گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام! معرفی قابلیت خلاصی از مزاحمین

  • 14 خرداد 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام یکی از راهکارهایی است که زنان و دختران و به ویژه افرادی که در این خصوص به آنها تعرض شده میتوانند استفاده کرده تا از مزاحمین احتمالی خلاصی یابند، ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌های خلاص شدن از شرّ مزاحمین را به شما معرفی نماییم.     توهین […]

گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام یکی از راهکارهایی است که زنان و دختران و به ویژه افرادی که در این خصوص به آنها تعرض شده میتوانند استفاده کرده تا از مزاحمین احتمالی خلاصی یابند، ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌های خلاص شدن از شرّ مزاحمین را به شما معرفی نماییم.

 

گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام! معرفی قابلیت خلاصی از مزاحمین

 

توهین و مزاحمت در اینستاگرام، چرا؟

 

همانطور که میدانید نرم افزار اینستا امروزه کاربران بسیار زیادی داشته و در تمامی کشورها استفاده از آن امکان پذیر است، به همین دلیل افراد مختلف با افکار و عقاید متنوع و رفتارهای گوناگون راحتی به این نرم افزار دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

همین باعث می شود تا بسیاری از افراد رفتارهای مناصب و عقاید و افکار ناشایست، از این نرم افزار استفاده کرده و نسبت به عکس ها و ویدیوهای منتشر شده دیگر کاربران اقدام به توهین و یا ایجاد مزاحمت نمایند.

این افراد با ارسال پست‌های زشت و توهین آمیز و یا ارسال پیام‌های توهین آمیز در دایرکت فرد مورد نظر و یا درج نظر در زیر پست‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران شده و آنها را ناراحت می‌کنند.

به همین منظور مدیران نرم افزار قابلیتی جهت گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام ایجاد کرده تا بتوان به راحتی اقدامات لازم جهت برخورد با چنین افرادی را انجام داده و بتوانیم در این خصوص گزارشات خود را به مدیران این نرم افزار ارسال نمایند.

 

 

قابلیت Restrict نرم افزار اینستاگرام چیست؟

 

قابلیت Restrict یک قابلیت بسیار کاربردی در نرم افزار اینستاگرام است به صورت عمومی منتشر شده و این کار را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند گزارشات توهین و مزاحمت در اینستاگرام را گزارش دهند. 

بنابراین کاربران می توانند به راحتی نظرات توهین آمیز در زیر پست های خود یا دیگران و یا پیام های توهین آمیز دریافت شده در بخش دایرکت را گزارش داده تا با آنها برخورد های لازم انجام گردد.

علاوه بر این، قابلیت Restrict این امکان را فراهم کرد تا بتوان به سادگی کامنت فرد متخلف را در زیر پست ها پنهان کرده و یا امکان ارسال دایرکت مستقیم برای آنها مسدود کرد.

بنابراین کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، گزارشات توهین‌آمیز در اینستاگرام را برای پشتیبانی ارسال نموده و از دست مزاحمین خلاص شوند.

البته این قابلیت به صورت مداوم در حال اصلاح و به روز رسانی بوده و دقت و پیچیدگی های لازم نیز در آن ایجاد میگردد تا بتوان راحت تر گزارشات را با استفاده از آن ارسال کرده و محدودیتهای لازم را برای افراد خاطی ایجاد کرد.

 

گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام! معرفی قابلیت خلاصی از مزاحمین

 

امکان مخفی سازی محدودیت با قابلیت Restrict

 

با استفاده از قابلیت Restrict علاوه بر گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام، می‌توان نظرات و پیام ‌های شخص خاطی را از از دید دیگر افراد مخفی کرده ارسال نظرات فرد خاطی را محدود نمود.

می‌شود تا دیگر افراد نتوانند نظرات و کامنتهای توهین آمیز را مشاهده کرده و آن را بخوانند. قابلیت تنها میتواند مخفی سازی را بر روی پیام های توهین آمیز موجود در پست‌های شما انجام دهد.

برای این کار می‌توانید با استفاده از دو روش مخفی‌سازی را انجام دهید، ابتدا می‌توانید بر روی کامنت مربوطه انگشت گذاشته و آن را به سمت چپ بکشید تا امکان فعال سازی این قابلیت برروی کامنت مورد نظر ایجاد گردد. دلیل مسدود نمودن اکانت فرد خاطی، دیگر افراد هنوز می‌توانند از طرق مختلف کامنت‌های وی را مشاهده کرده و آنها را بخوانند.

همچنین فرد متخلف می‌توانند کامنت ارسال شده را حذف نموده و آن را از بین ببرد.

در روش دوم نیز می توانید به تنظیمات نرم افزار استاگرام و بخش حریم خصوصی مراجعه کرده و نام اکانت فرد مورد نظر را در لیست قابلیت Restrict قرار دهید دیگر نظرات و پیام‌های وی برای شما ارسال نگردد.

روش دیگر نیز وجود دارد و می توانید به اکانت فرد مورد نظر مراجعه کرده و از گزینه سه نقطه موجود در پیج فرد خاطی استفاده نموده و قابلیت Restrict را بر روی اکانت وی فعال کنید.

 

 

عدم دریافت نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها با قابلیت Restrict

 

با استفاده از قابلیت Restrict، علاوه بر ارسال گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام، می‌توان تنظیماتی را ایجاد کرد تا دیگر نوتیفیکیشن‌های مربوط به شخص متخلف برای شما ارسال نگردد و شما دیگر آنها را مشاهده نخواهید کرد.

همچنین افزودن نام اکانت فرد خاطی در لیست قابلیت Restrict باعث می‌شود تا اگر فرد متخلف بخواهد پیامی را در بخش دایرکت برای شما ارسال کند، ابتدا به صورت درخواست برای شما به نمایش در خواهد آمد.

این امکان باعث می‌شود که شما بتوانید پیام را مشاهده کرده و آن را بخوانید اما فرد خاطی نمی‌تواند متوجه شود که پیام را خوانده‌اید. فرد خاطی نمی‌تواند متوجه شود که آخر زمان آنلاین بودن شما دقیقاً چه ساعتی بوده است. در واقع این امکان برای کسانی که اکانت خود را بر روی حالت خصوصی تنظیم نکرده‌اند بسیار کاربرد دارد.

پس اگر قصد ارسال گزارش توهین و مزاحمت در اینستاگرام را داشتید می‌توانید به راحتی با استفاده از قابلیت Restrict گزارشات خود را به پشتیبانی ارسال کرده و محدودیت‌های لازم را بر روی اکانت و پیام‌ها و نظرات فرد متخلف ایجاد نمایید تا دیگر هیچگونه مزاحمتی برای شما ایجاد نکرده و باعث ناراحتی شما نگردد.

می‌توان گفت که قابلیت Restrict یک قابلیت بسیار کاربردی جهت مسدود سازی حساب‌ها پیام‌ها و نظرات توهین آمیز ناراحت کننده در فضای اینستاگرام است که تمامی کاربران می‌توانند از آن استفاده کرده و کنترل و مدیریت بهتری در فضای اینستاگرام برای خود ایجاد کنند.

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه