هک تلفن همراه چگونه رخ می‌دهد؟ نشانه های هک شدن تلفن همراه چیست؟

  • 21 اردیبهشت 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

هک تلفن همراه یکی از انواع روش‌های جاسوسی و سرقت اطلاعات که توسط کلاهبرداران اینترنتی و سارقین شبکه‌های مجازی انجام شده و جزو جرایم اینترنتی محسوب می‌شود. ما در این مطلب به معرفی نحوه هک و نشانه‌های هک شدن تلفن همراه می‌پردازیم.     هک تلفن همراه چگونه ممکن است؟   امروزه تلفن‌های همراه به […]

هک تلفن همراه یکی از انواع روش‌های جاسوسی و سرقت اطلاعات که توسط کلاهبرداران اینترنتی و سارقین شبکه‌های مجازی انجام شده و جزو جرایم اینترنتی محسوب می‌شود. ما در این مطلب به معرفی نحوه هک و نشانه‌های هک شدن تلفن همراه می‌پردازیم.

 

هک تلفن همراه چگونه رخ می‌دهد؟ نشانه های هک شدن تلفن همراه چیست؟

 

هک تلفن همراه چگونه ممکن است؟

 

امروزه تلفن‌های همراه به قدری هوشمند و پیشرفته شدند که جزئی از از زندگی روزمره ما محسوب شده و با استفاده از آن‌ها می‌توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد.

از جمله این موارد می‌توان به اتصال و دسترسی مداوم به اینترنت را نام برد که یکی از ضروریات زندگی بوده و باعث راحتی بسیار و کاهش مشکلات گردیده است. زیرا نرم افزارهای بسیاری طراحی و تولید شده که می‌توان با استفاده از آن‌ها با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کرده، خریدهای اینترنتی داشته، به امورات مالی رسیدگی کرده و بسیار کارهای دیگر را در کوتاهترین زمان انجام داد.

همین باعث می شود تا وابستگی بیش از حد به اینترنت و تلفن همراه ایجاد شده و سارقین به همین دلیل اقدام به هک تلفن همراه نمایند، زیرا اطلاعات شخصی و مالی بسیاری در تلفن‌های همراه ما وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در زندگی گردد.

از جمله این اطلاعات می‌توان به نام‌های کاربری، ایمیل‌ها، یوزر و پسورد، اطلاعات حساب و کارت بانکی، عکس‌ها و فایل‌های شخصی و غیره اشاره کرد.

به طور کلی هک شدن تلفن همراه با استفاده از روش‌های گوناگون مانند فیشینگ، جعل هویت، جعل آی پی آدرس، شنود اطلاعات و … انجام شده و سارقین از این طرح می تواند اطلاعات محرمانه را به دست آورند.

زمانی که تلفن همراه شما هک شده باشد، اثرات و نشانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری در آن ایجاد شده که با توجه و بررسی این نشانه‌ها می‌توان از هک شدن و مورد حمله قرار گرفتن تلفن خود مطلع شد.

راه‌های مختلفی نیز برای مقابله با این حملات وجود دارد که در مطالب بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.

نشانه‌های هک تلفن همراه چیست؟

 

۱) تخلیه شارژ باتری

 

یکی از اولین نشانه‌های هک شدن تلفن همراه این است که باتری تلفن همراه شما در مدت کوتاه‌تری تخلیه شده و به دفعات بیشتر نیاز به شارژ شدن دارد.

علت این امر این است که دستگاه شما مجموعه‌ای از پردازش‌های بیشتری را انجام داده و فعالیت‌های قطعات داخلی دستگاه بیشتر می‌شود و به همین دلیل شارژ بیشتری نیز مصرف می‌گردد.

همچنین این امر باعث کاهش عمر باتری و بازدهی آن شده و بعد از مدتی باتری دستگاه دیگر کارایی لازم را نداشته و باید تعویض گردد.

البته زمانی که مصرف شما از تلفن همراه کم بوده و مدت زیادی از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توان به راحتی این موضوع را تشخیص داد.

 

هک تلفن همراه چگونه رخ می‌دهد؟ نشانه های هک شدن تلفن همراه چیست؟

 

۲) گرم شدن قطعات گوشی بدون استفاده

 

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که مدتی از تلفن همراه خود استفاده نکرده و آن را گوشه‌ای رها کرده‌اید اما بدنه آن داغ بوده و قسمت مربوط به قطعات پردازشی گرمای زیادی را ایجاد کرده است.

این امر نشان‌دهنده این است که دستگاه شما به صورت مداوم در حال کارکرد بوده و نشان دهنده هک شدن تلفن همراه شما می‌باشد.

البته توجه داشته باشید که این گرما در زمان شارژ شدن گوشی نیز ممکن است ایجاد شود و علت آن ایجاد گرما در باتری است و بعد از اتمام شارژ شدن، دمای دستگاه کاهش می‌یابد.

۳) خاموش و روشن شدن ناگهانی دستگاه

 

یکی دیگر از نشانه‌های هک تلفن همراه این است که دستگاه ممکن است به صورت ناگهانی خاموش و روشن شده و یا نمایشگر آن چشمک بزند. این امر نشان‌دهنده هک شدن تلفن همراه بوده و دلیل آن این است که تلفن شما کنترل سیستمی و نرم افزاری خود را از دست داده است.

 

۴) وجود پارازیت در تماس‌های تلفنی

 

ممکن است در هنگام مکالمه با تلفن خود متوجه وجود پارازیت یا نویز در صدای فرد مقابل شوید که در گذشته وجود نداشته و به طور دائم نیز رخ می‌دهد. این امر نشان دهنده این است که تلفن همراه شما هک شده و جاسوسی و شنود در حال انجام است.

 

هک تلفن همراه چگونه رخ می‌دهد؟ نشانه های هک شدن تلفن همراه چیست؟

 

۵) مصرف اینترنت غیر معمول

 

همان طور که گفته شد هک تلفن همراه یکی از روش های سرقت و کلاهبرداری اینترنتی است و برای انجام آن حتماً باید تلفن همراه شما به اینترنت متصل گردد. در نتیجه در صورتی که بر روی تلفن شما حک انجام شده باشد، مصرف اینترنت از طریق آن افزایش پیدا کرده و مقدار آن بسیار غیرطبیعی و خارج از معمول خواهد بود.

اینان به وسیله نرم افزارهای جاسوسی نصب شده بر روی تلفن همراه شما ایجاد می‌گردد زیرا این نرم افزارها تمامی اطلاعات شما را از طریق اینترنت برای فرد سارق ارسال کرده و به همین دلیل بسته اینترنتی را مصرف میکند.

 

۶) دریافت پیام یا ایمیل نامفهوم

 

در صورت هک شدن تلفن همراه می‌توان انتظار داشت که پیامهای نامفهوم و گنگ نیز دریافت کنید که در آنها از علائم و اعداد عجیب و کدهای مختلف وجود دارد. این پیام‌ها به منظور ردیابی موقعیت شما و اطمینان از دسترسی کامل به تلفن شما ارسال شده و در صورت دریافت چنین پیام‌هایی بدانید که تلفن همراه شما تحت جاسوسی است.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه