ثبت برند در تهران چگونه است؟ مشاوره دقیق ثبت لوگو و علامت تجاری در تهران

  • 21 شهریور 1400
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند در اقصی نقاط کشو از اهمیت بسزایی برخوردار است و تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. انجام صحیح مراحل ثبت یک برند در ثبت شدن یا نشدن برند مورد تقاضا تاثیر مستقیم دارد. در این نوشته شما با مراحل ثبت برند در تهران به شیوه کاملاً صحیح آشنا میشوید.

ثبت برند در تهران چگونه است؟ برای ثبت علامت تجاری و ثبت لوگو در تهران انجام چه اقداماتی ضروری است و مدارک مورد نیاز برای آن چیست؟ جهت مشاهده پاسخ تمامی این سوالات و همچنین مشاوره ثبت برند در تهران ادامه این مطلب را دنبال کنید.

 

مشاوره ثبت برند

همه کارآفرینان و کارفرمایان که کسب و کاری به راه می‌اندازند و محصولات و خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهند، دوست دارند که کسب و کار آن‌ها از سایر مشاغل متفاوت باشد یا به زبان ساده بتوانند در حیطه کاری که دارند، خودی نشان دهند؛ بهترین راه برای متمایز کردن یک کسب و کار از سایر کارها و مشاغل، ثبت برند و همچنین ثبت لوگو یا همان ثبت علامت تجاری است.

 

به همین دلیل است که اکثر کارفرمایان به ویژه کارفرمایان تهرانی تلاش می‌کنند تا برای متمایز کردن کسب و کار، محصولات و خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهند، برند و لوگوی خود را ثبت کنند.

 

جالب است بدانید که ثبت برند در تهران علاوه‌بر متمایز کردن کسب و کار شما موجب جلب اعتماد و اطمینان مشتریان به کسب و کار شما می‌شود از این‌رو مشتریان شما افزایش پیدا کرده و درنتیجه میزان سوددهی کسب و کار شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

البته این موارد تنها برخی از ویژگی‌ها و مزایای ثبت برند می‌باشند. در ادامه شما را بیشتر با ثبت برند، لوگو و همچنین مزایای آن آشنا خواهیم کرد.

 

برند چیست؟

در واقع برند یک نام و نشانه است که یک کسب و کار یا یک محصول را متمایز می‌کند و به محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، ارزش و اعتبار می‌دهد؛ به گونه‌ای که وقتی شما برندی به ثبت می‌رسانید، اعتماد مشتریانتان را جلب می‌کنید که همین مسئله سود زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت؛ برای مثال نگاهی به برند عالیس بیاندازید که با ثبت برند و لوگوی خود تمایزی بین محصولاتش با سایر محصولات موجود در بازار ایجاد کرد.

 

ویژگی‌ها و خصوصیات یک برند

  • برند باید نام کوتاه و ساده‌ای داشته باشد

 

  • برند باید معرف کیفیت و ویژگی‌های محصول شما باشد

 

  • برند باید محصولات شما را متمایز جلوه دهد

 

  • برند باید اصیل باشد

 

لوگو یا علامت تجاری چیست؟

لوگو نوعی علامت یا نشانه است که از طریق بصری با مشتریان ارتباط برقرار کرده و در یاد و خاطر آن‌ها می‌ماند به گونه‌ای که مشتریان شما هر بار با دیدن لوگوی شما می‌توانند تشخیص دهند که این علامت یا نشانه متعلق به چه کسب و کار یا چه محصولی است.

 

ویژگی‌ها و خصوصیات یک لوگو

  • لوگو باید نشانه، علامت، حرف یا کلمه‌ای ساده باشد که در یاد و خاطر مشتریان بماند

 

  • لوگو باید با موضوع فعالیت و کسب و کار شما ارتباط برقرار کند

 

  • لوگو باید منحصربه‌فرد و خاص باشد نه طرحی کپی شده از لوگوی برندی دیگر

 

مزایای ثبت برند در تهران

ثبت برند در تهران یا هر جای دیگری از ایران عزیزمان، دارای مزایای بسیار زیادی است. ما در این نوشته به برخی از مهمترین مزایای ثبت برند اشاره می نماییم که در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

الف) عدم سوء استفاده از برند

مهم‌ترین مزیت ثبت برند در تهران، قانونی شدن کسب و کار شما در این کلان شهر است به گونه‌ای که کسب و کار، محصولات و تمامی خدماتی که به مردم ارائه می‌دهید در مقابل قانون شناخته می‌شوند؛ منظور از شناخته شدن کسب و کار شما در مقابل قانون این است که هیچ کس نمی‌تواند از کسب و کار شما سوء استفاده کند.

 

ب) شناخته شدن برند

ثبت برند در تهران موجب می‌شود که تمامی پایتخت ‌نشینان با نوع کسب‌ و کار، خدمات و محصولاتی که شما ارائه می‌دهید آشنا شوند از این‌رو به تعداد مشتریان شما افزوده شده و میزان سوددهی شما از کسب و کاری که به راه انداخته‌اید نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

پ) برخوردار شدن از حق امتیاز

یکی دیگر از مزایای ثبت برند تجاری برای کارفرمایان برخوردار شدن از حق امتیاز می‌باشد به گونه‌ای وقتی شما برند خود را به ثبت می‌رسانید، اجازه استفاده برای اشخاص ثالث نیز فراهم می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید حق امتیاز علامت تجاری برند خود را به افراد یا شرکت‌های دیگر واگذار کنید از این‌رو می‌توانید به شهرت و اعتبار زیادی دست پیدا کنید و یک منبع درآمد مستقلی برای خود دست و پا کنید.

 

ت) دست یافتن به یک دارایی ارزشمند

ثبت برند در تهران درصورتی که برند شما در بازار ارزش و شهرت پیدا کند به تنهایی می‌تواند به یک دارایی بسیار ارزشمند برای شما تبدیل شود به گونه‌ای که شما می‌توانید در آینده برند خود را به فروش رسانده و از این طریق درآمد خیلی خوبی به دست آورید.

 

ث) دریافت وام

ثبت کردن برند به معنای کسب اعتبار در برابر دولت، بانک‌ها، سرمایه‌‌گذاران و همچنین مشتریان شما می‌باشد؛ بنابراین با ثبت برند بانک‌ها و دولت شما را به رسمیت می‌شناسند از این‌رو دست شما برای دریافت وام و تسهیلات باز است.

 

مراحل ثبت برند در تهران

اکنون که با ثبت برند و ثبت لوگو یا علامت تجاری آشنا شدید، لازم است بدانید که برای ثبت برند در تهران باید چه مراحلی را دنبال کنید؟ در واقع ثبت برند ۷ مرحله دارد که به شرح زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: مشاوره رایگان و تخصصی از سوی کارشناسان خبره موسسه حقوقی مشهور در زمینه ثبت برند

 

مرحله دوم: استعلام برند قبل از ثبت جهت تخمین میزان موفقیت ثبت شدن برند مورد نظر

 

مرحله سوم: دریافت مدارک از موکلین برای ثبت برند اشخاص حقیقی یا حقوقی جهت تهیه و تنظیم اظهارنامه ثبت برند

 

مرحله چهارم: مراجعه متقاضی به دفترخانه اسناد رسمی جهت تایید حساب کاربری خود پس از ثبت نام اولیه و بارگذاری اطلاعات

 

مرحله پنجم: تهیه و تنظیم اظهارنامه ثبت برند توسط کارشناسان خبره و مجرب موسسه حقوقی مشهور

 

مرحله ششم: بررسی پرونده در اداره علائم تجاری توسط سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری

 

مرحله هفتم: پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم و حق‌ الثبت اداره علامت پس از گذشت ۳۰ روز از انتشار روزنامه رسمی نوبت اول

هزینه ثبت برند در تهران چقدر است؟

مشاوره ثبت برند

هزینه ثبت برند در تهران به عوامل متعددی از جمله ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی یا حقیقی، تعداد طبقه‌ای که برای ثبت برند خود در نظر می‌گیرید و … بستگی دارد جهت اطلاع از هزینه دقیق ثبت برند در کلان شهر تهران براساس تمامی عوامل تاثیرگذار در این زمینه مطلب پیشنهادی زیر را از دست ندهید.    

مدارک ثبت برند در تهران برای اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی

 

  • کپی کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (اگر برند مورد نظر لاتین باشد)

 

  • کپی مجوز فعالیت (اعم از جواز کسب، پروانه بهره برداری، جواز تاسیس و غیره)

 

مدارک ثبت برند در تهران برای اشخاص حقوقی

 

  • کپی روزنامه رسمی تغییرات شرکت (اگر شرکت تغییری داشته باشد)

 

  • کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که حق امضاء دارند

 

 

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه