سخنگوی قوه قضائیه: زندانیان پرخطر به مرخصی نرفتند

  • 19 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

زندانیان پرخطر به مرخصی نرفتند   زندانیان پرخطر به مرخصی نرفتند. این موضوع یکی از مسائل مهم مطرح شده از سوی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اینترنتی وی بود.   به گزارش موسسه حقوقی مشهور، آقای اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۹ که امروز نوزدهم فروردین ماه سال […]

زندانیان پرخطر به مرخصی نرفتند

 

زندانیان پرخطر به مرخصی نرفتند. این موضوع یکی از مسائل مهم مطرح شده از سوی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اینترنتی وی بود.

 

به گزارش موسسه حقوقی مشهور، آقای اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۹ که امروز نوزدهم فروردین ماه سال نود و نه بصورت زنده و اینترنتی از شبکه خبری سیمای عدالت پخش می‌شد در مورد مسائل مختلف این قوه سخن گفت، وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در حال حاضر پس از اعطای مرخصی‎‌های ویژه کدام دسته از زندانیان در زندان هستند اشاره کرد: قوه قضائیه تمایل دارد که همه زندانیان در چارچوب و ضوابط قانونی از تسهیلات و امتیازات مناسب برخوردار شوند.

 

زندانیان پرخط به مرخصی نرفتند | اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اشاره کرد که زندانیان پر خطر به مرخصی نرفتند

زندانیان پرخطر به مرخصی نرفتند

سخنگوی قوه قضائیه در توضیح بیشتر این خبر اعلام کرد، سه گروه از زندانیان بعد از اعطای مرخصی و اعطای عفو، در زندان ماندند.

 

گروه اول

 

زندانیانی که مرتکب جرائم خشن شده اند، این افراد به جهت امنیت جامعه فعلا به مرخصی نرفتند اما در شرایط مناسب برای این گروه هم تسهیلاتی فراهم می‌شود.

 

گروه دوم

 

زندانیانی که ضوابط و مقررات شامل حال آنها بود اما استفاده از مرخصی نیازمند اقداماتی همچون سپردن تامین بود. آن دسته که نتوانستند قرار تامین را محیا کنند، به مرخصی نرفتند و مطابق بخشنامه رئیس دستگاه قضا مصوب شد که قرار تامین این افراد تخفیف داشته باشد

 

گروه سوم

 

زندانیانی هستند که هنوز حکم نگرفتند و مرخصی شامل حال آنها نمی‌شود. این دسته نیز اگر بتوانند قرار تامین کفالت و وثیقه تهیه کنند از زندان بیرون می‌آیند.

 

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: درباره این دسته افراد نیز تاکید شد که کمیته مربوطه بررسی کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم بتوانند با تبدیل قرار بازداشت آزاد شوند. 

 

وی همچنین اضافه کرد: بررسی‌های ما حکایت دارد که در ۴۵ روز اخیر آمار سرقت‌ها کاهش داشته است.

 

همچنین سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اثرات سوء کرنا ویروس اشاره داشت: بیش از ۶۰۰ نفر فوتی و ۳ هزار مسموم بر اثر استفاده از الکل داشتیم.

 

آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت الکلی نگران کننده است و بیش از ۶۰۰ فوتی و ۳ هزار مسموم داشتیم.

 

توزیع کنندگان الکل‌های غیراستاندارد در خوزستان و خراسان بازداشت شدند و این افراد باید پاسخگوی اعمال خود در به خطر انداختن جان مردم باشند.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه