وکیل طلاق حرفه‌ای – مشاوره حقوقی دقیق با وکیل دعاوی طلاق در تهران

  • 26 مهر 1400
  • محسن شیخ ها
  • 1 پرسش و پاسخ

متاسفانه آمار طلاق در ایران بسیار بالاست و شاهد رفت و آمدهای زیاد زوجین متقاضی طلاق در دادگاه‌های خانواده هستیم. بسیاری از این رفت و آمدها به دلیل عدم آشنایی زوجین از حق و حقوق قانونی خود و قوانین است و مشاوره حقوقی با وکیل طلاق باتجربه و حرفه‌ای میتواند بسیار راهگشا و کمک کننده باشد.

وکیل طلاق

وکیل طلاق خبره و ماهر کیست و چه خصوصیاتی دارد؟ انواع طلاق کدام است و چه تفاوت هایی با هم دارند؟ چرا هنگامی که درخواست طلاق از سوی زن مطرح می شود داشتن وکیل طلاق با تجربه اهمیت بیشتری دارد؟ عده زن به چه معناست؟ مدارک لازم جهت درخواست طلاق کدام است؟ برای مشاوره با وکیل طلاق درجه ۱ به کجا مراجعه نماییم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات و موارد مهم دیگر در مورد طلاق را با هم بررسی کنیم.

 

وکیل طلاق خبره کیست؟

وکیل طلاق خبره شخصی است که دارای سال ها تجربه در زمینه دعاوی خانوادگی و انواع طلاق از جمله طلاق توافقی است و با تمام امور مربوطه از جمله مهریه، اجرت المثل، جهیزیه، حضانت فرزندان، انواع طلاق و فسخ نکاح و شرایط و آثار آن ها، عده زن، حق رجوع مرد و مسائلی از این دست آشنایی کافی دارد و همچنین با توجه به تجربه ای که دارد با رویه مرسوم دادگاه ها و محاکم خانواده، آراء وحدت رویه و دکترین حقوقی در مورد طلاق کاملاً آشنا است.

 

طلاق در قانون ایران

بر طبق قانونی مدنی و قانون حمایت از خانواده، مرد می تواند با رعایت شرایطی با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید، در این حالت باید کلیه حق و حقوق همسر خود را از جمله مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و جهیزیه و غیره را مشخص نموده و پرداخت نماید  و زن نیز در حالت کلی حق طلاق ندارد اما می تواند با وجود شرایط مقرر در قانون که به توضیح آن خواهیم پرداخت از دادگاه تقاضای طلاق نماید. 

 

طلاق به چه روش هایی امکان پذیر است؟

الف) طلاق به درخواست مرد

ب) طلاق به درخواست زن

ج) طلاق به درخواست زن و مرد که طلاق توافقی نامیده می شود.

 

توضیح مهم: لازم به ذکر است که در هر ۳ روش یاد شده، می توانید انجام تمام اقدامات حقوقی مربوط به طلاق را صرفاً از وکیل پایه یک دادگستری درخواست نمایید و این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که کارآموز وکالت حق قبول پرونده های طلاق (هر نوع از طلاق که باشد) را ندارد.

 

انواع طلاق کدام موارد است؟

۱- طلاق بائن

۲- طلاق رجعی

در طلاق بائن برای مرد حق رجوع نیست یعنی مرد در مدت عده، نمی تواند به همسر خود رجوع نماید اما در طلاق رجعی برای مرد در مدت عده حق رجوع وجود دارد.

 

در چه مواردی طلاق از نوع بائن است؟

  • طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود
  • طلاق زن یائسه
  • طلاق خلع و مبارات، تا زمانی که زن رجوع به عوض نکرده باشد.

 

عده زن به چه معناست؟

عده مدتی است که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده نمی تواند با شخص دیگری ازدواج نماید. 

 

طلاق خلع و مبارات به چه معناست و چه تفاوت هایی با هم دارند؟

الف) طلاق خلع: آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد، در مقابل مالی که به شوهر خود می دهد، طلاق بگیرد. این مال می تواند عین مهر یا معادل آن و یا بیش تر و یا کم تر از مهر باشد.

 

ب) طلاق مبارات: آن است که کراهت از سوی هر دو طرف عقد نکاح باشد. در این صورت مالی که زن به شوهر خود می دهد تا طلاق بگیرد، نباید بیشتر از میزان مهریه باشد.

 

مشاوره با وکیل طلاق برای زوجه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، چرا که انجام مراحل طلاق توافقی از طرف زن یکی از سخت ترین پرونده های خانوادگی در دادگاه ها است و در صورتی که اقداماتی که انجام می دهید طبق قانون و رویه محاکم خانواده نباشد و همچنین در صورتی که در هنگام تنظیم دادخواست و لایحه شرایط قانونی را رعایت نکنید با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد که وقت، هزینه و انرژی زیادی را از شما تلف خواهد نمود.

 

بنابراین بهتر است دادخواست طلاق از سوی زن با وکیل باتجربه که سالها تجربه در دعاوی خانوادگی دارد شروع شود و یا حداقل با وکیل طلاق مجرب مشورت شود.

 

درخواست طلاق از طرف زن به چه صورت است؟

  • در مواردی که قانون به زن حق تقاضای طلاق داده که این موارد همان شروط ۱۲ گانه ای است که در سند ازدواج درج شده
  • در مواردی که زن در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگری وکالت بلاعزل برای گرفتن طلاق داشته باشد
  • در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم اجراء حکم دادگاه مبنی بر الزام او به دادن نفقه و همچنین ناتوانی شوهر از پرداخت نفقه

 

مدارک لازم جهت درخواست طلاق کدام است؟

  • اصل سند ازدواج و در صورت نداشتن اصل سند، باید رونوشت برابر اصل شده آن از دفتر ازدواج محل انعقاد نکاح دریافت شود
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی

 

برای ارائه درخواست طلاق می توانید به دفاتر خدمات الکترونیکی رجوع کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز دادخواست طلاق بدهید.

 

همچنین شما می توانید در صورتی که نیاز به وکیل طلاق ماهر و مجرب دارید یا نیاز به هر گونه اطلاعات از چگونگی طلاق و تنظیم دادخواست و لایحه و نیز مشاوره حقوقی با وکیل طلاق خبره و مجرب، با وکلای با تجربه موسسه حقوقی مشهور تماس گرفته تا با مشاوره ای که دریافت می نمایید، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و مسیر را به درستی طی نمایید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 1 دیدگاه
  • الیاس مصطفی پور هستم پاسخ

    وقتی زن در هر از گاهی با سروصدا و بحث های زیادی وفحاشی کردن در جلو دوربین های مداربسته ک در پشت بام همسایه ها نصب شده:. برای روانی نشان دادن شوهر وسایل زندگی خصوصی سرقت ببرند به چه معناست و چطور طلاق در سرش است که این کار های انجام می دهد

    7 دی 1401 در 00:44