مزایای بیمه عمر چیست؟ راهنمای کامل مزایا و پوشش های بیمه عمر

  • 29 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

مطمئناً تعریف بیمه عمر را زیاد شنیده‌اید از این‌رو از خودتان می‌پرسید که مزایای بیمه عمر چیست و اصلاً چرا باید این بیمه را خریداری کنم؟ اگر دوست دارید پاسخ این سوالات را بگیرید، ادامه این مطلب را از دست ندهید چراکه مزایای این بیمه را مو به مو بررسی کرده‌ایم.     مزایای بیمه […]

مطمئناً تعریف بیمه عمر را زیاد شنیده‌اید از این‌رو از خودتان می‌پرسید که مزایای بیمه عمر چیست و اصلاً چرا باید این بیمه را خریداری کنم؟ اگر دوست دارید پاسخ این سوالات را بگیرید، ادامه این مطلب را از دست ندهید چراکه مزایای این بیمه را مو به مو بررسی کرده‌ایم.

 

مزایای بیمه عمر چیست؟

 

مزایای بیمه عمر چیست؟

 

بیمه عمر به عنوان یکی از بهترین بیمه‌هایی که نه تنها مردم کشور ما بلکه مردم همه کشورها از آن استفاده می‌کنند، مزایای متعددی دارد که شما را قانع می‌کند تا به جای بیمه‌های دیگر به سراغ این بیمه بروید و آینده خانواده و خودتان را بسازید؛ اگر با این بیمه و انواع آن آشنایی دارید ادامه این مطلب را دنبال کنید تا به خوبی با مزایای بیمه عمر نیز آشنا شوید اما اگر چیز زیادی درمورد این بیمه نمی‌دانید به شما پیشنهاد می‌کنید که ابتدا مقاله پیشنهادی زیر را مطالعه کنید.

 

 

افزوده شدن سود تضمینی به سرمایه بیمه عمر

 

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر، سود تضمینی این بیمه است اما سود تضمینی چیست؟ به حداقل سودی که از بیمه عمر دریافت می‌کنید، سود تضمینی می‌گویند. درواقع بیمه عمر علاوه‌بر اینکه در زمان بازنشستگی، حق مستمری را به فرد بیمه شده پرداخت می‌کند، سود پول بیمه‌ای که فرد بیمه شده طی سالیان پرداخت کرده‌ است را نیز به او پرداخت می‌کند که به آن سود تضمینی گفته می‌شود. براساس آیین‌نامه مرکزی سود تضمینی در بیمه‌های عمر در دو سال اول برابر با ۱۶ درصد است که به سرمایه فرد بیمه شده افزوده می‌شود، در سال سوم تا سال پنجم برابر با ۱۳ درصد است و بعد آن نیز تا پایان زمان بازنشستگی برابر با ۱۰ درصد است؛ درواقع سود تضمینی در سال‌های اول بیشتر است، سپس در سال‌های بعدی کاهش پیدا کرده و به یک عدد ثابت می‌رسد.

 

افزوده شدن سود مشارکت منافع به سرمایه بیمه عمر

 

شرکت بیمه‌ای که توسط آن تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرید با حق بیمه‌ای که شما هر ماه پرداخت می‌کنید در پروژه‌های اقتصادی سود‌آور سرمایه‌گذاری می‌کند و سود حاصل از آن سرمایه‌گذاری را با شما تقسیم می‌کند که به آن سود مشارکت منافع می‌گویند. براساس مصوبه بیمه مرکزی، سهم بیمه شده از سود مشارکت منافع برابر با ۸۵ درصد است؛ البته سود تضمینی به علاوه سود مشارکت منافع با یکدیگر ترکیب شده و به صورت یک عدد واحد درمی‌آیند؛ برای مثال زمانی که شما جهت خریداری بیمه عمر به یکی از شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنید، کارشناس بیمه به شما خواهد گفت که سود حق بیمه عمر برابر با ۲۲ درصد است یعنی اینکه ۱۶ درصد این عدد سود تضمینی بیمه عمر و ۶ درصد آن سود منافع مشارکت بیمه عمر است.

 

امکان بازخرید بیمه عمر

 

یکی دیگر از مزایای بیمه عمر، امکان بازخرید بیمه‌نامه عمر است اما بازخرید بیمه عمر یعنی چه؟ اگر شما به هر دلیلی زودتر از موعد قراردادتان با شرکت بیمه، بیمه نامه عمر خود را فسخ کنید اصطلاحاً گفته می‌شود که بیمه عمرتان را بازخرید کرده‌اید. ارزش بازخرید بیمه عمر براساس سیاست‌های هر شرکت بیمه‌ای، متفاوت است که براساس مدت گذشته از تاریخ شروع قرارداد محاسبه می‌شود.

 

امکان دریافت وام بدون ضامن و وثیقه

 

مزایای بیمه عمر چیست؟

 

درصورتی که تحت پوشش بیمه عمر قرار بگیرید، می‌توانید بدون اینکه نیازی به ضامن و وثیقه داشته باشید، وام بگیرید؛ البته دریافت وام از این طریق براساس سیاست‌های شرکت بیمه مورد نظر شما پس از مدت زمان معینی مانند۶ ماه یا یک سال پس از پرداخت حق بیمه عمر امکان‌پذیر است. سود وام بیمه عمر نیز در هر شرکت بیمه‌ای، متفاوت است اما در کل سود وام این بیمه مقدار ناچیزی مانند: ۳ درصد است که به علاوه ۲۲ درصد سود تضمینی و سود منافع مشارکت شده و مجموعاً ۲۵ درصد می‌شود.

 

امکان تعیین ذینفع توسط فرد بیمه شده

 

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر این است که شما می‌توانید از قانون وراثت در این بیمه تبعیت نکنید به گونه‌ای که می‌توانید تعیین کنید که اندوخته شما در بیمه عمر پس از فوت شما به وارثان قانونی شما داده نشود بلکه به افراد دیگری که با شما نسبت دارند داده شود.

 

برخوردار شدن از معافیت مالی

 

جالب است بدانید که سرمایه بیمه عمر از هر گونه مالیاتی معاف می‌باشد؛ بنابراین بعد از فوت فرد بیمه شده نه تنها سرمایه بیمه عمر او به افراد ذینفعی که خودش انتخاب کرده است تعلق می‌گیرد بلکه هیچ مالیاتی مشمول سرمایه بیمه عمر شخص نمی‌شود.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه