کارت عضویت اتاق بازگانی چیست؟ بررسی هزینه عضویت، مراحل و مدارک لازم

  • 30 مهر 1400
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

کارت عضویت اتاق بازرگانی مجوزی است که توسط اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور برای متقاضیان آن (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) صادر می‌شود و دارای مزایای فراوانی (از جمله امکان ثبت برند لاتین) است. اگر تمایل به دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی دارید بهتر است در مورد مزایای آن، مدارک لازم، پروسه و مراحل دریافت کارت و همچنین هزینه اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی اطلاعات کاملی داشته باشید که در این نوشته این اطلاعات را مشاهده میفرمایید.

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

کارت عضویت اتاق بازرگانی کارتی است که توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا شهرستان‌ها به اسم متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر می‌گردد و صدور این کارت موکول به آن است که متقاضیان، نام شرکت یا نام خویش را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشند.

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت عضویت در اتاق بازرگانی می‌نمایند باید بر اساس فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت و بیزینس خود را به اتاق بازرگانی ارائه نمایند و اعتبار آنان از جانب دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی تایید شود.

 

  • چنانچه تصمیم به اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید: 43000430-021

 

نحوه عضویت در اتاق بازرگانی

مطابق با قوانین و رویه موجود، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی کارت عضویت در اتاق بازرگانی می‌توانند با ارائه تمام مدارک و داشتن شرایط لازم به عضویت اتاق بازرگانی در آیند به شرطی که در مدارک آن‌ها نقصی وجود نداشته باشد.

 

مدارک لازم برای عضویت اشخاص حقیقی در اتاق بازرگانی

  • افراد متقاضی کارت عضویت در اتاق بازرگانی باید حداقل ۲۳ سال تمام داشته باشند
  • ارائه کپی برابر اصل از مدارک شناسایی هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم از خدمت
  • ارائه ۲ قطعه عکس رنگی 4*3 پرسنلی
  • تکمیل و امضا نمودن تعهد نامه عضویت در اتاق بازرگانی
  • پرداخت هزینه عضویت در اتاق بازرگانی

 

مدارک لازم برای عضویت اشخاص حقوقی در اتاق بازرگانی

  • ارائه روزنامه رسمی ثبت تاسیس شرکت
  • ارائه روزنامه رسمی آخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت
  • ارائه شماره ثبت و شناسه ملی شرکت
  • ارائه کپی برابر اصل از مدارک شناسایی رسمی مدیر عامل مانند کارت ملی و شناسنامه که کپی آن باید واضح و خوانا باشد
  • ارائه ۲ عدد عکس رنگی پرسنلی از مدیرعامل شرکت
  • پرداخت هزینه عضویت در اتاق بازرگانی

 

نمونه‌ای از تعهد نامه‌ای که باید برای عضویت در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تکمیل کنید در زیر آمده است:

 

بسمه تعالی

اینجانب ……… (در قسمت نقطه چین اسم اشخاص حقیقی و یا حقوقی که متقاضی عضویت در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هستند نوشته شود) متقاضی عضویت در اتاق بازرگانی صنایع و معادن …………… (در قسمت نقطه چین باید نام استان و یا شهرستانی که هدف عضویت در آن را دارید نوشته شود) بدینوسیله متهعد می شوم.

 

وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی

  • افرادی که عضو اتاق بازرگانی می‌شوند در تمام مواردی که مربوط به واردات و صادرات کالاها می‌شود تصمیم گیری می‌کنند تا از طریق همین تصمیمات اتخاذ شده بتوانند از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کرده و به تولید داخلی و اقتصاد مملکت از این روش کمک کنند.
  • همچنین یکی دیگر از وظایف اتاق بازرگانی این است که با مذاکره با فعالین بخش خصوصی و بالا بردن کیفیت محصولات و کالاهای تولید داخل، از واردات محصولات مشابه و خروج ارز از کشور جلوگیری نمایند.
  • به سرمایه گذاران اطمینان می‌دهد که بتوانند برای سرمایه گذاری مطمئن تر اقدام کنند. در واقع اتاق بازرگانی، بازرگانان را برای سرمایه گذاری مطمئن‌تر ترغیب و تشویق می‌نماید.
  • بررسی شرایط کسانی که تقاضای کارت عضویت بازرگانی دارند و صدور این کارت توسط اتاق بازرگانی برای متقاضیان.
  • با کشورهای دوست و همسایه‌ای که در زمینه‌های تجاری و اقتصادی با یکدیگر فعالیت مشترک دارند اتاق‌های مشترکی را برگزار می‌کنند تا بتوانند اقدامات لازم را برای بهبود فعالیت‌های مشترک انجام دهند.
  • هماهنگی و مشارکت با دیگر دستگاه های اجرایی و رسمی کشور جهت بهبود اوضاع اقتصادی و فعالیت‌های غیر نفتی.
  • شناسایی کالاهای صادراتی کشور به منظور ارتقاء هرچه بیشتر صادرات غیرنفتی و ارز آوری.
  • شناسایی و واردات کالاهای مرغوب‌تر به کشور و جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی که در داخل کشور نیز تولید می‌شوند.

 

اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی چگونه است؟

شما می توانید با مراجعه به نظام و سایت رسمی سازمان به آدرس tccim.ir به صورت اینترنتی برای عضویت اقدام کنید که برای افراد حقیقی ارائه شماره ملی و برای اشخاص حقوقی شناسه ملی شرکت خود را دارد و سپس فیلد به فیلد باید کادرها را تکمیل و مدارک را پیوست کنید و حق عضویت را نیز به همین شکل با داشتن کارت بانکی و رمز اینترنتی (رمز دوم) پرداخت کنید.

 

  • توصیه می نماییم به جهت انجام هرچه سریعتر و دقیقتر اقدامات و فرآیند تهیه مدارک و صدور کارت عضویت اتاق، ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از تجارب کارشناسان خبره ما بهره‌مند شوید.

 

هزینه عضویت و تمدید کارت عضویت اتاق چقدر است؟

هزینه عضویت در اتاق بازرگانی از هزینه صدور کارت بازرگانی کمتر است و شما می‌توانید جهت اطلاع دقیق از هزینه عضویت در اتاق بازرگانی و همچنین مراحل و مدارک مورد نیاز اخذ این کارت با کارشناسان باتجربه ثبت شرکت مشهور از طریق شماره تماس 02143000430 مشاوره رایگان داشته باشید.

پاسخ به سوالات متداول و مهم شما

کارت عضویت اتاق بازرگانی مجوزی است که توسط اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور صادر میشود و دارنده آن ضمن آنکه عضو اتاق بازگانی محسوب میشود، میتواند از مزایای فراوان این کارت (از جمله ثبت برند لاتین) بهره‌مند شود. در همین نوشته توضیحات کاملی از مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی را مشاهده میفرمایید.

کارشناسان ما، بین 7 الی 30 روز کارت عضویت اتاق بازرگانی را برای شما دریافت خواهند کرد.

بله چنانچه تمایل به ثبت برند لاتین دارید به شما توصیه میکنیم کارت عضویت اتاق بازرگانی دریافت کنید و خود را گرفتار پروسه پر پیچ و خم دریافت "کارت بازرگانی" نکنید.

موسسات مختلف برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی مبالغ مختلف و بعضاً زیادی از متقاضیان دریافت میکنند که منصفانه نیست، اما نگران هزینه‌ها نباشید چرا که کارشناسان موسسه حقوقی مشهور با حداقل هزینه و در سریعترین زمان ممکن کارت عضویت شما را دریافت خواهند کرد.

بسته به درخواست و تمایل شما اعتبار اولیه کارت عضویت اتاق بازرگانی بین 1 الی 5 سال است که البته قابل تمدید نیز می‌باشد.

بله همانطور که قبلاً نیز عرض کردیم، کارت عضویت اتاق بازرگانی بنا به درخواست دارنده آن برای دفعات متعدد قابل تمدید است.

بله چنانچه دارنده کارت عضویت اتاق بازرگانی بنا به هر دلیلی دیگر نیازی به آن نداشته باشد و تمایل داشته باشد که آن را باطل کند میتواند درخواست کند که کارت وی باطل شود و اتاق بازرگانی اقدام به ابطال آن میکند.

خیر کارت عضویت اتاق بازرگانی هیچگونه مالیاتی ندارد.

خیر با کارت عضویت اتاق بازرگانی نمیتوان صادرات و واردات نمود و اگر تمایل به اینکار دارید باید اقدام به اخذ "کارت بازرگانی" نمایید.

هم اشخاص حقیقی (دارای سن 23 سال تمام و بالاتر) و هم اشخاص حقوقی (شرکتها و موسسات) میتوانند اقدام به دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی نمایند.

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه