علامت تجاری مشهور

  • 28 آذر 1396
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

علامت تجاری مشهور علامت تجاری مشهور چیست؟ و چرا باید از علائم تجاری مشهور حمایت بیشتری بشود؟ کارشناسان موسسه حقوقی مشهور پاسخ میدهند:   علامت تجاری مشهور چیست؟ علامت تجاری مشهور علامتی است که از نگاه مقامات صلاحیتدار کشوری که حمایت از علامت در آن مورد نظر است، مشهور تلقی گردد. علامت تجاری مشهور همواره از […]

علامت تجاری مشهور

علامت تجاری مشهور چیست؟ و چرا باید از علائم تجاری مشهور حمایت بیشتری بشود؟ کارشناسان موسسه حقوقی مشهور پاسخ میدهند:

 

علامت تجاری مشهور چیست؟

علامت تجاری مشهور علامتی است که از نگاه مقامات صلاحیتدار کشوری که حمایت از علامت در آن مورد نظر است، مشهور تلقی گردد. علامت تجاری مشهور همواره از حمایت قوی تری نسبت به سایر علائم برخوردار است. به عنوان مثال علامت تجاری مشهور ممکن است در کشوری که مورد ثبت یا استفاده قرار نگرفته ، مورد حمایت قرار گیرد. یا در حالیکه علامت تجاری ثبت شده در مقابل علائم مشابه تنها در فرضی مورد حمایت قرار میگیرد که علامت برای همان کالاها یا کالاهای مشابه مورد استفاده قرار گرفته باشد ، علائم تجاری مشهور تحت شرایطی می توانند در مقابل علائم معارض حتی در فرضی که علامت یاد شده برای کالاهای غیر مشابه نیز به کار رود ، مورد حمایت قرار گیرند.

حمایتی قوی تر از علامت تجاری مشهور در مقایسه با سایر علائم تجاری

در این که چرا باید از علائم تجاری مشهور در مقایسه با سایر علائم حمایت قوی تری به عمل آورد پاسخ این است که هدف عمده از حمایت قوی از علائم تجاری مشهور ، جلوگیری از سو، استفاده از شهرت علامت یاد شده و همچنین جلوگیری از ورود ضرر و خدشه به اعتبار آن است. به عبارتی دیگر حمایت قوی از علائم تجاری مشهور به خاطر این است که رقبا نتوانند بدون هیچگونه هزینه ای از شهرت علامت تجاری مشهور بهره مند شوند و به حیثیت و شهرت و اعتبار آن خدشه وارد نمایند.

 

با توجه به مراتب فوق و ار آنجایی که صاحبان علائم تجاری مشهور همواره با مشکلات جدی در رابطه با نقض علائم تجاری شان روبرو هستند لذا ضرورت دارد از این قبیل علائم حمایت قوی تری به عمل آید.

 

ممکن است علائمی که برای برخی کالاها به کار می روند هر از  گاهی برای کالاهای دیگری به کار روند که توسط صاحبان علائم یاد شده تولید نشده باشد و به عبارت دیگر کیفیت محصولات شرکت های یاد شده را نداشته باشد.

 

چنانچه این علائم در کشوری که نقض علامت صورت گرفته است به ثبت رسیده باشد بدیهی است که صاحبان علائم مشهور یاد شده می توانند در قالب طرح دعوای نقض، احقاق حق نمایند.

 

حال اگر چنین علامتی در کشور مورد نقض به لحاظ این که بازار هدف صاحبان علائم فوق نبوده به ثبت نرسیده باشد، صاحبان علائم یاد شده با مشکلات جدیمواجهخواهند بود زیرا براساس یک اصل سنتی، حمایت از علائم تجاری محدود به سرزمینی است که در آن به ثبت رسیده اند.

 

در پایان لازم به ذکر است که موسسه حقوقی مشهور این افتخار را دارد که تعدادی از علائم تجاری مشهور کشور را به ثبت رسانده است و همواره مورد اعتماد شرکت ها و سازمان های بزرگ کشور بوده است.

 

موسسه حقوقی مشهور ، تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

 

 

پیوند: ثبت شرکت ، انواع علامت تجاری ، علائم تجاری چیست و چه کاربرهایی دارد؟ ، لیست کامل طبقه بندی علائم تجاری

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه