افزایش امنیت اینستاگرام چگونه است؟ معرفی روشهای افزایش امنیت در اینستا

  • 11 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

افزایش امنیت اینستاگرام از مهمترین فاکتورها جهت جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرام و به سرقت رفتن اطلاعات است. ما در این مطلب سعی داریم تا موثرترین روش‌های افزایش امنیت در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.     افزایش امنیت اینستاگرام چگونه ممکن است؟   امروز با توجه به افزایش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی […]

افزایش امنیت اینستاگرام از مهمترین فاکتورها جهت جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرام و به سرقت رفتن اطلاعات است. ما در این مطلب سعی داریم تا موثرترین روش‌های افزایش امنیت در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

 

افزایش امنیت اینستاگرام چگونه است؟ معرفی روشهای افزایش امنیت در اینستا

 

افزایش امنیت اینستاگرام چگونه ممکن است؟

 

امروز با توجه به افزایش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و امکانات بسیار زیادی که در این نرم افزارها قرار داده شده، حفظ امنیت و استفاده از روش‌های کاربردی جهت حفاظت از اطلاعات بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

 

به خصوص برای زنان و دختران که همیشه مورد هجوم افراد سوء استفاده‌گر قرار گرفته و ممکن است اطلاعات خصوصی آنها در خطر باشد.

 

علاوه بر این، افرادی که با استفاده از پیج اینستاگرام اقدام به بیزینس و خرید و فروش های آنلاین کردند و یا فالوور های بسیار زیادی دارند نیز لازم است تا از اطلاعات خود حفاظت کنند.

 

به همین دلیل افزایش امنیت در اینستاگرام بسیار مهم بوده باید از روش‌های مختلفی جهت انجام این کار استفاده کرد.

روش های زیادی برای افزایش امنیت اینستاگرام وجود دارد که هر کدام می تواند به نوعی در انجام این کار موثر باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا به طور خلاصه به مهمترین روش‌های اشاره کنیم.

 

 

معرفی روش‌های کاربردی افزایش امنیت در اینستاگرام

 

۱) دانلود نرم افزار از فروشگاه‌های معتبر

 

یکی از اولین روش های جهت حفاظت از اطلاعات و افزایش امنیت اینستاگرام،دانلود نسخه معتبر نرم افزار از فروشگاه های قابل اطمینان و معتبر نظیر گوگل پلی است.

 

زیرا ممکن است نسخه های نرم افزار اینستاگرام موجود در اینترنت دارای مشکلات امنیتی و یا بدافزارهای مختلف باشند که باعث ایجاد دسترسی به متخلفین و سرقت اطلاعات می شوند.

 

۲) ثبت شماره تلفن و ایمیل

 

در اولین قدم جهت ثبت نام در نرم افزار اینستاگرام استفاده از شماره تلفن یا ایمیل جهت ایجاد نام کاربری است. اما یکی از نکات مهم در افزایش امنیت اینستاگرام این است که حتماً شماره موبایل و یک ایمیل معتبر را جهت جلوگیری از هک شدن اکانت استفاده کنید.

 

در بخش تنظیمات نرم افزار نیز ایمیل یا شماره تلفن معتبر خود را وارد کرده تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوان از طریق این دو مورد نسبت به برگرداندن اکانت خود اقدام کنید.

 

در صورتی که از ایمیل جعلی استفاده کرده و یا شماره تلفن خود را در تنظیمات نرم افزار وارد نکنید، علاوه بر اینکه احتمال هک شدن اکانت خود را بسیار بالا برده اید، امکان دسترسی به پشتیبانی جهت پس گرفتن اکانت هک شده خود را نیز از دست داده اید.

 

افزایش امنیت اینستاگرام چگونه است؟ معرفی روشهای افزایش امنیت در اینستا

 

۳) استفاده از رمز ورود دو مرحله‌ای

 

رمز ورود دو مرحله ای یکی دیگر از روش های کاربردی جهت افزایش امنیت در اینستاگرام بوده و در بسیاری از نرم افزارهای دیگر از جمله جیمیل نیز می توان از این روش استفاده کرد و از هک شدن اکانت خود به راحتی جلوگیری نمود.

 

این روش به گونه ای است که در هنگام ورود به پیج اینستاگرام، بعد از وارد کردن پسورد، جهت اطمینان از هویت شما و افزایش امنیت اینستاگرام برای جلوگیری از ورود اشخاص متفرقه، یک متن حاوی کد امنیتی به شماره تلفن شما پیامک می شود و تنها کافیست تا این اس ام اس را دریافت کرده و کد امنیتی موجود در آن را در کادر مورد نظر در نرم افزار وارد نمایید.

 

توجه داشته باشید که اگر کد امنیتی پیامک شده برای شما به درستی در نرم افزار وارد نشود، به هیچ عنوان نمی توان به پیج اینستا و اطلاعات موجود در آن دسترسی پیدا کرد.

 

همین امر باعث جلوگیری از ورود اشخاص متفرقه و کاهش احتمال هک شدن توسط سارقین و افزایش امنیت در اینستا می شود.

 

۴) به روز رسانی نرم افزار

 

یکی دیگر از راههای افزایش امنیت اینستاگرام، به روز نگه داشتن نرم افزار است زیرا این کار باعث به روز رسانی کدهای امنیتی در نرم افزار شده و اطلاعات شما با استفاده از لایه های امنیتی جدید معاوضه می شود.

 

علاوه بر این، دریافت نسخه جدید امنیتی باعث کاهش باگ های نرم افزاری و خطاهای موجود در کدهای امنیتی قدیمی می گردد.

 

۴) استفاده از پسورد قوی

 

استفاده از پسورد قوی باعث افزایش امنیت اینستاگرام شده و حفاظت از اطلاعات شما بیشتر کمک می کند. زیرا امکان هک شدن چنین پسورد هایی سخت تر خواهد بود و نیاز به مهارت بیشتری جهت انجام این کار است.

 

برای ایجاد یک پسورد قوی اولین کار استفاده از پسورد حاوی ۶ تا ۱۵ کاراکتر است. همچنین جهت ایجاد کاراکترها بهتر است از عدد و حروف کوچک و بزرگ و همچنین علامت های مختلف استفاده شود تا بتوانند افزایش امنیت در اینستا را تضمین کنند.

 

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از اعداد پشت سر هم، تاریخ تولد شماره تلفن شماره شناسنامه نام و موارد ساده و در دسترس جهت ایجاد پسورد استفاده نکنید.

 

افزایش امنیت اینستاگرام چگونه است؟ معرفی روشهای افزایش امنیت در اینستا

 

۵) تغییر پسورد به صورت دوره‌ای

 

یکی دیگر از راههای افزایش امنیت در اینستاگرام ، تغییر پسورد به صورت دوره‌ای و در مدت زمان‌های کوتاه است. انجام این کار باعث می‌شود که اگر اکانت شما توسط فردی هک شده باشد و یا در یک دستگاه دیگر از آن استفاده شده باشد، فرد مورد نظر دیگر نتواند وارد اکانت شما شده و از پسورد به سرقت رفته استفاده کند.

 

۶) استفاده از پسورد یونیک

 

جهت افزایش امنیت در اینستا به هیچ وجه از پسوردهای استفاده شده در نرم افزار‌های دیگر استفاده نکنید و بهترین کار این است که برای هر نرم افزار یک پسورد متفاوت و جدید ایجاد نمایید.

 

۷) عدم استفاده از دستگاه‌های عمومی

 

از جمله فاکتورهایی که باعث افزایش احتمال هک شدن اکانت اینستاگرام شما میشود این است که با استفاده از دستگاه های عمومی مانند سیستم های موجود در کافی نت ها و همچنین تلفن های هوشمند افراد دیگر، اقدام به ورود و استفاده از اکانت اینستاگرام خود نمایید.

 

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از چنین دستگاه‌های بهترین کار این است که بعد از خارج شدن از نرم‌افزار، جهت افزایش امنیت اینستاگرام، تاریخچه و همچنین رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر را به کلی پاک کنید.

 

 

۸) بررسی Access Data اینستاگرام

 

Access Dataیکی از امکانات موجود در نرم افزار اینستاگرام است که اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید آنها را بررسی کرده و امنیت اکانت خود مطمئن شوید.

 

این اطلاعات شامل زمان عضویت شما در نرم افزار اینستاگرام، تمامی تغییرات ایجاد شده در تنظیمات امنیتی و پسورد، سوابق ایمیل و شماره تلفن و … می‌باشد.

 

با استفاده از این اطلاعات می توانید متوجه شوید که چه زمان پسورد و اطلاعات موجود در پیج شما تغییر کرده است.

 

افزایش امنیت اینستاگرام چگونه است؟ معرفی روشهای افزایش امنیت در اینستا

 

۹) بررسی Login Activity اینستاگرام

 

بررسی سوابق Login Activity اینستاگرام یکی دیگر از راههای افزایش امنیت اینستاگرام محسوب شده می‌توان در این قسمت، اطلاعات مربوط به ورود و خروج خود از نرم افزار را مشاهده کنید.

 

بنابراین با استفاده از این اطلاعات می توانید متوجه شویم که چه زمانی به نرم افزار وارد شده و یا از آن خارج شده‌اید. حتی اگر با استفاده از دستگاه دیگری به پیج اینستاگرام خود وارد شده باشید نیز در این سوابق می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

 Login Activity هم یکی دیگه از گزینه های بسیار عالی برای بررسی امنیت اینستاگرام هستش، به این صورت که اطلاعات کاملی از سوابق ورود شما به پیج رو بهتون نشون میده، برای دسترسی به این اطلاعات هم میتونید مثل مراحل قبل وارد تنظیمات شده و گزینه Security رو انتخاب کنید از پنجره باز شده هم گزینه Login Activity رو انتخاب کنید.

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه