هک اینستاگرام چگونه ممکن است؟ معرفی روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام

  • 11 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

هک اینستاگرام یکی از انواع راه‌های است که افراد متخلف و سود جو با استفاده از آن اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و خصوصی دیگر افراد می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام بپردازیم.   هک اینستاگرام چیست و چگونه امکانپذیر است؟   به طور کلی، […]

هک اینستاگرام یکی از انواع راه‌های است که افراد متخلف و سود جو با استفاده از آن اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و خصوصی دیگر افراد می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام بپردازیم.

 

هک اینستاگرام چیست و چگونه امکانپذیر است؟

 

به طور کلی، یک عملیات برنامه نویسی است که با استفاده از کدهای مختلف توسط برنامه نویسان حرفه‌ای و افراد آشنا به اصول و قواعد آن انجام شده تا بتوان با استفاده از کدهای مختلف یک دستور مخرب ایجاد کرده و یک نرم افزار را مورد حمله قرار داد.

 

هدف از انجام این روش، نفوذ به نرم افزارهای مختلف از جمله اینستاگرام بوده تا بتوان اطلاعات شخصی و خصوصی افراد مختلف را به دست آورده یا در کسب و کار آنها اختلال ایجاد کرده و یا باعث ایجاد مزاحمت برای افراد مختلف شد.

 

بنابراین چنین افرادی سعی دارند تا با هک اینستاگرام و بدست آوردن اطلاعات موجود در آن به مزاحمت و ایجاد اختلال در زندگی دیگر افراد نموده و آسایش آنها را برهم بزند.

 

همانطور که گفتیم تنها کافیست تا سارقین و افراد متخلف با استفاده از کد نویسی‌های مخرب نرم افزار شما را مورد حمله قرار داده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند. برای انجام این کار نیز تنها کافیست تا شما به طور ناخواسته یک نرم افزار غیر معتبر در گوشی خود نصب کنید و یا از رمز استاندار جهت قفل گذاری اینستاگرام استفاده کرده و یا پیج‌های ناآشنا و غریبه را فالو کنید.

 

حتی یک پیام ساده از طرف یک فرد غریبه نیز می‌تواند باعث ایجاد زمینه مناسب جهت هک اینستاگرام شما شود.

جهت جلوگیری از هک اینستا نیز روش‌های وجود دارد که قصد داریم در این مطلب به مهمترین و ضروری‌ترین آنها بپردازیم.

 

روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام 

 

۱) خصوصی سازی اکانت اینستاگرام

 

همانطور که میدانید، اینستاگرام یک نرم‌افزار اجتماعی است که افراد مختلف عکس‌ها و ویدیوهای خود را در آن به اشتراک می‌گذارند و با فالو کردن دیگران اقدام به جذب لایک می‌کنند. اما اگر پیج اینستاگرام شما یک صفحه خصوصی بوده و به دنبال جذب فالوور های بالا و یا خرید و فروش و تجارت در اینستاگرام نیستید، بهتر است پیج خود را خصوصی کنید.

 

در صورتی که پیج شما برای حالت خصوصی قرار بگیرد، میزان احتمال هک شدن توسط هکرها و سارقین بسیار پایین می‌آید، زیرا این افراد دیگر به اطلاعات موجود در پیج شما دسترسی نداشته و از محتوای آن باخبر نیستند نمی‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای شما را تماشا کنند.

 

اما در صورتیکه پیج شما باز بوده و در حالت خصوصی قرار نداشته باشد، تمامی اطلاعات و محتوای آن برای همگان در دسترس بوده و افراد متخلف نیز می‌توانند از آنها برداشت کرده و اطلاعات را به سرقت ببرند.

 

توجه داشته باشید که هکرها برای انجام هک اینستاگرام نیاز به شناسایی پیج‌های باز و قابل دسترس داشته و کمی طول می‌کشد تا بتوانند اطلاعات را به سرقت ببرند. بنابراین باید دسترسی کافی در پیج مورد نظر وجود داشته باشد.

 

۲) عدم درج اطلاعات روزانه

 

درج اطلاعات روزانه به صورت عکس یا ویدیو در پیج اینستاگرام می‌تواند در شرایطی بسیار خطرناک بوده و زمینه آزار و اذیت و مزاحمت برای زنان و دختران را فراهم کند. همچنین سارقین می‌توانند با استفاده از این اطلاعات از محل سکونت و یا موقعیت حال حاضر شما مطلع شده و اقدام به سرقت‌های مالی و آزار و اذیت و اذیت فیزیکی شما نمایند.

 

بنابراین هرگز اطلاعات و محتوای پیج خود را به صورت روزانه آپلود نکرده و یا آدرس محل سکونت و یا محلی که در آن حضور دارید را درج نکنید.

 

۳) بلاک کردن افراد مشکوک و غریبه

 

یکی از قابلیت‌های کاربردی جهت جلوگیری از هک اینستاگرام توسط شرکت سازنده این نرم افزار در دسترس کاربران قرار داده شده، امکان بلاک کردن دیگر کاربران است و از همین قابلیت می توان جهت عدم دسترسی افراد مشکوک یا غریبه و افرادی مزاحم استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید که از این قابلیت برای افرادی که دیگر علاقه به ارتباط با آنها نداشته و دوست ندارید اطلاعات و محتوای پژوهش شما را مشاهده کنند نیز می‌توان استفاده نمود.

 

پس از این قابلیت جهت ایجاد عدم دسترسی برای کسانی که به شما توهین کرده و یا ایجاد مزاحمت نموده‌اند و یا غریب هستند و آنها را نمی‌شناسید بسیار مناسب است.

 

۴) استفاده از رمز عبور دو مرحله‌ای

 

رمز عبور دو مرحله قابلیتی است که می‌توان با استفاده از آن مانع از ورود افراد مختلف به اکانت اینستاگرام خود شده و امنیت پیج خود را بالا برد و از هک اینستاگرام خود جلوگیری نمود.

 

این قابلیت به گونه‌ای است که یک کد امنیتی جهت ورود به پیج اینستاگرام شما ایجاد کرده و جهت ورود به پیج خود حتماً باید رمز دوم را به صورت پیامک از طرف سرور اینستاگرام دریافت کنید. بدون این رمز به هیچ وجه نمی‌توان وارد پیج اینستاگرام شده و به اطلاعات و محتوای آن دسترسی داشت.

 

اما به دلیل تحریم‌ها و یا به دلایل مختلف نرم‌افزاری ممکن است این پیام کمی دیر به دست شما برسد، بنابراین می‌توانید نرم افزار Google Authenticator را بر روی گوشی خود نصب کرده تا با استفاده از آن بتوانید کدهای شش رقمی یکبار مصرف را از طرف سرور گوگل دریافت کنید و به سرعت از آن جهت ورود به پیج اینستاگرام استفاده نمایید.

 

هر دو آنها باعث می‌شود تا سارقین و افراد متخلف و حتی دوستان و آشنایان شما نتواند با استفاده از دستگاه‌های دیگر وارد پیج اینستاگرام شما شده و اطلاعات موجود در آن را برداشت کند. در نهایت به راحتی از هک اینستاگرام شما جلوگیری می‌شود.

 

۵) محدود کردن دسترسی‌های نرم افزار

 

همانطور که میدانید بسیاری از نرم افزارهای موجود در تلفن هوشمند ممکن است به بخش‌های دیگر تلفن شما نظیر بخش فایل‌ها، عکس‌ها، مخاطبین، میکروفن و دوربین دسترسی پیدا کرده و اطلاعات موجود در آنها را برداشت کنند.

 

سارقین و متخلفین جهت دسترسی به اطلاعات اینچنینی سعی می‌کنند با استفاده از نرم افزارهای مختلف این کار را انجام دهند و تنها کافیست تا نرم افزاری مشابه با نرم افزارهای معروف و معتبر مانند اینستاگرام ایجاد کرده و شما را ترغیب به دانلود و نصب آن نمایند.

 

بنابراین بهترین کار این است که در زمان نصب یک نرم افزار، مجوزهای دسترسی به بخش‌های مختلف تلفن خود را رد کرده و دسترسی‌های غیر ضروری دیگر نرم افزارها را غیر فعال کنید.

 

۶) بررسی ورود و خروج از اکانت

 

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام این است که سابقه ورود و خروج از اکانت خود را بررسی کنید و سابقه بازدیدها و فعالیت‌های انجام شده در آن را مشاهده نمایید.

 

توجه داشته باشید که در صورت هک شدن پیج اینستاگرام و یا دسترسی ناخواسته دیگر افراد به آن اکانت شما، فرد مورد نظر ممکن است فعالیت‌های مختلفی در پیج شما انجام داده باشد یا حتی فقط اقدام به ورود و خروج به پیج شما کرده و پیام‌ها را خوانده باشد.

 

در نتیجه بهترین کار این است که به بخش تنظیمات و امنیت نرم افزار مهاجر کرده و سوابق ورود و خروج، تغییرات رمز عبور و فعالیت‌های مرتبط با ارسال و دریافت پیام و … را بررسی نمایید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه