راهنمای رتبه بندی شرکت ، اخذ رتبه و اخذ گرید

  • 4 تیر 1396
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

رتبه بندی و گرید شرکت ها به چه معناست؟ برای انجام هر فعالیت و معامله مهمی معمولا طرف های معامله برای سنجش توانایی و اعتبار طرف مقابل خود اقدام به تحقیق و بررسی می نمایند تا با کمترین ریسک و با بالاترین درصد اطمینان و موفقیت اقدام به معامله نمایند. یکی از بهترین روش های […]

رتبه بندی و گرید شرکت ها به چه معناست؟

برای انجام هر فعالیت و معامله مهمی معمولا طرف های معامله برای سنجش توانایی و اعتبار طرف مقابل خود اقدام به تحقیق و بررسی می نمایند تا با کمترین ریسک و با بالاترین درصد اطمینان و موفقیت اقدام به معامله نمایند.

یکی از بهترین روش های سنجش اعتبار و توانایی که در مورد اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و موسسات و طبق آئین نامه و دستور العمل مصوب صورت می پذیرد، رتبه بندی شرکت ها و اخذ رتبه ( اخذ گرید ) است.

 

جهت مشاوره تخصصی کاملا رایگان با کارشناسان خبره و وکلای با تجربه موسسه حقوقی مشهور، جهت اخذ رتبه ، رتبه بندی شرکت ها و اخذ گرید با شماره 43000430-021 در تماس باشید.

 

 

رتبه بندی شرکت و اخذ گرید شرکت ها

اخذ رتبه شرکت و اخذ گرید شرکت ها | رتبه بندی

بسیاری از شرکت های بزرگ خصوصی و تقریبا تمامی شرکت های دولتی که برای انعقاد قرارداد و واگذاری پروژهای خود برای اجرا یا مشاوره اقدام به برگزاری مناقصه می نمایند، علاوه بر قیمت های پیشنهادی شرکت ها جهت انجام پروژه های مورد نظر، به موارد مهم دیگری که در برخی مواقع حتی از قیمت پیشنهادی نیز مهم تر و تعیین کننده تر است توجه می نمایند از جمله میزان توان مالی، دانش فنی و پرسنل متخصص شرکت و همچنین سوابق کاری خود شرکت و اعضاء شرکت که بهترین معیار سنجش و اطلاع از این توانایی های فنی، مالی و تخصصی، مراجعه به رتبه شرکت های مختلف اعم از شرکت های پیمانکاری و شرکت های مشاور است که رتبه آن ها در شاخه های مختلف بین 5 تا 1 خواهد بود.

به فرآیند سنجش توانایی های مالی، فنی و تخصصی شرکت مطابق با استانداردها، آئین نامه ها و ضوابط مربوطه اصطلاحا رتبه بندی شرکت ها گفته می شود و شرکت هایی که این فرآیند را با موفقیت طی نمایند موفق به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت یا همان اخذ رتبه می شوند.

گرید شرکت ها برای کدام نهاد و وزارت خانه ها مهم است؟

رتبه بندی و گرید شرکت ها در واقع معیار قانونی ارزیابی جامع اشخاص حقوقی جهت حضور در مناقصات جهت انعقاد قرارداد های مهم با دستگاه مناقصه گذار یا شرکت های تابعه و زیر مجموعه آن که در اکثر موارد شرکت ها و دستگاه های مختلف دولتی، شهرداری ها و وزارت خانه های مختلف و مهم نظیر وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت راه و شهر سازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و غیره است.

رتبه بندی شرکت ها توسط کدام نهاد انجام می پذیرد؟

نهاد قانونی ذی ربط جهت رتبه بندی شرکت ها و اخذ گرید شرکت ها ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است که کارشناسان این سازمان بر اساس استانداردها، ضوابط و آئین نامه های مربوطه و با توجه به مواردی همچون دانش فنی شرکت، سوابق و تجربه شرکت و پرسنل و اعضاء آن و همچنین توان مالی شرکت، نسبت به رتبه بندی شرکت ها و اعطای گواهینامه تایید صلاحیت یا همان گرید که به ترتیب از رتبه 5 الی 1 است اقدام می نمایند.

انواع رتبه بندی و گرید شرکت ها

1- رتبه بندی و گرید شرکت های مشاور

2- رتبه بندی و گرید شرکت های پیمانکاری

3- رتبه بندی و گرید شرکت های انفورماتیک

4- رتبه بندی و گرید شرکت های انبوه سازی

5- رتبه بندی و گرید طرح و ساخت ( EPC )

 

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه جهت حضور موفق در مناقصه و قراردادهای مختلف در زمینه های گوناگون نیاز به رتبه بندی، اخذ رتبه و اخذ انواع گرید دارید و یا چنانچه جهت تکمیل پرسنل امتیاز آور شرکت خود نیاز به تامین مهندس مربوطه دارید، می توانید از طریق تماس به شماره 43000430-021  و یا با تکمیل و ارسال فرم درخواست مشاوره رایگان ذیل، از تخصص و دانش کارشناسان متخصص و با تجربه ما در موسسه حقوقی مشهور بهره مند گردید.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه