ثبت شرکت در تهران همراه با توضیحات کامل

  • 16 فروردین 1399
  • محسن شیخ ها
  • 0 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت در تهران   از آنجائیکه ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرهای ایران یکی از مهمترین و پرمتقاضی ترین نوع خدمات در کشورمان است و هر روز تعداد قابل توجهی از هموطنانمان در اقصی نقاط ایران اقدام به ثبت شرکت می نمایند، در این مقاله به راهنمای ثبت شرکت در تهران و تمام […]

ثبت شرکت در تهران

 

از آنجائیکه ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرهای ایران یکی از مهمترین و پرمتقاضی ترین نوع خدمات در کشورمان است و هر روز تعداد قابل توجهی از هموطنانمان در اقصی نقاط ایران اقدام به ثبت شرکت می نمایند، در این مقاله به راهنمای ثبت شرکت در تهران و تمام نقاط ایران می پردازیم تا اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه ارائه نموده باشیم.

در ایران چند نوع شرکت داریم؟

 

در اولین گام از راهنمای ثبت شرکت های تجاری به موضوع انواع شرکت های تجاری موجود در کشورمان می پردازیم.

 

طبق ماده 20 قانون تجارت در ایران 7 نوع شرکت داریم که به شرح ذیل است:

 

1- شرکت های سهامی اعم از شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام

 

2- شرکت با مسئولیت محدود

 

3- شرکت تضامنی

 

4- شرکت مختلط غیر سهامی

 

5- شرکت مختلط سهامی

 

6- شرکت نسبی

 

7- شرکت های تعاونی تولید و مصرف

 

در تهران کدام نوع از شرکت ها بیشتر به ثبت می رسند؟

 

طبق آمار موجود، از بین 7 نوع شرکتی که نام بردیم بیشترین تعداد ثبت شرکت در تهران به شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد و شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی و نیز شرکت سهامی عام  در مرحله بعدی قرار دارد.

 

لازم به ذکر است در کشورمان شرکت هایی همچون شرکت نسبی و شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی دارای متقاضی قابل توجهی نیستند و نسبت به این شرکت ها اقبال بسیار کمتری وجود دارد.

 

کدام نوع از شرکت ها را ثبت نماییم؟

 

این سوال یکی از پر تکرارترین سوالات متقاضیان ثبت شرکت است و به همین دلیل در این قسمت از راهنمای ثبت شرکت در تهران به این مساله پرداخته ایم.

 

پاسخ این سوال بستگی به تصمیم، اهداف، شرایط، امکانات، تعداد شرکاء و سهامداران، وجود یا عدم وجود بازرس و همچنین بستگی به طرفهای معامله با شرکت دارد.

 

چنانچه قصد دارید طول مدت مدیریت در شرکت بصورت نامحدود باشد، همچنین چنانچه تعداد شرکا محدود و حداکثر 2 نفر است و نیز اگر در شرکت بازرس وجود ندارد، بهترین نوع شرکت برای شما شرکت با مسئولیت محدود است، اما اگر در شرکت شما تعداد زیادی سهامدار وجود دارد یا اگر تمایل دارید بازرس داشته باشید و یا تصمیم دارید دوره مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره بصورت محدود باشد و بعدا بتوانید ضمن تصمیمی مجدد دوره مدت مدیریت ایشان را تمدید کنید با نفرات دیگری را جایگزین ایشان نمایید، پیشنهاد ما به شما ثبت شرکت سهامی خاص است.

 

مراحل ثبت شرکت در تهران کدام است؟

 

پیش از این مراحل ثبت شرکت را مقاله ای بصورت کامل شرح داده ایم که برای رعایت اختصار از طرح مجدد آن در راهنمای ثبت شرکت در تهران خودداری می نماییم اما در صورت تمایل می توانید مراحل ثبت شرکت را کلیک نمایید و آن را مطالعه نمایید.

 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت چقدر است؟

 

حداقل میزان سرمایه شرکت لازم برای تشکیل و ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرهای ایران مبلغ 000/ 000/ 1 ریال است.

 

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

 

یکی از مسائل مهم هر موضوعی هزینه های آن است و ثبت شرکت هم طبیعتاً از این مقوله مستثنی نیست و یکی از دغدغه های متقاضیان ثبت شرکت، هزینه های مربوط به ان است.

 

ما قبلاً در همین سایت در مقاله ای بصورت مفصل تمامی هزینه های ثبت شرکت را بصورت جزء به جزء نوشته و منتشر کرده ایم و توصیه می نماییم برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت این مقاله مفید را حتماً مطالعه نمایید.

برای انتخاب نام شرکت چه مواردی را باید رعایت نماییم؟

 

انتخاب نام شرکت یکی از مهمترین گام های تشکیل و ثبت هر شرکتی است و از همین رو قبلاً در مقاله انتخاب نام شرکت را توضیح داده ایم و در راهنمای ثبت شرکت از طرح مجدد آن خودداری می نماییم. اما توصیه می نماییم با کلیک بر روی نام شرکت ، مقاله فوق را حتماً مطالعه نمایید.

 

وضعیت حق امضاء در شرکت چگونه است؟

 

وضعیت حق امضاء شرکت و دارندگان امضاء شرکت در مقاله ای بنام وضعیت حق امضاء در شرکت توضیح داده شده است که می توانید جهت آشنایی بیشتر با این موضوع، آن را کلیک و مطالعه نمایید.

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه با مطالعه راهنمای ثبت شرکت در تهران که در فوق آمده است، سوالی دارید که بی پاسخ مانده است و همچنین در ارتباط با انجام تکالیف الزامی پس از ثبت شرکت، همچون پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی و همچنین در مورد انحلال شرکت و ثبت برند و هر مورد دیگری از مسائل ثبتی و حقوقی نیاز به راهنمایی و مشاوره حقوقی دارید، می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از خدمات و مشاوره های تخصصی کارشناسان خبره ثبتی و وکلای پایه یک با تجربه ما بهره مند گردید.

 

 

شما هم نظر خود را در مورد این مقاله ثبت کنید بدون دیدگاه