مزایای بیمه عمر معلم چیست؟ بیمه عمر معلم چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

  • 20 تیر 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

مزایای بیمه عمر معلم چیست؟ موارد تحت پوشش بیمه عمر معلم چیست؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا علاوه‌بر آشنایی با بیمه عمر معلم، پاسخ تمامی این سوالات را بگیرید.      مزایای بیمه عمر معلم چیست؟   بیمه عمر معلم علاوه‌بر خدمات و پوشش‌هایی متعددی که در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌دهد، مزایای […]

مزایای بیمه عمر معلم چیست؟ موارد تحت پوشش بیمه عمر معلم چیست؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا علاوه‌بر آشنایی با بیمه عمر معلم، پاسخ تمامی این سوالات را بگیرید. 

 

مزایای بیمه عمر معلم چیست؟ بیمه عمر معلم چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

 

مزایای بیمه عمر معلم چیست؟

 

بیمه عمر معلم علاوه‌بر خدمات و پوشش‌هایی متعددی که در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌دهد، مزایای زیادی هم دارد که تصمیم داریم در ادامه این مطلب به صورت کلی به آن‌ها اشاره کنیم. مزایای بیمه عمر معلم به شرح زیر است:

 

  • برخوردار بودن از پوشش فوت به هر علت مهم‌ترین مزیت بیمه عمر معلم است. از طرفی بیمه عمر معلم در زمان خسارات چندین برابر حق بیمه پرداختی را به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. بنابراین این بیمه‌نامه می‌تواند یک پشتوانه محکم برای شخص بیمه شده باشد. 

 

  • بیمه عمر معلم علاوه‌بر اینکه از پوشش فوت برخوردار است از پوشش‌های متعدد دیگری شامل: بیماری‌های خاص، جبران هزینه‌های پزشکی، معافیت از پرداخت، از کار افتادگی، نقص عضو و … نیز برخوردار است.

 

  • جالب است بدانید که اندوخته این بیمه‌نامه از پرداخت مالیات معاف است به همین دلیل می‌توان به اندوخته بیمه عمر معلم به عنوان یک گزینه ایده‌ال برای سرمایه‌گذاری نگاه کرد. بنابراین با انتخاب و خرید این بیمه‌نامه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید به گونه‌ای نه تنها از پوشش‌های متعددی برخوردار خواهید شد بلکه می‌توانید بر روی اندوخته خود سرمایه‌گذاری کنید.

 

  • از طرفی امکان دریافت مستمری در این نوع بیمه‌نامه با توجه به شرایط و درخواست فرد بیمه شده نیز وجود دارد.

 

  • با خرید بیمه عمر معلم می‌توانید بدون اینکه نیازی به ضامن داشته باشید وام بگیرید.

 

  • یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر معلم این است که به اندوخته سال‌های قبل بیمه شده در این نوع بیمه‌نامه سود مشارکتی و همچنین سود تضمینی تعلق خواهد گرفت.

 

  • شما می‌توانید هنگام خرید بیمه عمر معلم ذینفعان خود را انتخاب کنید تا اگر قبل از بازنشستگی فوت کردید، حقوق بازنشستگی شما به ذینفعانی که انتخاب کرده بودید برسد. علاوه‌بر این می‌توانید در طول مدتی که حق بیمه خود را پرداخت می‌کنید افرادی که به عنوان ذینفع انتخاب کرده بودید را تغییر دهید. در ضمن اگر فرد بیمه شده ذینفعی برای خود تعیین نکرده باشد پس از فوتش، بیمه عمر معلم حقوق بازنشستگی او را به وارث قانونی‌اش پرداخت خواهد کرد.

 

پوشش‌های بیمه عمر معلم چیست؟

 

مزایای بیمه عمر معلم چیست؟ بیمه عمر معلم چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

 

اکنون که با مزایای بیمه عمر معلم آشنا شدید نوبت به آشنایی با پوشش‌هایی است که این نوع بیمه‌نامه به فرد بیمه شده ارائه می‌دهد. پوشش‌های بیمه عمر معلم شامل موارد زیر می‌باشند:

 

پوشش فوت

 

در صورتی که فرد بیمه شده در طول مدتی که در حال پرداخت حق بیمه عمر معلم است فوت کند، سرمایه فوت او به افراد ذینفعی که فرد بیمه‌گذار هنگام خرید بیمه عمر معلم تعیین کرده است، پرداخت خواهد شد. میزان سرمایه فوت فرد بیمه شده بر اساس میزان حق بیمه پرداختی او محاسبه خواهد شد. البته سقف سرمایه فوت بیمه عمر معلم ۵۰۰ میلیون تومان است که در زمان فوت فرد بیمه شده به همراه اندوخته بیمه‌نامه او به ذینفعانش پرداخت خواهد شد.

 

پوشش فوت در اثر حادثه

 

اگر فرد بیمه شده هنگامی که حق بیمه خود را پرداخت می‌کند در اثر حادثه فوت کند میزان سرمایه فوت فرد بیمه‌گذار در اثر حادثه به ذینفعان او پرداخت خواهد شد. سقف پوشش فوت فرد بیمه شده در اثر حادثه برابر با ۸۰۰ میلیون تومان است. البته بیمه‌گذار می‌تواند تا ۳ برابر حق بیمه پرداختی را به عنوان سرمایه فوت در اثر حادثه هنگامی که بیمه عمر معلم را خریداری می‌کند، انتخاب کند.

 

پوشش نقص عضو ناشی از حادثه

 

در صورتی که فرد بیمه شده در مدت زمانی که از بیمه عمر معلم استفاده می‌کند و حق بیمه آن را پرداخت می‌کند به دلیل بروز هر گونه حادثه‌ای دچار نقص عضو و از کارافتادگی جزئی یا دائمی شود با این پوشش بیمه عمر معلم می‌تواند از سرمایه نقص عضو استفاده کند. نحوه محاسبه میزان سرمایه نقص عضو ناشی از حادثه در این نوع بیمه‌نامه براساس ۵۰ درصد یا ۱۰۰ درصد سرمایه فوت عادی می‌باشد. البته سقف میزان سرمایه نقص عضو ناشی از حادثه برابر با ۳۰۰ میلیون تومان است.

 

پوشش هزینه پزشکی

 

یکی دیگر از پوشش‌های بیمه عمر معلم، پوشش هزینه پزشکی است که به فرد بیمه شده کمک می‌کند تا از این پوشش برای جبران هزینه‌های پزشکی خود استفاده کند. میزان پوشش هزینه پزشکی به میزان درصدی که فرد بیمه شده در ابتدای خرید بیمه عمر معلم انتخاب می‌کند بستگی دارد منتهی سقف میزان پوشش هزینه پزشکی برابر با ۶۰ میلیون تومان می‌باشد.

 

پوشش معافیت از پرداخت حق

 

پوشش معافیت از پرداخت حق به فرد بیمه شده این امکان را می‌دهد که در صورت نقص عضو و ازکارافتادگی به هر دلیلی از پرداخت حق بیمه تا پایان مدت بیمه‌نامه معاف شود.

 

پوشش امراض خاص

 

در صورتی که فرد بیمه شده در طول پرداخت حق بیمه خود به یکی از امراض تحت پوشش بیمه عمر معلم شامل: سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان، پیوند اعضای اصلی و حیاتی بدن مبتلا شود، پوشش امراض خاص این بیمه‌نامه هزینه‌های درمان بیمه‌گذار را جبران خواهد کرد. سقف پوشش امراض خاص برابر با 50 میلیون تومان می‌باشد که همه افراد از سن 1 سالگی تا 60 سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه