بیمه عمر چیست؟ مشاوره دقیق برای انتخاب بهترین خدمات بیمه عمر

  • 28 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

بیمه عمر چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟ مبلغ این بیمه دقیقاً چقدر است و انواع آن کدام است؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا ضمن آشنایی با این بیمه با خدماتی که انواع بیمه عمر ارائه می‌دهد آشنا شوید.     بیمه عمر چیست و چرا باید آن را خریداری […]

بیمه عمر چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟ مبلغ این بیمه دقیقاً چقدر است و انواع آن کدام است؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا ضمن آشنایی با این بیمه با خدماتی که انواع بیمه عمر ارائه می‌دهد آشنا شوید.

 

بیمه عمر

 

بیمه عمر چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟

 

همه ما چه کم و چه زیاد با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده‌ایم و طعم گرانی را به خوبی چشیده‌ایم؛ حالا فرض کنید که در میان تمامی این مشکلات اقتصادی یک مریضی سخت به سراغ یکی از اعضای خانواده ما بیاید؛ نه تنها باید با هزینه‌های زیاد درمان روبه‌رو شویم بلکه باید از نظر روحی هم رنج و سختی زیادی را تحمل کنیم.

 

بدتر از همه این شرایط، زمانی است که خانواده‌ای سرپرستش را از دست می‌دهد و افراد خانواده باید به دنبال راهی برای امرار معاش خود باشند. خوشبختانه می‌توان با استفاده از بیمه عمر و پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، فشار چنین بحران‌هایی را در روزهای سخت و دشوار کاهش داد.

 

جالب است بدانید که تنها مردم کشور ما نیستند که از بیمه عمر استفاده می‌کنند بلکه این بیمه در کل جهان به ویژه کشورهای پیشرفته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به گونه‌ای که حدود ۳۶ درصد از مردم ژاپن و بخش زیادی از مردم کشور آلمان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

 

البته آنطور که پیداست مردم کشور ما نسبت به مردم سایر کشورها کمتر از این بیمه استفاده می‌کنند که می‌توان دلیل اصلی آن را نبودن اطلاعات شفاف و درست در این زمینه دانست؛ به همین دلیل تصمیم داریم که با ارائه برخی اطلاعات کلیدی درمورد بیمه عمر در ارائه اطلاعات درست و شفاف در زمینه این بیمه شریک باشیم.

 

با انواع بیمه عمر و خدمات آن آشنا شوید

 

یک) بیمه عمر ساده زمانی

 

در این نوع از بیمه عمر، بیمه‌نامه برای مدت زمان محدودی اعتبار دارد؛ درصورتی که فرد در این بازه زمانی فوت کند، شرکت بیمه حقوق آن فرد را به افرادی که خودش قبلاً تعیین کرده باشد، می‌دهد اما در غیر این صورت هیچ مبلغی به فرد تعلق نخواهد گرفت.

 

دو) بیمه تمام عمر

 

بیمه تمام عمر نه تنها خدمات متعددی به فرد بیمه شده ارائه می‌دهد بلکه درصورت فوت فرد، حقوق آن را به افرادی که قبلاً توسط خود فرد تعیین شده‌اند، پرداخت خواهد کرد.

 

سه) بیمه عمر مانده بدهکار

 

بیمه عمر مانده بدهکار به عنوان یکی از بهترین انواع این بیمه، باقی وام‌های شخص بیمه شده را درصورت فوت او پرداخت می‌کند بدون اینکه کوچکترین مبلغی از ارث باقی مانده فرد کسر کند از این‌رو خانواده فرد هیچ گونه فشار مالی را متحمل نخواهند شد.

 

چهار) بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

 

اصلی‌ترین نوع این بیمه، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که در این حالت فرد با پرداخت کردن حق بیمه‌های ناچیز طی سالیان، سرمایه‌ای را برای خود ذخیره می‌کند که درصورت بروز مشکلات متعدد می‌تواند از آن سرمایه استفاده کرده و فشار کمتری را متحمل شود.

 

بیمه عمر

بیمه عمر چیست

حق بیمه عمر چقدر است؟

 

شرکت‌های متعددی هستند که خدمات بیمه عمر را به افراد متقاضی ارائه می‌دهند از این‌رو حداقل و حداکثر حق این بیمه متناسب با سیاست‌های هر شرکت بیمه‌ای متفاوت است.

 

برای مثال حق این بیمه در شرکت بیمه پاسارگاد، حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۳۳۴ هزار تومان می‌باشد از این‌رو شما باید متناسب با شرایط مالی و اولویت‌هایی که دارید میزان مشخصی را بین حداقل و حداکثر نرخ این بیمه که در هر شرکتی متغیر است انتخاب کنید.

 

در انتخاب میزان حق بیمه عمر بین بازه حداقلی و حداکثری متغیر در هر شرکت باید به این مسئله توجه داشته باشید که حق بیمه‌ای که به صورت ماهانه پرداخت می‌کنید بر روی میزان حقوق و سرمایه شما از این بیمه تاثیرگذار خواهد بود.

 

علاوه‌بر این سرمایه فوت نیز در شرکت‌های مختلف به صورت ضریبی از حق بیمه ماهانه محاسبه می‌شود که البته این ضریب در هر شرکت بیمه‌ای متفاوت است.

 

برای مثال اگر معمول‌ترین ضریب برای خرید این بیمه یعنی ضریب ۳۰۰ را در نظر بگیرید و ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را به عنوان حق این بیمه پرداخت کنید، سرمایه شما از این بیمه ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

 

پارامتر دیگری که بر روی حق پرداختی این بیمه تاثیرگذار خواهد بود شامل: میزان درصد افزایش سالانه حق بیمه است به گونه‌ای که هر ساله مبلغی که باید به صورت ماهانه برای این بیمه پرداخت کنید، افزایش پیدا خواهد کرد که نرخ افزایش سالانه حق بیمه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

 

برای مثال درصد افزایش سالانه حق این بیمه در شرکت بیمه پارسیان حداقل ۵ و حداکثر ۲۵ درصد می‌باشد که انتخاب این میزان درصد نیز برعهده خود فرد متقاضی است.

 

برای مثال اگر شما ماهانه ۵۰ هزار تومان به عنوان حق این بیمه پرداخت می‌کنید و درصد افزایش سالانه آن را براساس ۵ درصد انتخاب کرده‌اید پس از اینکه سال اول هر ماه ۵۰ هزار تومان پرداخت کردید باید سال بعد هر ماه ۵۵ هزار تومان به صورت ماهانه پرداختی کنید.

 

مسلماً پرداخت حق بیمه بیشتر با درصد افزایش سالانه حق بیمه بالاتر موجب افزایش سرمایه شما و حفظ ارزش آن طی سالیان می‌شود.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه