راهنمای خرید بیمه شخص ثالث + نحوه خرید بهترین بیمه شخص ثالث

  • 6 آبان 1400
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

چگونه باید بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کرد؟ در ادامه این مطلب به بررسی شاخص‌های بسیار مهم در زمینه خرید بیمه شخص ثالث می‌پردازیم تا با توجه به این معیارها بتوانید بهترین بیمه شخص ثالث را به راحتی خریداری کنید.   شاخص‌های بسیار مهم برای خرید بیمه شخص ثالث برای انتخاب و خرید بیمه […]

چگونه باید بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کرد؟ در ادامه این مطلب به بررسی شاخص‌های بسیار مهم در زمینه خرید بیمه شخص ثالث می‌پردازیم تا با توجه به این معیارها بتوانید بهترین بیمه شخص ثالث را به راحتی خریداری کنید.

 

شاخص‌های بسیار مهم برای خرید بیمه شخص ثالث

برای انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید به چندین شاخص حائز اهمیت توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنید که در ادامه به بررسی  تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی توانایی شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت

اولین قدم برای خرید بیمه شخص ثالث، بررسی سطح توانایی شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت است. از آن جایی که بیمه شخص ثالث، ریسک خسارت بالایی دارد باید شرکت‌های بیمه را از نظر توانایی پرداخت خسارت مورد بررسی قرار دهید و ببینید که کدام یک از شرکت‌های بیمه سابقه پرداخت خسارت بهتری داشته است. جهت انجام این کار می‌توانید گزارش توانگری شرکت‌های بیمه را که هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود، مورد بررسی قرار دهید. براساس گزارش توانگری شرکت‌های بیمه می‌توانید بفهمید که کدام یک از این شرکت‌ها در پرداخت خسارت و جلب رضایت مشتریان خود بهتر عمل کرده‌اند و درنتیجه شما هم بهترین آن‌ها را برای خرید بیمه ثالث انتخاب کنید.

 

بررسی توانایی شرکت‌های بیمه در پاسخگویی به زیان‌دیدگان

علاوه‌بر اینکه باید سطح توانایی شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت را مورد بررسی قرار دهید باید توانایی آن‌ها در زمینه پاسخگویی به زیان‌دیدگان در روند پرداخت خسارت را بررسی کنید چراکه عملکرد برخی از شرکت‌های بیمه در راهنمایی و پشتیبانی از مشتریان زیاده‌دیده هنگام پرداخت خسارت خیلی ضعیف است. به گونه‌ای که شخص بیمه‌گذار زمان پرداخت خسارت، راهنمایی‌های لازم درمورد پروسه پرداخت خسارت را از شرکت بیمه طرف قرارداد خود دریافت نمی‌کند و سردرگم می‌ماند و از طرفی پروسه پرداخت خسارت طولانی می‌شود. با کمی تحقیق و پرس‌و‌جو از مشتریان شرکت بیمه‌ای که مدنظر دارید می‌توانید سطح توانایی آن شرکت در زمینه پشتیبانی از مشتریانش را بسنجید.

 

بررسی تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید برای خرید بیمه شخص ثالث در نظر بگیرید تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه در سطح شهر محل سکونت شماست چراکه دسترسی ساده و آسان به مراکز پرداخت خسارت در زمان تصادف برای بیمه‌گذاران اهمیت بسیاری دارد.

 

بررسی شرکت‌های بیمه از نظر ارائه خدمات پرداخت خسارت سیار

 

مطمئناً مراجعه به یکی از مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه می‌تواند برای بیمه‌گذار خیلی سخت و وقت‌گیر باشد. خوشبختانه برخی از شرکت‌های بیمه مانند: بیمه ایران، بیمه البرز و … از واحد ارائه‌دهنده خدمات پرداخت خسارت سیار برخوردار هستند. منظور از پرداخت خسارت سیار این است که شما می‌توانید با شرکت بیمه طرف قرارداد خود تماس بگیرید تا  یکی از کارشناسان آن شرکت طی ساعات کاری در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شود و با بررسی یکسری مدارک شامل: گواهینامه طرفین، کارت خودرو طرفین و بیمه شخص ثالث دارای اعتبار طرفین خدمات پرداخت خسارت سیار را به شما ارائه دهد. خوشبختانه برای دریافت خسارت به  کروکی پلیس نیازی نیست البته گاهی اوقات که تعداد وسایل نقلیه در حادثه تصادف بیشتر از سه عدد باشد کارشناس به کروکی پلیس نیاز پیدا می‌کند.

 

بررسی شرکت‌های بیمه از نظر تعداد مشتریان

معیار دیگری که می‌توان از آن به عنوان یکی از شاخص‌های حائز اهمیت هنگام خرید بیمه شخص ثالث یاد کرد، بررسی تعداد مشتریان هر یک از شرکت‌های بیمه است. درواقع داشتن تعداد مشتریان بالا در بازار رقابتی بیمه شخص ثالث نشان می‌دهد که میزان سهمی که یک شرکت بیمه از بازار بیمه شخص ثالث در اختیار دارد چقدر است. در حال حاضر بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه‌ای که بیشترین مشتریان را به خود اختصاص داده است میزان سهم قابل توجهی در بازار این بیمه دارد که نشان‌دهنده رضایت بیمه‌گذاران از این شرکت و خدمات آن است.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه