ثبت برند در مشهد چگونه است؟ 0 تا 100 مراحل، مدارک و هزینه‌ها

  • 23 اسفند 1398
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در مشهد چگونه است؟   ثبت برند در مشهد چگونه است و دقیقاً چقدر زمان می برد؟ هزینه ثبت برند در مشهد چقدر است و چه مسائلی در میزان هزینه ها تاثیر گذار است؟ مدارک ثبت برند در مشهد شامل چه مواردی است؟ با ما همراه باشید تا با 0 تا 100 مراحل […]

ثبت برند در مشهد چگونه است؟

 

ثبت برند در مشهد چگونه است و دقیقاً چقدر زمان می برد؟ هزینه ثبت برند در مشهد چقدر است و چه مسائلی در میزان هزینه ها تاثیر گذار است؟ مدارک ثبت برند در مشهد شامل چه مواردی است؟ با ما همراه باشید تا با 0 تا 100 مراحل ثبت علامت تجاری، ثبت لوگو و ثبت برند در مشهد آشنا شوید.

 

مراحل ثبت برند در مشهد چگونه است | مدارک ثبت برند در مشهد | هزینه ثبت برند در مشهد چقدر است | ثبت لوگو در مشهد | ثبت علامت تجاری در مشهد

ثبت برند لوگو در مشهد

همانطور که می دانید؛ مشهد یکی از کلان شهرهای ایران و دومین شهر پر جمعیت پس از تهران می باشد. حالا به این موضوع می پردازیم که به چه دلیل ثبت علائم تجاری و لوگو در مشهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ و چرا ویژگیهای مهم این شهر موجب می شود که برندی ماندگار در میان مشتریان و حتی رقبا داشته باشید.

 

اهمیت ثبت برند در مشهد

 

با ثبت برند در مشهد می توانید شهرت و کسب و کار ارزشمندی را در بازار ایجاد کرده و اعتبار ویژه ای را کسب نمایید به این دلیل که این شهر بزرگ و زیارتی سالیانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل کشور و ۲ میلیون زائر از خارج از کشور است.

 

به همین دلیل این کلان شهر یکی از مهمترین و بزرگترین شهرهای ایران از نظر فعالیت اقتصادی، تولیدی،  و ارائه خدمات کشور است.

 

همانطور که می دانید برند به منظور شناساندن یک کالا و خدمات یک فروشنده یا گروهی از محصولات می پردازد. یک برند متشکل از اسم، نشانه، اصطلاح، طرحی یا ترکیبی از این موارد است.

 

در ادامه به مراحل کامل ثبتی، مدارک مورد نیاز (حقیقی و حقوقی) و هزینه ثبت برند در مشهد خواهیم پرداخت.

 

مراحل ثبت برند در مشهد

 

گام اول ثبت برند در هر شهر و نقطه‌ای از ایران استعلام برند است. استعلام برند قبل از ثبت به شما کمک می کند تا احتمال موفقیت در ثبت نهایی برند مورد نظرتان را تخمین بزنید.

برای ثبت برند در مشهد می بایست پس از انتخاب نام برند به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و به تکمیل اطلاعات خواسته شده بپردازید وکد پیگیری را دریافت نمایید.

 

اداره مالکیت معنوی، مجری رسمی و مرجع قانونی ثبت برند تجاری در ایران است و این اداره در استان تهران واقع شده و در هیچ شهر دیگری شعبه ای ندارد و کلیه متقاضیان از تمامی شهرهای ایران، می بایست از طریق این اداره برای ثبت برند خود اقدام کنند.

 

متقاضیان ثبت برند می بایست ابتدا وارد سامانه ادره مالکیت معنوی شده و پس از انتخاب ثبت اظهارنامه الکترونیکی اقدام به ثبت برند در این سامانه نمایند.

 

در ابتدای روند و مراحل ثبت برند باید مشخص نمایید که برند خود را می خواهید به صورت حقیقی یا حقوقی به ثبت برسانید و سپس می توانید کالاهای درخواستی خود را با توجه به مجوزهای موجود برای به ثبت رساندن انتخاب نمایید.

 

پس از درج اطلاعات در سامانه، مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید. بعد از طی این مراحل باید اقدام به پرداخت هزینه ها از طریق درگاه بانکی اقدام نمایید.

 

پس از تکمیل اطلاعات ثبت برند پاسخ اداره مالکیت معنوی یکی از سه وضعیت اخطار نقص مدارک، رد پرونده و یا آگهی نوبت اول می باشد.

 

حالت آگهی اول  به این معنی است که در اطلاعات وارد شده ایرادی وجود ندارد و می بایست برای ارائه مدارک اقدام شود. پس  از طی مراحل ذکر شده باید منتظر اعلام نظر کارشناسان پرونده بمانید.

 

چنانچه بخواهید از طریق یک شخص حقوقی کارهای ثبت برند خود را انجام دهید می توانید از مشاوران و وکلای حقوقی موسسه مشهور بهره مند شوید تا در کوتاه‌ترین زمان، برند خود را به ثبت برسانید.

 

برای انجام تمامی مراحل ثبت برند در مشهد مدارک مور نیاز را از طریق تلگرام، واتس آپ و یا ایمیل در اختیار کارشناسان خبره موسسه قرار دهید تا تمامی اقدامات از 0 تا 100 بدون نیاز به حضور شما (بدون نیاز به حتی یک جلسه حضور) توسط موسسه ثبت شرکت مشهور انجام شود.

 

پس از گذارندن مراحل ثبت اظهارنامه و ارسال مدارک می بایست برای ثبت تقاضای علامت تجاری خود در روزنامه های رسمی اقدام نمایید که از طریق سامانه، پرداخت هزینه باید انجام شود.

 

پس از دریافت آگهی روزنامه ها و گذشت ۳۰ روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند اعتراضی نداشته باشد می توانید برای آگهی نوبت دوم اقدام نمایید و پس از آن سند برند شما با اعتباری ۱۰ ساله صادر خواهد شد.

 

مدارک ثبت برند در مشهد

 

علامت تجاری و برند در دو نوع حقیقی و حقوقی قابل ثبت است و برای هر کدام باید مدارک مورد نیاز خود ارائه شود و دارای تفاوت‌هایی است.

 

برای شخص حقیقی مدارک مورد نیاز می بایست با نام شخص و مرتبط با طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و برای شخص حقوقی تمام و یا بخشی از مدارک و مجوزها باید به نام شخص حقوقی یعنی شرکت باشد

 

در هر دو بخش حقیقی و حقوقی، طبقه بندی برند مورد نظر کاملاً بر اساس مجوزهای ارائه شده تعیین می شود.

 

الف) مدارک ثبت برند شخص حقیقی

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

 

  • کپی مجوز فعالیت شامل پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز تاسیس صنایع و جوازه کسب یا کارت بازرگانی یا هر نوع گواهی فعالیت که از سوی نهادهای نظارتی و حاکمیت دولتی صادر شده باشد.

 

 

  • نمونه علامت تجاری در اندازه ۱۰×۱۰ سانتی متر

 

ب) مدارک ثبت برند شخص حقوقی

 

  • کپی کارت ملی و کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت

 

 

  • ارائه جواز تاسیس، پراونه بهره برداری یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یا پروانه کسب

 

  • کپی کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.

 

  • در صورت سه بعدی بودن علامت تجاری نمونه گرافیکی علامت و یا برای تصویر دو بعدی از شش زاویه متفاوت از تصویر باید تهیه شود و در مجموع در یک نمونه واحد ارائه گردد.

 

  • ده نمونه گرافیکی یا تصویر یا کپی از علامت درخواستی در ابعاد ۱۰×۱۰ سانتی متر

 

  • ارائه رسید مربوط به پرداخت کلیه هزینه های قانونی

 

هزینه ثبت برند در مشهد چقدر است؟

 

هزینه ثبت برند در مشهد می تواند برحسب نوع محصول و طبقه مرتبط به آن متفاوت و متغیر باشد.

 

همچنین یکی دیگر از مسائلی که در بحث هزینه های ثبت برند تاثیر گذار است، تعداد طبقات انتخابی و محصولات و یا خدمات زیر مجموعه آن است.

 

هر چقدر تعداد طبقات انتخابی و همچنین تعداد محصولات و خدمات زیر مجموعه طبقات انتخابی بیشتر باشد، طبیعتاً تعداد کلمات و کاراکترهایی که باید در روزنامه رسمی (دو نوبت روزنامه رسمی) به چاپ برسد بیشتر خواهد بود و در نتیجه هزینه روزنامه های رسمی نیز بالاتر می رود و در نهایت در هزینه ثبت برند تاثیر می‌گذارد.

 

نکته: هزینه ثبت علامت تجاری، برند و ثبت لوگو در مشهد هیچ تفاوتی با دیگر شهرها و نقاط ایران ندارد و هزینه ها در شرایط مشابه کاملاً یکسان است.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه