ثبت شرکت در عمان 2020 و بررسی مراحل، مدارک و هزینه ثبت شرکت در عمان

  • 13 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 1 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت در عمان 2020   ثبت شرکت در عمان چگونه است و چه مزایایی دارد؟ هزینه ثبت شرکت در عمان 2020 چقدر است و مدارک مورد نیاز آن چیست؟ در مقاله پیش رو به تمامی این سوالات و موارد مرتبط و مهم دیگر بصورت کامل و جامع پاسخ داده ایم.   بنابراین چنانچه تصمیم […]

ثبت شرکت در عمان 2020

 

ثبت شرکت در عمان چگونه است و چه مزایایی دارد؟ هزینه ثبت شرکت در عمان 2020 چقدر است و مدارک مورد نیاز آن چیست؟ در مقاله پیش رو به تمامی این سوالات و موارد مرتبط و مهم دیگر بصورت کامل و جامع پاسخ داده ایم.

 

بنابراین چنانچه تصمیم به ثبت شرکت در این کشور دارید و یا علاقمند به کسب اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه هستید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

 

هزینه ثبت شرکت در عمان 2020 | مدارک ثبت شرکت در عمان | هزینه ثبت شرکت ممتاز در عمان | مراحل ثبت شرکت در عمان

 

عمان که به سوئیس خاورمیانه مشهور است، کشوری است با اقتصادی پویا و رو به رشد که از طریق جاده، دریا، راه آهن و راه هوایی از دسترسی های متنوعی برخوردار است و همین موضوع مهم از دلایلی است که باعث شده کشور عمان محل مناسبی برای فعالیت و بیزینس شرکت ها و موسسات باشد.

 

طبق تحقیقات بعمل آمده، برای ایرانی های علاقه مند به ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور عمان شرایط بسیار مناسبی فراهم شده است.

 

ثبت شرکت در عمان تخصص ماست

 

اگر تصمیم به ثبت هر نوع شرکتی در کشور عمان دارید، توصیه می نماییم ضمن تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور در ارتباط با مسائل مختلف و اطلاعات مورد نیاز آن مشاوره رایگان داشته باشید 

انواع ثبت شرکت در عمان 2020

 

ثبت شرکت در این کشور به دو نوع ثبت شرکت توسط شخص حقیقی ایرانی و ثبت شرکت توسط شخص حقوقی ایرانی تقسیم می شود:

 

۱- شخص ایرانی حقیقی

 

۲- شخص ایرانی حقوقی (به عنوان مثال متقاضی اگر در ایران شرکتی داشته باشد، باید مدارک شرکت را ترجمه و به عنوان متقاضی ایرانی حقوقی با شخص عمانی شرکت ثبت کند)

 

برای ثبت شرکت در عمان طبق قوانین این کشور طرف ایرانی ۷۰% و طرف عمانی ۳۰% از سهام شرکت را در اختیار دارد که این درصد ها جزء قوانین عمان  ثبت شرکت است.

 

لازم به ذکر است که طبق قرارداد که طرف عمانی با طرف ایرانی منعقد می کند، طرف عمانی هیچ حق دخالتی در سود شرکت و مدیریت شرکت نخواهد داشت و فقط مطابق قرارداد، تنها به دریافت مبلغی به صورت ماهیانه یا سالیانه دریافت کرده و به هیچ عنوان در مسائل داخلی شرکت نمی تواند دخالتی کند.

 

در صورت ثبت شرکت با نوع اول (حقیقی)، مالک و یا مالکان ایرانی با پشت سر گذاشتن مراحل ثبت شرکت می توانند شرکت خود را به ثبت رسانده و باید الزاماً دفتری اجاره کرده و با استخدام کارمندان روند کار و فعال بود شرکت و بیزینس خود را در ۶ ماه اول کاری از تاریخ ثبت شرکت به اثبات برسانند.

 

در این بازه زمانی، به مالکان اقامتی ۶ ماهه داده می شود و آن ها باید آمادگی لازم برای بازدید نمایندگان ادارات دولتی از عملکرد شرکت را داشته باشند.

 

در صورتی که صحت فعالیت شرکت توسط نمایندگان این ادارات تایید شود، بعد از مدت ۶ ماه اقامت ۲ ساله ای به اعضاء شرکت ثبت شده در کشور عمان داده می شود که قابل تمدید است.

 

در صورتی که ثبت شرکت از نوع دوم (حقوقی) باشد مالک ایرانی حتماً باید مدارک شرکت غیر عمانی خود را به ادارات مربوطه در عمان ارائه داده و این موضوع را کتباً اعلام نماید که این توانایی را دارد تا شرکتی جدید در عمان به ثبت برساند.

 

از مزایای این نوع ثبت شرکت می توان به مواردی نظیر انجام مراحل ثبت شرکت در زمانی کوتاه تر و اخذ اقامت ۲ ساله بعد از ثبت شرکت اشاره نمود.

 

نکات مهم ثبت شرکت در عمان

 

۱- در هر دو نوع ثبت شرکت هر ۵ سال یکبار پروانه شرکت تمدید شده و هزینه سالیانه ای وجود نخواهد داشت

 

۲- مهمترین هزینه سالانه برای مالک یا مالکان ایرانی شرکت، هزینه اسپانسری عمانی است

 

۳- به طور معمول امکان افتتاح حساب در بانک ها برای هر دو نوع شرکت وجود دارد، ولی لازم به ذکر است که اگر چه گردش مالی متناسب با زمینه‎ فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می‎شود، ولی ما توصیه می کنیم تجارتی که به دنبال تبادلات مالی بالا به صورتی خاص افتتاح LC با بانک ها آمریکایی و اروپایی هستند از نوع اول (حقیقی) برای ثبت شرکت در این کشور نیز استفاده کنند

 

هزینه ثبت شرکت در عمان 2020 | مدارک ثبت شرکت در عمان | هزینه ثبت شرکت ممتاز در عمان | مراحل ثبت شرکت در عمان

 

مزایای ثبت شرکت عمان کدام است؟

 

۱- کشور عمان دارای چندین منطقه آزاد تجاری و ناحیه صنعتی است که به شرکت های خارجی حق مالکیت اعطا می نماید و تا ۵۰ سال آن ها را از مالیات معاف می نماید

 

۲- برای انتقال کالا تاجران ایرانی میتوانند از بندر صحار کالاهای خود را منتقل کنند و از این طریق واردات کالا به ایران را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند

 

۳- کشور عمان تشکیل شده از ۳ منطقه آزاد تجاری است، همچنین به منظور ثبت شرکت و چندین ناحیه صنعتی است که به شرکت های خارجی حق مالکیت بخشیده و تا پنجاه سال آن ها را از مالیات معاف می نماید و لازم به ذکر است که از لحاظ زیر ساختی مورد حمایت های ویژه ای قرار می گیرد

 

۴- شرکت با مسئولیت محدود LLC که در کشور عمان ثبت شده مواردی مثل سود سهام، مالیات تکلیفی و اموال و مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشند

 

۵- دریافت کردن قرار دادهای دولتی حتی می تواند به شدت پر سود باشد. شرکت های خارجی مجری قرارداد های دولتی می تواند ۱۰۰٪ مالکیت خارجی داشته باشند

 

۶- امکان صادرات و واردات کالا به تمامی نقاط جهان بدون محدودیت های بین المللی

 

۷- امتیاز عضو بودن کشور عمان در سازمان تجارت جهانی (WTO)

 

۸- امنیت بسیار بالا و ثبـات اقتصادی جهت سرمایه گـذاری بلند مدت

 

سرمایه گذاری در عمان

 

دلایل مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی و شرکت های مختلف برای راه اندازی و شروع تجارت خود کشور عمان را انتخاب می نمایند.

 

عمان یکی از کشورهای عالی برای سرمایه گذاری در منطقه است و در این کشور ثبات سیاسی و اقتصادی خوبی وجود دارد، به این معنی که معاملات تجاری به سهولت انجام می پذیرد و همچنین کسب و کارها و شرکت ها و موسسات به سادگی و با کمترین مقررات دست و پاگیر به فعالیت می پردازند.

 

سرمایه گذاری در عمان باعث می شود تا کارآفرینان بدون هیچ مشکلی از راه دور کار کنند و همچنین قانون گذاران کشور عمان همواره در تلاش برای ایجاد محیط دوستانه تجاری و کسب و کار هستند و بیشترین تمرکز آن ها در مورد پیشرفت در زمینه های پولی و بانکی است.

 

چه بانک هایی در عمان قرار دارند؟

 

معروف ترین بانک های عمان شامل موارد ذیل است:

 

  • بانک عمان الدولی
  • بانک مسقط
  • الوطنی العمانی
  • Bank of Bavoda
  • State bank of India
  • State bank of Travenkor

 

مدارک مورد نیـاز که برای ثبت شرکت در کشور عمان

 

۱- اسکن شده پاسپورت شخص و یا اشخاص متقاضی ثبت شرکت با حداقل یکسال اعتبار

 

۲- پرینت ۶ ماهه حساب بانکی (جهت ارائه دادن پیرینت حساب بانکی، مقدار سهام شرکت از ارز ریال کشور عمان به پول کشور ایران با نرخ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محاسبه می شود)

 

۳- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اشخاص متقاضی

 

۴- یک عدد عکس تمام رخ رنگی ۴*۳

 

هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

 

نرخ ارز تاثیر بسیار زیادی در هزینه ثبت شرکت در عمان دارد و لذا با توجه به نوسانات نرخ ارز نمی توانیم قیمت و هزینه ثابتی را در این مقاله اعلام نماییم.

 

برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت در عمان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مراحل ثبت شرکت در عمان چیست؟

 

برای ثبت شرکت در این کشور باید مراحل زیر انجام شود:

 

۱- افتتاح حساب بانکی و واریز مبلغ سرمایه شرکت در این حساب

 

۲- انجام امور ثبت نام در اداره مالیاتی کشور عمان

 

۳- استخدام کارمندان و ثبت نام آن ها در اداره کل تامین اجتماعی عمان

 

۴- تهیه و ارائه یک بیزینس پلن یا طرح تجاری و تایید شده توسط اداره کل ثبت شرکت های تجاری در کشور عمان و در آخر درخواست و برنامه ریزی برای ثبت شرکت در اداره کل ثبت شرکت های این کشور

 

موسسه حقوقی مشهور تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت و ثبت برند و خدمات حقوقی در ایران

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید 1 دیدگاه
  • مهرک پاسخ

    سلام عالی و کافی بود خسته نباشید. ولی چطور و از چه طریقی میتونیم صحت وجود شرکتی در عمان رو بررسی کنیم ؟ مثلا شخصی با ادعای داشتن شرکت تجاری در عمان ، چطور میتونیم صحت وجود شرکت رو مطمئن شیم ؟ بدون درخواست مدارک از طرف مقابل.
    سایتی، آدرس اینترنتیی برای پیگیری یا جستجو برای شرکتهای فعال و با رتبه بالا در عمان وجود داره ؟

    19 آبان 1399 در 06:30