وکیل مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا

  • 10 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

مشاوره با وکیل مهاجرت   وکیل مهاجرت کیست و چه توانایی هایی دارد؟ در این نوشته ضمن توضیحاتی جالب از کشورهایی که در بین ایرانی ها برای مهاجرت بسیار محبوب و پر متقاضی است، توضیح داده ایم که استفاده از تجارب و خدمات وکیل مهاجرت خبره چقدر می تواند مفید و مهم باشد.   چنانچه […]

مشاوره با وکیل مهاجرت

 

وکیل مهاجرت کیست و چه توانایی هایی دارد؟ در این نوشته ضمن توضیحاتی جالب از کشورهایی که در بین ایرانی ها برای مهاجرت بسیار محبوب و پر متقاضی است، توضیح داده ایم که استفاده از تجارب و خدمات وکیل مهاجرت خبره چقدر می تواند مفید و مهم باشد.

 

چنانچه بنا به هر علتی تصمیم به مهاجرت دارید و یا دوست دارید در این زمینه اطلاعات کامل و مفیدی داشته باشید، حتماً تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

دلایل مهاجرت معمولاً چیست؟

 

مهاجرت یکی از مهمترین و بزرگترین تصمیمات زندگی هر انسانی است و ممکن است گاهی انسان ها بنا به دلایل گوناگونی از جمله موارد ذیل اقدام به مهاجرت و زندگی در کشوری بغیر از زادگاهشان نمایند:

 

  • ازدواج با تبعه خارجی

 

  • ثبت شرکت در کشورهای خارجی

 

  • برخورداری از شرایط مطلوب تر زندگی

 

  • برخورداری از امنیت و آزادی های بیشتر

 

  • تحصیل در رشته مورد علاقه در دانشگاه های تراز اول جهان

 

  • مهاجرت برای مقاصد درمانی و معالجات پزشکی طولانی مدت

 

  • بیزینس و استفاده هرچه بهتر از شرایط تجاری و حرفه ای کشورهای بزرگ و دارای اقتصاد قوی

 

  • و موارد متعدد و مهم دیگر …

 

از آنجائیکه مهاجرت از امور تخصصی و بعضاً پیچیده است و نیاز به آشنایی با قوانین کشورهای مهاجرپذیر و همچنین آشنایی هرچه بیشتر با شرایط و مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت و اقدامات مورد نیاز آن دارد، لذا توصیه می نمائیم چنانچه تصمیم به مهاجرت به هر کدام از کشورهای تراز اول دنیا را دارید، حتما قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت خبره و با تجربه مشاوره داشته باشید تا بتوانید با دید بازتری بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمایید.

 

مهاجرت به کانادا

 

وکیل مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت به کانادا

 

۱) آشنایی بیشتر با کانادا

 

کانادا کشوری پیشرفته، مدرن و بزرگ در شمال قاره آمریکا است و از ده استان و سه قلمرو مختلف تشکیل شده و گستردگی این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی است.

 

مرز مشترک کانادا با آمریکا، دارای رکورد طولانی ترین مرز زمینی در جهان است و همین نزدیکی و مجاورت بین دو کشور سبب شده است که روابط اقتصادی و تجاری بین کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد و این گستردگی تا حدی است که می توان گفت حجم و ارزش معاملات این دو کشور با یکدیگر از میزان معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است.

 

کانادا پس از روسیه بزرگترین کشور جهان است اما جمعیت آن فقط حدود یک پنجم جمعیت کشور روسیه است و یکی از دلایل جمعیت کم کشور کانادا به نسبت وسعت آن این است که بخش قابل توجهی از خاک کانادا  به دلیل سرمای زیاد هوا و نزدیکی و مجاورت با قطب شمال، تقریبا خالی از سکنه است.

 

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد. آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، عریض‌ترین آبشار جهان هم در این کشور قرار دارد.

 

این کشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در قرن نوزدهم کانادا استقلال یافت. این کشور عضو کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) است. کنفدراسیون کانادا، زیر تشریفات سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده اداره می‌شود.

 

پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نماینده ملکه الیزابت دوم در کانادا، مستعمره سابق بریتانیای کبیر، زندگی می‌کند. وی توسط نخست وزیر کانادا انتخاب می شود.

 

۲) آب و هوا‌ی کانادا

 

وکیل مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت به کانادا

 

اغلب نواحی کانادا دارای تابستان های معتدل و زمستان های سرد و طولانی با درجات بسیار پائین دما است.

 

در ساحل اقیانوس آرام میانگین دما در زمستان فقط کمی بالاتر از دمای انجماد است. در بیشتر مناطق بریتیش کلمبیا ریزش باران سنگین است. در باقی کشور میزان کل بارندگی متوسط یا کم است. در فصل زمستان تقریباً‌ در تمام نقاط کانادا برف سنگینی می بارد.

 

۳) شهرهای مهم کانادا

 

شهرهای مهم کانادا شامل: تورنتو، مونترال، وانکووِر، ادمونتون، کالگاری، وینیپگ، کِبک، هامیلتون، سنت کاترین، نیاگارا، کیچینر، هالیفاکس، ویکتوریا، وینزور، اُشاوا، ساسکاتون، رِجاینا و سنت جانز است.

 

۴) ایرانیان مقیم کانادا

 

ایرانیان مقیم کانادا، جمعیتی کوچک اما مهم و قابل توجه از ساکنان کشور کانادا را به خود اختصاص می دهند و طبق آخرین آمار غیر رسمی موجود حدود ۴۱۰۰۰۰ نفر از ایرانیان در کشور کانادا زندگی می کنند.

 

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

 

وکیل مهاجرت به آمریکا

وکیل مهاجرت به آمریکا

 

۱) آشنایی بیشتر با آمریکا

 

ایالات متحده آمریکا کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشینگتن دی سی، سومین کشور پر جمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است.

 

آمریکا از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود و با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.

 

کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌ است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد.

 

آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

 

پنجاه ایالت آمریکا و منطقه فدرال پایتخت در سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا واقع در آمریکای شمالی بین کانادا و مکزیک قرار دارند.

 

ایالت آلاسکا در گوشه شمال غربی آمریکای شمالی بین کانادا از شرق و تنگه برینگ و روسیه از غرب جای گرفته‌ است.

 

ایالت هاوایی که به صورت مجمع‌الجزایری است که در میانه اقیانوس آرام واقع شده ‌است. قلمروهای ایالات متحده آمریکا که در دریای کارائیب و اقیانوس آرام پراکنده هستند، نه منطقه زمانی را شامل می‌شوند.

 

جغرافیا، آب و هوا و حیات وحش فوق‌العاده متنوع و گوناگون آمریکا، این کشور را در زمره ۱۷ کشور دارای تنوع زیستی فراوان قرار داده‌ است.

 

آمریکا یک جمهوری فدرال متشکل از ۵۰ ایالت، یک منطقه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده است که مجموعاً دارای مساحتی معادل ۹/۸ میلیون کیلومتر مربع (۳/۸ میلیون مایل مربع) و جمعیتی برابر ۳۲۵ میلیون نفر است.

 

ایالات متحده آمریکا پس از حضور در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد و به عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمد.

 

آمریکا از بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو محسوب می‌شود. و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصر به‌ فرد درآمد.

 

وکیل مهاجرت به آمریکا

وکیل مهاجرت به آمریکا

 

۲) آب و هوای آمریکا

 

آمریکا کشور بزرگی است که آب و هوای آن در مناطق مختلف، متفاوت و اکثر مناطق این کشور از آب و هوای معتدل برخوردار است.

 

معمولا جنوب و غرب آمریکا، مخصوصا در تابستان، گرم تر از سایر مناطق آن است. شرق و نیمه شمالی سردتر از مناطق دیگر است به طوری که در زمستان هوا به شدت سرد و برفی می شود و در تابستان اب و هوای مطلوبی دارد.

 

مناطقی مانند هاوایی و فلوریدا آب و هوای گرمسیری، مناطق اطراف آلاسکا هوای بسیار سرد و یخبندان، مناطق غربی دشت بزرگ (Great Plains) رودخانه می سی سی پی نیمه خشک و آبگیر کبیر (Great Basin) منطقه جنوب غربی خشک است.

 

۳) ایالات و شهرهای مهم آمریکا

 

آمریکا متشکل از ۵۰ ایالت و حدود ۲۷۵ شهر است که ضمن اشاره به نام تمامی ۵۰ ایالت آمریکا، در ادامه و برای رعایت اختصار به مهمترین شهرهای آمریکا اشاره می نماییم:

 

الف) ایالات ۵۰ گانه آمریکا

 

ایالات ۵۰ گانه آمریکا عبارتند از: آلاباما، آلاسکا، آریزونا، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، کنه‌تیکت، دلاویر، فلوریدا، جورجیا، هاوایی، آیداهو، ایلی‌نوی، ایندیانا، آیووا، کانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، مین، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مینه‌سوتا، میسیسیپی، میزوری، مونتانا، نبراسکا، نوادا، نیو همپشایر، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، اوهایو، اوکلاهوما، اورگان، پنسیلوانیا، رودآیلند، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، اوتا، ورمانت، ویرجینیا، واشینگتن، ویرجینیای غربی، ویسکانسین، وایومینگ.

 

ب) شهرهای مهم آمریکا

 

مهمترین شهرهای آمریکا عبارتند از: مونتگومری، بیرمنگام، جونو، انکوریج، فینیکس، لیتل راک، ساکرامنتو، لس‌آنجلس، دنور، هارتفورد، بریجپورت، دوور، ویلمینگتن، تالاهاسی، جکسون‌ویل، آتلانتا، هونولولو، بویزی، اسپرینگ‌فیلد، شیکاگو، ایندیاناپولیس، دی موین، توپیکا، ویچیتا، فرانکفورت، لویی‌ویل، باتون‌روژ، نیواورلئان، آگوستا، پورتلند، آناپولیس، بالتیمور، بوستون، لنسینگ، دیترویت، سینت‌پال، مینئاپولیس، جکسون، جفرسون سیتی، کانزاس‌سیتی، هلنا، بیلینگز، لینکلن، اوماها، کارسون‌سیتی، لاس‌وگاس، کنکورد، منچستر، ترنتون، نیوآرک، سنتافه، آلبوکرکی، آلبانی، نیویورک، رالی، شارلوت، بیسمارک، فارگو، کلمبوس، اکلاهما سیتی، سیلم، پورتلند، هریسبورگ، فیلادلفیا، پراویدنس، کلمبیا، پییر، سو فالز، نشویل، ممفیس، آستین، هیوستون، سالت ‌لیک‌ سیتی، مونپلیه، برلینگتون، ریچموند، ویرجینیابیچ، المپیا، سیاتل، چارلستون، مدیسون، میلواکی، شاین.

 

وکیل مهاجرت به آمریکا

وکیل مهاجرت به آمریکا

 

۴) ایرانیان مقیم آمریکا

 

بر اساس گزارش شورای ملی ایرانیان آمریکا، جمعیت ایرانی آمریکایی‌ها در این کشور بیش از ۱ میلیون نفر است.

 

برخی گزارش‌ها، جمعیت ایرانیان در جنوب کالیفرنیا را به تنهایی تا نیم میلیون نفر گزارش کرده‌اند. یک مطالعه غیررسمی در موسسه فناوری ماساچوست نیز این تعداد را ۶۰۰ هزار نفر ذکر کرده است، در حالی که آمارهای رسمی تعداد ایرانیان کل ایالت کالیفرنیا را کمتر از ۱۶۰ هزار نفر عنوان کرده است.

 

بیشتر ایرانیان مقیم آمریکا در کالیفرنیا متمرکز شده‌اند. در این میان لس‌ آنجلس دارای شهرت همگانی در میان ایرانی‎ ها است.

 

با این حال گروه‌های بسیار بزرگی از ایرانیان آمریکایی هم در ایالات نیویورک، تگزاس، ویرجینیا، مریلند و در شهرهای سیاتل، واشنگتن و آتلانتا حضور دارند و همچنین هر دانشگاه بزرگ آمریکایی یک باشگاه دانشجویی یا انجمن ایرانی و فارسی‌ زبان دارد.

 

در میان ایرانی‌های مقیم آمریکا نیز افراد تحصیل‌کرده زیادی یافت می‌شود، آنها پیشرفت زیادی در زمینه کسب‌ و کار، دانشگاه، علم، هنر و سرگرمی داشته‌اند، اما به طور سنتی از شرکت در سیاست‌های آمریکا و سایر فعالیت‌های مدنی اجتناب کرده‌اند.

 

۵) وکیل مهاجرت به آمریکا

 

با وجود آنکه به علت سیاست های بسیار سختگیرانه رئیس جمهور فعلی آمریکا (دونالد ترامپ)، مهاجرت به آمریکا بسیار سخت تر از گذشته شده است، اما همچنان راه هایی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد.

 

مهاجرت به استرالیا

 

وکیل مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

 

۱) آشنایی بیشتر با استرالیا

 

قاره بزرگ استرالیا در جنوب اندونزی و گینه نو واقع شده و ششمین کشور بزرگ دنیا است. پایتخت استرالیا شهر “کانبرا” است که در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی سیدنی و ۶۵۰ کیلومتری شمال شرقی ملبورن واقع شده است و همچنین پارلمان و دادگاه های عالی استرالیا و بسیاری از اداره های دولتی در این شهر واقع شده.

 

حکومت حاکم بر استرالیا، حکومت پادشاهی مشروطه است و بالاترین مقام سلطنتی بریتانیای کبیر، ملکه الیزابت دوم، ملکه این کشور به حساب می آید. جانشین ملکه، فرمانده کل استرالیا محسوب می شود که خود، فرمانده ایالت های دیگر را معین می کند.

 

فرمانده کل اگرچه اختیارات فراوانی دارد اما در عمل، نخست وزیر شخص اول اجرایی است. در استرالیا مردم ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند و شخصی که بیشترین تعداد آراء را به خود اختصاص داده باشد، شخص اول اجرایی و مسئول تشکیل کابینه دولت است.

 

وسایل نقلیه عمومی در استرالیا تاکسی، اتوبوس و قطارهای شهری است، همچنین می توانید جهت بازدید از برخی مراکز توریستی از قایق استفاده کنید.

 

در صورتی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید باید بلیط تهیه کنید که این بلیط ها عموما دارای اعتبار چند ساعته هستند.

 

همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی به صرفه تر از استفاده از اتومبیل شخصی می باشد. در بخش های مرکزی شهر اتوبوس های ویژه ای قرار دارند که به صورت رایگان بخش های مختلف شهر را به شما نشان خواهند داد.

 

۲) آب و هوای استرالیا

 

کشور استرالیا بسیار بزرگ است و به همین دلیل، آب و هوای متنوعی دارد. بر خلاف آنچه که معمولاً تصور می‌شود، همه‌ی مناطق این کشور گرم و سوزان نیستند، بلکه مناطقی هم دارای آب و هوای خنک و مرطوب می‌باشد. معمولاً مناطق شمالی استرالیا بسیار گرم است در حالی که مناطق جنوبی، آب و هوای معتدلی دارد.

 

بیشتر بارش‌های استرالیا، در مناطق ساحلی رخ می‌دهد و هر چه به مرکز این کشور نزدیک‌تر شوید، آب و هوا به سمت خشک و نیمه‌خشک شدن می‌رود. بیشتری دما مربوط به شهر Darwin است که به ندرت مشاهده می‌شود که در روزها دما به زیر ۳۰ درجه‌ی سانتیگراد برسد، حتی در زمستان!

 

البته در شب‌های زمستانی، دما معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ی سانتیگراد متغیر است. دمای هوا در مناطق جنوبی استرالیا، به زیر صفر هم می‌رسد. گستره‌ی دمایی قسمت‌هایی از تاسمانیا و ویکتوریا، مشابه دمای هوای انگلستان است.

 

به دلیل این‌که کشور استرالیا در نیمکره‌ی جنوبی واقع شده است، زمستان‌ها از ماه ژوئن تا آگوست است و تابستان‌ها در ماه دسامبر تا فوریه می‌باشد.

 

۳) ایالات و شهرهای مهم استرالیا

 

وکیل مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

 

الف) ایالت های ۶ گانه استرالیا

 

استرالیا شامل ۶ ایالت است که عبارتند از: نیو ساوت ولز، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، تاسمانی، ایالت ویکتوریا، استرالیای غربی، قلمرو سرزمین شمالی، سرزمین پایتخت استرالیا.

 

ب) مهمترین شهرهای استرالیا

 

مهمترین شهرهای استرالیا عبارتند از: سیدنی، ملبورن، ادلاید، پرت، داروین، هوبارت، بریزبین، کانبرا، بوتورست، نیوکاسل، ولونگونگ، گلد کاست، جیلان، تاونزویل، کنز، توومبا، لانکستن، بلرات، بندیگو، آلبری، سانشاین کوئست.

 

۴) ایرانیان مقیم استرالیا

 

اولین موج مهاجرت از ایران به استرالیا در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۷ صورت گرفت که از اهمیت زیادی برخوردار نبود و تعداد ایرانی‌هایی که در این سال‌ها کشور خود را به مقصد استرالیا ترک کردند، اندک بودند و بیشتر ایرانی‌ها پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ به استرالیا مهاجرت کردند.

 

در فاصله سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۰، میانگین تعداد ایرانی‌هایی که به عنوان مهاجر به استرالیا وارد شدند، به بیش از ۵۰۰۰ نفر افزایش یافت و در مجموع برآورد می شود که بیش از ۳۶۰۰۰ ایرانی در استرالیا زندگی می کنند.

 

مهاجرت به آلمان

 

وکیل مهاجرت به آلمان

وکیل مهاجرت به آلمان

 

۱) آشنایی بیشتر با آلمان

 

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان که بر روی نقشه های بین المللی به نام Germany شناخته می شود، کشوری مدرن، دارای اقتصادی پویا و قوی، دارای تکنولوژی پیشرفته و دارای طبیعتی سرسبز در قلب اروپا می باشد و پایتخت آن برلین است.

 

آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک و از سمت شرق با کشورهای لهستان و جمهوری چک و از جنوب با کشور اتریش و سوئیس و از سمت غرب نیز با کشورهای فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند هم مرز است.

 

مساحت کشور آلمان ۳۵۷۱۲۱۴۱ کیلومتر و جمعیت آن ۸۲ میلیون نفر است که یکی از پر جمعیت ترین کشورهای اروپا به شما می آید.

 

آلمان چهارمین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و بزرگترین صادرکننده کالا (از نظر درآمد) و دومین کشور واردکننده کالا در جهان است. بر اساس آمارهای سازمان جهانی تجارت میزان صادرات آلمان در سال ۲۰۰۶میلادی ۱۳۳/۱ تریلیون دلار بود.

 

آلمان بجز زغال سنگ، معادن نسبتاً کوچک سنگ آهن، بوکسیت، سنگ مس، نیکل، قلع، نقره، پتاس و نمک، ذخایر طبیعی نسبتاً کمی دارد و شدیداً به واردات مواد اولیه متکی است.

 

در آلمان صنایع زیادی فعالند، صنایعی چون الکتریکی، مکانیکی، مواد شیمیایی، منسوجات، غذایی و وسایل نقلیه. از آغاز دهه ۱۹۸۰ رشد کلانی در صنایع تکنولوژی پیشرفته روی داده‌است. کارخانه‌های اتومبیل‌سازی بنز، بی ام دبلیو و فولکس واگن محصولات خود را در تمام دنیا عرضه می‌کنند و مهمترین صادرات این کشور وسایل نقلیه موتوری و وسایل الکتریکی است.

 

تعداد افراد شاغل در صنایع خدماتی نزدیک به دو برابر کارکنان صنعت تولیدی است و بانکداری و امور مالی از منابع مهم درآمد ارز خارجی است و شهر فرانکفورت یکی از مراکز اصلی امور مالی و تجاری در جهان و مقر بانک مرکزی اروپاست.

 

۲) آب و هوای آلمان

 

آلمان دارای تابستان‌های گرم و زمستان های سرد است (البته طولانی مدت بودن جبهه سرد و بارش برف به مقدار زیاد بسیار کم اتفاق می افتد).

 

در طول سال بارش باران نکته بسیار خوبی برای متعادل سازی دمای آب و هواست، البته در ماه های تابستانی میزان بارش باران زیادتر است که معمولا این بارش ها غیرقابل پیش بینی هستند.

 

وکیل مهاجرت به آلمان

وکیل مهاجرت به آلمان

 

 

۳) شهرهای مهم آلمان

 

شهرهای مهم آلمان شامل: برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن، فرانکفورت، اشتوگارت، دوسلدورف، دورتموند، اسن، برمن، درسدن، لایپزیگ، هانوفر، نورنبرگ، دویسبرگ، بوخوم، آخن، فرایبورگ، هایدلبرگ، ووپرتال، بن، بیله فیلد، مانهایم، کارلسروهه، مونستر، ویسبادن، آوگسبورگ، مونشن گلادباخ، گلزنکیرشن، براونشوایگ و کمینتیز است.

 

۴) ایرانیان مقیم آلمان

 

افرادی از ملیت ایرانی و همچنین نسل دوم ایرانی‌ها که در این کشور به دنیا آمده‌اند، ایرانیان مقیم آلمان را تشکیل می‌دهند و حدود ۱۲۰ هزار ایرانی در آلمان زندگی می‌کنند که ۲۵ هزار نفر آنها را نسل دوم ایرانی‌ها تشکیل می‌دهد.

 

هامبورگ مرکز اصلی ایرانیان مقیم آلمان است. ایرانیان نخبه که در رشته‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند در آلمان زندگی می‌کنند.

 

مهاجرت به سوئد

 

وکیل مهاجرت به سوئد

وکیل مهاجرت به سوئد

 

۱) آشنایی بیشتر با سوئد

 

سوئد به پایتختی استکهلم، کشوری واقع در شمال اروپا و دارای آب و هوای بسیار سرد است و از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه ‌است.

 

حکومت کشور سوئد پادشاهی مشروطه است و دولت به شکل پارلمانی اداره می‌گردد. پادشاه در این کشور مقامی تشریفاتی است و کشور را نخست‌وزیر اداره می‌کند.

 

پس از پایان جنگ سرد، سوئد در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۹۵ به کشورهای عضو ناتو پیوست اما بعدها همانند کاری که در قبال منطقه یورو کردند، با یک رفراندوم از ناتو خارج شدند.

 

سوئد هشتمین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می‌باشد و جایگاه خوبی در جنبه‌های مختلف ملی مانند کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه و توسعه انسانی دارد.

 

سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومتر مربع، کمابیش اندازه عراق و چهارمین کشور بزرگ اروپا (پنجمین کشور بزرگ اروپا با احتساب بخش اروپایی روسیه) از نظر مساحت می‌باشد.

 

جمعیت سوئد بیش از ۱۰ میلیون نفر است که تقریباً هفت و نیم میلیون نفر آن را سوئدی‌ها تشکیل می‌دهند. این کشور با تعداد ۲۱ نفر در هر کیلومتر مربع، دارای تراکم جمعیت پایینی است و بیشتر این جمعیت نیز در جنوب سوئد مستقر هستند.

 

همچنین بیش از ۸۵٪ مردم سوئد در نواحی شهری این کشور زندگی می‌کنند و الباقی (1۵٪) مردم سوئد ساکن روستاهای این کشور هستند.

 

۲) آب و هوای سوئد

 

اغلب مردم تصور می کنند که آب و هوای سوئد همواره بسیار سرد و زمستانی است اما به خاطر جریان های گلف استریم، آب و هوای این کشور از آنچه تصور میکنید خیلی ملایم تر می تواند باشد.

 

این کشور چهارفصل است و بهار،‌تابستان، پاییز و زمستان،‌ هریک ویژگی های خاص خودشان را دارند. بهار از ماه مارس شروع می شود و تا آپریل ادامه دارد.

 

تابستان از ژوئن تا آگوست، پاییز از سپتامبر تا اکتبر و زمستان از نوابر تا فوریه ادامه دارد. البته در سرزمینی به وسعت سوئد، این فصل ها بسته به نقطه ای که در زندگی آن میکنید میتوانند خیلی متفاوت باشند.

 

وکیل مهاجرت به سوئد

وکیل مهاجرت به سوئد

 

۳)  شهرهای مهم سوئد

 

مهمترین شهرهای سوئد عبارتند از: استکهلم، گوتنبورگ، مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو، لینشوپینگ، لوند، اومئو، هلسینگبورگ، یونشوپینگ، نوشوپینگ، یوله، بوروس، سودتلیا، اسکیلستونا، تبه، کارلشته، وکشو وهالمستاد.

 

۴) ایرانیان مقیم سوئد

 

افرادی از ملیت ایرانی و همچنین نسل دوم ایرانی‌ها که در این کشور به دنیا آمده‌اند، ایرانیان مقیم سوئد را تشکیل می‌دهند.

 

۶۳۸۲۸ نفر از این افراد، کسانی هستند که از ایران مهاجرت کرده‌اند و ۲۸۶۰۰ نفر ایرانیانی که در سوئد به دنیا آمده‌اند و دست‌کم یکی از والدین آنها ایرانی است.

 

ایرانیان مقیم سوئد، تنها یک درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و از اقلیت‌های کشور سوئد محسوب می‌شوند.

 

مهاجرت به انگلیس

 

وکیل مهاجرت به انگلیس

وکیل مهاجرت به انگلیس

 

۱) آشنایی بیشتر با انگلیس

 

کشور انگلستان یکی از ۴ بخش پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی می باشد که در نیمه جنوبی بریتانیا کبیر واقع شده است.

 

کشور انگلستان مهم‌ ترین و عمده ‌ترین جزء تشکیل‌ دهنده کشور بریتانیا می باشد که از شمال با کشور اسکاتلند و از غرب با کشور ولز هم مرز است.

 

شهر لندن (London) پایتخت کشور انگلیس بوده که مقر پادشاهی بریتانیا (United Kingdom) نیز محسوب می شود.

 

نظام سیاسی در انگلستان به عنوان بخشی از پادشاهی متحده بریتانیا، سلطنت مشروطه و نظام پارلمانی است و امروزه کشور انگلیس به طور مستقیم توسط پارلمان بریتانیا اداره می‌شود.

 

امید به زندگی در این کشور برای زنان ۸۱ سال و برای مردان ۷۶ سال است. واحد پول بریتانیا پوند است که با نماد £ شناخته می‌شود. سکه ها در تمامی بریتانیای کبیر یک شکل است و توسط بانک مرکزی تولید و توزیع می‌شود.

 

زبان رسمی این کشور، زبان انگلیسی است که در نقاط مختلف با لهجه های متفاوت ولش و گالیک – اسکاتلندی تکلم می گردد و همچنین در انگلیس، به دلیل نرخ بالای مهاجرین، زبان های محاوره ای متعددی مورد تکلم واقع می گردد.

 

بریتانیا از دو جزیره اصلی تشکیل شده است، جزیره اصلی و بزرگ تر، بریتانیای کبیر نامیده می‌شود و شامل اسکاتلند، ولز و انگلستان (انگلند) است. جزیره دیگر ایرلند است که توسط دریای ایرلند از بریتانیای کبیر جدا می‌شود و شامل ایرلند شمالی (در شمال) و جمهوری ایرلند (در جنوب) می‌باشد.

 

جمهوری ایرلند (ایرلند جنوبی) یک کشور مستقل و عضوی از اتحادیه اروپا است و به عنوان بخشی از کشور بریتانیا محسوب نمی شود.

 

وکیل مهاجرت به انگلیس

وکیل مهاجرت به انگلیس

 

۲)  آب و هوای انگلیس

 

تصویر عمومی از آب و هوای انگلستان بیشتر با باران و مه و رطوبت همراه است. در تمامی بخش های این کشور نه چندان پهناور، آب و هوای متنوعی وجود دارد، از زمستان های سرد گرفته تا تابستان های گرم و مرطوب.

 

میزان بارندگی در این کشور بسیار بالا است. شهر لندن، پایتخت انگلستان، از نظر بارندگی سطح بالاتری از شهرهایی مانند پاریس و یا حتی نیویورک دارد.

 

۳) شهرهای مهم انگلیس

 

شهرهای مهم انگلیس عبارتند از: لندن، منچستر، لیورپول، کمبریج، بيرمنگام، ليدز، ناتينگهام، برايتون، ساوت همپتون، دوور، شفيلد، يورک، بريستول، نيوکاسل، هال، لستر، کاونتري، کارديف، بردفورد، بلفاست، استوک آن ترنت، کينگستن هال، ولور همبتون، ساوت همپتون، ردينگ، پليموث، ناتينگهام، داربي، نروث همپوتون، دادلي، لوتن، پورتسموث، پرستون، ابردين، نوريج، بورنموث، ساندرلند، والسال، سوانزي، سوئيندون، ساوتند آن سي، آکسفورد، پول، داندي، هادرزفيلد، يورک، ايپسوييچ، بلک پول، مديلزبورو، بولتون، پيتربورو، برايتون، استاک پورت، اولدبوري، اسلاو، وست برومويچ، گلاستر، واتفورد، نيوپورث، راترهام، اکستر، ايست بورن، کولچستر، کراولي، ساتن کولدفيلد، بلکبرن، چاتنهام، اولدهام، وودکينگ، چلمزفورد، ووستر، جيلينگهام، سنت هلنز و همچنین بزيلدون.

 

وکیل مهاجرت به انگلیس

وکیل مهاجرت به انگلیس

 

۴) ایرانیان مقیم انگلیس

 

طبق آمار سرشماری سال ۲۰۰۱، ایرانیان مقیم انگلستان ۴۹۴۴۲ هزار نفر بوده‌اند و این رقم تا سال ۲۰۱۵ به ۸۳ هزار نفر افزایش یافت که افرادی از ملیت ایرانی و همچنین نسل دوم ایرانی‌ها که در این کشور به دنیا آمده‌اند، ایرانیان مقیم انگلستان را تشکیل می‌دهند.

 

بر اساس گزارش  BBC Born Abroad، ایرانیان مقیم بریتانیا از موفقیت اقتصادی بالایی برخوردار هستند و گفته شده، ۲۴/۱۹ درصد از ایرانیان مقیم در انگلیس مشاغلی با درآمد بالا دارند.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه