ثبت شرکت مشهور تخصصی ترین مرکز ثبتی و حقوقی در ایران

دریافت استاندارد ایران چگونه است؟ بررسی مدارک، شرایط و هزینه اخذ استاندارد ملی

خرداد ۶, ۱۳۹۸
تحریریه مشهور

دریافت استاندارد ایران

 

استاندارد ایران نشانی است که توسط سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت های متقاضی تایید شده اعطاء می گردد. به صورت کلی هر شرکتی که مطابق با آیین نامه ها و دستور العمل های سازمان ملی استاندارد ایران تولیدات و خدمات خود را ارائه نماید می تواند از نشان استاندارد ایران بهره مند شود.

 

سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها نهاد متولی ممیزی و اعطاء و تمدید نشان استاندارد، به هر شرکتی که مطابق با آئین نامه ها و دستورالعمل های  این سازمان عمل نماید، پس از تقاضای شرکت ها و موسسات مختلف و بررسی محصولات آنها در صورتی که شرکت متقاضی همه اصول مورد نظر این سازمان را رعایت کرده باشد نشان استاندارد ملی خود را به این سازمان ها اعطاء می کند.

 

البته به این نکته توجه کنید که دریافت استاندارد ملی برای بعضی از شرکت ها الزامی است و بالعکس برای بعضی از شرکت ها الزامی نیست ولی توصیه می شود که دریافت شود.

 

دریافت استاندارد ملی تخصص ماست

 

اگر تصمیم به دریافت استاندارد ملی ایران دارید، توصیه می نماییم ضمن تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور در ارتباط با مسائل مختلف و اطلاعات مورد نیاز آن مشاوره رایگان داشته باشید  ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱📞

 

مراحل دریافت نشان استاندارد

اخذ استاندارد ایران

نشان استاندارد برای شرکت هایی الزامی است که محصولات تولیدی آن ها بر سلامت جامعه تاثیر گذار هستند. برای مثال می توان به شرکت های تولید دارو، مواد غذایی، نوشیدنی ها، تولید کننده های تجهیزات پزشکی و امثالهم اشاره کرد.

 

اخذ استاندارد ایران برای برخی از شرکت ها الزامی نیست امّا دریافت آن نشان می دهد که تعهدی حرفه ای و اصولی بین این شرکت و سازمان نشان استاندارد تعریف شده است که در راستای جلب نظر و رضایت مشتریان و جامعه است.

 

 

انواع نشان استاندارد ملی

 

نشان استاندارد ملی برای محصولات به دو نوع دسته بندی می شود:

 

۱- استاندارد حداقلی: منظور از استاندارد حداقلی این است که محصولات از حداقل معیارهای لازم از نظر بهداشت، کیفیت و سلامت برخوردار هستند و داشتن علامت استاندارد ایران بیانگر این امر است که برای کالاهای تولید شده حداقل این الزامات رعایت شده است.

 

۲- استاندارد حداکثری: این استاندارد برای این است که حداکثر ایمنی و سلامت تغذیه را رعایت کرده باشند و نه حداقل آن را و محصولاتی که دارای این علامت هستند نشان می‎ دهند که از نظر وزارت بهداشت، بالاترین کیفیت‌ها را کسب کرده اند.

 

هزینه اخذ استاندارد ایران چقدر است؟

 

برای اطلاع دقیق از هزینه اخذ استاندار با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید.

 

اخذ استاندارد ایران

اخذ استاندارد ایران

مراحل اخذ نشان استاندارد ملی ایران

۱– تکمیل فرم‌های مربوط به اخذ استاندارد ملی

 
فرم‌های اعلام‌شده از طرف اداره استاندارد ملی، باید توسط سازمان متقاضی اخذ علامت استاندارد ملی، تکمیل شود این فرم‌های شامل اطلاعات عمومی و اطلاعات فنی در خصوص محصولات و خدمات و مجوزهای سازمان متقاضی است.
 
۲–  تعیین مسئول کنترل کیفیت
 
مسئول کنترل کیفیت باید طبق شرایط احراز تعیین‌شده از طرف اداره استاندارد، تعیین شود و مشخصات مسئول کنترل کیفیت به همراه مدارک مربوطه به اداره استاندارد ملی اعلام شود.
 
۳–  مجوزهای قانونی
 
تمامی اطلاعات مربوط به مجوزهای قانونی باید به اداره استاندارد ملی ارائه شود این مجوزها می‌تواند شامل: 
 
۱- آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و آخرین تغییرات آن

 

۲- تصویر پروانه معتبر تأسیس یا مجوز فعالیت

 

۳- ارائه مدارک مبنی بر دارا بودن ایران کد از وزارت بازرگانی

 

۴–  مستند سازی استاندارد ملی
 
مستندات و فرم‌های موردنیاز جهت استاندارد سازی محصولات و خدمات با توجه الزامات استاندارد ملی مربوطه باید در سازمان تدوین شود.

 

مستندات استاندارد سازی محصولات و خدمات بر اجرای فرآیند تحقق محصولات و خدمات و نحوه کنترل و نظارت برآنها تأکید دارد در مستند سازی استاندارد ملی ایران می‌توان از استاندارد ایزو ۹۰۰۱ کمک گرفت.

 

در صورتی که سازمان سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ را استقرار داده و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را اخذ نموده است باید تصویر گواهینامه ایزو معتبر با اعتبار از مراجع ملی و بین المللی به اداره استاندارد ارسال شود.
 
۵–  مستندات مربوط به آزمون محصول یا خدمات
 
مدارکی مبنی بر وجود آزمایشگاه تخصصی در سازمان متقاضی یا ارائه قرارداد یکساله با آزمایشگاه های بیرون از سازمان متقاضی باید به اداره استاندارد ارائه شود.
 
۶– اجرای مستندات مربوطه
 
مستندات استاندارد ملی ایران، که در مرحله ۴ تهیه‌شده، در این مرحله اجرا می‌شود. مهم‌ترین مستنداتی که باید اجرا شوند شامل موارد زیر هستند:
 
۱- فرم‌های بازرسی و کنترل کیفیت

 

۲- رسیدگی به شکایت مشتری

 

۳- ثبت کردن نتایج آزمایش محصول یا خدمات

 

۴- کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری

 

۵- نظرسنجی از مشتریان

 

۷– بررسی محصول و خدمات
 
سیستم کنترل کیفیت طرح ریزی شده، توسط کارشناس استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نمونه محصولات نیز جهت بررسی به آزمایشگاه مورد تأیید اداره استاندارد ارائه می‌شود.
 
۸– اخذ مجوز کاربرد استاندارد ملی اجباری یا تشویقی
 
درصورتی‌که تمامی مراحل فوق اجرا شده و نمونه‌ های محصول و خدمات در آزمایشگاه مورد تأیید اداره استاندارد، با الزامات مشخص‌شده منطبق باشد، پروانه استاندارد ملی سازمان متقاضی صادر می‌شود.

 

 

موسسه حقوقی مشهور تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت و ثبت برند و خدمات حقوقی در ایران

 

۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۳۰📞

 

دریافت استاندارد ایران چگونه است؟ بررسی مدارک، شرایط و هزینه اخذ استاندارد ملی
۵ امتیاز
لینک کوتاه: کپی لینک
مشاوره تخصصی در امور حقوقی و ثبتی شما شروع مشاوره

مطالب مشابه

اوراق مشارکت

اوراق مشارکت

اوراق مشارکت در متن پیش رو ابتدا به تعریف اوراق مشارکت میپردازیم، مهمترین تفاوت ...

نظرات و بازتاب ها

نظر خود را ارسال کنید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد

phone برای تماس کلیک کنید ۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۳۰