷۸۱۵۷۶۶

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی نواب

آدرس: بزرگراه نواب، نبش بریانک شرقی (چهار راه رضایی سابق) تلفن: ۵۵۴۳۱۲۳۴  کد پستی: ۱۳۳۱۹۶۴۳۹۴

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی میدان نماز ۱

آدرس:  میدان نماز، خیابان نگارستان اول شرقی، شماره ۳۶، ساختمان شماره ۱ تلفن: ۳۶۶۵۲۴۹۴ کد پستی: ۳۷۶۷۱۹۴۱۳۶

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی میدان نماز ۲

آدرس: میدان نماز، خیابان نگارستان اول شرقی، ساختمان شماره ۲ تلفن: ۳۶۶۵۲۴۹۴ کد پستی: ۱۸۴۶۶۸۴۵۶۶

 

ت) ادارات امور مالیاتی شرق شهر تهران

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی هروی

آدرس: شمس آباد، خیابان موسوی، میدان هروی، ضلع شمالی شرقی، شماره ۱۰۰ تلفن: ۲۲۹۴۰۷۴۰ کد پستی: ۱۶۶۷۸۱۸۶۶۴

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی جشنواره

آدرس: خیابان فرجام: خیابان جشنواره، بلوار ناهیدی، نبش  خیابان نقدی، جنب  فرهنگسرای اشراق، شماره  ۲۱  تلفن: ۷۷۳۲۸۴۶۱ کد پستی: ۱۶۵۷۶۱۶۸۷۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی بلال جبشی 

آدرس: خیابان تهران نو، نرسیده به پل خاقانی، نبش خیابان بلال جبشی، شماره ۳  تلفن: ۷۷۴۱۹۹۳۱ کد پستی: ۱۷۴۴۶۶۳۶۷۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی سبلان

آدرس: خیابان مدنی، چهار راه سبلان، کوی محمدیانی، شماره ۱ تلفن: ۷۷۵۸۳۳۳۱ کد پستی: ۱۶۴۱۶۸۱۶۸۱

 

  • اداره کل امور مالیاتی شرق تهران

آدرس: میدان رسالت: اول خیابان نیروی دریایی، نبش خیابان کمند، تلفن: ۷۷۸۹۳۳۷۱  کد پستی: ۱۶۷۶۹۱۳۱۷۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی جویبار

آدرس: نارمک، خیابان آیت، نرسیده به چهار راه تلفن خانه، نبش خیابان شهید چنگیز دلاور، شماره ۲۶۹ تلفن: ۷۷۹۵۷۱۳۴  کد پستی: ۱۶۴۷۶۱۳۸۸۶

 

ث) ادارات امور مالیاتی غرب تهران

 

  • اداره کل مالیاتی غرب تهران

آدرس: خیابان آزادی، بعد از استان معین، خیابان دکتر  هوشیار، کوی مازیار، شماره ۶۹ تلفن: ۶۶۰۲۴۴۲۰  کد پستی: ۱۳۴۴۱۸۹۱۱۴۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی سپهر

آدرس: خیابان ستارخان، نرسیده به برق آلستوم، خیابان سپهر، برج سپهر، کوی شهید رحیمی اصل، تلفن: ۴۴۲۸۱۲۹۰ کد پستی: ۱۴۵۴۸۱۷۳۳۶

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی مترو

آدرس: جنب ایستگاه مترو صادقیه، شماره ۴  تلفن: ۴۴۹۵۲۱۸۴  کد پستی: ۱۴۸۱۶۴۷۴۶۳

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی درختی

آدرس: شهرک  غرب،  بلوار دادمان،  بلوار درختی، آخرین کوی سمت چپ، جنب اتوبان آیت الله هاشمی رفسنجانی، شماره ۹ تلفن: ۲۲۳۶۴۳۸۳ کد پستی: ۱۹۸۱۶۱۶۹۸۱

 

  • اداره کل امور مالیاتی شمیرانات استان تهران

آدرس: میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، خیابان بیست و پنجم تلفن: ۸۸۱۹۲۸۲۱/  کدپستی: ۱۵۱۷۹۷۴۴۷۱۱

 

ج) ادارات وصول و اجرا

 

  • اداره کل وصول و اجرا

آدرس: خیابان ولی عصر، جنب پارک ساعی، اول خیابان ۳۲ و کوی جهانتاب، شماره ۱ تلفن:  ۸۸۷۷۱۴۳۷ کد پستی:  ۱۵۱۶۷۱۵۳۱۵

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی وصول و اجرا نفت

آدرس: بلوار میرداماد، خیابان نفت شمالی، کوی دوم، شماره ۴ تلفن: ۲۲۹۲۱۰۲۲ کد پستی: ۱۹۱۸۹۷۳۵۴۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی وصول و اجرا مطهری

آدرس: خیابان مطهری، بعد از تقاطع میرزای شیرازی،  روبروی خیابان سنایی، شماره ۲۶۹، ساختمان اداره کل هیات های حل اختلاف شهر تهران تلفن: ۸۸۱۰۷۴۵۱ کد پستی:  ۱۵۸۶۷۱۷۷۱۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی وصول و اجرا ارزش افزوده ۱

آدرس: خیابان کارگر، خیابان آذربایجان، خیابان سلیمانیه جنوبی، شماره ۱۷ تلفن: ۶۶۹۳۹۳۶۲

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی وصول و اجرا ارزش افزده شهید دادمان

آدرس: شهرک غرب، ضلع جنوبی خیابان دادمان، شماره ۸۶  تلفن: ۸۸۵۷۹۲۰۴ کد پستی: ۱۴۶۷۸۸۷۷۱۳

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی وصول و اجرا ارزش افزوده مطهری

آدرس: مطهری، بعد از مفتح، ضلع جنوبی، نرسیده به سلیمان خاطر، شماره ۱۷۰ تلفن: ۸۸۳۱۴۱۰۰ کد پستی: ۱۵۷۵۹۴۴۴۳۱

 

  • ساختمان اداره امور مالیاتی وصول و اجرا ارزش افزوده ولیعصر

آدرس: خیابان ولی عصر، نبش خیابان آذربایجان، شماره ۱۰۷۸  تلفن: ۶۶۳۸۷۱۴۴  کد پستی:  ۱۳۱۶۷۵۶۱۶۸
  • اداره وصول و اجرا مالیات تهران

آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوی اشراقی، شماره ۱۴ تلفن: ۸۸۵۱۴۳۳۳

 

چ) ادارات مالیات بر ارزش افزوده شهر تهران

 

  • اداره کل مالیات بر ارزش افزوده شرق تهران

آدرس: خیابان شهید آیت الله مدنی، کوی محمدیانی، شماره ۱، چهار راه سبلان، بلوک Aتلفن: ۷۷۵۸۷۱۷۵ کد پستی: ۱۶۷۶۹۱۳۱۷۱

 

  • اداره کل مالیات بر ارزش افزوده جنوب تهران

آدرس: خیابان نواب، تقاطع خیابان امام خمینی، پشت ساختمان بانک شهر تلفن: ۶۶۳۸۷۱۴۴ کدپستی: ۱۳۴۶۹۱۴۶۱۱

 

  • اداره کل مالیات بر ارزش افزده مرکز تهران

آدرس: خیابان استاد نجات الهی، نبش  کوی  محمدی، طبقه همکف تلفن: ۸۸۹۳۴۰۷۸ کد پستی: ۱۵۹۹۹۵۳۶۱۱

 

  • اداره مالیات بر ارزش افزوده غرب تهران

آدرس: جنت آباد جنوبی، میدان چهار باغ، چهار باغ شرقی، نبش شانزده متری دوم جنوبی، شماره ۷۸ تلفن: ۴۴۴۸۵۱۰۸ کد پستی: ۱۴۶۵۷۵۴۴۶۱

 

  • اداره کل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران

آدرس: میدان ونک، چهار راه جهان کودک، خیابان نلسون ماندلا، جنب بانک ملی، شماره ۲۹  تلفن: ۸۸۲۰۶۰۴۰ کد پستی: ۱۵۱۸۷۳۳۱۱۵

 

  • اداره ارزش افزوده شماره ۲

آدرس: خیابان ظفر، خیابان گوی آبادی،  خیابان شهید محمد دلیریف نبش کوچه افشین تلفن: ۲۲۶۰۲۵۷۸

 

ح) حل اختلاف مالیاتی شرکت های استان تهران

 

  • اداره هیات های حل اختلاف مالیاتی شرکت های استان تهران

آدرس: خیابان ظفر، بعد از بانک پارسیان، شماره ۷۶

 

آدرس و شماره تماس کلیه ادارات امور مالیاتی و ارزش افزوده شهرستانهای استان تهران

 

  • اداره کل امور مالیاتی لواسانات

آدرس: جاده کمربندی، روبروی مجموعه ورزشی شهدای لواسانات، خیابان پرواز تلفن: ۲۶۵۶۶۴۴۶  کد پستی: ۳۳۴۱۶۶۹۱۴۵

 

  • اداره کل امور مالیاتی فشم

آدرس: بلوار امام خمینی، روبروی بانک تجارت، شماره ۹۹۸، ساختمان اداری تلفن: ۲۶۵۰۴۶۱۰  کد پستی: ۳۳۴۵۱۱۸۷۹۱

اداره امور مالیاتی شرق استان تهران

آدرس: رودهن، خیابان امام بوستان یازدهم، جنب شهرداری تلفن: ۷۶۵۱۳۸۰۰  کد پستی: ۳۹۷۳۱۳۹۱۱۱

 

  • اداره امور مالیاتی بومهن

آدرس: بومهن، خیابان محراب، جنب آتش نشانی تلفن: ۷۶۲۳۶۶۵۷  کد پستی: ۱۶۵۶۱۹۸۵۵۶

 

  • اداره امور مالیاتی دماوند

آدرس: بلوار غربی، خیابان امام خمینی، کوی دارایی تلفن: ۷۶۳۲۷۷۷۷  کد پستی: ۳۹۷۱۸۱۵۱۵۱

 

  • اداره امور مالیاتی پردیس

آدرس: فاز ۴، شهر جدید پردیس تلفن: ۷۶۲۹۳۱۷۱  کد پستی: ۱۶۵۸۱۷۹۹۵۴

 

  • اداره امور مالیاتی فیروزکوه

آدرس: خیابان پاسداران، خیابان پلیس جنب نیروی انتظامی تلفن: ۷۶۴۰۳۷۵۹  کد پستی: ۳۹۸۱۶۴۵۸۶۳

 

اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران

آدرس: شهر ری، نرسیده به میدان شهرداری، انتهای کوه رفاه تلفن: ۵۵۹۶۲۹۹۲  کد پستی: ۱۸۴۳۷۱۳۸۳۱

 

  • اداره امور مالیاتی شهرستان پاکدشت

آدرس: مجتمع ادارات، روبروی اداره ثبت و اسناد تلفن: ۳۶۰۱۷۶۱۰  کد پستی: ۳۳۹۱۴۳۳۴۹۷

 

  • اداره امور مالیاتی قرچک

آدرس: میدان کلانتری، بلوار دانشگاه پیام نور، جنب کمیته امداد  تلفن: ۳۶۱۲۲۵۵۸  کد پستی: ۳۳۷۱۸۱۳۳۴۴

 

  • اداره امور مالیاتی اسلامشهر

آدرس: خیابان نواب صفوی، جنب اداره گاز  تلفن: ۵۶۱۲۶۶۵۵  کد پستی: ۳۳۱۴۹۴۴۶۸۸

 

  • اداره امور مالیاتی ورامین

آدرس: خیابان شهید بهشتی، مجتمع ادارات جنب بانک ملی  تلفن: ۳۶۲۴۴۰۵۹  کد پستی: ۳۳۸۱۷۱۳۱۵۷

 

  • اداره امور مالیاتی پیشوا

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان کارگر، جنب تربیت معلم تلفن: ۳۶۷۲۳۱۹۱  کد پستی: ۳۳۸۱۷۱۳۱۵۷

 

  • اداره امور مالیاتی چهار دانگه

آدرس: چهار دانگه، جاده ساوه، انتهای شهرک مطهری، خیابان شهید جان زمینی، انتهای خیابان شماره ۲۰ تلفن: ۵۵۲۶۵۲۵۲ کد پستی: ۳۳۱۹۹۴۸۸۵۳

 

  • اداره امور مالیاتی حسن آباد فشافویه

آدرس: حسن آباد، فشافویه، کنارگذر، جنب آتش نشانی، کد پستی: ۱۸۳۵۱۱۸۴۱۶

 

  • اداره امور مالیاتی غرب استان تهران

آدرس: شهریار، شهرک اداری اندیشه، جنب دادگستری تلفن: ۶۵۲۲۵۰۵۲  کدپستی: ۳۳۵۱۷۹۳۵۵۷

 

  • اداره امور مالیاتی رباط کریم

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان شورا  تلفن: ۵۶۴۲۱۳۹۰  کد پستی: ۳۷۶۱۹۵۳۵۵۸

 

  • اداره امور مالیاتی شهرقدس

آدرس: خیابان شهر قدس، ابتدای خیابان چمن، تلفن: ۴۶۸۰۳۰۹۹  کد پستی: ۳۷۵۴۱۱۳۳۱۷

 

  • اداره امور مالیاتی شهرستان بهارستان

آدرس: بهارستان، خیابان اصلی، گلستان فلکه دوم جنب دادگستری تلفن: ۵۶۳۱۲۵۵۱  کد پستی: ۳۷۵۹۱۵۱۱۹۳

 

  • اداره امور مالیاتی ملارد 

آدرس: ملارد، مارلیک، خیابان دکتر حسابی، بلوار آرش، جنب پارک تلفن: ۶۵۱۴۰۲۹۸  کدپستی: ۳۱۷۶۱۷۷۶۵۳

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در ارتباط با اخذ کد اقتصادی و نیز اقدامات لازم برای آن و نیز ثبت برند و مسائل حقوقی مرتبط با آن، نیاز به مشاوره تخصصی دارید، می‌ توانید از طریق راه‌ های ارتباط با ما، با کارشناسان خبره و آموزش دیده موسسه حقوقی مشهور در تماس باشید تا ضمن برخورداری از مشاوره تخصصی بتوانید با توجه به شرایط و اهدافتان بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمایید.

 

 

⚖ موسسه حقوقی مشهور، تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت ، نام و علائم تجاری در ایران

 

 

سوالات متداول شما

 

چنانچه سوالات خود را در لیست زیر مشاهده نمی‌نمایید با ما تماس بگیرید ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱

 

عدم دریافت کد اقتصادی موجب می‌شود که شما نتوانید در موعد قانونی اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی نمایید و همین موضوع ضمن اینکه شما را از برخورداری از معافیت‌های مالیاتی محروم مینماید، موجب جرایم مالیاتی و همچنین علی الراس شدن مالیات می‌شود.

مطابق با قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی مودیان مالیاتی موظف به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی، ارسال اظهارنامه مالیاتی و غیره دارند. ضرورت اخذ کد اقتصادی بر اساس قانون است و همچنین عمل به تکالیف قانونی از بوجود آمدن بسیاری از گرفتاری‌ها و جرایم مالیاتی جلوگیری می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله را مطالعه نمایید.

دریافت کد اقتصادی یکی از مهمترین تکالیف و ظایف شرکت‌ها پس از ثبت شدن است، اگر تمایل به ثبت شرکت دارید، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آینده، باید حتماً بلافاصله پس از ثبت شدن شرکت اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایید.

بله، یکی از مدارک ضروری برای دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده و یا اخذ کارت بازرگانی دارید، کد اقتصادی است.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 5 دیدگاه
  • علی پاسخ

    سلام واسه راننده استیجاری کد اقتصادی بگیرم آیا باز هم مالیات شامل میشه.

    8 اسفند 1401 در 14:48
  • حبیب پاسخ

    درصد فعالیت که در مراحل ثبت نام کد اقتصادی اومده برای چی هستش؟

    25 شهریور 1399 در 10:51
  • محمد پورمحمدی پاسخ

    سلام درود بر شما…
    آیا اگر نام شرکتی که قبلا ثبت گردیده است با همان شماره ثبت و همان شماره ملی… تغییر نام بشود. آیا باید کد اقتصادی جدید گرفت یا همان قبلی کفایت میکند.
    ممنون هستم اگر راهنمایی بفرمایید

    4 اسفند 1398 در 08:44
    • محسن شیخ ها پاسخ

      درود بر شما
      همان کد اقتصادی قبلی کافی است، در واقع به هر شرکتی فقط یک کد اقتصادی تعلق میگیرد

      4 اسفند 1398 در 10:02
  • مهراد پاسخ

    باسلام.اطلاعات عالی .ممنون ازتون

    13 مهر 1398 در 23:06