ثبت برند در شیراز چگونه است؟ راهنمای کامل مراحل، مدارک و هزینه ها

  • 21 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در شیراز   ثبت برند در شیراز چگونه است و هزینه ثبت برند در شیراز چقدر است؟ مراحل ثبت برند در شیراز چیست و مدارک مورد نیاز آن چه مواردی است؟ در این نوشته بصورت کامل به این سوالات و موارد مهم دیگر پرداخته ایم که پیش روی شماست.   ثبت برند در شیراز […]

ثبت برند در شیراز

 

ثبت برند در شیراز چگونه است و هزینه ثبت برند در شیراز چقدر است؟ مراحل ثبت برند در شیراز چیست و مدارک مورد نیاز آن چه مواردی است؟ در این نوشته بصورت کامل به این سوالات و موارد مهم دیگر پرداخته ایم که پیش روی شماست.

 

هزینه ثبت برند در شیراز چگونه است

ثبت برند در شیراز چگونه است؟

 

آیا قصد ثبت برند در شیراز دارید؟ آیا می خواهید حوزه فعالیت خود را گسترش دهید و آن را به رسمیت ببخشید و تصمیم به ثبت شرکت در شیراز گرفته اید؟ برای انجام این مراحل نیاز است که تسلط کافی و کاملی نسبت به فرآیند اداری و عملی ثبت برند در شیراز را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی برند خود را به ثبت برسانید.

 

همانطور که می دانید شهر شیراز از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تاریخ و فرهنگ ایران برخوردار است. همچنین سهم عمده ای را در اقتصاد و تجارت به خود اختصاص داده است. شما می تواند با ثبت برند در شیراز اعتبار بالایی را در کسب و کار خود اخذ نمایید و از تسهیلات و خدماتی بهتری برخوردار شوید.

 

مراحل ثبت برند در شیراز

 

بعد از استعلام برند و نهایی شدن برند و علامت تجاری، هر شخص حقوقی و یا حقیقی می تواند جهت ثبت برند اقدام نماید. ثبت برند توسط اداره مالکیت معنوی در تهران قابل انجام است. از آنجا که اداره مالکیت معنوی در تهران قرار دارد به همین دلیل افراد متقاضی برای نهایی شدن برند خود باید به تهران مراجعه کنند.

 

در ادامه به شرح کامل مراحل ثبت برند از طریق سایت مالکیت معنوی می پردازیم.

 

مرحله اول: وارد سایت اداره مالکیت معنوی شوید و در سایت ثبت نام کرده تا وارد کارتابل خود شوید

 

مرحله دوم: اظهارنامه ثبت برند را تکمیل نمایید

 

مرحله سوم: مشخصات مالک برند را بصورت دقیق و کامل وارد کنید

 

مرحله چهارم: مدارک مورد نیاز را پیوست و بارگذاری کنید

 

مرحله چهارم: اطلاعات و مدارک ارسال شده را بررسی و تایید نمایید

 

مرحله پنجم: اقدام به پرداخت هزینه های ثبت از طریق درگاه بانکی نمایید

 

مرحله ششم: شماره اظهارنامه و رمز را از طریق تلفن دریافت نمایید

 

پس از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک، کارشناسان مربوطه نتیجه را اعلام خواهند کرد و بعد از انجام رسیدگی چنانچه نقصی در مدارک ثبت برند وجود نداشته باشد تایید و مراتب ثبت برند به متقاضی اعلام خواهد شد.

 

برند و علامت تجاری مورد نظر جهت ثبت در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد و در صورتی که ظرف مدت سی روز از انتشار آگهی اعتراض یا دعوی از طرف اشخاص ذینفع وجود نداشته باشد گواهی ثبت برند توسط اداره ثبت به نام متقاضی به ثبت خواهد رسید.

 

نکته: برای ثبت درخواست خود باید از طریق سامانه مالکیت معنوی برای ثبت برند خود اقدام نمایید. فرآیند تکمیل و پیگیری را از طریق ایمیل و پیامک قابل انجام است لذا در وارد کردن آدرس ایمیل و شماره همراه دقت لازم را داشته باشید تا در امر پیگیری و مراحل اداری با مشکل مواجه نشوید.

مطالعه این مطلب را از دست ندهید: ثبت شرکت در شیراز در چند گام ساده + راهنمای کامل

نکات مهم در اعتراض به ثبت برند

 

اعتراض به ثبت ممکن است قبل یا بعد از ثبت آن برند به وجود آید. بنابر ماده 16 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات اشخاصی می توانند نسبت به تقاضای علامت تجاری که به ثبت رسیده اعتراض نمایند:

 

۱- اشخاصی که علامت تجاری مورد تقاضا با علامت تجاری آنها به اندازه ای مشابه است که مصرف کننده را به اشتباه می اندازد

 

۲- اشخاصی که آن علامت را علائم تجاری خود می دانند

 

اعتراض قبل از ثبت برند

 

اگر اعتراضی در مورد ثبت برند وجود داشته باشد شخص معترض باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی مربوط به تقاضای ثبت برند اقدام به اعتراض خود نماید. اداره ثبت موظف است در طی ۱۰ روز از تاریخ اعتراض متقاضی مراتب را به درخواست کننده ثبت برند ابلاغ نماید و چنانچه معترض طی ۶۰ روز از تاریخ ابلاغیه اعتراض نامه به ثبت اعتراض پیگیری لازم را نداشته باشد علامت مورد تقاضا به نام درخواست کننده به ثبت خواهد رسید.

 

اعتراض بعد از ثبت برند

 

چنانچه اشخاص ذینفع از آگهی تقاضای ثبت برند اطلاع نداشته باشند و یا ثبت علامت تجاری مورد نظر طوری باشد که مصرف کننده را به اشتباه بیاندازد اشخاص ذینفع می توانند در ظرف سه سال بعد از تاریخ برند نسبت به آن اعتراض خود را اعلام نمایند.

 

هزینه ثبت برند در شیراز

 

هزینه های ثبت برند در شیراز علاوه بر هزینه های واریزی در هنگام ثبت نام شامل هزینه آگهی علامت تجاری در روزنامه های رسمی است که این هزینه با توجه به ابعاد علامت تجاری،تعداد خطوط، رنگی یا سیاه و سفید بودن آن متفاوت خواهد بود.

 

مدارک ثبت برند در شیراز

 

هر شخص حقوقی و یا حقیقی می تواند برای ثبت برند اقدام نماید که در ادامه به مدارک لازم برای ثبت برند هر دو مورد اشاره می نماییم.

 

الف) مدارک ثبت برند برای اشخاص حقیقی

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

 

 

  • کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت شرکت

 

  • ریز اقلام جواز فعالیت شرکت

 

  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر

 

 

ب) مدارک ثبت برند برای اشخاص حقوقی

 

  • کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

 

 

  • کپی آگهی تاسیس یا هرگونه تغییرات در آدرس، نام، تغییر مدیر عامل و روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات

 

  • کپی از مجوزهای شرکت شامل جواز تاسیس و پروانه بهره برداری

 

  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر

 

  • مهر شرکت

 

  • ریز اقلام جواز فعالیت شرکت

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه