با مراحل ثبت برند در کرمانشاه و مزایایی که به همراه دارد آشنا شوید

  • 8 بهمن 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

در دنیای امروز که دنیای تجارت است، کسب و کارهای متعددی وجود دارند که به طراحی و تولید محصولات مشابهی مشغولند؛ منتهی هر یک از این کسب و کارها برای مشخص کردن و متمایز کردن محصولات و خدماتی که به کاربران ارائه می دهند، برند خود را ثبت می کنند. اگر شما هم صاحب یک […]

در دنیای امروز که دنیای تجارت است، کسب و کارهای متعددی وجود دارند که به طراحی و تولید محصولات مشابهی مشغولند؛ منتهی هر یک از این کسب و کارها برای مشخص کردن و متمایز کردن محصولات و خدماتی که به کاربران ارائه می دهند، برند خود را ثبت می کنند. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید، می توانید برای مطرح کردن محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید؛ یا برای متمایز کردن محصولات و خدمات خود، می توانید برندتان را ثبت کنید. به همین دلیل تصمیم داریم هر آنچه که لازم است درمورد ثبت برند بدانید را در این مطلب ارائه دهیم؛ منتهی پروسه ثبت برند در کل کشور یکسان است اما امکان دارد ثبت برند در هر یک از شهرهای کشورمان یکسری تغییرات جزئی داشته باشد؛ از این رو تصمیم داریم در این مطلب نحوه ثبت برند در کرمانشاه را به شما آموزش دهیم.

 

ثبت برند در کرمانشاه

برند چیست و یک برند خوب چه خصوصیاتی دارد؟

 

قبل از اینکه به سراغ ثبت برند در کرمانشاه برویم، لازم است کمی با برند آشنا شوید. ثبت برند یکی از راه های متمایز کردن محصولات مشابه کسب و کارها از یکدیگر است. اگر بخواهیم برند را به زبان خیلی ساده توضیح دهیم باید بگوییم که برند یک نام، نشانه یا عبارتی است که وقتی آن را به ثبت می رسانید، موجب می شود؛ که محصولات و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، متمایز شده و با آن نام، نشانه یا عبارت شناخته شوند. زمانی که برندتان را ثبت می کنید، کسب و کار شما اعتبار و ارزش اجتماعی پیدا می کند و درنتیجه از مشتریان وفاداری برخوردار می شوید که محصولات و خدماتی که از شما دریافت می کنند را با برند شما می شناسند. اما یک برند خوب چه خصوصیاتی دارد؟ در ادامه به برخی از مهم ترین خصوصیات یک برند خوب اشاره کرده ایم:

 

  • نام برند باید کوتاه و ساده باشد تا همیشه در یاد و خاطر مشتریان بماند مانند: برند عالیس.

 

  • نام برندی که شما برای محصولات و خدمات خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که کیفیت محصولات و ویژگی های آن را در یک کلمه بیان کند.

 

  • مهم ترین ویژگی که باید یک برند داشته باشد این است که منحصربه فرد باشد و مشابه نام برندهای دیگر نباشد.

 

ثبت برند چه مزایایی برای شما به همراه دارد؟

 

همانطور که اشاره کردیم ثبت برند موجب می شود که محصولات و خدماتی که کسب و کار شما به مردم ارائه می دهد، نسبت به محصولات و خدمات مشابهی که توسط کسب و کارهای دیگر ارائه داده می شوند، متمایز شود؛ اما این تنها مزیتی نیست که ثبت برند برای شما به همراه دارد، چراکه با ثبت برند از حمایت های قانونی بهره مند می شوید که می توانید با استفاده از آن ها به کسب و کار خود رونق ببخشید. از طرفی صاحبین کسب و کارهای دیگر نمی توانند از محصولات و خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد سوء استفاده کرده و آن ها را به اسم کسب و کار خود به مشتریان معرفی کنند.

 

با مراحل ثبت برند در کرمانشاه آشنا شوید

 

حالا که با ثبت برند، خصوصیات یک برند خوب و همچنین مزایایی که ثبت برند برای شما به همراه دارد آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با مراحل ثبت برند در کرمانشاه نیز آشنا شوید؛ که به شرح زیر می باشند:

 

  • استعلام نام برند

در اولین گام از ثبت برند، پس از اینکه نامی برای برند خود انتخاب کردید باید آن نام را استعلام کنید، با استعلام برند مشخص میشود که آیا نامی که شما برای برندتان انتخاب کرده اید، قبلا توسط کسب و کار دیگری به ثبت رسیده است یا خیر.

 

  • فراهم کردن مدارک مورد نیاز

پس از اینکه مطمئن شدید نام برند شما توسط هیچ کسب و کاری به ثبت نرسیده است باید مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را فراهم کنید که در ادامه همین مطلب به شما خواهیم گفت که برای ثبت برند به چه مدارکی نیاز دارید.

 

  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری

بعد از فراهم کردن مدارک مورد نیاز باید وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شوید و در قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری، اظهارنامه ای که برای ثبت کردن برند است را پر کنید. سپس مدارک خود را در این سامانه آپلود کنید و هزینه ای که به شما اعلام می شود را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

 

  • دریافت فرم تایید اطلاعات کاربری

پس از پرداخت هزینه، برگه ای در سامانه به شما نمایش داده می شود که باید آن را پرینت کرده و به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید؛ تا اطلاعات وارد شده در سامانه مورد تایید قرار بگیرند و یک فرم تایید اطلاعات کاربری توسط دفترخانه ای که به آن مراجعه کرده اید به شما داده شود.

 

  • دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه 

در این مرحله از ثبت برند در کرمانشاه باید دوباره وارد سامانه مرکز مالکیت معنوی شوید و اطلاعاتی که درون فرم داده شده توسط دفترخانه وجود دارد را وارد سامانه کنید؛ تا از سامانه نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

 

  • بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری

اظهارنامه ای که شما به ثبت رساندید توسط سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری مورد بررسی قرار می گیرد؛ درصورتی که فاقد نقص باشد برای شما پیامکی ارسال می شود که در این مرحله باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهید.

 

  • چاپ روزنامه رسمی نوبت اول و دوم

پس از تشکیل پرونده، موضوع تقاضای ثبت برند شما از سوی اداره مالکیت معنوی به روزنامه رسمی اعلام می شود. پس از اینکه هزینه روزنامه رسمی را پرداخت کردید، پس از یک هفته روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال خواهد شد. با گذشت 30 روز از چاپ روزنامه رسمی نوبت اول، روزنامه رسمی نوبت دوم نیز پس از پرداخت هزینه منتشر خواهد شد.

 

  • دریافت سند برند

و اما آخرین گام از ثبت برند در کرمانشاه در مراجعه به اداره مالکیت معنوی و تحویل گرفتن سند برند خلاصه می شود.

 

مدارکی که برای ثبت برند برای شخص حقیقی مورد نیاز است

 

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی

 

 

  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت که شامل پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی می باشد.

 

مدارکی که برای ثبت برند برای شخص حقوقی مورد نیاز است

 

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند

 

 

  • کپی آخرین روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت

 

  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت که شامل پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی می باشد.

 

  • کپی برابر اصل کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (درصورتی که برند مورد نظر لاتین باشد)

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه