خرید امن از اینستاگرام چگونه ممکن است؟ راههای خرید ایمن از اینستا

  • 26 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

خرید امن از اینستاگرام توسط کاربران شبکه های مجازی نرم افزار اینستاگرام یکی از مشکلات بسیاری از کاربران بوده و متاسفانه دلیل آن وجود کلاهبرداران و سارقین اینترنتی است اقدام به فروش کالاهای جعلی یا ارائه تبلیغات وی اعتبار به کاربران می کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌های خرید ایمن از اینستا […]

خرید امن از اینستاگرام توسط کاربران شبکه های مجازی نرم افزار اینستاگرام یکی از مشکلات بسیاری از کاربران بوده و متاسفانه دلیل آن وجود کلاهبرداران و سارقین اینترنتی است اقدام به فروش کالاهای جعلی یا ارائه تبلیغات وی اعتبار به کاربران می کنند.

ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌های خرید ایمن از اینستا را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

خرید امن از اینستاگرام چگونه ممکن است؟ راههای خرید ایمن از اینستا

چرا فروش کالا در اینستاگرام

همان طور که می دانید اینستاگرام در سال های اخیر بسیار محبوب بوده و امکانات بسیار خوبی در نرم افزار وجود دارد که زمینه مناسبی جهت فروش کالاها و تبلیغ در مورد محصولات و مشاغل مختلف در آن ایجاد کرده است.

تمرکز اصلی نرم افزار اینستاگرام اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو است و امکاناتی نظیر کپشن گذاشتن، اشتراک گذاری ویدیو، امکان ایجاد پخش زنده و استوری به صورت روزانه در آن ایجاد گردیده و باعث شده تا کسب و کارهای کوچک و بزرگ از این فرصت جهت ارائه کالاهای خود استفاده کرده و سودآوری نمایند.

همچنین خریداران نیز می توانند به صورت نامحدود از تصاویر و ویدیو های مختلف در خصوص محصولات گوناگون استفاده کرده و گزینه های مختلفی در اختیار داشته باشند تا بتوانند در میان آنها محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند و خرید امن از اینستاگرام انجام دهند.

اما مشکلاتی نیز در این خصوص وجود دارد که از مهمترین آنها نبود فضای مناسب جهت خرید از اینستاگرام است.

زیرا در این نرم افزار ،ایجاد فروشگاه مجازی و ارائه محصول بدون هیچ گونه مجوز و شبکه ناظر

انجام گرفته و به دلیل نبود فروشگاه های فیزیکی جهت خرید حضوری و نبود سامانه جهت انجام شکایت در صورت کلاهبرداری، عدم ثبت برند …، باعث شده تا افراد سودجو و کلاهبرداران از فرصت استفاده کرده با ایجاد فروشگاه های جعلی اقدام فروش محصولات بی کیفیت و یا سرقت مالی نمایند.

در نتیجه وجود چنین مشکلاتی باعث عدم اعتماد کاربران به دیگر فروشگاه‌های مجازی شده و کسب و کارهای تجاری را در نرم افزار اینستاگرام با چالش روبرو میکند.

کلاهبرداری از اینستاگرام با فروشگاه های جعلی

یکی از روش های سرقت سرمایه و پول در اینستاگرام توسط کلاهبرداران و سارقین، ایجاد فروشگاه های جعلی، انجام تبلیغات بدون اعتبار و ارائه کالاهای جعلی و بی کیفیت و کاربران است. 

هدف از انجام این کار، به دست آوردن سرمایه‌های بادآورده و سوءاستفاده از اعتماد کاربران در شبکه های مجازی به خصوص نرم افزار اینستاگرام است.

بنابراین خرید امن از اینستاگرام به دلیل وجود فعالیتهای تبهکارانه شاید بسیار سخت باشد، زیرا پیج های بسیاری در نرم افزار اینستاگرام وجود دارد که به عنوان فروشگاه‌های مجازی اقدام به فروش کالاهای مختلف و تبلیغ در خصوص محصولات گوناگون کرده و با قیمت‌های متفاوتی محصولات را ارائه می‌دهند.

همین امر باعث می شود تا کاربران در نگاه اول نتواند تفاوتی بین پیج های جعلی و اصلی پیدا کرده و از اعتبار فروشگاه موردنظر مطمئن گردند.

همانطور که می‌دانید در ایران یکی از محبوب ترین نرم افزارهای اجتماعی اینستاگرام است و کاربران بسیار زیادی از این نرم افزار استفاده می کنند. 

وجود کاربران زیاد و بسترن مناسب در شبکه اینترنت باعث شده تا بسیاری از افراد سودجو و متخلف از این فرصت استفاده کرده و با ایجاد پیج های فروشگاهی در کنار فروشگاه های معتبر اقدام به فروش کالاهای جعلی نمایند.

خرید امن از اینستاگرام چگونه ممکن است؟ راههای خرید ایمن از اینستا

خرید امن از اینستاگرام چگونه ممکن است؟

همانطور که گفته شد، موارد زیادی وجود دارد که باعث می شود تا کاربران اعتماد خود را نسبت به خرید های اینترنتی و استفاده از قابلیت های اینستاگرام از دست داده و با اکراه اقدام به انجام چنین خریدهایی نماید.

اما راه‌هایی برای انجام خرید ایمن از اینستا وجود داردکه از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) پرداخت در سامانه های پرداخت امن

یکی از اولین راه ها برای انجام پرداخت آنلاین و خرید امن از اینستاگرام این است که پرداخت خود را در سامانه های پرداخت امن انجام دهید.

این سامانه ها به عنوان واسطه مالی بین خریدار و فروشنده عملکرد و فضای ام جهت تبادل مالی ایجاد می نماید.

در نتیجه خریدار می تواند با خیال راحت پرداخت خود را در این سامانه ها انجام داده و تمام هزینه مربوط به خرید کالا را پرداخت کند.

خریداران نیز با استفاده از این سامانه می تواند با خیال راحت کالا را برای فردی ارسال نماید که پرداخت را انجام داده و قطعا کالا را خریداری کرده است.

در واقع این درگاه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که ابتدا کاربر اقدام به انتخاب کالا کرده و در مرحله بعد جهت پرداخت به صفحه سامانه پرداخت امن وارد می شود و پرداخت خود را انجام می‌دهد.

توجه داشته باشید که پرداخت هزینه در این سامانه‌ها به معنای واریز وجه به حساب فروشنده نیست و فرد فروشنده زمانی هزینه دریافت خواهد کرد که کالا به دست خریدار رسیده و خریدار تاییدیه دریافت کالا را در سامانه انجام داده باشد.

بنابراین دیگر مبلغی به صورت مستقیم به حساب شخص دیگر واریز نشده وهیچ گونه بیعانه یا پولی رد و بدل نمی گردد.

۲) بررسی کیفیت عکس‌های محصولات

دومین راه برای انجام خرید امن از اینستاگرام ، بررسی کیفیت عکس های محصولات ارائه شده در پیج های فروشگاهی است.

به طور معمول پیج های فروشگاهی جعلی، نسبت به فروشگاه های اصلی دقت لازم را در درج عکس های محصولات و نداشته و ممکن است بسیاری از عکس های موجود در پیج آنها دارای کیفیت کافی  نباشد.

علاوه بر این، فروشگاه معتبر در اینستاگرام جهت فروش محصولات خود از عکس های واقعی و بدون افکت های گرافیکی استفاده می کنند و می‌توان به خوبی جزئیات مختلف از جمله فضای فروشگاه یا فرد فروشنده را در عکس مشاهده کرد.

توجه داشته باشید که فروشگاه های جعلی جهت فروش محصولات غیر واقعی از عکس های گرافیکی و ژورنال های خارجی استفاده می کنند.

بهترین راه برای اطمینان از واقعی بودن عکس ها می توان به فروشنده پیام داده و درخواست کرد که عکسب متفاوت از محصول ارسال کرده و مشخصات و جزئیات آن را توضیح دهد.

۳) کیفیت ارتباط فروشنده و خریدار

از دیگر راههای انجام خرید امن از اینستاگرام ، توجه به کیفیت ارتباط فروشنده نسبت به خریداران مختلف است. یک فروشنده خوب در حد مقدور باید بتوانند به پیام ها و پرسش های خریداران پاسخگو بوده و به نظرات آنها توجه کند و احترام متقابل نسبت به نظرات کاربران داشته باشد.

همچنین با پاسخگویی به کامنت ها و دایرکت های کاربران نسبت به ترغیب خریداران تلاش کرده و اعتماد آنها را جلب کند.

اما در پیج های فروشگاهی جعلی، هیچگاه به نظرات، کامنت ها و پرسش های کاربران پاسخ داده نشده و در خصوص محصولات هیچ مشخصات و قیمت ارائه نمی گردد.

دستگاه هنگام خرید بهتر است به سراغ پیج هایی بروید که ارزش بیشتری نسبت به کاربران و خریداران قائل هستند.

خرید امن از اینستاگرام چگونه ممکن است؟ راههای خرید ایمن از اینستا

۴) اعتبار سنجی فالوور ها

امروزه با استفاده از نرم افزارها و روشهای مختلف می توان تعداد فالوور های پیج اینستاگرام را به شدت بالا برده و پیج خود را محبوب و پربازدید نشان داد.

همین آن داده های فروشگاهی نیز بسیار رایج بوده و پیج های فروشگاهی جعلی جهت جلب اعتماد کاربران از این روش ها استفاده می کنند.

اما برای تشخیص اعتبار فالوور های یک پیج روشهای نیز وجود دارد که از بهترین آنها می‌توان به نسبت بین تعداد لایک ها یا کامنت ها و تعداد فالوور ها دقت کرد.

به دلیل وجود فالوورهای فیک بسیار زیاد در پیج های جعلی، تعداد لایک و کامنت ها در پست های مختلف بسیار کم است.

بنابراین جهت خرید امن از اینستاگرام حتی به نسبت بین فالوور ها و لایک ها یا کامنت ها دقت کرده و آنها را بررسی کنید.

۵) بررسی کامنت ها در پست های مختلف

بررسی کامنت های درج شده در زیر پست های مختلف پیج های فروشگاهی یکی دیگر از راههای تشخیص و سنجش اعتبار یک فروشگاه اینترنتی به خصوص در اینستاگرام است.

به طور معمول کامنت‌های محصولات فروشگاهی گویای نظرات کاربران نسبت به کیفیت و نوع محصول است و جملات نامفهوم و غیر مرتبط نباید در آنها وجود داشته باشد. اما در پیج های فروشگاه های جعلی چنین مواردی دیده شده که نشان دهنده نبود اعتبار و امنیت در این پیج هاست.

۶) ضمانت تعویض یا ارجاع کالا

یکی دیگر از راه های خرید امن از اینستاگرام ، دریافت ضمانت تعویض یا ارجاع کالا توسط فروشنده است که نشان دهنده احترام و رعایت حقوق فروشندگان و خریداران می باشد.

تعویض یا ارجاع کالا امری بسیار معمول در فروشگاه های اصلی و واقعی است و هیچ فروشنده ای از تعویض یا پس گرفتن کالای خود ترسی ندارد.

زیر ممکن است کالا معیوب بوده و یا مشکلی در کارکرد داشته باشد. برای تعویض یا ارجاع کالا امری طبیعی است اما در فروشگاه های جعلی هیچگاه چنین حقی به خریدار داده نخواهد شد.

بنابراین در هنگام خرید در صورت مشاهده عبارت “بعد از فروش تعویض یا پس گرفته نمی شود” به راحتی می توان فهمید که فروشگاه اعتبار لازم جهت خریدار ندارد.

البته قوانین نیز وجود دارد که کاربر باید بر اساس آنها را رعایت کرده تا فروشنده بتوانند کالا را تعویض یا ارجاع نماید.

به طور مثال پاره کردن جعبه کالا یا کندن برگه خرید یا آسیب زدن به کالا جزو مواردی است که فروشنده می تواند کالا را از شما دریافت یا تعویض نکنند.

پس در هنگام خرید نسبت به چنین مواردی دقت نمایید.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه