ثبت برند در اهواز به همراه اطلاعات مدارک و مزایا و مراحل

  • 26 دی 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در اهواز چگونه است و چه مدارکی لازم دارد؟ مراحل ثبت برند در اهواز دقیقاً چیست و باید از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله پاسخ این سوالات و موارد مهم دیگر مربوط به ثبت لوگو و علامت تجاری در اهواز را بررسی نموده ایم.   بصورت کامل  در طول روز، چه در […]

ثبت برند در اهواز چگونه است و چه مدارکی لازم دارد؟ مراحل ثبت برند در اهواز دقیقاً چیست و باید از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله پاسخ این سوالات و موارد مهم دیگر مربوط به ثبت لوگو و علامت تجاری در اهواز را بررسی نموده ایم.

 

بصورت کامل  در طول روز، چه در سطح شهر، چه در فضای مجازی و یا تبلیغات تلویزیونی، نام برندهای متعددی را می بینیم و می شنویم. نام هر یک از این برندها، ما را به یاد محصول یا خدماتی خاص می اندازند. از خدماتی همچون نظافت و … گرفته تا نام محصولات خوراکی و شوینده و …؛ برند به نوعی شناسنامه یک مجموعه تولیدی یا خدماتی می باشد و چند سالی است که این مسئله به خوبی بین صاحبان کسب و کار جا افتاده است. به ویژه در فضای مجازی، صفحات بسیاری هستند که در زمینه تولید یا فروش یک محصول خاص فعالیت می کنند و برای خود یک برند ثبت کرده اند.

 

ثبت برند در اهواز چگونه است؟

 

برند داشتن، مستلزم ثبت برند است. یعنی باید نام و نشان تجاری را به ثبت رساند تا وجاهت قانونی بگیرد و بتوان در تبلیغات و دیگر فعالیت ها از آن استفاده کرد. اما ثبت برند چگونه انجام می شود؟ ممکن است تصور کنید که این کار، دشوار و پر هزینه است؛ خوشبختانه چنین نیست و برای ثبت نام و نشان تجاری، باید روند مشخصی را طی کنید. اگرچه مراحل و نحوه کار در کل کشور یکسان است، در این مقاله شما را با چند و چون ثبت برند در اهواز آشنا می کنیم. بنابراین اگر به تازگی کسب و کاری راه انداخته اید و می خواهید برند منحصر بفردی داشته باشد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

مهم ترین مدارک برای ثبت برند در اهواز

 

مانند هر اقدام حقوقی دیگری، برای ثبت برند در اهواز و دیگر نقاط کشور هم باید مدارک خاصی را ارائه دهید. مراجع ذی صلاح از شما کپی مدارک شناسایی مدیرعامل و کلیه دارندگان امضای مجاز شرکت را می خواهند. همچنین باید روزنامه رسمی تاسیس شرکت و هرگونه تغییراتی که اخیرا در آن اعمال کرده اید را تحویل دهید. یک فتوکپی از جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری یا نامه ای از ارگان مربوطه که این شرکت به آن فعالیت اشتغال به کار دارد هم لازم است. البته گاهی باید یک کپی از کارت بازرگانی هم ارائه دهید تا برند شما در طبقه واردات ثبت شود.

 

البته این مدارک برای زمانی لازم هستند که بخواهید علامت تجاری مورد نظرتان را به صورت حقوقی یا شرکتی ثبت کنید. برای ثبت برند به شکل حقیقی یا شخصی، به کپی شناسنامه و کپی کارت ملی، کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین و کپی مجوز فعالیت نیاز دارید.

 

چند نوع ثبت برند داریم؟

 

در بخش قبل، مدارک ثبت برند در اهواز را معرفی کردیم که مربوط به دو حالت حقوقی و حقیقی بودند. در این بخش هر دو روش ثبت نشان تجاری در اهواز را تشریح می کنیم:

 

  • ثبت برند حقوقی

اگر مدیر عامل یک شرکت برای ثبت عنوان تجاری آن مجموعه اقدام کند، از این فرایند با عنوان ثبت برند حقوقی یاد می شود. معمولا برند در این شرایط، همان نام شرکت است و کلیه شرکتهای ثبت شده را نیز در بر می گیرد. 

 

  • ثبت برند حقیقی

نوع دیگر ثبت برند در اهواز، مربوط به ثبت حقیقی یا شخصی است. در این نوع ثبت عنوان تجاری، افراد به طور واحد، و نه به عنوان مدیر عامل شرکت، اقدام به ثبت نشان انحصاری کسب و کارشان می کنند. فعالیت های خانگی، کسب . کارهای اینترنتی و مجازی و مشاغل آزاد در این گروه قرار می گیرند.

 

فایده ثبت برند در اهواز چیست؟

 

پیش از آن که مراحل ثبت برند در اهواز را بررسی کنیم، بد نیست بدانید که اساسا فایده طی کردن این پروسه چیست؟ وقتی مجموعه کاری شما و یا همان کسب و کار به ظاهر ساده ای که در منزل دارید یک برند یا لوگو داشته باشد، راحت تر می توانید آن را به دیگران معرفی کنید. در واقع نام تجاری، کار شما را در ذهن مخاطب ثبت می کند و افراد با شنیدن آن عنوان یا دیدن آن نشان، خدمات یا محصولات شما را در ذهن خود تداعی می کنند. پس از گذشت مدتی از فعالیت تان، برند شما اعتبار بیشتری پیدا می کند و معرف سابقه فعالیت، اصالت و مجموعه شما خواهد بود. وقتی برند کسب و کارتان را به صورت رسمی ثبت کردید، می توانید به شکل قانونی از آن دفاع کنید. حتی امکان ثبت برند به صورت بین المللی هم وجود دارد.

 

کدام برندها شانس بیشتری برای ثبت شدن دارند؟

 

  • برندهایی که ساده باشند و به راحتی بتوان آنها را تبلیغ کرد.

 

  • عناوینی که یک نمای کلی از خدمات ارائه شده یا محصول تولید شده ارائه دهند؛ مختصر و مفید.

 

  • برندی که مشخص باشد و به خوبی تعیین کند که فعالیت شرکت در چه رابطه ای است.

 

  • نامی که ساده و کوتاه باشد و بتوان به راحتی آن را تلفظ کرد.

 

  • برندی که مخاطبین بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند.

 

  • برندی که جدید باشد و از دیگر عناوین ثبت شده تقلید نشده باشد.

 

  • برندی که اهانت آمیز نباشد.

 

برند مورد نظر شما در کدام طبقه است؟

 

اگرچه پروسه ثبت برند در اهواز ساده است و پیچیدگی چندانی ندارد؛ اما باید باید برخی جزئیات بسیار مهم را بدانید تا بتوانید این کار را به شکل درست انجام دهید. شما باید بدانید که عنوان برند مورد نظرتان در کدام طبقه قرار دارد. اگر نمی دانید منظور از این جمله چیست؟ باید بگوییم که طبقه بندی مشخصی برای عناوین تجاری وجود دارد. اگر در زمینه تولید کالا و محصولات فعالیت می کنید، برند شما در طبقات ۱ الی ۳۴ جای می گیرد. طبقات ۳۵ تا ۴۵ هم مربوط به برندهایی هستند که خدمات را معرفی می کنند.

 

گام به گام تا ثبت برند در اهواز

 

می رسیم به مهم ترین بخش مقاله یعنی مراحل ثبت برند در اهواز که به شرح زیر است:

 

  • ثبت اطلاعات در وب سایت اداره مالکیت معنوی

 

  • طی کردن مرحله اول تکمیل اطلاعات (بر اساس مدارکی که ذکر کردیم)

 

  • اسکن مدارک و بارگذاری آنها

 

  • بازبینی و چک کردن دقیق اطلاعات وارد شده

 

  • اخذ کد رهگیری از سامانه و رمز عبور برای پیگیری های آتی

 

  • ارسال پرونده به کارشناسان مربوطه برای بررسی تخصصی

 

  • اعلام و ابلاغ نتیجه بررسی کارشناسان

 

  • ابلاغ اخطار نقص در صورت وجود کمبود یا ایراد در پرونده و اصلاح کردن آن

 

  • انتشار آگهی نوبت اول در روزنامه در صورت تایید پرونده (پرداخت هزینه ثبت آگهی در روزنامه بر عهده متقاضی است)

 

  • ثبت آگهی نوبت دوم و اخذ سند قطعی برند (اگر طی ۳۱ روز پس از درج آگهی اول، اعتراضی در خصوص عنوان تجاری صورت نگیرد)

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه