سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی

  • 20 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی از جمله اقدامات متخلفین و کلاهبرداران است که جهت سوء استفاده و سود جویی‌های مختلف انجام می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نحوه انجام این کار و معرفی نشانه‌های آن بپردازیم.     سرقت اطلاعات با نرم افزار جعلی چگونه […]

سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی از جمله اقدامات متخلفین و کلاهبرداران است که جهت سوء استفاده و سود جویی‌های مختلف انجام می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نحوه انجام این کار و معرفی نشانه‌های آن بپردازیم.

 

سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی

 

سرقت اطلاعات با نرم افزار جعلی چگونه ممکن است؟

 

سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام یکی از اقداماتی است که متخلفین و افراد سودجو انجام داده تا بدین ترتیب اطلاعات و فایل‌های موجود در پیج‌های اینستاگرام کاربران مختلف به ویژه زنان و دختران را به سرقت برده و از این اطلاعات جهت تهدید، آزار و اذیت و اخاذی بپردازند.

به همین منظور متخلفین با استفاده از برنامه نویسی اقدام به طراحی و ایجاد نرم افزارهای جعلی بسیار مشابه با نرم افزارهای اصلی شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام کرده و این نرم افزارها را در سایت‌ها و مارکت‌های نرم افزار قرار می‌دهند و از تصاویر و متن‌های فریب دهنده جهت ترغیب کاربران به دانلود این نرم افزارها استفاده می‌کنند.

در نتیجه تنها کافی است تا کاربران در بازارها را در گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده و اکانت اینستاگرام خود را در آن وارد کرده و از این نرم افزار استفاده نمایند.

این نرم افزارها با اسامی مختلف از جمله نرم افزارهای افزایش فالوور، افزایش لایک و کامنت، مدیریت اکانت اینستاگرام و یا فیلترهای جدید جهت برقراری لایو به کاربران معرفی می‌شوند. 

نحوه استخراج اطلاعات با نرم افزار های جعلی

 

همانطور که گفته شد، سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی انجام می‌شود که به منظور افزایش فالوور افزایش لایک و کامنت یا افزایش امکانات مختلف به کاربران معرفی می‌گردد.

درست است که با دانلود و نصب نرم افزارهای ممکن است همین امکانات نیز در اختیار شما قرار گیرد اما توجه داشته باشید که نرم افزارهای جعلی توسط هکرها و برنامه نویسان متخلف ایجاد شده و به همین دلیل این نرم افزارها دارای قابلیت استخراج اطلاعات و ارسال آن‌ها به فرد متخلف هستند.

سارقین و متخلفین نیز با استفاده از این اطلاعات اقدام به تهدید و اذیت و آزار و یا اخاذی از کاربران می‌کند و بیشتر کسانی را مورد هدف قرار می‌دهد که از امنیت کافی در پروژه‌های خود استفاده نمی‌کنند. از جمله زنان و دختران که دام‌های بسیار راحت‌تری برای این افراد بوده و پیج‌ها و اکانت‌های آنها دارای عکس‌های خصوصی و اطلاعاتی است که متخلف می‌تواند با استفاده از آن‌ها تهدیدهای لازم را راحت‌تر انجام دهند.

برای انجام این استخراج تنها کافیست نرم افزار مربوطه برای گوشی هوشمند نصب شده و اجرا گردد. بعد از اجرا نرم افزار سعی می‌کند تا شما را با به صفحات مرورگر وارد کرد تا از این طریق اکانت خود را تایپ نموده و اطلاعات خود را وارد کنید.

ارجاع کاربر به صفحات مرورگر یکی از نشانه جعلی بودن نرم افزار می‌باشد و معرف آغاز سرقت اطلاعات از کاربران در اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی است. زیرا این صفحات نیز جعلی بوده صرفاً جهت سرقت نام کاربری و پسورد استفاده می‌شوند.

زمانی که کاربر از یوزر و پسورد خود جهت ورود به اکانت پیج اینستاگرام در این صفحات استفاده میکند ممکن است با خطای عدم امکان ورود، عدم اعتبار رمز یا عدم برقراری ارتباط مواجه شود.

در این زمان از طریق پشتیبانی اینستاگرام برای شما پیامی جهت تایید هویت ارسال می‌گردد که باید حتماً آن را تایید کنید. در صورتی که به این پیام بی توجه بوده و تاییدیه لازم را انجام ندهید، فرد متخلف فرایند سرقت اطلاعات از اینستاگرام را آغاز کرده و می‌تواند تمام اطلاعات موجود در اکانت را برداشت کند و به دفعات به اکانت شما وارد شود.

 

سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی

 

جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات چه باید کرد؟

 

جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای جعلی، بهترین کار این است که با استفاده از نرم افزار رسمی اینستاگرام به اکانت پیج خود وارد شده و حتماً پیام تایید هویت ایمیل شده از طرف پشتیبانی اینستاگرام را تایید نمایید.

بعد از ورود به اکانت نیز حتماً رمز ورود خود را تغییر داده و از رمز عبور ده کاراکتر و استاندارد استفاده نمایید و رمز ورود دو مرحله‌ای را نیز فعال کنید تا امنیت پیج بالا برود.

در صورتی که از از رمز پیج اینستاگرام خود در اکانت‌ها یا سایت‌های دیگر نیز استفاده کرده اید، بهتر است که حتماً رمز آنها را نیز تغییر داده تا از سرقت اطلاعات موجود در آنها نیز جلوگیری شود.سپس نرم افزار نصب شده را حتماً از گوشی خود حذف کرده و از نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس در گوشی خود استفاده نمایید. در صورت امکان، بهتر است گوشی خود را ریست فکتوری کنید تا دیتاهای باقی مانده از نرم افزار جعلی کاملاً پاک شود.

توجه داشته باشید که حتی اگر فالوورها و یا لایک و کامنت‌های پیج اینستاگرام شما افزایش یافته باشد، باز هم استفاده از نرم افزار جعلی زمینه سرقت اطلاعات از اکانت شما را برای سارقین فراهم کرده و اطلاعات شما را در خطر قرار می‌دهد.

 

 

 

نکات مهم در هنگام دانلود نرم افزار

 

جهت جلوگیری از مواجهه با نرم افزارهای طراحی شده جهت سرقت اطلاعات کاربران از اینستاگرام و یا نرم افزارهای جعلی مشابه، حتماً به مارکت‌ها و سایت‌های معتبر دانلود نرم افزار مراجعه کنید قبل از دانلود حتماً اطلاعات و توضیحات نرم افزار و نظرات کاربران را مطالعه نمایید.

همچنین می‌توانید به بخش نرم افزارهای برتر مراجعه کرده و این نرم‌افزارها را دانلود نمایید، زیرا این نرم افزارها توسط تیم توسعه دهندگان تایید شده و امنیت و اعتبار کافی دارند.

علاوه بر این، از پسورد یونیک و منحصر به فرد برای ورود به هر نرم افزار به صورت جداگانه استفاده کرده و از یک رمز برای تمامی نرم افزارها استفاده نکنید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه