بررسی مدارک و هزینه ثبت شرکت در قرچک

  • 30 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در قرچک چیست؟ هزینه ثبت شرکت در قرچک چقدر است؟ نکات حائز اهمیت درمورد ثبت برند و ثبت شرکت در شهرستان قرچک را در ادامه این مطلب بخوانید.      ثبت شرکت در قرچک چه مزایایی دارد؟   قبل از اینکه با مزایای ثبت شرکت در قرچک آشنا شوید لازم […]

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در قرچک چیست؟ هزینه ثبت شرکت در قرچک چقدر است؟ نکات حائز اهمیت درمورد ثبت برند و ثبت شرکت در شهرستان قرچک را در ادامه این مطلب بخوانید. 

 

ثبت برند و ثبت شرکت در قرچک

 

ثبت شرکت در قرچک چه مزایایی دارد؟

 

قبل از اینکه با مزایای ثبت شرکت در قرچک آشنا شوید لازم است بدانید که ثبت شرکت تجاری به معنای بسته شدن قراردادی بین دو یا چند سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی شرکتی است که مالکیت هر شخص نسبت به سرمایه‌ای که برای راه‌اندازی شرکت پرداخت کرده است کاملاً روشن و شفاف می‌باشد و تمامی سرمایه‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران جمع شده است به مالکیت شخص حقوقی شرکت درمی‌آید. سود و زیان شرکت نیز نسبت به میزان سرمایه هر سرمایه‌گذار بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

 

مزایای ثبت شرکت در شهرستان قرچک به شرح زیر است:

 

  • زمانی که شما شرکت خود را به ثبت می‌رسانید یعنی اینکه شکل قانونی و موجهی به آن بخشیده‌اید از این‌رو میزان اعتماد افراد برای همکاری با شرکت شما افزایش پیدا می‌کند و تعداد افراد بیشتری به همکاری با شرکت شما که قانونی است، ترغیب خواهند شد.
  • اگر بخواهیم در معاملات و کسب و کارهای بزرگ دستی داشته باشید باید شرکتی داشته باشید که به ثبت رسیده باشد و کاملاً شکل قانونی به خود گرفته باشد. با این وجود با انجام کامل مراحل ثبت شرکت می‌توانید در مزایده‌ها و مناقصه‌های بزرگی شرکت کنید.
  • ثبت شرکت به شما این امکان را می‌دهد که نمایندگی‌ها و شعبه‌های مجازی را در داخل و حتی خارج از کشور اخذ کنید.
  • با ثبت شرکت علاوه‌بر اینکه از تمامی این مزایا بهره‌مند خواهید شد، می‌توانید از وام و منابع مالی و همچنین حمایت قانونی نیز بهره‌مند شوید.

 

نکات حائز اهمیت درمورد ثبت شرکت در قرچک

 

  • شرکت‌هایی که در قانون تجارت وجود دارند شامل: شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت تعاونی می‌باشند. البته محبوب‌ترین شرکت‌هایی که در ایران به ثبت می‌رسند یا از نوع شرکت با مسئولیت محدود هستند که به حداقل ۲ شریک نیاز دارد یا از نوع شرکت با سهامی خاص که به حداقل ۳ سهامدار نیاز دارد.
  • طبق قانون تجارت امکان ثبت شرکت به صورت تک نفره وجود ندارد. همانطور که اشاره کردیم حداقل شریک و سهامدار مورد نیاز برای ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود ۲ نفر و سهامی خاص ۳ نفر می‌باشد. برای ثبت شرکت‌هایی از نوع سهامی عام نیز به حداقل ۵ شریک و شرکت‌های تعاونی نیز به حداقل ۷ شریک نیاز است.
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی چه ایرانی باشند و چه خارجی، می‌توانند در ایران شرکت ثبت کنند البته حداقل سن افراد برای ثبت شرکت برابر با ۱۸ سال است اما سهام‌داران می‌توانند زیر ۱۸ سال باشند اما نمی‌توانند عضو هیأت مدیره شوند.
  • فعالیت هر یک از شرکت‌های تجاری براساس موضوعی است که در اساس‌نامه مطرح شده است. موضوعات شرکت‌ها را می‌توان به سه دسته شامل: موضوعات دولتی و حاکمیتی، موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از سازمان و ارگان خاصی ندارند و موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از سازمان و ارگان خاصی دارند، تقسیم کرد.
  • تعیین نام شرکت نیز باید براساس اصول خاصی صورت گیرد به گونه‌ای که تعیین نام شرکت باید براساس آیین‌نامه تعیین نام باشد. مهم‌ترین نکاتی که در آیین‌نامه تعیین نام به آن‌ها اشاره شده، این است که نام شرکت باید سه سیلابه باشد و حروف و عبارات آن باید فارسی باشند و از همه مهم‌تر نام شرکت نباید قبلاً توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد.
  • برای ثبت شرکت سهامی خاص به دو بازرس اصل و علی‌البدل نیاز است. توجه داشته باشید که هیچ از این بازرس‌ها نباید هیچ‌ گونه نسبتی با مدیران و مدیر عامل شرکت داشته باشند.
  • جهت ثبت شرکت نیاز است تا یکسری مدارک خاص را تهیه کرده و به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. یکی از مهم‌ترین مدارک برای ثبت شرکت گواهی عدم سوء پیشینه است که با توجه به رویه جدید اداره ثبت شرکتها دیگر لازم نیست تمامی اعضاء هیأت مدیره، مدیران و مدیرعامل‌ اقدام به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه نمایند، بلکه خود کارمندان اداره ثبت شرکتها بصورت آنلاین اقدامات مربوطه و استعلامات لازم را انجام می‌دهند.
  • البته اگر شخصی صرفاً سهام‌دار شرکت است و هیچ سمتی در هیأت مدیره آن ندارد نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری نیز ندارد.

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه