شرایط بیمه نامه آتش سوزی و عوامل موثر بر نرخ بیمه نامه آتش سوزی

  • 13 تیر 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

بیمه آتش‌سوزی دارای شرایط مختلفی می‌باشد که شرکت بیمه متناسب با وضعیت شخص بیمه‌گذار، مورد خاصی را به او پیشنهاد می‌دهد. علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین مواردی که بر نرخ بیمه نامه آتش سوزی تاثیرگذار می‌باشد، شرایط بیمه نامه آتش‌ سوزی است. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب شرایط این بیمه نامه […]

بیمه آتش‌سوزی دارای شرایط مختلفی می‌باشد که شرکت بیمه متناسب با وضعیت شخص بیمه‌گذار، مورد خاصی را به او پیشنهاد می‌دهد. علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین مواردی که بر نرخ بیمه نامه آتش سوزی تاثیرگذار می‌باشد، شرایط بیمه نامه آتش‌ سوزی است. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب شرایط این بیمه نامه و عوامل موثر بر نرخ خرید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

شرایط بیمه نامه آتش سوزی چیست؟ عوامل موثر بر نرخ بیمه نامه آتش سوزی چیست؟

شرایط بیمه نامه آتش سوزی چیست؟

 

بیمه نامه با سرمایه ثابت

 

یکی از شرایط بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه با سرمایه ثابت است. جالب است بدانید که منازل مسکونی تحت این شرایط بیمه می‌شوند به گونه‌ای که اگر حادثه‌ای رخ دهد، خسارتی که از شرکت بیمه به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود براساس سرمایه بیمه‌گذار خواهد بود. به همین دلیل شخص بیمه‌گذار باید هنگام خرید این بیمه اطلاعات درستی را در اختیار شرکت بیمه قرار دهد چرا که اگر حادثه‌ای رخ دهد و اثبات شود که اطلاعات ارائه شده توسط بیمه‌گذار اشتباه بوده است، شرکت بیمه این حق را دارد که هیچ خسارتی را تقبل نکند.

 

بیمه نامه با شرایط شناور

 

بیمه نامه با شرایط شناور بیشتر برای اماکنی مانند انبارها که سرمایه موجود در آن‌ها دائم در حال تغییر و کم و زیاد شدن است، کاربرد دارد. از آن جایی که سرمایه اماکنی مانند انبارها دائم در حال تغییر است برای استفاده از بیمه آتش سوزی باید ماهانه صورت جلسه‌ای از موجودی انبار برای نماینده شرکت بیمه مورد نظر ارسال شود. نماینده شرکت بیمه نیز میانگین سرمایه موجود در انبار را به صورت سالانه محاسبه می‌کند تا در صورت بروز حادثه، میانگین سرمایه موجود در انبار به عنوان خسارت از سوی شرکت بیمه پرداخت شود. نحوه پرداخت حق بیمه آتش سوزی در این حالت به این شکل است که شخص بیمه‌گذار باید هر بار که صورت جلسه‌ای از موجودی انبار خود را به شرکت بیمه ارائه می‌دهد، حق بیمه‌ای را پرداخت کند.

 

بیمه نامه با شرایط جایگزینی

 

یکی دیگر از شرایط بیمه نامه آتش سوزی، بیمه نامه با شرایط جایگزینی است که برای افزایش قیمت به دلیل تورم و نوسانات بازار در نظر گرفته شده است. چرا که در کشور ما قیمت یک ساختمان یا یک ماشین به دلیل تورم و نوسانات بازار به قدری افزایش پیدا می‌کند که در صورت بروز حادثه برای هر یک از آن‌ها فرد بیمه شده نمی‌تواند با ارزش سرمایه‌ای که از سوی شرکت بیمه پرداخت می‌شود، خسارت به بار آمده برای آپارتمان و … را جبران کند. بیمه نامه با شرایط جایگزینی شرکت بیمه را مکلف می‌کند تا مبلغ خسارت را به نرخ روز متناسب با میزان تورم و نوسانات بازار به شخص بیمه شده پرداخت کند. البته این شرط بیمه آتش‌سوزی در صورتی میسر می‌شود که فرد بیمه شده اموال خود را متناسب با ارزش واقعی آن‌ها بیمه کرده باشد.

 

بیمه نامه فرست لاست

 

بیمه نامه فرست لاست برای پولدارهاست! افرادی که آنقدر اموال و دارایی دارند که مطمئن هستند هر چقدر هم که خسارت سنگین باشد امکان از بین رفتن تمامی اموال آن‌ها وجود ندارد. برای محاسبه سرمایه فرد بیمه شده در این حالت، بالاترین خسارتی که ممکن است به اموال او وارد شود پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط بیمه‌گذار متعهد می‌شود که ارزش این سرمایه پیش‌بینی شده را به شرکت بیمه پرداخت کند.

 

بیمه نامه با شرایط توافقی

 

همانطور که از نام این نوع بیمه نامه پیداست، تحت شرایطی شرکت بیمه و فرد بعد از اینکه بر سر میزان سرمایه به توافق می‌رسند قرارداد بیمه آتش‌سوزی را بین یکدیگر منعقد می‌کنند. به همین دلیل است که به این نوع بیمه نامه، بیمه نامه با شرایط توافقی گفته می‌شود.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه