بعد از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ روش‌های مواجهه با هک شدن اینستا

  • 11 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

بعد از هک شدن اینستاگرام و به سرقت رفتن اطلاعات توسط افراد سودجو، نیاز به انجام اقدامات لازم و ضروری است و ما در این مقاله قصد داریم تا روش های مواجهه با هک شدن اینستا را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.     هک شدن اینستاگرام چگونه رخ میدهد؟   […]

بعد از هک شدن اینستاگرام و به سرقت رفتن اطلاعات توسط افراد سودجو، نیاز به انجام اقدامات لازم و ضروری است و ما در این مقاله قصد داریم تا روش های مواجهه با هک شدن اینستا را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

بعد از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ روش‌های مواجهه با هک شدن اینستا

 

هک شدن اینستاگرام چگونه رخ میدهد؟

 

همانطور که میدانید، هک کردن یکی از روشهایی است که مجرمین و افراد متخلف جهت به سر بردن اطلاعات دیگر افراد از آن استفاده کرده و جزو جرایم اینترنتی محسوب می گردد. 

 

امروزه با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت و نرم افزارهای اجتماعی، اطلاعات بسیاری از جمله اطلاعات شخصی و مالی در آنها به اشتراک گذاشته می شود و بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی و اجتماعی، اقدام به کپی برداری و یا سرقت اطلاعات می کنند.

 

متاسفانه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن جوانب امنیتی اقدام به انتشار اطلاعات ویدیو ها و تصاویر مختلف شخصی خود در اینستاگرام میکند وعدم رعایت اصول و قواعد امنیتی باعث ایجاد زمینه مناسب جهت به سرقت بردن اطلاعات می گردد.

 

به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم تا روش هایی را به شما معرفی کنیم تا بعد از هک شدن اینستاگرام بتوانید از دیگر اطلاعات خود محافظت کرده و راه ها و کانال های ایجاد شده توسط فرد سارق را از بین ببرید.

 

 

بعد از هک شدن اینستا چه باید کرد؟

 

همانطور که گفته شد، هک کردن اینستاگرام یکی از روش های سارقین و مجرمین اینترنتی است و هدف آنها سرقت اطلاعات شخصی و مالی کاربران مختلف به خصوص زنان و دختران می باشد.

 

بعد از هک شدن اینستاگرام به دلیل رعایت نکردن موارد امنیتی و شخصی سازی های لازم در اکانت اینستاگرام، اطلاعات به سرقت رفته دیگر قابل برگشت نیست و تنها راه حل این است که از روش‌های لازم جهت قطع ارتباط فرد متخلف با اکانت خود استفاده کرده و همچنین پیگیری های لازم را جهت شناسایی و برخورد با فرد متخلف انجام دهید.

 

اما قبل از هر چیز بهتر از آرامش خود را حفظ کرده و تمرکز خود را جهت انجام اقدامات ضروری بعد از هک شدن اینستا را حفظ کنید.

 

بعد از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ روش‌های مواجهه با هک شدن اینستا

 

اقدامات ضروری بعد از هک شدن اینستاگرام

 

۱) سریعاً پسورد اکانت را عوض کنید

 

بعد از هک اینستاگرام، در صورتی که هنوز امکان ورود به اکانت خود را دارید، در قدم اول بهترین کار این است که پسورد اکانت خود را عوض کنید. 

 

اما در صورتیکه امکان ورود به اکانت خود را ندارید، بهتر است گزینه Forgot Password موجود در صفحه نخست نرم افزار اینستاگرام را لمس کرده تا لینک مربوط به تغییر کلمه عبور برای شما ایمیل میشود. سپس به ایمیل خود مراجعه کرده و بلافاصله لینک را باز نموده و پسورد جدیدی را با توجه به استانداردهای امنیتی انتخاب کنید.

 

البته تمام این کارها زمانی امکانپذیراست که فرد متخلف ایمیل شماره تلفن و مشخصات شما را از اکانت پاک نکرده باشد.

 

۲) به پشتیبانی اینستاگرام پیام ارسال کنید

 

بعد از هک شدن اینستاگرام، در صورتی که فرد متخلف اطلاعات موجود در اکانت شما مانند نام کاربری و پسورد، ایمیل، شماره تلفن و … را تغییر داده باشد، ایمیلی از طرف پشتیبانی نرم افزار اینستاگرام برای شما ارسال خواهد شد و به شما اطلاع می‌دهد که اطلاعات شما تغییر پیدا کرده است.

 

در صورت دریافت چنین ایمیلی، سریعاً ایمیل را باز کرده و لینک موجود در آن را لمس کنید تا با کمک پشتیبانی بتوانید مراحل لازم جهت پس گرفتن اکانت اینستاگرام خود را آغاز کنید.

 

در مرحله بعد،پشتیبانی از شما می خواهد تا اطلاعاتی نظیر آخرین پسورد آخرین نام کاربری و غیره را برای آنها ارسال کرده تا با سوابق شما تطبیق دهند.

 

سپس یک کد احراز هویت برای شما ایمیل شده که از شما خواسته می‌شود تا خود را به صورت دست نوشته بر روی کاغذ منتقل کرده و در کنار صورت خود قرار داده و عکس سلفی تهیه کنید. سپس این عکس را برای پشتیبانی ارسال کرده تا مطمئن شوند که مالک اصلی اکانت اقدام به بازپس گیری حساب کاربری خود کرده است.

 

در ادامه مراحل باز پس گیری اکانت بعد از هک شدن اینستاگرام، دیگر نیازی به اقدامی از طرف شما نبوده و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید صبر کردن است. زیرا در مراحل بعدی تیم پشتیبانی نرم افزار اقدامات لازم را انجام داده و در صورت پس گرفته شدن اکانت، ایمیلی برای شما ارسال می شود که اطلاعات لازم به همراه پسورد جدید در آن قرار داده شده استو شما می توانید دوباره اینستاگرام خود را فعال کنید.

 

بعد از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ روش‌های مواجهه با هک شدن اینستا

 

۳) از پسورد استاندارد استفاده کنید

 

در صورت هک شدن اینستا و پس از باز پس گیری آن، بهترین کار این است که به سراغ تنظیمات نرم افزار رفته و پسورد استاندارد و ایمن با استفاده از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم مختلف ایجاد نمایید.


حتماً پسوردی حاوی ۱۰ کاراکتر یا بیشتر را انتخاب نمایید و توصیه می شود که از پسورد دو مرحله ای نیز استفاده کنید. زیرا این پسورد در هر بار ورود به اینستاگرام برای شما ارسال شده و یک بار مصرف است و تنها زمانی می توان وارد اینستاگرام شد که این پسورد را دریافت کرده و در کادر مربوطه وارد نمایید.

 

در چنین شرایطی فرد متخلف نمی تواند اکانت شما را به راحتی مورد حمله قرار داده و دوباره هک کند. در نتیجه بهترین بعد از هک شدن اینستاگرام استفاده از پسورد ایمن دو مرحله‌ای است.

 

۴) تعویض دوره ای پسورد اکانت اینستاگرام

 

یکی دیگر از اقدامات لازم نیست بعد از هک شدن اینستا این است کهپسورد ورود به اکانت خود را هر چند وقت یک بار تعویض کرده و از پسورد جدید استفاده کنید.

 

این کار باعث می‌شود تا امنیت اکانت شما بالاتر رفته و فرد متخلف زمان طولانی مدت برای هک کردن پسورد شما در اختیار نداشته باشد.

 

همچنین اگر فردی از اطرافیانتان از پسورد شما مطلع شده باشد و یا به طور ناخواسته پسورد خود را جای بازگو کرده باشید، تعویض مکرر پسورد می تواند خیال خود را بابت عدم دسترسی دیگران به اطلاعات خود راحت کنید.

 

 

۵) از روش های امنیتی مختلف استفاده کنید

 

استفاده از روش های امنیتی مختلف بعد از هک شدن اینستاگرام باعث می‌شود تا فرد متخلف دیگر حوزه هک کردن دوباره اکانت شما را از سر خارج کرده و اطلاعات شما مورد سرقت دوباره قرار نگیرد.

 

به همین منظور بهترین کار این است که اکانت خود را خصوصی سازی کرده، پیج های مشکوک و غریبه را آنفالو و مسدود کنید و به هیچ عنوان از درج اطلاعات مانند آدرس یا شماره تلفن یا لوکیشن در پست های خود استفاده نکنید.

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه