رسید پرداخت جعلی چیست؟ کلاهبرداری با نرم افزارهای رسید ساز چگونه است؟

  • 31 اردیبهشت 1399
  • محسن شیخ ها
  • 2 پرسش و پاسخ

رسید پرداخت جعلی نوعی نرم افزار مخصوص تلفن‌های همراه است که افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از این نرم افزار ها اقدام به فریب دیگران می کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی است چگونگی کلاهبرداری با استفاده از نرم افزارهای رسید ساز جعلی و راه های مقابله با آنها بپردازیم. […]

رسید پرداخت جعلی نوعی نرم افزار مخصوص تلفن‌های همراه است که افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از این نرم افزار ها اقدام به فریب دیگران می کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی است چگونگی کلاهبرداری با استفاده از نرم افزارهای رسید ساز جعلی و راه های مقابله با آنها بپردازیم.

 

رسید پرداخت جعلی چیست؟ کلاهبرداری با نرم افزارهای رسید ساز چگونه است؟

 

نرم افزار رسید پرداخت جعلی چیست؟

 

همان طور که می دانید در اینترنت و فضای مجازی انواع مختلفی از نرم افزار های جعلی و مخرب جهت سودجویی و انجام کلاهبرداری و سرقت اطلاعات شخصی و مالی وجود دارد و افراد مختلف با استفاده از آنها اقدام به سوء استفاده از دیگران می نمایند.

نرم افزار ساخت رسید پرداخت، نوعی از همین نرم افزارهای جعلی و کلاهبرداران است که در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و واتس آپ منتشر شده و افراد بسیاری اقدام به دانلود و استفاده از این نرم افزار ها کرده‌اند.

حتی این نرم افزار ها در فروشگاه های اینترنتی نظیر گوگل پلی و بازار نیز وجود دارد و می توان به راحتی آن را دانلود و از آن استفاده کرد همایش کنترل و محدودیتی بر آنها وجود ندارد.

به طور کلی، نرم افزار ساخت رسید پرداخت جعلی یا نرم افزار رسید ساز جعلی، به منظور ایجاد تصاویر همانند با رسید های پرداخت مربوط به نرم افزارهای پرداخت بانکی نظیر ۷۸۰ و آپ و … است.

تنها هدف استفاده از چنین نرم افزارهایی قطعاً سوء استفاده و فریب دیگر افراد جهت سودجویی های مالی است. زیرا با استفاده از این نرم افزارها می توان به راحتی تصاویر رسید پرداخت را به صورت کاربران جعلی و غیر واقعی ایجاد کرده و برای دیگران ارسال نموده تا به طور موقت فرد فروشنده خیال کند که شما هزینه را به حساب واریز کرده اید.

این در حالی است که هیچ تبادل مالی اتفاق نیفتاده و هیچ پولی به حساب واریز نشده و فقط به صورت تصویری و کاملاً دیجیتالی چنین رسید ایجاد گردیده و همین امر باعث می شود تا بسیاری از افراد اقدام به خرید های اینترنتی از دیگران کرده اما بعد از تحویل کالا هیچ هزینه‌ای را بابت آن پرداخت نکنند.

کلاهبرداری با نرم افزار رسید ساز جعلی چگونه است؟

 

همان طور که گفته شد، نرم افزار رسید پرداخت جعلی یک نرم افزار قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه اندرویدی و ios است و به راحتی می توان با آن رسید های جعلی ایجاد کرده و برای دیگران ارسال کرد.

تنها کافیست تا نرم افزار را از اینترنت دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید و سپس اطلاعاتی نظیر شماره کارت بانکی خود و فرد مورد نظر و مبلغ واریزی را در نرم افزار تایپ کرده و سپس اقدام به ایجاد رسید نمایید.

نرم افزار رسید ساز جعلی به راحتی تصویری همانند با نرم افزارهای پرداخت بانکی ایجاد کرده و در آن تصویر شماره کارت و مشخصات فرد مورد نظر و مبلغ و چهار رقم را انتهای شماره کارت شما درج گردد. پس تصویر به دست آمده بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و تنها کافیست تا این تصویر را برای فرد مورد نظر ارسال کرده و دعا کنید که هزینه را پرداخت کرده اید.

استفاده از این نرم افزار ها برای افرادی که اقدام به خرید کالای مدت دار کرده و یا بدهی مدت دار به فردی دارند بسیار مناسب بوده و فرد بدهکار می تواند با استفاده از چنین رسید هایی حداقل چند روز مهلت پرداخت بیشتر را به دست آورد.

حتی در خرید های حضوری نیز می‌توان به راحتی به جای کارت کشیدن در دستگاه های کارت خوان، اقدام به پرداخت از طریق گوشی کرده و با استفاده از این نرم افزار ها رسید های جعلی ایجاد نموده و به فروشنده نشان داد، سپس کالای مورد نظر را برداشته و از فروشگاه خارج شد.

 

راه های مقابله با نرم افزارهای رسید پرداخت جعلی 

 

۱) استفاده از خدمات پیامک بانکی

 

یکی از اولین راه های جلوگیری از سوء استفاده های مالی با نرم افزار های رسید ساز جعلی، این است که به بانک مراجعه کرده و پیامک بانکی حساب مالی خود را فعال کنید.

پیامک های بانکی خدماتی است که توسط تمام بانک ها در دسترس بوده می‌توان با استفاده از آن به راحتی مانده حساب و مبالغ پرداخت یا دریافت مالی را به صورت پیامک مشاهده نمود.

البته در بسیاری از مواقع فرد متخلف می تواند با ادعای اینکه در سیستم بانک اختلال وجود دارد و یا پیامک بعداً به دست شما می رسد، شما را فریب دهد و اقدام به کلاهبرداری نماید.

بنابراین بهترین کار این است که معاملات خود را بعد از دریافت هزینه و مشاهده پیامک بانکی انجام داده و به هیچ وجه عجله نکنید.

 

رسید پرداخت جعلی چیست؟ کلاهبرداری با نرم افزارهای رسید ساز چگونه است؟

 

۲) بررسی اطلاع از مانده حساب

 

توجه داشته باشید که همیشه اطلاع از مانده حساب بهترین راه برای جلوگیری از فریب و سوء استفاده های مالی بوده و فرد متخلف دیگر نمی توانند با استفاده از نرم افزارهای رسید پرداخت جعلی رسید ساز جعلی اقدام به فریب شما نماید.

۳) استفاده از دستگاه‌های خودپرداز

 

بهترین روش برای جلوگیری از سوء استفاده های مالی و مشکلات این چنین، استفاده از دستگاه های خودپرداز و مراجعه حضوری عابر بانک ها جهت واریز و دریافت مبالغ مربوط به معاملات با دیگران افراد است.

زیرا در چنین شرایطی دیگر فرد مقابل نمی تواند شما را دور زده فریب دهد و یا با استفاده از نرم افزار های ساخت رسید پرداخت جعلی ادعای پرداخت وجه نماید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 2 دیدگاه
  • ه پاسخ

    واقعا من با این رسید ۲میلیون کلا رفت سرم

    20 خرداد 1402 در 20:55
  • جواد پاسخ

    عالی

    5 دی 1399 در 15:20