آگهی فروش جعلی چیست؟ روشهای خرید از وبسایتهای ثبت آگهی فروش بدون واسطه

  • 29 اردیبهشت 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

آگهی فروش جعلی نوعی آگاهی است که به منظور گمراه کردن کاربران توسط سارقین و کلاهبرداری اینترنتی در وب سایت‌های ثبت آگهی فروش قرار داده شده تا از این طریق اقدام به سوء استفاده‌های مالی نمایند. ما در این مطلب سعی داریم تا به معرفی روش‌های خرید مطمئن از وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه […]

آگهی فروش جعلی نوعی آگاهی است که به منظور گمراه کردن کاربران توسط سارقین و کلاهبرداری اینترنتی در وب سایت‌های ثبت آگهی فروش قرار داده شده تا از این طریق اقدام به سوء استفاده‌های مالی نمایند. ما در این مطلب سعی داریم تا به معرفی روش‌های خرید مطمئن از وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه بپردازیم.

 

آگهی فروش جعلی چیست؟ روشهای خرید از وبسایتهای ثبت آگهی فروش بدون واسطه

آگهی فروش جعلی چیست؟

 

به طور کلی آگهی فروش جعلی به آن دسته از آگهی‌های فروش گفته می‌شود که توسط افراد ناشناس در اینترنت قرار داده شده تا بتوانند به بهانه فروش اجناس و کالاهای مختلف از کاربران اینترنتی سوء استفاده مالی نمایند و یا در ازای مبالغ دریافت شده، کالاهایی با کیفیت بسیار پایین‌تر و متفاوت با آنچه معرفی کرده‌اند به کاربران ارائه دهند.

این روش در واقع نوعی سوء استفاده مالی در اینترنت محسوب شده و جزو جرایم اینترنتی می‌باشد و عمدتاً توسط سارقین و کلاهبرداران اینترنتی انجام می‌گیرد.

وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه کدامند؟

 

یکی از راهکارهای فروش اجناس مختلف نو و دست دوم در اینترنت، استفاده از وبسایت‌های ثبت آگهی است تا بتوان اجناس مختلف را بدون هیچ گونه واسطه و با قیمت پایین‌تر نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی مبادله کرد.

در واقع این گونه وبسایت‌ها تنها زمینه خرید و فروش کالاهای مختلف بدون واسطه و به صورت مستقیم بین کاربران اینترنتی را فراهم کرده و برای آنها آگهی ثبت می‌کنند.

در سال‌های اخیر، وبسایت‌های گوناگونی جهت درج آگهی خرید و فروش در اینترنت راه‌اندازی شده و آگهی‌های گوناگون از جمله آگهی فروش جعلی نیز توسط کاربران ناشناس در آنها قرار داده گرفته است که باعث سوء استفاده‌های مالی از دیگر کاربران میگردد.

در واقع این وبسایت‌ها تنها نقش واسطه را داشته و هیچ گونه نقشی در خرید و فروش کالاها و پرداخت‌های اینترنتی ندارند، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها آگهی فروش جعلی را شناسایی کرده و از خرید و فروش آن جلوگیری کرد.

 

آگهی فروش جعلی چیست؟ روشهای خرید از وبسایتهای ثبت آگهی فروش بدون واسطه

روش‌های خرید از وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه

 

۱) مطالعه نظرات دیگر کاربران

 

یکی از راه‌های شناسایی آگهی‌های جعلی، مطالعه نظرات کاربران و امتیازاتی است که آنها به فروشنده داده‌اند. به طور معمول در سایت‌های ثبت آگهی فروش، هر فروشنده پروفایل خاص خود را داشته و آگهی‌های فروش را در پروفایل خود ثبت می‌کند و کاربران زیادی نسبت به اجناس خریداری شده نظرات خود را بیان کرده و به شخص فروشنده امتیاز می‌دهند.

در صورتیکه آگهی فروش جعلی باشد و یا اجناس ارائه شده توسط فروشنده مغایر با تبلیغات انجام شده در وبسایت باشند، نظرات امتیازات دیگر کاربران می‌توانند کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

توجه داشته باشید که وب سایت‌های فروشگاهی و وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه معتبر، بخشی جهت درج امتیاز و نظرات برای کاربران قرار داده و شما نیز می‌توانید نظر و امتیاز خود را نسبت به فروشنده مورد نظر ثبت کنید و از تجربه دیگر کاربران استفاده نمایید.

البته بخش امتیازدهی و درج نظرات در وبسایت‌های ایرانی ثبت آگهی قرار داده نشده و فقط در وب سایت‌های فروشگاهی دیده می‌شود.

۲) تماس و مکالمه با فروشنده

 

یکی دیگر از روش‌های شناسایی آگهی فروش جعلی، تماس و مکالمه با فرد فروشنده از طریق شماره تلفن درج شده در آگهی فروش است. 

به طور معمول در وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه قسمت جهت تماس با فروشنده و یا ارسال پیام و چت کردن با وی قرار داده شده تا بتوان با فروشنده در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را به صورت مستقیم کسب نمود.

بهترین راه برای اطمینان از تعهد فروشنده و اصالت کالای مورد نظر این است که با وی تماس گرفته و علاوه بر کسب اطلاعات در مورد کالا، اخلاقیات و تعهد او را نیز بسنجید و نحوه پاسخگویی وی را ارزیابی کنید.

 

۳) توجه به رتبه فروشنده

 

در برخی وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه وبسایت‌های فروشگاهی، بخشی به نام رتبه‌بندی فروشندگان وجود دارد که بر اساس مدت عضویت، سابقه فروش و حسن نیت، آنها را دسته‌بندی کرده‌اند‌.

همچنین برای افزایش اعتبار وب سایت خود و جلوگیری از ثبت آگهی فروش جعلی، از فروشندگان مدارک شناسایی و آدرس و شماره تلفن معتبر درخواست کرده و یا با دریافت حق عضویت سالانه نسبت به طبقه آنها اقدام می‌کند.

بنابراین بهتر این است که جهت خرید و یا فروش کالاهای خود به جنرال سایت‌های مراجعه کرده و با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید و فروش نماید.

 

آگهی فروش جعلی چیست؟ روشهای خرید از وبسایتهای ثبت آگهی فروش بدون واسطه

۴) بررسی سیاست‌های حمایت از کاربران

 

یکی از روش‌های افزایش اعتبار وبسایت‌های ثبت آگهی فروش بدون واسطه و وب سایت‌های فروشگاهی، سیاست‌های جهت حمایت از کاربران و مشتریان در نظر گرفته شده که با استفاده از آن بتوان از نارضایتی خریداران و فروشندگان کاسته و از ثبت آگهی فروش جعلی و فروش اجناس بی‌کیفیت جلوگیری کرد.

به طور مثال در برخی از سایت‌ها مکانیزمی تعریف شده که با توجه به نوع کالا، مدت محدودی جهت تست و بازگردادن در صورت نارضایتی به خریدار اختصاص داده شده است و همچنین مبلغ دریافت شده نیز در این مدت قابل عودت بوده و به طور کامل پس داده می‌شود.

همچنین بخش جهت تایید دریافت کالا و رضایت از کیفیت کالا نیز اختصاص داده شده که کاربران می‌توانند نسبت به تایید آن اقدام کرده و نظرات و پیشنهادات خود را نیز ارائه دهند.

در صورتی که جنس خریداری شده کیفیت لازم را نداشته و یا اصلاً به دست کاربر نرسد، ولی می‌تواند در بخش گزارشات تخلف و یا بخش دیرکرد کالا پیام خود را ارسال کرده و توضیحات لازم را اعلام نمایند تا نسبت به آن رسیدگی شده و در صورت صحت گزارش، هزینه دریافت شده کاملاً برگشت داده می‌شود.

 

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه