ثبت برند در اصفهان و راهنمای کامل مراحل، هزینه ها، مدارک و مزایا

  • 15 اسفند 1398
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در اصفهان   یکی از بهترین راهها برای داشتن برندی قوی و علامت تجاری موثر در ایران و حتی در سطح جهانی، ثبت برند در اصفهان می باشد. ثبت برند در اصفهان یکی از بهترین ابزارهایی که به توسعه و شناخت یک برند قوی در سطح بین المللی کمک خواهد کرد.   مزایای […]

ثبت برند در اصفهان

 

یکی از بهترین راهها برای داشتن برندی قوی و علامت تجاری موثر در ایران و حتی در سطح جهانی، ثبت برند در اصفهان می باشد. ثبت برند در اصفهان یکی از بهترین ابزارهایی که به توسعه و شناخت یک برند قوی در سطح بین المللی کمک خواهد کرد.

 

مزایای ثبت برند در اصفهان

 

ثبت برند تجاری اولین و اساسی ترین قدم در شروع یک حوزه و فعالیت تجاری و خدماتی است. برای داشتن تجارتی موفق و بازاریابی موثر و مفید در هر حوزه ای ثبت برند بسیار ضروری است. ثبت و شناسایی برند موجب ایجاد رقابت حرفه ای و مطمئن در حیطه کاری شما خواهد شد.

 

همانطور که می دانید اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای ایران از لحاظ اقلیمی است و یکی از مهمترین قطب های صنعتی ایران در حوزه های خدماتی، صنعتی، تولیدی و گردشگری محسوب می شود.

 

اصفهان از جمله استانهایی است در سطح جهانی شناخته شده و مطرح می باشد. از آنجا که این استان مهم دارای فرصتهای شغلی فراوان در صنایع مختلف از جمله تجاری و خدماتی است افرادی زیادی تمایل به ایجاد کسب و کار جدید و ثبت برند در اصفهان را خواهند داشت.

 

مدارک ثبت برند در اصفهان

 

ثبت برند و علامت تجاری هم بصورت حقیقی و هم بصورت حقوقی دارای قابلیت ثبت است. مدارک ثبت برند برای شخص حقیقی و حقوقی تا حدودی با هم متفاوت است که در ذیل هر دوی آن را مشاهده می فرمایید.

 

الف) اشخاص حقوقی

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل

 

  • کپی آگهی تاسیس

 

  • روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات، هر گونه تغییرات از جمله تغییر در نام، آدرس، مدیر عامل

 

  • کپی از مجوزهای شرکت شامل جواز تاسیس و پروانه بهره برداری

 

  • کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل

 

  • ریز اقلام مطابق با جواز فعالیت

 

  • مهر شرکت

 

  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری در ابعاد 10*10

 

 

 

ب) اشخاص حقیقی

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

 

 

  • نمونه ای از علامت تجاری در ابعاد 10*10

 

  • داشتن کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی در صورتی که علامت تجاری درخواستی دارای معنی غیر فارسی باشد.

 

مراحل ثبت برند در اصفهان

 

بعد از انتخاب نام برند در اولین گام برای ثبت برند در اصفهان باید وارد سامانه اداره مالکیت معنوی شوید و گزینه ثبت اظهار نامه الکترونیکی را انتخاب نمایید. سپس مشخص کنید که متقاضی ثبت برند بصورت حقیقی یا حقوقی می باشید. با انتخاب هر کدام از این موارد مراحل مجزایی برای ثبت برند در نظر گرفته شده است.

 

سپس باید کالاهای خود را با توجه به مجوزهای خود انتخاب نمایید. بعد از تکمیل نمودن مدارک مورد نیاز و بارگذاری آنها در سامانه وارد صفحه پرداخت هزینه ثبت برند و علامت تجاری خواهید شد.

 

بعد از پایان این مراحل باید منتظر بررسی کارشناسان (سه کارشناس) و رئیس اداره ثبت علائم تجاری بمانید.

 

در صورتی که کلیه اطلاعات به درستی وارد شود و نقصی در پرونده وجود نداشته باشد، پس از طی مدت زمان دو تا سه ماه می توانید آگهی درخواست ثبت برند را درخواست دهید. و پس از آن برند شما  به مدت 10 سال دارای اعتبار خواهد بود و شما میتوانید برای دوره های 10 ساله بعدی آن را تمدید نمایید.

 

نکته: چنانچه از طبقات علائم تجاری آگاه نیستید میتوانید مقاله طبقه بندی ثبت برند و علائم تجاری را مطالعه نمایید.

 

هزینه ثبت برند در اصفهان

 

هزینه ثبت برند در اصفهان شامل: هزینه طبقه بندی و ثبت اظهارنامه، هزینه انتشار آگهی روزنامه رسمی (دو نوبت)، حق الثبت اداره مالکیت معنوی و حق الوکاله وکیل دادگستری (در صورت وجود) خواهد بود.

 

هزینه طبقه بندی و ثبت اظهارنامه:

 

بر اساس جدول شماره سه ضمیمه آئین نامه اجرایی به ازاء یک طبقه برای اشخاص حقیقی مبلغ 200.000 تومان و برای اشخاص حقوقی مبلغ 400.000 تومان در نظر گرفته شده است که این مبالغ باید به حساب اداره ثبت مالکیت معنوی پرداخت شود و رسید آن ضمیمه اظهارنامه مراجع زیربط قرار گیرد.

 

نکته: چنانچه متقاضیان خارجی تقاضای این امر را داشته باشند می بایست کلیه مبالغ را معادل ارزی مبلغ تعیین شده در جدول هزینه ها بپردازند.

 

هزینه انتشار آگهی روز نامه رسمی:

 

پس از پذیرش اظهارنامه ثبت برند مراتب پذیرش اظهارنامه توسط مرجع ثبت ابلاغ خواهد شد و آگهی مربوطه جهت اطلاع عموم پس از پرداخت توسط متقاضی در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد..

 

هزینه اعتراض به اظهارنامه:

 

هر شخص ذینفع بر طبق ماده 124 آئین نامه اجرایی می تواند ظرف مهلت سی روز از تاریخ انتشار آگهی نوبت اول در روزنامه رسمی، اعتراض خود را در دو نسخه به همراه مدارک استنادی و پرداخت هزینه اعتراض به رسیدگی به مراجع ثبت تحویل دهد.

 

هزینه اعتراض شخص حقیقی نسبت به تقاضای ثبت برند و علامت تجاری 1.500.000 تومان و برای اشخاص حقوقی معادل 3.000.000 تومان خواهد بود.

 

یک برند خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

 

  • از مهمترین ویژگی یک برند این است که نام برند ساده، جذاب و کوتاه باشد و دارای تلفظی آسان باشد همچنین به آسانی به خاطر سپرده شود

 

  • نام یک برند باید مشخص کننده هدف از تولید محصول، منافع، کیفیت و غیره باشد

 

  • یک برند باید به سادگی قابل شناسایی و تبلیغ باشد

 

  • یک برند باید دارای قابلیت برخورداری از حمایت قانونی و قابل ثبت باشد

 

  • یک برند باید تصویری جذاب و موثری را در مخاطب ایجاد کند

 

  • نام یک برند باید اصل،جدید بوده و تقلیدی نباشد

 

  • یک برند باید اقتصادی و قابل تکثیر و تولید مجدد باشد

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه