ثبت تغییرات شرکت ها و مدارک مورد نیاز آن

  • 8 فروردین 1397
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت تغییرات شرکت به چه معناست؟ ثبت تغییرات شرکت ها از مواردی است که بدون تردید هر شرکت فعال و پویایی در طول دوران حیات و فعالیت خود بارها نسبت به آن اقدام می نماید. طبق قانون اکثر تصمیمات و تغییرات شرکت ها باید رسما به مرجع ثبت شرکت ها اطلاع داده شود تا پس […]

ثبت تغییرات شرکت به چه معناست؟

ثبت تغییرات شرکت ها از مواردی است که بدون تردید هر شرکت فعال و پویایی در طول دوران حیات و فعالیت خود بارها نسبت به آن اقدام می نماید.
طبق قانون اکثر تصمیمات و تغییرات شرکت ها باید رسما به مرجع ثبت شرکت ها اطلاع داده شود تا پس از طی مراحل قانونی به ثبت رسیده و به اطلاع عموم برسد.

ثبت تغییرات شرکت ها

به چه دلایلی باید اقدام به تغییرات شرکت نماییم؟

 

هر شرکتی در طول حیات خود تنها یک بار به ثبت میرسد اما ممکن است چندین با اقدام به تغییرات نماید چرا که ممکن است بنا به دلایلی اعم از شرکت در معامله ای خاص یا شرکت در مناقصه و طبق اعلام دستگاه مناقصه گذار و یا طرف معامله لازم باشد که مواردی را به موضوع شرکت الحاق نماید و یا آنکه شرکت آدرس خود را تغییر بدهد و همچنین مواردی همچون افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت، ورود و خروج شرکاء و سهامداران شرکت، تغییر در ترکیب یا مدت فعالیت اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت نیز قانونا باید در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسد و به اطلاع عموم برسد و برای این منظور، تغییرات صورت گرفته باید توامان در روزنامه کثیرالانتشار شرکت و روزنامه رسمی آگهی شود.

 

ثبت تغییرات شرکت ها

ثبت تغییرات شرکت ها شامل چه مواردی میشود؟

 

موارد ذیل از جمله مهمترین موارد ثبت تغییرات شرکت ها است:

 

۱- انحلال شرکت

۲- تغییر نام شرکت

۳- تغییر آدرس شرکت

۴- تغییر موضوع شرکت

۵-تغییر مدت فعالیت شرکت

۶- افزایش و یا کاهش سرمایه

۷- تصویب صورت های مالی شرکت

۸- تغییرات در مواد اساسنامه شرکت

۹- تغییر در وضعیت حق امضاء شرکت

۱۰- ورود و یا خروج شرکاء و سهامداران

۱۱- تاسیس شعبه یا شعباتی برای شرکت

۱۲- افزایش، کاهش و یا تمدید مدت ماموریت مدیران و بازرسین

و غیره

 

ثبت تغییرات شرکت ها

مدارک مورد نیاز جهت پست صورتجلسه تغییرات

 

۱- کپی روزنامه رسمی مرحله ثبت شرکت

 

۲- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکاء، سهامداران و بازرسین شرکت

 

۳- کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت (چنانچه تا کنون شرکت تغییراتی داشته است)

در پایان لازم به ذکر است از آنجائیکه ثبت تغییرات شرکت ها از موارد کاملا تخصصی است که کوچکترین اشتباهی در آن منجر به رد پرونده و اتلاف هزینه و زمان شما می شود لذا برای رعایت کلیه مسائل حقوقی و رعایت الزامات قانونی توصیه می نماییم چنانچه تصمیم به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت خود را دارید، قبل از هر اقدامی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور با کارشناسان حقوقی و ثبتی خبره و وکلای پایه یک زبده موسسه ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

 

 

 

Comments are closed