نحوه دریافت خسارت بیمه عمر معلم چگونه است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

  • 26 تیر 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

در صورتی که دارندگان بیمه عمر معلم در مدت استفاده از این بیمه نامه دچار خسارتی شدند می‌توانند بر اساس پوشش‌هایی که خریداری کرده‌اند، خسارت خود را از این بیمه دریافت کنند. در ادامه این مطلب تصمیم داریم مراحل دریافت خسارت بیمه عمر معلم را بررسی کنیم و به شما بگوییم که برای دریافت خسارت […]

در صورتی که دارندگان بیمه عمر معلم در مدت استفاده از این بیمه نامه دچار خسارتی شدند می‌توانند بر اساس پوشش‌هایی که خریداری کرده‌اند، خسارت خود را از این بیمه دریافت کنند. در ادامه این مطلب تصمیم داریم مراحل دریافت خسارت بیمه عمر معلم را بررسی کنیم و به شما بگوییم که برای دریافت خسارت از این بیمه‌نامه به چه مدارکی نیاز دارید. پس بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

نحوه دریافت خسارت بیمه عمر معلم چگونه است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

 

مراحل دریافت خسارت بیمه عمر معلم

 

همانطور که اشاره کردیم فرد بیمه‌گذار می‌تواند متناسب با پوشش‌هایی که در این نوع بیمه‌نامه دارد در صورت بروز حادثه‌ای، خسارت آن را از شرکت بیمه دریافت کند اما چگونه؟ در ادامه به مراحل دریافت خسارت بیمه عمر معلم اشاره کرده‌ایم که با توجه به آن‌ها می‌توانید خسارت خود را از این نوع بیمه‌نامه دریافت کنید. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

 

  • اعلام خسارت به شرکت بیمه توسط بیمه‌گذار
  • ارائه مدارک لازم جهت دریافت خسارت 
  • تشکیل پرونده و بررسی مدارک (اعلام کسری مدارک از سوی شرکت بیمه در صورت نبود برخی مدارک در پرونده)
  • بررسی نهایی مدارک و تکمیل پرونده
  • پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه به بیمه‌گذار

 

توجه داشته باشید که بیمه‌گذار از تاریخ وقوع خسارت تا حداکثر یک ماه فرصت دارد که با در دست داشتن اصل بیمه‌نامه خود، مدارک اولیه وقوع خسارت و همچنین مدارک شناسایی‌اش به یکی از شعبه‌های شرکت بیمه مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر دریافت خسارت بیمه عمر معلم مطرح کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای دریافت هر نوع خسارتی از این نوع بیمه‌نامه به چه مدارکی نیاز دارید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت فوت فرد بیمه شده

 

نحوه دریافت خسارت بیمه عمر معلم چگونه است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

 

  • اصل نسخه بیمه‌نامه تحویل داده شده به بیمه‌گذار از سوی شرکت بیمه به همراه ضمائم آن برای دریافت خسارت بیمه عمر معلم
  • اصل یا کپی گواهی فوت بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی جواز دفن
  • اصل یا کپی شناسنامه باطل شده بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی کارت ملی بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی وراث یا ذینفعان بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی انحصار وراثت
  • اصل یا کپی گزارش حادثه توسط مراجع انتظامی و قضایی در صورتی که بیمه‌گذار به دلیل بروز حادثه فوت کرده باشد به همراه اعلام شماره پرونده از سوی دادسرا
  • اصل یا کپی گواهی پزشک قانونی در صورتی که بیمه‌گذار به علت حادثه فوت کرده باشد یا اینکه مرگ نامعلوم و مشکوکی داشته باشد
  • اصل یا کپی مدارک درمانی و بیمارستانی بیمه‌گذار در صورتی که به علت بیماری فوت کرده باشد به همراه اصل تمامی مدارک پزشکی بیمه‌گذار از زمان آغاز بیماری او تا زمان بستری شدنش
  • اصل دفترچه بیمه بیمه‌گذار

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت امراض خاص 

 

  • کپی شناسنامه و کارت ملی بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی مدارک بیمارستانی و درمانی فرد بیمه شده از زمان شروع تشخیص بیماری او تا زمان بستری شدنش
  • اصل فاکتور هزینه‌های انجام شده
  • اصل یا کپی گزارش پزشک معالج در خصوص نوع بیماری، زمان شروع بیماری و پایان درمان

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت نقص عضو

 

  • کپی از شناسنامه و کارت ملی فرد بیمه شده جهت دریافت خسارت بیمه عمر معلم 
  • اصل یا کپی گزارشات ارائه شده توسط مراجع انتظامی و قضایی از بروز حادثه
  • اصل یا کپی از مدارک بیمارستانی فرد بیمه شده
  • عکس‌های رادیولوژی بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی گزارشات ارائه شده توسط پزشکی قانونی
  • ارائه گزارش توسط نماینده شرکت بیمه مبنی بر نحوه پذیرش بیمه‌گذار در بیمارستان
  • ارائه گزارش پزشک در خصوص نقص عضو بیمه‌گذار
  • ارائه تحقیقات محلی پزشکی یا بیمارستانی توسط شعبه

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت معافیت از پرداخت حق بیمه

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه بیمه‌گذار
  • اصل یا کپی گزارش حادثه توسط مراجع قضایی و انتظامی برای دریافت خسارت از بیمه عمر معلم
  • اصل یا کپی مدارک بیمارستانی بیمه‌گذار از زمان شروع و تشخیص بیماری تا زمان مراجعه به بیمارستان و بستری شدن
  • اصل یا کپی از گزارشات کمیسیون پزشکی
  • عکس‌های رادیولوژی فرد بیمه شده
  • ارائه گزارش نماینده شرکت بیمه مبنی بر نحوه پذیرش فرد بیمه شده در بیمارستان
  • ارائه گزارش پزشک معالج بیمه‌گذار در خصوص از کارافتادگی دائم او
  • اصل یا کپی گزارش پزشک قانونی یا کمیسیون تامین اجتماعی یا خدمات درمانی مبنی بر از کارافتادگی فرد بیمه شده

 

مدارک مورد نیاز جهت هزینه پزشکی ناشی از حادثه

 

  • کپی شناسنامه و کارت ملی بیمه‌گذار
  • اصل فاکتورهای هزینه‌های پرداخت شده در بیمارستان با درج تاریخ و مشخصات فرد بیمه شده
  • اصل یا کپی گزارشات ارائه شده توسط مراجع قضایی و انتظامی از حادثه
  • اصل یا کپی از مدارک بیمارستانی بیمه‌گذار
  • عکس‌های رادیولوژی فرد بیمه شده
  • ارائه گزارش پزشک معالج فرد بیمه شده در خصوص نقص عضو یا از کارافتادگی او

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه