راهنمای کامل ثبت شرکت پیمانکاری در ایران

  • 18 مرداد 1396
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت پیمانکاری   ثبت شرکت پیمانکاری یکی از پر متقاضی ترین و محبوب ترین شرکت هایی هستند که در سال های اخیر در کشورمان به ثبت رسیده و به فعالیت می پردازند و شاید بتوان از دلایل مهم محبوبیت و پر متقاضی بودن ثبت شرکت پیمانکاری به درآمد بسیار خوب این شرکت ها، وجود […]

ثبت شرکت پیمانکاری

 

ثبت شرکت پیمانکاری یکی از پر متقاضی ترین و محبوب ترین شرکت هایی هستند که در سال های اخیر در کشورمان به ثبت رسیده و به فعالیت می پردازند و شاید بتوان از دلایل مهم محبوبیت و پر متقاضی بودن ثبت شرکت پیمانکاری به درآمد بسیار خوب این شرکت ها، وجود بازار کار داخلی و خارجی و همچنین وجود نیروی کار متخصص و متعهد ایرانی اشاره نمود.

 

شاید برای شما این موضوع جالب باشد که کشور ما یکی از سه کشور اول دنیا در زمینه تولید مهندس است. مهندسانی که از دانشگاه ها در مقاطع تحصیلی مختلف فارغ التحصیل می شوند و پا به بازار کار و فعالیت می گذارند.

 

برخی از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی، خصوصا رشته هایی همچون عمران، راه سازی، آب و فاضلاب، سد سازی، تاسیسات و برق، چشم به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی ندارند، بلکه تمایل دارند خودشان کارآفرین باشند و به همین منظور با یک یا چند نفر از دوستان و آشنایان خود اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری می نمایند و وارد بازار و فعالیت های عمرانی کشور می شوند.

 

از همین رو در این مقاله به موضوع ثبت شرکت پیمانکاری و همچنین رتبه بندی شرکت ها پرداخته ایم، همچنین چنانچه تصمیم به ثبت شرکت با هر موضوع فعالیتی اعم از پیمانکاری و غیره دارید، می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره رایگان داشته باشید: 43000430-021

 

ثبت شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری چگونه شرکت هایی هستند؟

 

در ابتدای این بحث تعریف مختصری از شرکت های پیمانکاری را خدمت شما ارائه می نماییم:

 

به صورت کلی پیمان کار مجموعه ایی حقیقی و یا حقوقی است که با انعقاد قراردادی مسئولیت انجام پروژِه ای از قبیل (تهیه، حمل، نصب، ساخت، اجرا و….) را عهده  دار می شود. البته در نظر بگیرید که در مواردی شرکت طرف قرار داد، جهت نظارت بر کار طرف مقابل، ناظر  و یا ناظرینی را انتخاب می کند.

 

شرایط قرارداد بین دو طرف از جمله: زمان انجام قرار داد، مبلغ پرداختی و دریافتی قرارداد و تعیین میزان کیفی موضوع قرارداد خواهد بود.

 

ثبت شرکت پیمانکاری چگونه است؟

 

ابتدای کار باید بررسی کرد که از بین شرکتهای تجاری، ثبت شرکت سهامی خاص برای مجموعه شما بهتر است یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

البته با درنظر گرفتن اعتبار بیشتر برای شرکت های سهامی خاص در بین دستگاه ها و سازمان های مناقصه گذار و همچنین نیازبه رسیدگی و نظارت بیشتر و دقیق تر در شرکت سهامی خاص باید گفت که شرکت سهامی خاص برای تاسیس و ثبت شرکت پیمانکاری مناسب تر است.

 

اما با این وجود شرکت های پیمانکاری معتبر متعددی در کشورمان وجود دارند که بسیار فعال و پرکار هستند و از نوع شرکت های با مسئولیت محدود هستند. بنابراین سهامی خاص بودن یا با مسئولیت محدود بودن شرکت پیمانکاری شما، تا حدود بسیار زیادی بستگی به سلیقه، شرایط و تصمیم خودتان دارد.

 

شرایطی لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص 

 

  • حضور حداقل 3 نفر عضو هیات مدیره و  نیز دو نفر بازرس که  بازرسین نمی توانند از اعضا  هیات مدیره باشند
  • حداکثر مدت مدیریت اعضاء هیات مدیره 2 سال و حداکثر مدت ماموریت بازرسین شرکت 1 سال است
  • حداقل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت نزد یکی از بانکهای کشور سپرده گذاری می شود
  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت یکصد هزار تومان است

 

ثبت شرکت پیمانکاری

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

 

۱- دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت

 

۲- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت

 

۴- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت

 

۵- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

۶- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۷- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

۸- اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و سپرده گذاری حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مذکور

 

۹- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

 

۱- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت

 

۲- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

۳- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۴- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء

 

۵- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره

 

۶- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

۷- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۸- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

۹- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

 

رتبه بندی پیمانکاران و اخذ گرید چگونه است؟

 

رتبه بندی به معنای بررسی میزان توانایی شرکت ها است که این توانایی را بر اساس نفرات، تحصیلات، سوابق کاری و توانایی مالی بررسی می نمایند.

 

این رتبه بندی برای  رشته های کاری متعدد از جمله: نفت و گاز، ابنیه، راه، انفورماتیک، مشاور و… منظور می شود و شامل پنج (5-4-3-2-1) رتبه می باشد که رتبه 5 کمترین و رتبه 1 ممتاز ترین آنها است و محاسبه این امتیاز بر اساس پارامترهای مختلفی همچون سوابق فعالیت شرکت، میزان توانایی مالی شرکت، تعداد نفرات، مدارک تحصیلی و سوابق بیمه ای اعضاء امتیاز آور شرکت و سابقه اعضاء هیات مدیره صورت می گیرد.

 

هر یک از این گرید ها با توجه به ارزش یابی های صورت گرفته به شرکت اعطاء می شود و پس از ثبت شرکت، به عنوانی شرکت پیمانکار نسبت به اخذ رتبه مرتبط با موضوع و فعالیت های شرکت اقدام می شود.

 

 
⚖ موسسه حقوقی مشهور، تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت، ثبت برند و رتبه بندی در ایران

 

 

                                                                       ۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۳۰?

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه